• Anonym (TS)

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Anonym (Normalt)
    EnAnonumius skrev 2021-05-09 21:29:19 följande:
    Bugar, och Tackar... Glad
    Du vet om att du bugar och tackar forumets värsta och förmodligen envisaste troll? Går dörren åt BÅDA håll är jag med på tåget :)
  • Anonym (Aftonsson)
    Colourfulrainbow skrev 2021-05-08 06:05:26 följande:
    Låt mig gissa, du är en sån som skriker "inte alla män". 
    Nej det är ju du som är en sån som skriver "inte alla män".
  • momjanet
    Nomanisanisland skrev 2021-05-09 14:27:27 följande:
    Fast inläggen som TS citerar är ju, oasvett hur det förhåller sig med forumet i stort, skrivna av människor som valt att vara vidriga kräk. Finns inget försvar för den sortens dynga.
    På samma sätt som folk här: de väljer att vara vidriga kräk som spyr ut sitt manshat.


  • EnAnonumius
    Anonym (Normalt) skrev 2021-05-09 21:36:03 följande:
    Du vet om att du bugar och tackar forumets värsta och förmodligen envisaste troll? Går dörren åt BÅDA håll är jag med på tåget :)
    Något jag har noterat på familjeliv är att det skriks troll för det lilla minsta. Håller man inte med och trampar på en öm tå samtidigt så skall det skrikas troll.

    Ställer man obekväma frågor till folk så skall det skrikas troll.

    Rent ärligt, jag diskuterar på många olika forum och ta mig faen FL är det forumet som har högst andel trollanklaglser bland dem som skriver.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Bajan)
    EnAnonumius skrev 2021-05-10 00:53:10 följande:

    Något jag har noterat på familjeliv är att det skriks troll för det lilla minsta. Håller man inte med och trampar på en öm tå samtidigt så skall det skrikas troll.

    Ställer man obekväma frågor till folk så skall det skrikas troll.

    Rent ärligt, jag diskuterar på många olika forum och ta mig faen FL är det forumet som har högst andel trollanklaglser bland dem som skriver.


    Exakt! Så tröttsamt verkligen.
  • KlantSmurfen
    Anonym (TS) skrev 2021-05-09 16:19:53 följande: #94

    Hej alla!

    Syftet med den här tråden är att diskutera vad det är som ligger till grund för den här typen av beteende att skriva förminskade och föraktfullt om kvinnor på forumet Flashback.

    Syftet är INTE att diskutera huruvida det stämmer eller inte att detta beteende förekommer på forumet Flashback eftersom man bara kan gå in själv och läsa för att se att det stämmer. Det är med andra ord ingenting att diskutera något som redan bevisat sig stämma.

    Med det sagt så hoppas jag att vi kan återgå till att diskutera själva sakfrågan.

    Några punkter som jag vill höra era resonemang kring är:

    - Vilka är personerna bakom de hatiska kommentarerna? Är det endast så kallade incels eller är det män oberoende av socioekonomisk bakgrund, status i samhället, politisk åskådning, ålder, utbildning osv?

    - Vad grundar sig kvinnoföraktet och hatet mot kvinnor i?


     Du lägger ner en 'hel kvart' (nästan inget) på "efterforskningar" och får till en del fel som du vägrar diskutera, syftet är inte ju att diskutera huruvida dina påståenden stämmer eller inte....du vill bara diskutera själva sakfrågan Thinking Face

    Det är flera medlemmar som säger att början på ditt inlägg inte stämmer, några av dem är kvinnor, en av dem började inlägget med 'det är lögn'.

    Är grov övergeneralisering om medlemmarna och antaganden om moderatorernas åsikter bara utfyllnad så det ska bli extra mycket att läsa?  Ska man ignorera en del av dina inägg?

    Du lägger ner nästan ingen tid och vägrar att diskutera felaktigheter, du kan inte ens läsa och länka en arikel om dem så du har något att gå på men du förväntar dej att folk ska ge dej alla svar

    " Syftet med den här tråden är att diskutera vad det är som ligger till grund för den här typen av beteende att skriva förminskade och föraktfullt om kvinnor på forumet Flashback. "

    Det är samma som de som skriver på FL.
    Det finns en del om det i någon tråd på FL, som jag inte kommer att länka till men det handlar ju inte om medlemmarna på Flashback och moderatorerna, det tar mer än 15 min att gå igenom så det är nog inget för dej.

    eftersom man bara kan gå in själv och läsa för att se att det stämme
  • pyssel
    EnAnonumius skrev 2021-05-09 20:42:21 följande:

    Suckar.

    På vilket sätt är det ett brott att ha ÅSIKTEN att "(vi) kvinnor skall våldtas och mördas" enligt dessa patetiska incelsen?

    Ja åsikten är grov.

    Du glömde att förklara detta när du "exemplifierademed bara ännu ett brott.." och citerade den jag hade citerat och svarat.

     

    Tryck inte in det under HMF då (vi) kvinnor inte är en egen "folkgrupp" per se. För skall det kunna handla om HMF så skall det handla om etnicitet, religiositet, sexuell läggning och könsidentitet (transpersoner).Jag ser att du valde medvetet att hoppa över förklaringen jag gav på varför jag svarade så som jag gjorde. För framtida referenser.. Ställ inte frågor du kan hitta svaren på om du läser inlägget i stället för att käbbla om diskussionen.

    Jag citera mig själv. Jag skall vara så artig att jag fetstilar extra där du får svaret.

    "Jag gjorde den kontringen bara för att personen försökte förminska de vidriga åsikterna kvinnor har om männen. Sådan åsikter kan just göra att dessa incels får bränsle på sin eld och kan kunna sitta och vråla "titta här hur elaka kvinnor är". D.v.s bara för att det incelsen skriver låter vidrigare så betyder det inte att det skall vara okey med att kvinnor skall kunna skriva skriva dumheter för att "det låter ju inte lika vidrigt".

    Två fel blir inte ett rätt liksom."

    Är det någon mer fråga du vill ställa som du redan hade svart på, så kommer jag inte att svara på din fråga.


    Jag har inte tryckt in det under HMF. Men HMF är en av de saker som också kommer som haranger ihop med mord-och våldtäktsönskningar på kvinnor i framförallt aktuella brott och politikforumen. Jag är på FB lika ofta som här för att se att det inte rensas långa utläggningar om etniciteter på gruppnivå.

    Undrar fortfarande varför du lägger "mansbebis" och "horor" som "borde våldtas och mördas" på samma grad på din vidrighetsskala. Eller håller du ännu på med hårklyverierna att det är okej om man skriver in alla invektiv i sin "upplevelse" eller "åsikt"? Du kanske fortfarande tycker att a går fri om han säger "Jag anser att du beter dig som en hora som förtjänar att våldtas och mördas", men b borde få en gagball och smisk om hon säger " Du är en mansbebis"? Så kan vi lämna juridiken därhän och återvända till kärnfrågan varför du graderar det lika som "vidrigheter".
  • pyssel
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 02:32:46 följande:

     Du lägger ner en 'hel kvart' (nästan inget) på "efterforskningar" och får till en del fel som du vägrar diskutera, syftet är inte ju att diskutera huruvida dina påståenden stämmer eller inte....du vill bara diskutera själva sakfrågan

    Det är flera medlemmar som säger att början på ditt inlägg inte stämmer, några av dem är kvinnor, en av dem började inlägget med 'det är lögn'.

    Är grov övergeneralisering om medlemmarna och antaganden om moderatorernas åsikter bara utfyllnad så det ska bli extra mycket att läsa?  Ska man ignorera en del av dina inägg?

    Du lägger ner nästan ingen tid och vägrar att diskutera felaktigheter, du kan inte ens läsa och länka en arikel om dem så du har något att gå på men du förväntar dej att folk ska ge dej alla svar

    " Syftet med den här tråden är att diskutera vad det är som ligger till grund för den här typen av beteende att skriva förminskade och föraktfullt om kvinnor på forumet Flashback. "

    Det är samma som de som skriver på FL.

    Det finns en del om det i någon tråd på FL, som jag inte kommer att länka till men det handlar ju inte om medlemmarna på Flashback och moderatorerna, det tar mer än 15 min att gå igenom så det är nog inget för dej.

    eftersom man bara kan gå in själv och läsa för att se att det stämme


    TS har uttryckt sig svepande och förekomsten är inte i de flesta trådarna eller de flesta forumen, men det blir inte mer väsentligt påstående än man gör det till. Kärnan är väl ändå att det är tillåtet och finns i drivor. FB "ickecensur" gör förstås att man ostört kan hetsa mot grupper, vilket givetvis drar till sig folk som kan kombinera invektiv jag inte ens kunnat fantisera ihop själv. Och man blir avtrubbad, även vi som de flesta påhopp riktas mot, individuellt eller i grupp. Det är många år sedan jag läste ordet "sliddjur" där inne för första gången och hur det vände sig i magen av både rädsla och äckel inför så mycket exponerat hat. Nu scrollar jag förbi det och noterar "ännu en", förmodligen utåt sett normal man, med ett beckmörker i sig.
  • Anonym (Biologi)
    pyssel skrev 2021-05-10 06:44:46 följande:
    TS har uttryckt sig svepande och förekomsten är inte i de flesta trådarna eller de flesta forumen, men det blir inte mer väsentligt påstående än man gör det till. Kärnan är väl ändå att det är tillåtet och finns i drivor. FB "ickecensur" gör förstås att man ostört kan hetsa mot grupper, vilket givetvis drar till sig folk som kan kombinera invektiv jag inte ens kunnat fantisera ihop själv. Och man blir avtrubbad, även vi som de flesta påhopp riktas mot, individuellt eller i grupp. Det är många år sedan jag läste ordet "sliddjur" där inne för första gången och hur det vände sig i magen av både rädsla och äckel inför så mycket exponerat hat. Nu scrollar jag förbi det och noterar "ännu en", förmodligen utåt sett normal man, med ett beckmörker i sig.

    Vi har nog bara sett början på polariseringen mellan män och kvinnor. Här har du en av anledningarna:


    www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867

  • Nomanisanisland
    Friger skrev 2021-05-09 18:15:57 följande:
    Jo, det är sant. Jag tror inte heller att alla ofrivilliga singlar hyser hat mot kvinnor. Tror inte ens att folk som skriver massa negativt på flashback är sådana egentligen. Tror det mest är forumkultur.

    Det ser så mycket värre ut för oinsatta eller utifrån sett. Det är ju som "fräckisar". Det gör sig bra på fest med liten grupp insatta vänner. Inte på fika med den äldre delen av släkten med barn och barnbarn.

    Jo...  vi är ju alla på olika humör från dag till dag. Det är inte alla inlägg i ens historik som var så där otroligt genomtänkta sett i backspegeln. Tyvärr så är det ju så att på internet finns skräpet kvar tills armagedon verkar det som. Hade varit bra om dom rensade efter ett tag.
    Fast det finns liksom inget sammanhang där förmätna kräk som är så inbilska att de i sin monumentala enfald tror att de har rätt att avgöra vem som förtjänar att mördas eller våldtas. Det är inte ens en åsikt, det är att välja att vara en fullständig moralism moras.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback