• Anonym (TS)
    Sat 8 May 2021 03:50
    35622 visningar
    840 svar
    -9 +12
    840
    35622

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Anonym (Biolo­gi)
    Mon 10 May 2021 07:15
    Nomanisanisland skrev 2021-05-10 07:00:47 följande:
    Fast det finns liksom inget sammanhang där förmätna kräk som är så inbilska att de i sin monumentala enfald tror att de har rätt att avgöra vem som förtjänar att mördas eller våldtas. Det är inte ens en åsikt, det är att välja att vara en fullständig moralism moras.
    Jag tror att männens bittra/hatiska inlägg har lika mycket substans som kvinnornas falska bild av "lyckliga familjen" på Facebook/Instagram.
  • KlantS­murfen
    Mon 10 May 2021 07:23
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-10 06:59:23 följande: #129
    pyssel skrev 2021-05-10 06:44:46 följande:
    TS har uttryckt sig svepande och förekomsten är inte i de flesta trådarna eller de flesta forumen, men det blir inte mer väsentligt påstående än man gör det till. Kärnan är väl ändå att det är tillåtet och finns i drivor. FB "ickecensur" gör förstås att man ostört kan hetsa mot grupper, vilket givetvis drar till sig folk som kan kombinera invektiv jag inte ens kunnat fantisera ihop själv. Och man blir avtrubbad, även vi som de flesta påhopp riktas mot, individuellt eller i grupp. Det är många år sedan jag läste ordet "sliddjur" där inne för första gången och hur det vände sig i magen av både rädsla och äckel inför så mycket exponerat hat. Nu scrollar jag förbi det och noterar "ännu en", förmodligen utåt sett normal man, med ett beckmörker i sig.

    Vi har nog bara sett början på polariseringen mellan män och kvinnor. Här har du en av anledningarna:


    www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867


     det är inga anledningar till polarisering, bara ursäkter.
  • KlantS­murfen
    Mon 10 May 2021 07:28
    pyssel skrev 2021-05-10 06:44:46 följande: #128
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 02:32:46 följande:

     Du lägger ner en 'hel kvart' (nästan inget) på "efterforskningar" och får till en del fel som du vägrar diskutera, syftet är inte ju att diskutera huruvida dina påståenden stämmer eller inte....du vill bara diskutera själva sakfrågan

    Det är flera medlemmar som säger att början på ditt inlägg inte stämmer, några av dem är kvinnor, en av dem började inlägget med 'det är lögn'.

    Är grov övergeneralisering om medlemmarna och antaganden om moderatorernas åsikter bara utfyllnad så det ska bli extra mycket att läsa?  Ska man ignorera en del av dina inägg?

    Du lägger ner nästan ingen tid och vägrar att diskutera felaktigheter, du kan inte ens läsa och länka en arikel om dem så du har något att gå på men du förväntar dej att folk ska ge dej alla svar

    " Syftet med den här tråden är att diskutera vad det är som ligger till grund för den här typen av beteende att skriva förminskade och föraktfullt om kvinnor på forumet Flashback. "

    Det är samma som de som skriver på FL.

    Det finns en del om det i någon tråd på FL, som jag inte kommer att länka till men det handlar ju inte om medlemmarna på Flashback och moderatorerna, det tar mer än 15 min att gå igenom så det är nog inget för dej.

    eftersom man bara kan gå in själv och läsa för att se att det stämme


    TS har uttryckt sig svepande och förekomsten är inte i de flesta trådarna eller de flesta forumen, men det blir inte mer väsentligt påstående än man gör det till. Kärnan är väl ändå att det är tillåtet och finns i drivor. FB "ickecensur" gör förstås att man ostört kan hetsa mot grupper, vilket givetvis drar till sig folk som kan kombinera invektiv jag inte ens kunnat fantisera ihop själv. Och man blir avtrubbad, även vi som de flesta påhopp riktas mot, individuellt eller i grupp. Det är många år sedan jag läste ordet "sliddjur" där inne för första gången och hur det vände sig i magen av både rädsla och äckel inför så mycket exponerat hat. Nu scrollar jag förbi det och noterar "ännu en", förmodligen utåt sett normal man, med ett beckmörker i sig.
      Inte bara svepand. Tänker du lika om man kritiserar något annat som .t.e.x feminister?
  • Anonym (Biolo­gi)
    Mon 10 May 2021 07:33
    +1
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 07:23:02 följande:
     det är inga anledningar till polarisering, bara ursäkter.

    Om en växande grupp människor hamnar i utanförskap tror jag att polariseringen mellan i det här fallet könen kommer öka.


    "Vad händer i ett samhälle som har överskott på män som har sämre förutsättningar att etablera sig på arbetsmarknaden? Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet som forskat om parbildning, lyfter fram att män som förlorar på arbetsmarknaden förlora även på partnermarknaden. Det kan leda till förlorad social respekt. Frustrationen kan bli grogrund för kriminalitet, missbruk eller politisk extremism. Annan forskning pekar på att mansöverskott leder till mer våld mot kvinnor oavsett var man tittar i världen (GP debatt 28/1 2016). " 

    https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867

  • Mon 10 May 2021 07:34
    +2
    pyssel skrev 2021-05-10 06:44:46 följande:

    TS har uttryckt sig svepande och förekomsten är inte i de flesta trådarna eller de flesta forumen, men det blir inte mer väsentligt påstående än man gör det till. Kärnan är väl ändå att det är tillåtet och finns i drivor. FB "ickecensur" gör förstås att man ostört kan hetsa mot grupper, vilket givetvis drar till sig folk som kan kombinera invektiv jag inte ens kunnat fantisera ihop själv. Och man blir avtrubbad, även vi som de flesta påhopp riktas mot, individuellt eller i grupp. Det är många år sedan jag läste ordet "sliddjur" där inne för första gången och hur det vände sig i magen av både rädsla och äckel inför så mycket exponerat hat. Nu scrollar jag förbi det och noterar "ännu en", förmodligen utåt sett normal man, med ett beckmörker i sig.


    Ja det är därför det är viktigt att skolan görs om till att passa pojkar bättre och att man ska fånga upp dom som har eventuellt mörker i sig. Idag skiter skolan i pojkarna och låter dom medvetet hamna i utanförskap. Utanförskap skapar bara hat och destruktiva parallellvärldar.
  • Anonym (Biolo­gi)
    Mon 10 May 2021 07:46
    Postman skrev 2021-05-10 07:34:42 följande:
    Ja det är därför det är viktigt att skolan görs om till att passa pojkar bättre och att man ska fånga upp dom som har eventuellt mörker i sig. Idag skiter skolan i pojkarna och låter dom medvetet hamna i utanförskap. Utanförskap skapar bara hat och destruktiva parallellvärldar.

    Nu väntar vi bara på den obligatoriska att männen får fixa sina problem själva.


    3...... 2...... 1...... 

  • KlantS­murfen
    Mon 10 May 2021 08:00
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-10 07:33:39 följande: #134
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 07:23:02 följande:
     det är inga anledningar till polarisering, bara ursäkter.

    Om en växande grupp människor hamnar i utanförskap tror jag att polariseringen mellan i det här fallet könen kommer öka.


    "Vad händer i ett samhälle som har överskott på män som har sämre förutsättningar att etablera sig på arbetsmarknaden? Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet som forskat om parbildning, lyfter fram att män som förlorar på arbetsmarknaden förlora även på partnermarknaden. Det kan leda till förlorad social respekt. Frustrationen kan bli grogrund för kriminalitet, missbruk eller politisk extremism. Annan forskning pekar på att mansöverskott leder till mer våld mot kvinnor oavsett var man tittar i världen (GP debatt 28/1 2016). " 

    https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867


     Några av de värre som tråden handlar om har social fobi/ångest, många lever social isolerade, många har ASD, projicerat självhat. Men det är inget de nämner när de "kritiserar" kvinnor och samhället, 99.999% är om något helt annat.

    Flickvänner är varken psykologer eller arbetsförmedlare så en relation löser knappast deras problem.
    Att kvinnor drar ifrån på arbetsmarknaden är ingen anledning att vara grinig på kvinnor men de är experter på att på ursäkter och anledningar som inte har med dem själva att göra.
    Svårt att avgöra vad som är hönan och ägget men med tanke på hur de resonerar är det inte omöjligt att det största problemet var de sjäva redan från början.
  • Mon 10 May 2021 08:01
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-10 07:33:39 följande:

    Annan forskning pekar på att mansöverskott leder till mer våld mot kvinnor oavsett var man tittar i världen (GP debatt 28/1 2016). " 

    www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867


    Nähä, verkligen? Vilken otroligt avancerad analys av de forskarna!

    De länder som har stort mansöverskott ska inte gnälla ett enda pip, för de har fått EXAKT vad de ville ha. T ex i Kina där de förbjöd folk att föda flickor, eller Indien där de rika väljer kön mha NIPT och PGD och de fattiga helt enkelt dränker nyfödda flickor. De har fått PRECIS som de vill, och då ska man fan inte gnälla.
  • Anonym (Biolo­gi)
    Mon 10 May 2021 08:03
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 08:00:12 följande:
     Några av de värre som tråden handlar om har social fobi/ångest, många lever social isolerade, många har ASD, projicerat självhat. Men det är inget de nämner när de "kritiserar" kvinnor och samhället, 99.999% är om något helt annat.

    Flickvänner är varken psykologer eller arbetsförmedlare så en relation löser knappast deras problem.
    Att kvinnor drar ifrån på arbetsmarknaden är ingen anledning att vara grinig på kvinnor men de är experter på att på ursäkter och anledningar som inte har med dem själva att göra.
    Svårt att avgöra vad som är hönan och ägget men med tanke på hur de resonerar är det inte omöjligt att det största problemet var de sjäva redan från början.
    Ur ett samhällsperspektiv är det ju alltid lättast att lägga tillbaka allt ansvar på individen. Blev pojkar helt plötsligt dummare än flickor?
  • KlantS­murfen
    Mon 10 May 2021 08:04
    +1
    Postman skrev 2021-05-10 07:34:42 följande: #135
    pyssel skrev 2021-05-10 06:44:46 följande:

    TS har uttryckt sig svepande och förekomsten är inte i de flesta trådarna eller de flesta forumen, men det blir inte mer väsentligt påstående än man gör det till. Kärnan är väl ändå att det är tillåtet och finns i drivor. FB "ickecensur" gör förstås att man ostört kan hetsa mot grupper, vilket givetvis drar till sig folk som kan kombinera invektiv jag inte ens kunnat fantisera ihop själv. Och man blir avtrubbad, även vi som de flesta påhopp riktas mot, individuellt eller i grupp. Det är många år sedan jag läste ordet "sliddjur" där inne för första gången och hur det vände sig i magen av både rädsla och äckel inför så mycket exponerat hat. Nu scrollar jag förbi det och noterar "ännu en", förmodligen utåt sett normal man, med ett beckmörker i sig.


    Ja det är därför det är viktigt att skolan görs om till att passa pojkar bättre och att man ska fånga upp dom som har eventuellt mörker i sig. Idag skiter skolan i pojkarna och låter dom medvetet hamna i utanförskap. Utanförskap skapar bara hat och destruktiva parallellvärldar.
     Skolan ska göras om ändå men det verkar som att genus"vetare" får tolkningsföreträde.
    Det är väl först när/om det inte funkar för deras egna ungar de börjar tänka om, om ens då.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback