• Anonym (TS)
    Sat 8 May 2021 03:50
    35142 visningar
    840 svar
    -9 +12
    840
    35142

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Anonym (Socia­lliber­al klok farbro­r)
    Mon 10 May 2021 11:35
    +2
    Mansföraktet som flödar i samhället och särskilt på hagga-forumet Familjeliv eller Skilsmässa?

    Det är helt förfärligt men inläggen och kommentarerna här på FL ger ofta prov på motsatsen, lika föraktfull inställning till det kön som man ser som mindervärdigt. Inte särskilt intelligent och tyvärr vanligt och det förgiftar samhällsklimatet. 

    FL:s form av könsförakt är dessutom legitimt att framföra öppet i samhället. Man får förstå motreaktioner. 

    Bara rubriken på den här tråden är aningslöst nedvärderande. Begreppet incels är mycket bredare än vad FL-mobben tror och det finns en allvarlig underton där om samhällsutveckling motensamhet och desperation. Som inte bara drabbar det kön som FL-mobben föraktar och vill utnyttja.

    Jag kan även personligen vittna om att det i många förhållanden förekommer hemsk psykisk misshandel och maktbegär/kontroll som förstör livet för många partners och barn. Och när jag ser många inlägg här på FL förstår jag att förövarna inte skäms för sig utan lever hycklande rättfärdigt och förnumstiga i samhället. 

    Jag lär mina barn, både tjejer och killar att vara rädda om sig och nog akta sig för att hamna i energisugande destruktiva relationer. Det är nog pojkarna vi är mest oroliga för. Vi ser otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter. 

    Incel - Wikipedia
  • Anonym (Invas­ion)
    Mon 10 May 2021 12:12
    -1
    Anonym (Socialliberal klok farbror) skrev 2021-05-10 11:35:30 följande:
    Mansföraktet som flödar i samhället och särskilt på hagga-forumet Familjeliv eller Skilsmässa?

    Det är helt förfärligt men inläggen och kommentarerna här på FL ger ofta prov på motsatsen, lika föraktfull inställning till det kön som man ser som mindervärdigt. Inte särskilt intelligent och tyvärr vanligt och det förgiftar samhällsklimatet. 

    FL:s form av könsförakt är dessutom legitimt att framföra öppet i samhället. Man får förstå motreaktioner. 

    Bara rubriken på den här tråden är aningslöst nedvärderande. Begreppet incels är mycket bredare än vad FL-mobben tror och det finns en allvarlig underton där om samhällsutveckling motensamhet och desperation. Som inte bara drabbar det kön som FL-mobben föraktar och vill utnyttja.

    Jag kan även personligen vittna om att det i många förhållanden förekommer hemsk psykisk misshandel och maktbegär/kontroll som förstör livet för många partners och barn. Och när jag ser många inlägg här på FL förstår jag att förövarna inte skäms för sig utan lever hycklande rättfärdigt och förnumstiga i samhället. 

    Jag lär mina barn, både tjejer och killar att vara rädda om sig och nog akta sig för att hamna i energisugande destruktiva relationer. Det är nog pojkarna vi är mest oroliga för. Vi ser otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter. 

    Incel - Wikipedia
    Då har ni alltså misslyckats med pojkarna.

    Vi lär våra barn att visa respekt för andra utan att vara undfallande. Vi vill inte att vår pojke ska sluta som mansbebis eller att våra flickor ska hamna i förhållanden med mansbebisar.

    Till skillnad från er verkar vi också lyckas.
  • Mon 10 May 2021 12:18
    korngryn skrev 2021-05-10 09:00:18 följande:
    Men i praktiken blev (är?) det precis så! Eftersom de inte gillar flickor och man bara fick ha ett barn så blev det ju flickorna som rök. Pojkar har de aldrig haft något emot.
    Men det var inte det du skrev.
    Du skrev klart och tydligt att det var förbjudet att föda flickor i Kina. Vilket det har aldrig varit. Det har inte funnits ett sådant formellt förbud.

    Det du gör är att du förväxlar  "hur det görs i praktiken" med  Lagtexten/Förbudet utformning..

    Så bara för att många (inte alla) Kineser gjorde sig av med flickfoster (via abort) eller satte flickor på barnhem, så är det fortfarande fel att skriva "det är förbjudet att föda flickor i Kina". 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mon 10 May 2021 12:27
    +2
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 12:12:05 följande:
    Då har ni alltså misslyckats med pojkarna.

    Vi lär våra barn att visa respekt för andra utan att vara undfallande. Vi vill inte att vår pojke ska sluta som mansbebis eller att våra flickor ska hamna i förhållanden med mansbebisar.

    Till skillnad från er verkar vi också lyckas.
    VA? Hur kan du påstå att han och hans fru/sambo har misslyckats med pojkarna?

    Eller anser du och din man/sambo att pojkar skall behandlas respektlöst och som skit av kvinnor, och ändå respektera kvinnor?

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mon 10 May 2021 12:56
    +2
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 12:12:05 följande:
    Då har ni alltså misslyckats med pojkarna.

    Vi lär våra barn att visa respekt för andra utan att vara undfallande. Vi vill inte att vår pojke ska sluta som mansbebis eller att våra flickor ska hamna i förhållanden med mansbebisar.

    Till skillnad från er verkar vi också lyckas.


    Men flickor föds "rätt" och det är bara pojkarna det är fel på.

    Alla människor skall pressas in i den gamla kvinnonormen och det som tidigare var manligt är fel. Har jag uppfattat dig rätt?

    Det osar lite manshat om ditt inlägg...

  • Anonym (Socia­lliber­al klok farbro­r)
    Mon 10 May 2021 12:59
    +1
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 12:12:05 följande:
    Då har ni alltså misslyckats med pojkarna.

    Vi lär våra barn att visa respekt för andra utan att vara undfallande. Vi vill inte att vår pojke ska sluta som mansbebis eller att våra flickor ska hamna i förhållanden med mansbebisar.

    Till skillnad från er verkar vi också lyckas.
    Misslyckas, pojkar, vi lär minsann våra.... mansbebis, mansbebisar, vi har minsann lyckats.... ett speglande svar på dina föraktfulla härskarord. Det talar för sig själv. Mycket synd om de omkring dig som lever med en sådan högfärdig person.

    Jag tror nog att det är du och din kuvade partner som misslyckats som kvinnor. Vi lrä våra barn respekt minsann och de ska inte sluta som histrioniska huskors och haggor och våra pojkar ska inte hamna i förhållanden med maktgalna haggor som förstör andras liv och sina egna i missnöjd bitch-tillvaro med mobil och spegel...

    Så det är nog vi som lyckats genom att varna för den sortens patrask...
  • KlantS­murfen
    Mon 10 May 2021 13:09
    +1
    EnAnonumius skrev 2021-05-10 12:27:11 följande: #154
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 12:12:05 följande:
    Då har ni alltså misslyckats med pojkarna.

    Vi lär våra barn att visa respekt för andra utan att vara undfallande. Vi vill inte att vår pojke ska sluta som mansbebis eller att våra flickor ska hamna i förhållanden med mansbebisar.

    Till skillnad från er verkar vi också lyckas.
    VA? Hur kan du påstå att han och hans fru/sambo har misslyckats med pojkarna?

    Eller anser du och din man/sambo att pojkar skall behandlas respektlöst och som skit av kvinnor, och ändå respektera kvinnor?
      Det blir svårare för mindre mogna kvinnor att få en man om män har krav
  • Anonym (jaha)
    Mon 10 May 2021 13:10
    +1
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 12:12:05 följande:
    Då har ni alltså misslyckats med pojkarna.

    Vi lär våra barn att visa respekt för andra utan att vara undfallande. Vi vill inte att vår pojke ska sluta som mansbebis eller att våra flickor ska hamna i förhållanden med mansbebisar.

    Till skillnad från er verkar vi också lyckas.
    Religiösa fanatiker tror väl oxå att de lyckats jättebra med sin uppfostran när de indoktrinerar sina barn i sin tro. Men det betyder ju inte att det är så i ett större sammanhang. 
  • Anonym (Invas­ion)
    Mon 10 May 2021 13:53
    EnAnonumius skrev 2021-05-10 12:18:36 följande:
    Men det var inte det du skrev.
    Du skrev klart och tydligt att det var förbjudet att föda flickor i Kina. Vilket det har aldrig varit. Det har inte funnits ett sådant formellt förbud.

    Det du gör är att du förväxlar  "hur det görs i praktiken" med  Lagtexten/Förbudet utformning..

    Så bara för att många (inte alla) Kineser gjorde sig av med flickfoster (via abort) eller satte flickor på barnhem, så är det fortfarande fel att skriva "det är förbjudet att föda flickor i Kina". 
    Personen skriver: "Jag lär mina barn, både tjejer och killar att vara rädda om sig och nog akta sig för att hamna i energisugande destruktiva relationer. Det är nog pojkarna vi är mest oroliga för. Vi ser otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter."

    det är väl att misslyckas när personen trots att han försökt lära sina pojkar att undvika energislukande relationer ser sina pojkar göra det motsatta "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter.
  • Anonym (Invas­ion)
    Mon 10 May 2021 13:55
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-10 13:10:48 följande:
    Religiösa fanatiker tror väl oxå att de lyckats jättebra med sin uppfostran när de indoktrinerar sina barn i sin tro. Men det betyder ju inte att det är så i ett större sammanhang. 
    Jag ser inte att personen verkar vara en religiös fanatiker.

    Bara att personens barn  inte tycks ta till sig hens predikningar.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback