• Anonym (TS)
    Sat 8 May 2021 03:50
    35134 visningar
    840 svar
    -9 +12
    840
    35134

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Anonym (Man)
    Mon 10 May 2021 14:39
    +1

    Jag som vettig man tycker att sådana män som uttrycker sig nedvärderande om kvinnor är tragiska, och det är inte okej för mig att höra på sådant. Tycker att jag som man ska visa att jag inte heller tycker det är ok. Det är ju min morsa och min syster de kränker för helvete!

  • Anonym (jaha)
    Mon 10 May 2021 14:59
    +1
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 13:55:33 följande:
    Jag ser inte att personen verkar vara en religiös fanatiker.

    Bara att personens barn  inte tycks ta till sig hens predikningar.
    Jag syftade mer på dig och din predikan
  • Anonym (Socia­lliber­al klok farbro­r)
    Mon 10 May 2021 14:59
    +1
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 13:53:41 följande:
    Personen skriver: "Jag lär mina barn, både tjejer och killar att vara rädda om sig och nog akta sig för att hamna i energisugande destruktiva relationer. Det är nog pojkarna vi är mest oroliga för. Vi ser otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter."

    det är väl att misslyckas när personen trots att han försökt lära sina pojkar att undvika energislukande relationer ser sina pojkar göra det motsatta "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter.
    Du resonerar bakvänt. Det är väl flickvännernas föräldrar som misslyckats när de uppfostrat tjejer som är så olyckliga, härsklystna, självcentrerade med sina mobiler, speglar, ätstörningar, oförmåga att glädjas i livet, oförmåga att känna kärlek annat än om de dominerar sina pojkvänner med missnöjdhet, borskämdhet och allmän surhet i nyckfulla anfall.

    Du känner nog till typen. Låt dessa sura misslyckade varelser låta glada friska människor vara ifred. De ska inte parasitera på stackars mäns energi och pengar. Vad får grabbarna tillbaka? Inget av värde, bara bekymmer. Glad
  • Anonym (jaha)
    Mon 10 May 2021 15:08
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 13:53:41 följande:
    Personen skriver: "Jag lär mina barn, både tjejer och killar att vara rädda om sig och nog akta sig för att hamna i energisugande destruktiva relationer. Det är nog pojkarna vi är mest oroliga för. Vi ser otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter."

    det är väl att misslyckas när personen trots att han försökt lära sina pojkar att undvika energislukande relationer ser sina pojkar göra det motsatta "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter.
    Nja, om de kommer och GÅR så betyder det ju att deras pojkar dumpar olämpliga tjejer. Och eftersom varken killar eller tjejer är tankeläsare så är det ju ganska omöjligt för dem att på förhand veta hur störd nästa tjej är innan de inlett ett förhållande. Det är ju sånt som brukar visa sig med tiden.
  • KlantS­murfen
    Mon 10 May 2021 15:09
    +1
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 13:53:41 följande: #159
    EnAnonumius skrev 2021-05-10 12:18:36 följande:
    Men det var inte det du skrev.
    Du skrev klart och tydligt att det var förbjudet att föda flickor i Kina. Vilket det har aldrig varit. Det har inte funnits ett sådant formellt förbud.

    Det du gör är att du förväxlar  "hur det görs i praktiken" med  Lagtexten/Förbudet utformning..

    Så bara för att många (inte alla) Kineser gjorde sig av med flickfoster (via abort) eller satte flickor på barnhem, så är det fortfarande fel att skriva "det är förbjudet att föda flickor i Kina". 
    Personen skriver: "Jag lär mina barn, både tjejer och killar att vara rädda om sig och nog akta sig för att hamna i energisugande destruktiva relationer. Det är nog pojkarna vi är mest oroliga för. Vi ser otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter."

    det är väl att misslyckas när personen trots att han försökt lära sina pojkar att undvika energislukande relationer ser sina pojkar göra det motsatta "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter.
    Du vill inte att pojkarna ska bli mansbebisar och du vill inte att flickorna ska hamna i förhållanden med mansbebisar.
    Inget om att du inte vill att flickorna ska bli kvinnobebisar eller att du inte vill att pojkarna ska hamna i förhållanden med kvinnobebisar.

    så ni är väl lika misslyckade då.

    Av de kvinnor jag känner är det bara de omogna som kallar sina män 'extra barn', de är lika lata och omogna, hade de varit lite mognare hade de fått mognare män men omognad funkar ju ofta så att det är inte samma sak när man själv är omogen. pojkarna
  • Anonym (Invas­ion)
    Mon 10 May 2021 15:12
    +1
    Anonym (Socialliberal klok farbror) skrev 2021-05-10 14:59:41 följande:
    Du resonerar bakvänt. Det är väl flickvännernas föräldrar som misslyckats när de uppfostrat tjejer som är så olyckliga, härsklystna, självcentrerade med sina mobiler, speglar, ätstörningar, oförmåga att glädjas i livet, oförmåga att känna kärlek annat än om de dominerar sina pojkvänner med missnöjdhet, borskämdhet och allmän surhet i nyckfulla anfall.

    Du känner nog till typen. Låt dessa sura misslyckade varelser låta glada friska människor vara ifred. De ska inte parasitera på stackars mäns energi och pengar. Vad får grabbarna tillbaka? Inget av värde, bara bekymmer. Glad
    Mansbebis är en ganska träffande benämning på en man som har svårigheter att klara de mest elementära här i livet om hen inte har en kvinna som kan ta hand om hen.

    Hagga som du använder är väl däremot enbart nedsättande.

    Du menar alltså att dina pojkar är offer, de saknar egen förmåga att kunna värja sig från alla de "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerlighete".

    Kan det rentav vara så att dina pojkar är blivande mansbebisar eller åtminstone en liten fårskock i miniatyr som vallas runt av de härsklystna flickvänner som de inte förmår värja sig motSkrattande
  • Mon 10 May 2021 15:25
    +2
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 15:12:46 följande:

    Mansbebis är en ganska träffande benämning på en man som har svårigheter att klara de mest elementära här i livet om hen inte har en kvinna som kan ta hand om hen.

    Hagga som du använder är väl däremot enbart nedsättande.

    Du menar alltså att dina pojkar är offer, de saknar egen förmåga att kunna värja sig från alla de "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerlighete".

    Kan det rentav vara så att dina pojkar är blivande mansbebisar eller åtminstone en liten fårskock i miniatyr som vallas runt av de härsklystna flickvänner som de inte förmår värja sig mot


    Hagga eller mansbebis är för mig nedsättande, båda syftar till att i ordalag förminska någon. Jag kan inte se varför man ens måste ta till sånt och det säger långt mer om dom som envist vill hävda sin rätt till att använda dessa uttryck.

    När jag läser dina inlägg verkar du inte stå bakom allas lika värde kan jag känna.
  • Mon 10 May 2021 15:26
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 13:53:41 följande:
    Personen skriver: "Jag lär mina barn, både tjejer och killar att vara rädda om sig och nog akta sig för att hamna i energisugande destruktiva relationer. Det är nog pojkarna vi är mest oroliga för. Vi ser otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter."

    det är väl att misslyckas när personen trots att han försökt lära sina pojkar att undvika energislukande relationer ser sina pojkar göra det motsatta "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter.
    Ursäkta..  Vad svara du på här? Det inlägget du har citerat var mitt var till "korngryn" och hur lagarna ser ut i Kina.

    korngryn har aldrig skrivit något om uppfostran.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KlantS­murfen
    Mon 10 May 2021 15:27
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 15:12:46 följande: #166
    Anonym (Socialliberal klok farbror) skrev 2021-05-10 14:59:41 följande:
    Du resonerar bakvänt. Det är väl flickvännernas föräldrar som misslyckats när de uppfostrat tjejer som är så olyckliga, härsklystna, självcentrerade med sina mobiler, speglar, ätstörningar, oförmåga att glädjas i livet, oförmåga att känna kärlek annat än om de dominerar sina pojkvänner med missnöjdhet, borskämdhet och allmän surhet i nyckfulla anfall.

    Du känner nog till typen. Låt dessa sura misslyckade varelser låta glada friska människor vara ifred. De ska inte parasitera på stackars mäns energi och pengar. Vad får grabbarna tillbaka? Inget av värde, bara bekymmer. Glad
    Mansbebis är en ganska träffande benämning på en man som har svårigheter att klara de mest elementära här i livet om hen inte har en kvinna som kan ta hand om hen.

    Hagga som du använder är väl däremot enbart nedsättande.

    Du menar alltså att dina pojkar är offer, de saknar egen förmåga att kunna värja sig från alla de "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerlighete".

    Kan det rentav vara så att dina pojkar är blivande mansbebisar eller åtminstone en liten fårskock i miniatyr som vallas runt av de härsklystna flickvänner som de inte förmår värja sig motSkrattande
     www.familjeliv.se/forum/thread/79356373-oppen-fraga-till-alla-mansbebisar
  • Anonym (Invas­ion)
    Mon 10 May 2021 15:30
    EnAnonumius skrev 2021-05-10 15:26:00 följande:
    Ursäkta..  Vad svara du på här? Det inlägget du har citerat var mitt var till "korngryn" och hur lagarna ser ut i Kina.

    korngryn har aldrig skrivit något om uppfostran.
    I inlägg 154 ställer du en fråga till mig.

    Det var den jag besvarade.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback