• Anonym (TS)

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Anonym (Socialliberal klok farbror)
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 15:12:46 följande:
    Mansbebis är en ganska träffande benämning på en man som har svårigheter att klara de mest elementära här i livet om hen inte har en kvinna som kan ta hand om hen.

    Hagga som du använder är väl däremot enbart nedsättande.

    Du menar alltså att dina pojkar är offer, de saknar egen förmåga att kunna värja sig från alla de "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerlighete".

    Kan det rentav vara så att dina pojkar är blivande mansbebisar eller åtminstone en liten fårskock i miniatyr som vallas runt av de härsklystna flickvänner som de inte förmår värja sig motSkrattande
    Jag tror nog att både mansbebis och hagga är mycket nedlåtande. Att du börjar använda sådana ord säger mycket om din självuppfattning, även att du blir kränkt när du blir speglad. Det är inte ett gott betyg åt din visdom. 

    Du skriver nedlåtande om offer. Mina tjejer och pojkar tränas i att se sådana tråkiga negativa varelser för vad de är. Vi låter dig leva i ditt förvirrade negativa mörker. Du får leta upp andra personer som du vill förgifta livet för med din härsklystnad. En sorts elakt får...
  • EnAnonumius
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 15:30:18 följande:
    I inlägg 154 ställer du en fråga till mig.

    Det var den jag besvarade.
    Ja just det inlägg #154.
    Fast det var inte inlägg #154 du hade citerat.
    Du hade citerade inlägg #153.

    Du kan ju avvara någon sekund med att dubbelkolla (läsa citatboxen) så att du citerat rätt inlägg innan du svarar.
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 13:53:41 följande:
    Personen skriver: "Jag lär mina barn, både tjejer och killar att vara rädda om sig och nog akta sig för att hamna i energisugande destruktiva relationer. Det är nog pojkarna vi är mest oroliga för. Vi ser otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter."

    det är väl att misslyckas när personen trots att han försökt lära sina pojkar att undvika energislukande relationer ser sina pojkar göra det motsatta "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter.

    Då kan man säga precis samma sak att föräldrarna misslyckats med uppfostran av flickorna när deras döttrar får pojkvänner som kommer och går som utövar misshandel av tjejerna.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 15:12:46 följande:
    Mansbebis är en ganska träffande benämning på en man som har svårigheter att klara de mest elementära här i livet om hen inte har en kvinna som kan ta hand om hen.

    Hagga som du använder är väl däremot enbart nedsättande.

    Du menar alltså att dina pojkar är offer, de saknar egen förmåga att kunna värja sig från alla de "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerlighete".

    Kan det rentav vara så att dina pojkar är blivande mansbebisar eller åtminstone en liten fårskock i miniatyr som vallas runt av de härsklystna flickvänner som de inte förmår värja sig löjligt..
    Vilket löjligt svar..

    Det är precis lika nedsättande att använda "mansbebis" som hagga". Båda är invektiv.

    Det kvinnor jag sett använda ordet "mansbebis" är SAMMA kvinnor som gnäller på männen att det inte gör saker på samma sätt som HON anser att det skall göras på. D.v.s kvinnor som vägrar att acceptera att man kan göra saker på olika sätt. En träffande beskrivning av dessa kvinnor är att kalla dem för hagga/kvinnogris. Och skicka dem till någon KBT terapeut för att lära dem att acceptera att folk är olika och man gör saker på olika sätt.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KlantSmurfen
    EnAnonumius skrev 2021-05-10 17:17:38 följande: #173
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 15:12:46 följande:
    Mansbebis är en ganska träffande benämning på en man som har svårigheter att klara de mest elementära här i livet om hen inte har en kvinna som kan ta hand om hen.

    Hagga som du använder är väl däremot enbart nedsättande.

    Du menar alltså att dina pojkar är offer, de saknar egen förmåga att kunna värja sig från alla de "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerlighete".

    Kan det rentav vara så att dina pojkar är blivande mansbebisar eller åtminstone en liten fårskock i miniatyr som vallas runt av de härsklystna flickvänner som de inte förmår värja sig löjligt..
    Vilket löjligt svar..

    Det är precis lika nedsättande att använda "mansbebis" som hagga". Båda är invektiv.

    Det kvinnor jag sett använda ordet "mansbebis" är SAMMA kvinnor som gnäller på männen att det inte gör saker på samma sätt som HON anser att det skall göras på. D.v.s kvinnor som vägrar att acceptera att man kan göra saker på olika sätt. En träffande beskrivning av dessa kvinnor är att kalla dem för hagga/kvinnogris. Och skicka dem till någon KBT terapeut för att lära dem att acceptera att folk är olika och man gör saker på olika sätt.
     Har sagt mansbebis själv några gånger men det det ligger något i det det du skriver.
    I en artikel om jämställhetens fiende nr1 (känslosamt arbete) nämns en bok av Gemma Hartely.
    Gemma är enligt en recension av boken precis som du beskriver det.

    Känslomässigt arbete är feminismens nästa kamp
    www.expressen.se/kultur/bocker/man-det-ar-dags-att-borja-jobba-nu/
    Recension: Hartely, Gemma; Så jävla trött; 2018
    feministbiblioteket.se/sa-javla-trott/
  • Anonym (Killgissa)
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 18:13:12 följande:
     Har sagt mansbebis själv några gånger men det det ligger något i det det du skriver.
    I en artikel om jämställhetens fiende nr1 (känslosamt arbete) nämns en bok av Gemma Hartely.
    Gemma är enligt en recension av boken precis som du beskriver det.

    Känslomässigt arbete är feminismens nästa kamp
    www.expressen.se/kultur/bocker/man-det-ar-dags-att-borja-jobba-nu/
    Recension: Hartely, Gemma; Så jävla trött; 2018
    feministbiblioteket.se/sa-javla-trott/
    Killgissa är också ett tillmäle som är PK.

    Att förlöjliga män rent allmänt och hissa unga kvinnor ger också pluspoäng. Särskilt om det är en man som gör sig lustig på en annan man.

    Ungefär som vissa manliga medlemmar här på forumet.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Killgissa) skrev 2021-05-10 19:16:17 följande: #175
    KlantSmurfen skrev 2021-05-10 18:13:12 följande:
     Har sagt mansbebis själv några gånger men det det ligger något i det det du skriver.
    I en artikel om jämställhetens fiende nr1 (känslosamt arbete) nämns en bok av Gemma Hartely.
    Gemma är enligt en recension av boken precis som du beskriver det.

    Känslomässigt arbete är feminismens nästa kamp
    www.expressen.se/kultur/bocker/man-det-ar-dags-att-borja-jobba-nu/
    Recension: Hartely, Gemma; Så jävla trött; 2018
    feministbiblioteket.se/sa-javla-trott/
    Killgissa är också ett tillmäle som är PK.

    Att förlöjliga män rent allmänt och hissa unga kvinnor ger också pluspoäng. Särskilt om det är en man som gör sig lustig på en annan man.

    Ungefär som vissa manliga medlemmar här på forumet.
     
    Ny Sifo visar: Så vanligt är det att svenskarna faktiskt ?killgissar? | Nextory

    ? De flesta av oss killgissar väl någon gång då och då, det är ingen jättestor sak. Samtidigt tror vi att killgissningar och alternativa fakta skulle minska om fler läste mer böcker. Något vår tjänst kan hjälpa till med. En utmärkt present till en älskad men killgissande pappa på fars dag kan därför vara ett bokabonnemang med ett obegränsat lager fakta, säger Elin Bäckman, marknadschef på Nextory.
    [...]

    Vem av följande i din familj tycker du "killgissar" mest?
    Min man/fru/partner/sambo - 11 %
    Min pappa - 10 %
    Min bror - 8 %
    Min son/bonusson - 5 %
    Min syster - 5 %
    Min mamma - 4 %
    Min dotter/bonusdotter - 2 %
    Min morfar/farfar - 1 %
    Min mormor/farmor - 1 %
    Ingen i min familj killgissar - 44 %
    Annan - 21 %
    www.mynewsdesk.com/se/nextory/pressreleases/ny-sifo-visar-saa-vanligt-aer-det-att-svenskarna-faktiskt-killgissar-2792413

    Forskare: Därför "killgissar" killar | SvD
    Det visade sig att deltagarna som fått testosteron gjorde betydligt sämre ifrån sig på testet än de som fått placebo. I snitt svarade de förstnämnda rätt på 20 procent färre frågor än de andra. De gav dessutom fel svar snabbare, och rätt svar dröjde längre. Den här effekten syntes inte på det enkla mattetestet.

    "Vi såg att testosteron-gruppen var mycket mer ivriga att ge snabba svar på kuggfrågor, där ens första gissning oftast är fel. Vi tror att testosteronet antingen hämmar processen att fundera igenom din insats, eller så ökar det känslan av att 'jag har definitivt rätt'", säger professor Colin Camerer, en av forskarna bakom studien, i ett pressmeddelande.
    www.svd.se/forskare-darfor-killgissar-killar
     
  • Anonym (Invasion)
    EnAnonumius skrev 2021-05-10 17:00:10 följande:
    Ja just det inlägg #154.
    Fast det var inte inlägg #154 du hade citerat.
    Du hade citerade inlägg #153.

    Du kan ju avvara någon sekund med att dubbelkolla (läsa citatboxen) så att du citerat rätt inlägg innan du svarar.
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-10 13:53:41 följande:
    Personen skriver: "Jag lär mina barn, både tjejer och killar att vara rädda om sig och nog akta sig för att hamna i energisugande destruktiva relationer. Det är nog pojkarna vi är mest oroliga för. Vi ser otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter."

    det är väl att misslyckas när personen trots att han försökt lära sina pojkar att undvika energislukande relationer ser sina pojkar göra det motsatta "otroligt jobbiga flickvänner komma och gå som verkar inriktade på makt, kontroll och att förstöra andras livsglädje med alla sina besynnerligheter.

    Då kan man säga precis samma sak att föräldrarna misslyckats med uppfostran av flickorna när deras döttrar får pojkvänner som kommer och går som utövar misshandel av tjejerna.

    Haha, en sådan skymf du blev utsatt för - att få ditt svar till fel inlägg.Flört

    Mansbebiseringen är förstås en företeelse som inte bara drivs av mansbebisarna själva utan förstås av mansbebisarnas mammor och pappor och inte sällan de kvinnor de eventuellt är tillsammans med.

    Dessutom - om sanningen ska fram så finns det väl ganska få tvättäkta mansbebisar och av dessa häckar väl merparten på Flashback.

    Titta, jag citerade rätt inlägg nu. Hoppas att du är nöjd!
  • Postman
    Anonym (Killgissa) skrev 2021-05-10 19:16:17 följande:
    Killgissa är också ett tillmäle som är PK.

    Att förlöjliga män rent allmänt och hissa unga kvinnor ger också pluspoäng. Särskilt om det är en man som gör sig lustig på en annan man.

    Ungefär som vissa manliga medlemmar här på forumet.
    Ja och i nästa andetag är man frustrerad över att andra sitter och kallar kvinnor för en massa saker....våld föder våld liksom, som man ropar får man svar. 
  • Postman
    Anonym (Dörren åt båda håll) skrev 2021-05-10 20:38:34 följande:
    Jämställdhet är bara intressant när man gynnas annars är det ointressant.
    Ja tyvärr verkar det vara så för en hel del. Sorgligt.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2021-05-09 12:29:57 följande:an 
    Mm, jag såg att hen som är rädd för kvinnor och därför hatar dem skapat ett nytt nick efter att det förra blev bannat igår och det förrförra i förrgår - och så har hen hållit på i många år.

    Det är synd om moderatorerna men även om hen - fast särskilt representativ för något annat än sig själv lär den stackaren inte vara.
    Tänk att kastas ut på daglig basis under många år och inte fatta varför. Tragiskt.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback