• Anonym (TS)

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • FDFMGA

    Jag kanske ska vara lite hjälpsam och förklara skillnaden. Självklart finns det kvinnor och män som skulle kunna tänka sig att göra abort om fostret är av för dem fel kön, pojke eller flicka.

    Det är dock inte detsamma som att anse att alla pojkfoster eller flickfoster borde aborteras.

    I vissa delar av världen har man haft och har fortfarande kvinnounderskott eftersom flickor anses mindre värda.

  • Postman
    Anonym (hyckel pyckel) skrev 2021-05-11 14:20:17 följande:

    Kanske du hade blivit mer trovärdig om man skrivit i vilket sammanhang de orden användes.


    Nej jag ville inte bifoga en länk till tråden för jag var osäker på om det bröt emot reglerna eller inte.

    Övrigt lämnar jag därhän som tomt nonsens ifrån dig.
  • KlantSmurfen
    Anonym (hyckel pyckel) skrev 2021-05-11 14:28:57 följande: #203

    Som sagt inlägget var från tråden www.familjeliv.se/forum/thread/81079048-5-kvinnor-mordade-inom-tre-veckor och som svar på det vanliga gnället om att invandringen är problemet.


    Ignoramus skrev 2021-04-24 14:23:39 följande:

    En annan supereffektiv och konkret åtgärd hade ju varit att from idag abortera alla manliga foster, så skulle vi knappt behöva några fängelser - eller ffa fundera kring begreppet dödligt våld eller våldtäkt - om 75 år.


    Ignoramus skrev 2021-04-24 15:02:30 följande:

    HAHA ja jag svarade iofs bara med exakt samma sorts retorik som föregående talare. Jag vill naturligtvis inte utrota alla manliga foster, men det hade varit en extremt effektiv åtgärd för att bli av med problemen. Hur kan du inte se vad jag spelar på? Smakar den egna medicinen verkligen så illa?


    Att Postman alltså både vinklar och utelämnar information står klart (att han sen också sällan kritiserar rasister eller män som slå kvinnor är en annan sak)
     www.familjeliv.se/forum/thread/81079048-5-kvinnor-mordade-inom-tre-veckor/37
    www.familjeliv.se/forum/thread/81079048-5-kvinnor-mordade-inom-tre-veckor/35

    www.familjeliv.se/forum/thread/81079048-5-kvinnor-mordade-inom-tre-veckor/2/nick/81087755
    www.familjeliv.se/forum/thread/81079048-5-kvinnor-mordade-inom-tre-veckor/35
  • FDFMGA
    Anonym (rebellen) skrev 2021-05-11 14:22:44 följande:
    Jag sökte på Google och hittade massor länkar:
    Jaha, det var jätteduktigt av dig.

    Men jag frågade efter länk till inlägg där arga feminister kräver att pojkfoster ska aborteras.

    Jag tar gärna del av exempel om du förmår finna några sådana bortom dina fantasierSkrattande
  • Postman
    Anonym (hyckel pyckel) skrev 2021-05-11 14:45:18 följande:

    Du valde medvetet att utelämna detaljer vilket visar med tydlighet hur lite trovärdighet du har.


    Vilket trams du kommer med. Det är klart och tydligt vad skribenten avsåg, att det är taget ur sitt sammanhang har ingen betydelse. Att tycka att man ska abortera bort pojkfoster är fruktansvärt, för tankar till 40-talets Tyskland.
  • FDFMGA
    Anonym (hyckel pyckel) skrev 2021-05-11 14:28:57 följande:

    Som sagt inlägget var från tråden www.familjeliv.se/forum/thread/81079048-5-kvinnor-mordade-inom-tre-veckor och som svar på det vanliga gnället om att invandringen är problemet.


    Ignoramus skrev 2021-04-24 15:02:30 följande:

    HAHA ja jag svarade iofs bara med exakt samma sorts retorik som föregående talare. Jag vill naturligtvis inte utrota alla manliga foster, men det hade varit en extremt effektiv åtgärd för att bli av med problemen. Hur kan du inte se vad jag spelar på? Smakar den egna medicinen verkligen så illa?



    Att Postman alltså både vinklar och utelämnar information står klart (att han sen också sällan kritiserar rasister eller män som slå kvinnor är en annan sak)
    Ja, det är i sig ett problem att språkförståelsen är så begränsad i vissa kretsar.


  • FDFMGA
    Anonym (rebellen) skrev 2021-05-11 14:49:06 följande:
    "Jaha, det var jätteduktigt av dig."

    ... och så lite trött gammal härskarteknik på det...
    Och några andra exempel än det som Postman inte förstod kommer väl inte att presenteras.

    Mycket väsen för lite ullSkrattande
  • KlantSmurfen
    Anonym (hyckel pyckel) skrev 2021-05-11 14:45:18 följande: #207
    Oväntat att personen som försvarar svenskar som slår och våldtar var samma person som gnällde om invandringen i tråden Drömmer
    Postman skrev 2021-05-11 14:30:55 följande:
    Nej jag ville inte bifoga en länk till tråden för jag var osäker på om det bröt emot reglerna eller inte.

    Övrigt lämnar jag därhän som tomt nonsens ifrån dig.
    Du valde medvetet att utelämna detaljer vilket visar med tydlighet hur lite trovärdighet du har.
     Jag har svarat dej i den andra tråden. Hur många konton har du?
    www.familjeliv.se/forum/thread/81118043-sa-javla-trott-pa-mans-vald/17
  • FDFMGA
    Anonym (rebellen) skrev 2021-05-11 14:53:13 följande:
    Du framstår som en pompäs narcissist och jag önskar dig lite cancer så kanske du blir mer ödmjukj...
    Det var ett synnerligen oskickligt försök att efterlikna Ignoramus inlägg.

    Och exemplen på de arga feministerna som kräver att pojkfoster ska aborteras kan alltså avföras som en martyrs inbillningarSkrattande
  • Postman
    Anonym (hyckel pyckel) skrev 2021-05-11 14:56:39 följande:

    Du kallar det trams att medvetet utelämna fakta för att få det att passa in i din historia?

    Du blir ju inte direkt mer trovärdig av såna här uttalanden om man säger så..


    Ja det är trams och inget annat. Jag utlämnade inget fakta. Det skribenten skrev är fruktansvärt och jag tycker det är obegripligt att vissa människor härinne inte tar avstånd i från utan försöker i absurdum rättfärdiga sina egna stelbenta medeltida värderingar.

    Ju mer jag skriver här desto mer framgår det vilka som inte står för allas lika värde. Samma personer som spyr galla över flashback. Ja tjena.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback