• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • klyban
    broderbob skrev 2022-01-09 00:01:18 följande:
    De man borde skratta åt är antivaxxarna men tyvärr måste man ta dom på allvar och be om korrekta och säkra fakta från erkända forskare internationella och nationella samt hänvisning till publikationer så de inte är vederhäftiga

    För antivaccer handlar det bara om semantik och lura sina sektmedlemmar.
    De har föga eller inget intresse att bry sig om nått som sker i verkligheten, och redan där vet man att man aldrig når fram till faktan med dessa.


    Man får helt enkelt avprogrammera sketen ur dom, och detta är komplexa saker och tar lång tid.
    Och hur man ska nå fram till dom på annat sätt finns inte, då de tror att de är de enda som har rätt i världen, fast som inte ens adresserar verkligheten.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)

    Nu varnar antivaxxklanens gud för en konspiration som polisen, underrättelsetjänst och säkerhetstjänst ligger bakom. (Allt enligt denna person.)

    Det handlar om att dessa ondsinta myndigheter lurar människor till möten där de luras att stänga av sina mobiler för att de ska registreras när de åter startar sin telefon.
    Då registreras man alltså, enligt ovan nämnda person, som "länkar i motståndsrörelsen. Av polisen.

    Han går alltså ut med en varnande video för detta.

    I kommentarsfältet applåderas det och konspirationen diskuteras hett. De tror att de kommer fängslas för sina åsikter.

    Kommentarer som denna flödar i antivaxxträsket: "Vi kommer att kartläggas med alla medel. En ny lag gör att vi också kommer att kunna arresteras och säkert låsas in då vi jobbar mot narrativet, den nya ordningen. Begrip detta och var smarta.

  • klyban
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-09 13:57:43 följande:
    Nu varnar antivaxxklanens gud för en konspiration som polisen, underrättelsetjänst och säkerhetstjänst ligger bakom. (Allt enligt denna person.)

    Det handlar om att dessa ondsinta myndigheter lurar människor till möten där de luras att stänga av sina mobiler för att de ska registreras när de åter startar sin telefon.
    Då registreras man alltså, enligt ovan nämnda person, som "länkar i motståndsrörelsen. Av polisen.

    Han går alltså ut med en varnande video för detta.

    I kommentarsfältet applåderas det och konspirationen diskuteras hett. De tror att de kommer fängslas för sina åsikter.

    Kommentarer som denna flödar i antivaxxträsket: "Vi kommer att kartläggas med alla medel. En ny lag gör att vi också kommer att kunna arresteras och säkert låsas in då vi jobbar mot narrativet, den nya ordningen. Begrip detta och var smarta.
    Helt makalöst, hur kan någon ens gå på sånt är en gåta.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    klyban skrev 2022-01-09 14:03:00 följande:
    Helt makalöst, hur kan någon ens gå på sånt är en gåta.
    Det finns uppsjöar av konspirationer likt denna.

    Dock kommer jag inte att visa upp för mycket då jag tror att de kan vara, kanske inte farliga, men besvärliga om de får en aning om vem som visar detta publikt.

    Den 22 januari ska en stor demonstration genomföras, tror jag nämnt det tidigare.  Frihetsrörelsen finns på Facebook och är relativt transparant. Så den vågar jag nog nämna, de fiskar deltagare för fullt och hade sist jag kollade 14 000 anmälda till denna protestaktion.
  • Tow2Mater
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-09 14:13:30 följande:
    Det finns uppsjöar av konspirationer likt denna.

    Dock kommer jag inte att visa upp för mycket då jag tror att de kan vara, kanske inte farliga, men besvärliga om de får en aning om vem som visar detta publikt.

    Den 22 januari ska en stor demonstration genomföras, tror jag nämnt det tidigare.  Frihetsrörelsen finns på Facebook och är relativt transparant. Så den vågar jag nog nämna, de fiskar deltagare för fullt och hade sist jag kollade 14 000 anmälda till denna protestaktion.
    Du framstår som en antivaxxer som vill sprida sitt budskap. Bara så du vet.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    Tow2Mater skrev 2022-01-09 14:15:43 följande:
    Du framstår som en antivaxxer som vill sprida sitt budskap. Bara så du vet.
    Hur kan du tolka mig så fel?

    Har du läst alla mina inlägg?

    Jag är definitivt inte en del av antivaxxrörelsen, sen kan jag såklart inte tvinga dig att tro på mig. Men så är det.
  • Tow2Mater
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-09 14:17:44 följande:
    Hur kan du tolka mig så fel?

    Har du läst alla mina inlägg?

    Jag är definitivt inte en del av antivaxxrörelsen, sen kan jag såklart inte tvinga dig att tro på mig. Men så är det.
    Eftersom du sprider deras budskap här.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    Tow2Mater skrev 2022-01-09 14:18:52 följande:
    Eftersom du sprider deras budskap här.
    Jag öppnar upp deras ljusskygga värld så att andra kan få lite insyn också. Jag ser insynen i deras värld som en tillgång om jag skulle komma i diskussion med en av deras anhängare.
    För mig är det en fördel att känna till motpartens argument innan de ens hunnit dra dem.

    Kan väl inte övertyga dig om motsatsen till vad du tror, beklagar verkligen att du läst mig så fel och hoppas att du är ensam om det.
  • Tow2Mater
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-09 14:22:19 följande:
    Jag öppnar upp deras ljusskygga värld så att andra kan få lite insyn också. Jag ser insynen i deras värld som en tillgång om jag skulle komma i diskussion med en av deras anhängare.
    För mig är det en fördel att känna till motpartens argument innan de ens hunnit dra dem.

    Kan väl inte övertyga dig om motsatsen till vad du tror, beklagar verkligen att du läst mig så fel och hoppas att du är ensam om det.
    Spelar ju absolut ingen roll vad jag tror eller inte tror. Poängen är att du sprider deras budskap. Oavsett anledning blir deras budskap genom dina inlägg delgett till flera än det annars skulle. Bara du är medveten om det.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?