• Anonym (Rädd)
    Sat 8 May 2021 15:50
    269658 visningar
    6372 svar
    -15 +11
    6372
    269658

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Anonym (Smurf­)
    Sun 9 Jan 2022 14:44
    Tow2Mater skrev 2022-01-09 14:28:28 följande:

    Spelar ju absolut ingen roll vad jag tror eller inte tror. Poängen är att du sprider deras budskap. Oavsett anledning blir deras budskap genom dina inlägg delgett till flera än det annars skulle. Bara du är medveten om det.


    Så när någon berättade om vad som hände i Dachau/Birkenau/Auschwitz så spred de nazisternas budskap?
  • Sun 9 Jan 2022 14:46
    Anonym (Smurf) skrev 2022-01-09 14:44:03 följande:
    Så när någon berättade om vad som hände i Dachau/Birkenau/Auschwitz så spred de nazisternas budskap?

    Det är ingen som någonsin kommer få reda på detta, jag tolkar texterna som att peka på galenheterna.
    Och detta känns bara som en semantisk lek där av tow.

    Det är rätt talande när h*n berättar jag bryr mig inte om vad du skriver.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Idiot­förkla­rar antiva­xxröre­lsen)
    Sun 9 Jan 2022 14:46
    Tow2Mater skrev 2022-01-09 14:28:28 följande:
    Spelar ju absolut ingen roll vad jag tror eller inte tror. Poängen är att du sprider deras budskap. Oavsett anledning blir deras budskap genom dina inlägg delgett till flera än det annars skulle. Bara du är medveten om det.
    Självklart är jag medveten om vad jag skriver.
    Jag inbillar mig att det kan vara bra för andra att få lite mer insyn, men jag kanske har fel. Eller så har jag rätt.

    Jaja, det är som det är och vi får helt enkelt enas om att vi inte ser på saken på samma sätt.
  • Anonym (Syste­rFrida­)
    Sun 9 Jan 2022 15:08
    broderbob skrev 2022-01-08 22:09:40 följande:

    Jag tänker då inte sitta och vänta med facit i min hand det får ni alla antivaxxare göra jag är ingen beundrare av smittspridning fler restriktioner , men ett medel som då troligtvis skulle bita på er är att använda den totalitära staten Kinas restriktioner så att det blev tyst om detta elände.

    JAG FÖRSTÅR INTE HUR NI KAN EFTERSTRÄVA DETTA NÄR NI SÄGER ATT NI FÖRST VILL HA FACIT (ÄR NI VERKLIGEN SÅ KORKADE ATT ALLA  KOMMER  SITTA OCH VÄNTA PÅ  ETT FACIT UTAN ATT REAGERA . DET ÄR  RIKTIGT ENFALDIGT AV ER - INSER NI INTE HUR SJUKT DET LÅTER - TÄNK OM MAN UNDER SPANSKA SJUKAN SKULLE HA  RESONERAT PÅ DETTA SÄTT - JAG TROR INTE DET VAR NÅGON SOM VILLE VÄNTA PÅ FACIT UTAN ISTÄLLET SKYDDA SIG SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT 

    Detta är alltså vad ni vill åstadkomma

    :


    Upp till 13 miljoner människor är nu förbjudna att lämna sina hem, utom i akutlägen eller när de söker att inhandla livsnödvändiga förnödenheter. Bara en person från varje hushåll är varannan dag tillåten att gå ut och handla, skriver utländska medier.
    Alla icke nödvändiga affärsrörelser är även stängda, liksom hotell- och turistnäring.
    Också resor in till stadskärnan kräver godkännande från myndigheter. Den ledande partisekreteraren Sun Chunlan rapporteras ha rest till regionen för att se till att nedstängningen efterlevs.

    13 miljoner människor i karantän i Kina | SvD
    Mm men nu råder det ju liksom delade meningar om hur man skyddar sig bäst. Det är upp till var och en.

    Intressant att du drar upp hotellnäringen som något väldigt relevant i detta.

    Du kan inte jämföra samhället med hur det såg ut under tiden för spanska sjukan med hur det ser ut idag.
  • Sun 9 Jan 2022 15:18
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-09 13:57:43 följande:

    Nu varnar antivaxxklanens gud för en konspiration som polisen, underrättelsetjänst och säkerhetstjänst ligger bakom. (Allt enligt denna person.)

    Det handlar om att dessa ondsinta myndigheter lurar människor till möten där de luras att stänga av sina mobiler för att de ska registreras när de åter startar sin telefon.
    Då registreras man alltså, enligt ovan nämnda person, som "länkar i motståndsrörelsen. Av polisen.

    Han går alltså ut med en varnande video för detta.

    I kommentarsfältet applåderas det och konspirationen diskuteras hett. De tror att de kommer fängslas för sina åsikter.

    Kommentarer som denna flödar i antivaxxträsket: "Vi kommer att kartläggas med alla medel. En ny lag gör att vi också kommer att kunna arresteras och säkert låsas in då vi jobbar mot narrativet, den nya ordningen. Begrip detta och var smarta.


    Ja, och det farliga med detta är ju att några kan ta dessa idiotiska påståenden på allvar. I Tyskland dödade en man sin fru och sina barn och begick självmord - för att han trodde att man skulle bli inlåst i nåt koncentrationsläger nu om man inte vaccinerar sig. 

    Visst, man kan säga att den personen inte kan ha varit frisk, men det gör ju definitivt saken värre.
  • Anonym (Idiot­förkla­rar antiva­xxröre­lsen)
    Sun 9 Jan 2022 15:23
    AndreaBD skrev 2022-01-09 15:18:37 följande:
    Ja, och det farliga med detta är ju att några kan ta dessa idiotiska påståenden på allvar. I Tyskland dödade en man sin fru och sina barn och begick självmord - för att han trodde att man skulle bli inlåst i nåt koncentrationsläger nu om man inte vaccinerar sig. 

    Visst, man kan säga att den personen inte kan ha varit frisk, men det gör ju definitivt saken värre.
    Jag har anmält gruppen till Facebook men inget har hänt.
    Vad jag förstått så tar Facebook bort inlägg som är konspiratoriska, men jag kanske missförstått något.

    Denna grupp är ju konpiratorisk de luxe med en huvudman som de andra mer eller mindre tillber.
    Han tjänar även pengar på detta då han har tryckt upp t-shirts och kepsar med deras olika budskap. (Det finns mer än vaccinet de jobbar mot, t ex storbanker och 5G).
  • Sun 9 Jan 2022 15:30
    Anonym (Smurf) skrev 2022-01-09 14:44:03 följande:
    Så när någon berättade om vad som hände i Dachau/Birkenau/Auschwitz så spred de nazisternas budskap?
    Tycker inte det är riktigt samma sak som att sprida information om att en stor demonstration ska genomföras nu 22 Januari och av vem, vilken just nu letar fler deltagare.

    Men det spelar ju ingen roll. De har all rätt att demonstrera, kanske ska vi alla gå dit?
  • Sun 9 Jan 2022 16:04
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-09 15:23:17 följande:
    Jag har anmält gruppen till Facebook men inget har hänt.
    Vad jag förstått så tar Facebook bort inlägg som är konspiratoriska, men jag kanske missförstått något.

    Denna grupp är ju konpiratorisk de luxe med en huvudman som de andra mer eller mindre tillber.
    Han tjänar även pengar på detta då han har tryckt upp t-shirts och kepsar med deras olika budskap. (Det finns mer än vaccinet de jobbar mot, t ex storbanker och 5G).
    Jo, jag har också hört att facebook skulle ta bort vissa saker. Dock verkar det finnas massor kvar.
  • Anonym (Idiot­förkla­rar antiva­xxröre­lsen)
    Sun 9 Jan 2022 16:11
    AndreaBD skrev 2022-01-09 16:04:46 följande:
    Jo, jag har också hört att facebook skulle ta bort vissa saker. Dock verkar det finnas massor kvar.
    Youtube är iallafall inne på det spåret och tar bort en massa desinformation. Dock har ju antivaxxligan andra kanaler att använda istället. Tror jag låter bli att nämna dessa vid namn då jag nu misstänks för att gå deras ärenden.

    Det finns ljusskygga alternativ till youtube, det får stanna där.
  • Sun 9 Jan 2022 17:49
    Vaccinera, eller demonstrera, vilket väljer du? Låter ju riktigt snärtigt! :)
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?