• Anonym (Rädd)
    Sat 8 May 2021 15:50
    269620 visningar
    6372 svar
    -15 +11
    6372
    269620

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Sat 15 Jan 2022 02:02
    Maya84 skrev 2022-01-15 01:49:38 följande:
    Du" blir inte sjuk och darfor vagrar du hjalpa till och fa slut pa pandemin", och kallar andra sjalviska..haha ok.

    Efterssom det ar ALLMANT KANT att vaccinerade smittar andra sa kanske en ide vore att alla dem stannar hemma sa dom slipper riskera att sprida smittan vidare?

    De som belastar varden med biverkningar, av vaccinet vill du saklart inte kommentera, som vanligt i dessa tradar!

    Om du inte vill se fler restriktioner, ta da fram ett vaccin som FUNGERAR!

    Borja ocksa och las om forskare som vittnat om att vaccinet ar till for att andra om i vart DNA, for att minska befolkningen inom ett visst antal ar!

    Hur naiv kan man bli! 
    Skulle det då inte ha störst effekt att ta fram ett vaccin som klarar rumstemperatur som de snabbt kunde massdistribuera i U-länder? Där barnalstringen är som störst. Varför görs inte det? Eller vill de bara minska den i I-länderna, så det leder till färre skattebetalare och mindre skattepengar som kan ges i bidrag till U-länderna så de fattiga kan dö naturligt av mer svält istället för av DNA-modifiering?
  • Anonym (Hepp)
    Sat 15 Jan 2022 02:05
    Maya84 skrev 2022-01-15 01:49:37 följande:
    Du" blir inte sjuk och darfor vagrar du hjalpa till och fa slut pa pandemin", och kallar andra sjalviska..haha ok.

    Efterssom det ar ALLMANT KANT att vaccinerade smittar andra sa kanske en ide vore att alla dem stannar hemma sa dom slipper riskera att sprida smittan vidare?

    De som belastar varden med biverkningar, av vaccinet vill du saklart inte kommentera, som vanligt i dessa tradar!

    Om du inte vill se fler restriktioner, ta da fram ett vaccin som FUNGERAR!

    Borja ocksa och las om forskare som vittnat om att vaccinet ar till for att andra om i vart DNA, for att minska befolkningen inom ett visst antal ar!

    Hur naiv kan man bli! 
    Det är ovaccinerade som riskerar att belasta vården.

    Ingenstans på FHM, regionernas eller regeringens hemsida kan man läsa att vaccinationsbiverkningar belastar vården. Inte många uppsöker vård pga ont i armen och någon dags feber eller förkylningssymtom. De allvarliga biverkningar som rapporterats är få och påverkar inte rekommendationerna.
    Du kan få blodpropp av p-piller också, ändå används det av hundratusentals, varje dag.

    Skulle du ta ett nytt vaccin om det  fungerade 100%-igt mot smitta? Nä, tänkte väl det.

    På vilket sätt skulle ett vaccin kunna ändra om ditt DNA??? Inte en enda läkare eller forskare har uppmärksammat det, det skulle ju vara en världssensation i så fall, ett medicinsk omöjlighet lika trolig som att man skulle kunna väcka döda.

    Jag säger detsamma, hur naiv kan man vara?
    Dina resonemang avslöjar en enorm okunskap kring grundläggande medicinska kunskaper, inte konstigt att du tror på alla knasigheter du läser på alternativsidorna
  • Sat 15 Jan 2022 02:22
    Tow2Mater skrev 2022-01-15 02:02:46 följande:
    Skulle det då inte ha störst effekt att ta fram ett vaccin som klarar rumstemperatur som de snabbt kunde massdistribuera i U-länder? Där barnalstringen är som störst. Varför görs inte det? Eller vill de bara minska den i I-länderna, så det leder till färre skattebetalare och mindre skattepengar som kan ges i bidrag till U-länderna så de fattiga kan dö naturligt av mer svält istället för av DNA-modifiering?
    Ja, om denna agenda hade en 1-2års period sa faller naturligt att mer valutvecklade lander dar staten gar in och pushar for vaccin som ar finacierat av skattepengar i rena sjukhusmiljoer, och man far en kallelse pa sin nya Iphone att det ar din tur nu, att vaccinera dig, sa kommer inte U-lander dar manniskor inte ens kan dricka rent vatten eller knappt fa mat for dagenoch dar andra sjukdomar och 100tals andra virus tar dod pa fattiga manniskor dagligen, ligga hogst pa listan.
    Men nu ar detta mer lansiktigt och vaccinet distruberas aven dar, men inte i sa stor mangd idag som i I-landerna.
  • Sat 15 Jan 2022 12:36
    Maya84 skrev 2022-01-15 02:22:24 följande:
    Ja, om denna agenda hade en 1-2års period sa faller naturligt att mer valutvecklade lander dar staten gar in och pushar for vaccin som ar finacierat av skattepengar i rena sjukhusmiljoer, och man far en kallelse pa sin nya Iphone att det ar din tur nu, att vaccinera dig, sa kommer inte U-lander dar manniskor inte ens kan dricka rent vatten eller knappt fa mat for dagenoch dar andra sjukdomar och 100tals andra virus tar dod pa fattiga manniskor dagligen, ligga hogst pa listan.
    Men nu ar detta mer lansiktigt och vaccinet distruberas aven dar, men inte i sa stor mangd idag som i I-landerna.

    Vart hittar du dessa galna konspirationer, och varför sväljer du dom med hull och hår, och helt utan den allra minsta reflektion i hur galna dessa påståenden är av dig?


    Och hur kommer det sig att det bara antivetenskap du kommer med, och ingen vetenskap?
    Det är dock bra, för det är väldigt enkelt att se.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 15 Jan 2022 13:28

    Jag har inga problem med att vaccinera mig, tvärtom, räknar mig en av många som har fått en guldmedalj och har en låg risk (risken finns ändå) att föra smittan vidare och en väldigt liten risk för allvarlig sjukdom och död - behöver inte heller uppta alla de vårdplatser som de ovaccinerade just nu gör.

    När ni talar om vaccinet så är jag säker på att det är följande då det är de enda ni känner till-till namnet


    Comirnaty (Pfizer/BioNTech). 


    Spikevax (Moderna)


    Vaxzevria (Astra Zeneca)


    Covid-19 Vaccine Janssen.


    Nuvaxovid (Novavax) 

    Dessa har ni istället accepterat då ni inte nämner något annat


    Comirnaty (Pfizer/BioNTech). 


    Spikevax (Moderna)


    Vaxzevria (Astra Zeneca)


    Covid-19 Vaccine Janssen.


     


    Nuvaxovid (Novavax) 

    Sannerligen underlig diskussion ni har och skönt att jag slipper vara delaktig i den då ingen av er säger att smittan är samhällsfarlig 

  • Sat 15 Jan 2022 15:05
    Maya84 skrev 2022-01-15 01:08:00 följande:
    Och vilka ar da dessa "dumma resonemang" ?

    Ar en av dem att man har haft tillgang till internet och tagit del av de manniskors upplysningar om vilka bieffekter de fatt efter att ha fatt en vaccinspruta, och dar de angrar att de aldrig gjort det, och inte vill hamna i samma situation? Piloten som fick en  kraftig stroke liknande attack efter han tagit vaccinet och inte kunde flyga ett plan dar 200 manniskor var ombord?

    Ar det ett dumt resonemang att upplysa sovande naiva manniskor som dig
    att det finns hundratals bevis pa att man har en innehallsfortackning pa vaccinet som du och jag far lasa, men att den fulla inehallsfortackningen med vad den inehaller ar inofficiell? 

    Ta din spruta, ta 85 sprutor om du vill. Lat de som ar lite mer vakna och vill bestamma sjalva over vad som ska skjutas in i kroppen och inte, gora vad de vill. Vad du kallar en antivaccer ar endast de som vill valja om de vill ta den eller inte, inte att vara emot vaccin i sig, om du inte visste det...
    Om du nu har tagit din spruta eller 3 eller 16 så ska val DU vara trygg? Varfor ens bry dig det minsta om andras val?
    Piloten kan ha fått en TIA. Det är som en lätt variant av en stroke. Det kan man få helt plötsligt. Varför skulle det ha med vaccinationen att göra? Min man fick en sån en gång, kunde plötsligt inte se något i ett öga. Det hade nog inget med vaccinet att göra. 

    Annars rapporteras biverkningarna och man kan se dem. Det finns ju ingen förpackning där man kan ha innehållsförteckning och biverkningar. Särskilt eftersom de måste kylas och en sjuksköterska har hand om dem. Men man kan ju kolla på dem. Och på det sättet kan man också lägga till fler om fler skulle dyka upp. Inget konstigt med det alltså.

    Varför man bryr sig om andras val är ju att vi inte blir av med pandemin kanske. Det kanske krävs att alla är vaccinerade. 
  • Sat 15 Jan 2022 15:24
    Anonym (SysterFrida) skrev 2022-01-15 01:58:49 följande:
    Du hänger på ett forum där 95% av trådarna handlar om folk som aktivt försöker skaffa barn och därmed belasta vården mer än många genom ivf kliniker mvh BVC förlossning - skäll på dem! Det är ju ändå planerat oftast. Obs ironi.

    Men stanna hemma hela tiden då så är du helt säker på att du inte sprider smitta själv. Dessutom är du ju vaccinerad och det ska ju skydda mot att hamna i respirator osv så varför oroar du dig över om andra inte injicerar sig i tid och otid
    Vill gärna göra det klart för dig att namnet är: 
    Vågar ni vaccinera er mot covid? Och handlar om

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

    Och det står ingenting om BVC och förlossning

  • Sat 15 Jan 2022 15:28
    Anonym (SysterFrida) skrev 2022-01-15 01:58:49 följande:
    Du hänger på ett forum där 95% av trådarna handlar om folk som aktivt försöker skaffa barn och därmed belasta vården mer än många genom ivf kliniker mvh BVC förlossning - skäll på dem! Det är ju ändå planerat oftast. Obs ironi.

    Men stanna hemma hela tiden då så är du helt säker på att du inte sprider smitta själv. Dessutom är du ju vaccinerad och det ska ju skydda mot att hamna i respirator osv så varför oroar du dig över om andra inte injicerar sig i tid och otid
    Du ska vara väldigt noga med vilka ord som du väljer och inte anklaga något som hen inte gjort
  • Sat 15 Jan 2022 15:59
    AndreaBD skrev 2022-01-15 15:05:01 följande:
    Piloten kan ha fått en TIA. Det är som en lätt variant av en stroke. Det kan man få helt plötsligt. Varför skulle det ha med vaccinationen att göra? Min man fick en sån en gång, kunde plötsligt inte se något i ett öga. Det hade nog inget med vaccinet att göra. 

    Annars rapporteras biverkningarna och man kan se dem. Det finns ju ingen förpackning där man kan ha innehållsförteckning och biverkningar. Särskilt eftersom de måste kylas och en sjuksköterska har hand om dem. Men man kan ju kolla på dem. Och på det sättet kan man också lägga till fler om fler skulle dyka upp. Inget konstigt med det alltså.

    Varför man bryr sig om andras val är ju att vi inte blir av med pandemin kanske. Det kanske krävs att alla är vaccinerade. 

    Vad dessa inte förstår är att när man vaccinerar så många doser som ~18,2miljoner, så kommer folk dö av andra orsaker.


    Och det är den retoriken de tror de kan utnyttja att säga nått annat med, och de är inte heller intresserade.
    Och därför får vi påminna dom om fakta, för det verkar som det är det svåraste för dom att förstå, konspirationer är det dock inga problem med.
    För konspirationer tror de alltid på och utan den minsta reflektion att ifrågasätta, sånt är galet intressant beteende hur de faktiskt anstränger sig att ha fel och inte lite fel heller, utan totalt fel.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 15 Jan 2022 16:02
    klyban skrev 2022-01-15 15:59:37 följande:

    Vad dessa inte förstår är att när man vaccinerar så många doser som ~18,2miljoner, så kommer folk dö av andra orsaker.


    Och det är den retoriken de tror de kan utnyttja att säga nått annat med, och de är inte heller intresserade.
    Och därför får vi påminna dom om fakta, för det verkar som det är det svåraste för dom att förstå, konspirationer är det dock inga problem med.
    För konspirationer tror de alltid på och utan den minsta reflektion att ifrågasätta, sånt är galet intressant beteende hur de faktiskt anstränger sig att ha fel och inte lite fel heller, utan totalt fel.


    Visst, när det är så många så råkar några dö just då.  Utan sammanhang med vaccinet. 
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?