• Anonym (Rädd)
    Sat 8 May 2021 15:50
    269771 visningar
    6372 svar
    -15 +11
    6372
    269771

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Anonym (Moa)
    Sat 15 Jan 2022 18:37
    Maya84 skrev 2022-01-15 02:22:24 följande:
    Ja, om denna agenda hade en 1-2års period sa faller naturligt att mer valutvecklade lander dar staten gar in och pushar for vaccin som ar finacierat av skattepengar i rena sjukhusmiljoer, och man far en kallelse pa sin nya Iphone att det ar din tur nu, att vaccinera dig, sa kommer inte U-lander dar manniskor inte ens kan dricka rent vatten eller knappt fa mat for dagenoch dar andra sjukdomar och 100tals andra virus tar dod pa fattiga manniskor dagligen, ligga hogst pa listan.
    Men nu ar detta mer lansiktigt och vaccinet distruberas aven dar, men inte i sa stor mangd idag som i I-landerna.

    Vem vinner på detta?


    Varför har "någon" skapat denna stora apparat för detta?


    Vem är denna "någon"?

  • Sat 15 Jan 2022 22:25
    Anonym (SysterFrida) skrev 2022-01-14 23:59:30 följande:
    Du kan ju annars stämma av med pfizers direkt?
    Varför ska jag stämma av med ett läkemedelsbolag istället för med dom som ska kontrollera deras produkt, så att den är säker att använda - jag förstår inte ditt resonemang
  • Sat 15 Jan 2022 23:11
    Maya84 skrev 2022-01-15 01:08:00 följande:
    Och vilka ar da dessa "dumma resonemang" ?

    Ar en av dem att man har haft tillgang till internet och tagit del av de manniskors upplysningar om vilka bieffekter de fatt efter att ha fatt en vaccinspruta, och dar de angrar att de aldrig gjort det, och inte vill hamna i samma situation? Piloten som fick en  kraftig stroke liknande attack efter han tagit vaccinet och inte kunde flyga ett plan dar 200 manniskor var ombord?

    Ar det ett dumt resonemang att upplysa sovande naiva manniskor som dig
    att det finns hundratals bevis pa att man har en innehallsfortackning pa vaccinet som du och jag far lasa, men att den fulla inehallsfortackningen med vad den inehaller ar inofficiell? 

    Ta din spruta, ta 85 sprutor om du vill. Lat de som ar lite mer vakna och vill bestamma sjalva over vad som ska skjutas in i kroppen och inte, gora vad de vill. Vad du kallar en antivaccer ar endast de som vill valja om de vill ta den eller inte, inte att vara emot vaccin i sig, om du inte visste det...
    Om du nu har tagit din spruta eller 3 eller 16 så ska val DU vara trygg? Varfor ens bry dig det minsta om andras val?
    För att vara tydlig så är det NI antvaxxare, vaccinationsmotståndare som förlänger pandemin istället för att vi kan komma tillbaks till vad vi kallade "normalt" att förlänga pandemin blir mer restriktioner, mer sjukhus inläggningar, skolor som stängs, barn som mår dåligt pga att de inte får träffa sina kamrater  fler konkurser, en högre arbetslöshet, ingen vågar satsa / investera då allt är så osäkert, många blir högljudda då de blir fler restriktioner, tappar sina jobb (mer våld i närarelationer) missbruk,   förlorar sin inkomst, blir utskriven från A-kassan med mera. Det är just så ni antivaxxare vaccinationsmotståndare vill ha det  och som ni så klart beskriver det med antivaxx och vaccinationsmotstånd, något annat kan jag inte tänka mig, då hade ni sökt efter korrekt information nu söker ni på politisk propaganda - ultra högern och vit makt i USA , Alt right ursprunget ur KKK och stormningen av Capitolium 6 januari 2021 en attack mot den Amerikanska demokratin liksom ni hotar den Svenska, svenska samhället och samhällshälsan en total anarki med icke demokratiska regler en utav galjonsfigurerna för antivaxxrörelsen och vaccinationsmotståndarna säger att det som hjälper är. Bastu, Vodka och Traktor (Alexander Lukashenko, Belarus, västvärldens sista diktator, får stöd av Putin) jag kan inte förstå hur ni kan liera er med dessa människor - men jag förstår att ni fördrar Bastu, Vodka och Traktor och har som talesman Alexander Lukachenko eller Jair Bolsonaro som anser att Coronaviruset bara är en snuva

     

  • Sun 16 Jan 2022 11:46

    Jag tog tredje sprutan igår. Och jag räknade då med att inte vara i topform igår och idag. Och visst, jag känner mig lite hängig. Men, jag skulle vara orolig om det inte vore så. Det är meningen. Immunsystemet reagerar. Det visar att immunsystemt gör det som det ska.

    Jag förstår just inte varför folk tror att det är något fel, om man får lite biverkningar. Just med vacciner förväntar man sig en liten reaktion. Och generellt så säger man ju att att som verkar också måste ha biverkningar. I bästa fall är de så gott som inte märkbara. Men att folk är hysteriska över att få nån biverkning efter vaccinationen, det tycker jag är delvis bristande kunskap och ... överdrivet. Typ: Hjälp, man kan få biverkningar! Ja, det är klart. Visste du inte det? 

  • Sun 16 Jan 2022 12:05
    AndreaBD skrev 2022-01-16 11:46:12 följande:

    Jag tog tredje sprutan igår. Och jag räknade då med att inte vara i topform igår och idag. Och visst, jag känner mig lite hängig. Men, jag skulle vara orolig om det inte vore så. Det är meningen. Immunsystemet reagerar. Det visar att immunsystemt gör det som det ska.

    Jag förstår just inte varför folk tror att det är något fel, om man får lite biverkningar. Just med vacciner förväntar man sig en liten reaktion. Och generellt så säger man ju att att som verkar också måste ha biverkningar. I bästa fall är de så gott som inte märkbara. Men att folk är hysteriska över att få nån biverkning efter vaccinationen, det tycker jag är delvis bristande kunskap och ... överdrivet. Typ: Hjälp, man kan få biverkningar! Ja, det är klart. Visste du inte det? 


    Jag har fått 3 doser men jag vet inte om jag fick någon biverkning, om min ömhet i armen som jag hade några timmar berodde på nålsticket eller ej har jag ingen aning om men hade åtminstone förväntat mig lite biverkningar
  • Sun 16 Jan 2022 12:15

    Jag är enormt besviken på vaccinationsmotståndarna, antivaxxrörelsen och de som sprider konspirationsteorier runt de vaccin som vi nu har och är godkända av EMA och Läkemedelsverket, dessa grupper framkallar masshysteri och en form utav masspsykos där man inte har några fakta eller belägg om vad man säger, kanske det kommer från alternativmedecinen eller kvacksalveri som jag brukar såga där det inte finns någron vetenskapligforskning eller vetenskapligastudier

  • Sun 16 Jan 2022 13:21
    Anonym (SysterFrida) skrev 2022-01-14 23:59:30 följande:
    Du kan ju annars stämma av med pfizers direkt?
    Varför ska man stämma av med Pfizer? låter underligt. Det är ju dom som lämnar ut uppgifterna till en kontrollmyndighet som sedan kontrollerar att deras produkt är säker att användas - varför ska jag låta företaget själv kontrollera sina uppgifter och inte en kontrollmyndighet, innan det kan släppas fritt i Europa är det EMA och sedan när det ska in i Sverige blir det Läkemedelsverket och inte Pfizer.
  • Sun 16 Jan 2022 13:30
    AndreaBD skrev 2022-01-16 11:46:12 följande:
    Jag tog tredje sprutan igår. Och jag räknade då med att inte vara i topform igår och idag. Och visst, jag känner mig lite hängig. Men, jag skulle vara orolig om det inte vore så. Det är meningen. Immunsystemet reagerar. Det visar att immunsystemt gör det som det ska.

    Jag förstår just inte varför folk tror att det är något fel, om man får lite biverkningar. Just med vacciner förväntar man sig en liten reaktion. Och generellt så säger man ju att att som verkar också måste ha biverkningar. I bästa fall är de så gott som inte märkbara. Men att folk är hysteriska över att få nån biverkning efter vaccinationen, det tycker jag är delvis bristande kunskap och ... överdrivet. Typ: Hjälp, man kan få biverkningar! Ja, det är klart. Visste du inte det? 

    Själv kände jag inget, mer än armen gjorde ont i 10h kanske.


     


    Jo, "folk" är roliga, och hur de kan missa att vaccin fungerar och läkemedel har biverkningar, detta är ju lastgammalt.
    Och det måste reta gallfeber på dom att det är så extremt få svåra biverkningar.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sun 16 Jan 2022 13:42
    Anonym (SysterFrida) skrev 2022-01-14 14:32:21 följande:

    Men börja vaccinera er mer då - hört att man snart ska få möjlighet att gå en gång i veckan. Låter härligt.


    Hur står det till där uppe?  Man ska inte ge doserna för tätt och här i Sverige har man kortat lite 

    Folkhälsomyndigheten har gett klartecken till regionerna att minska tidsintervallet mellan dos 2 och dos 3 till fem månader för alla över 18 år och inte en gång i veckan - jag vet inte vad du är ute efter, provocera eller att du är totalt okunnig och därför tycker det är roligt med att reta och sprida falsk information - att sprida falsk information är inte olagligt men kan skada andra väldigt mycket och det har du ingen förståelse för, devore bra om du inte fick så mycket tid här inne hädan efter .

  • Sun 16 Jan 2022 15:16

    Sveriges Radio


     


    EKOT PÅ PLATS


    I Österrike kan vaccinvägrare snart få böter

     


    Publicerat igår kl 14.35


    Österrikare som vägrar vaccinera sig mot covid-19 kan inom kort komma att få böter på motsvarande tusentals kronor.


    Parlamentet väntas klubba igenom vaccinplikt under veckan som kommer.


     


    På lördagen demonstrerade förslagets motståndare i huvudstaden Wien där Ekots korrespondent Caroline Salzinger är på plats.......


     


    I Österrike kan vaccinvägrare snart få böter - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?