• Anonym (Rädd)
    Sat 8 May 2021 15:50
    275227 visningar
    6372 svar
    -15 +11
    6372
    275227

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Fri 28 Jan 2022 16:43
    kulturenskaleva skrev 2022-01-28 16:34:08 följande:
    Precis! Fakta är föränderlig. Därför väntar jag med vaccinering  tills fakta blivit mer fastställd och mindre föränderlig.

    Det finns inget som kan ändra hur effektivt vaccinen idag, men skoj du trodde den faktan skulle ändra sig och med så lång tid gått.


     


    Inser du anstränger dig svårt att missförstå allt, menar du att du tar beslut på nått sånt?
    Låter i mina öron väldigt skrämmande hur lite fakta betyder för dig.
    Och talande att du börja prata om annat.


    kulturenskaleva skrev 2022-01-28 16:30:06 följande:
    Fine! Men kom då inte och kräv att alla ska vaccinera sig. Innan skulle 5-11 åringar vaccinera sig. Nu ska de plötsligt inte det längre. Är det verkligen så fel att ifrågasätta  det folkhälsomyndigheten förmedlar med tanke på att de ändrar sig stup i kvarten? Du verkar vara en sån som lyder blint bara en forskare eller myndighet m.m. sagt något. Om FHM gick ut och sa att man skyddar sig mot corona igenom att smeta in kroppen med surströmingsspad varje morgon, skulle du väl göra det också. Nej jag väntar då med att vaccinera mig tills "forskarna" bestämt sig, och man sett långtidseffekterna av vaccinet. Det jag hört hitills är oroande nog som det är.

    Igen, fakta berättar att man bör vänta.


    Fakta är inte din sak, och att det är färsk vara i en pandemi, och att man inte fann det stöd för den vaccineringen än.
    Och när man finner stöd, så kommer det förändra sig, kanske det är förändringarna du har svårt för.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Fri 28 Jan 2022 16:59
    kulturenskaleva skrev 2022-01-28 16:30:06 följande:
    Fine! Men kom då inte och kräv att alla ska vaccinera sig. Innan skulle 5-11 åringar vaccinera sig. Nu ska de plötsligt inte det längre. Är det verkligen så fel att ifrågasätta  det folkhälsomyndigheten förmedlar med tanke på att de ändrar sig stup i kvarten? Du verkar vara en sån som lyder blint bara en forskare eller myndighet m.m. sagt något. Om FHM gick ut och sa att man skyddar sig mot corona igenom att smeta in kroppen med surströmingsspad varje morgon, skulle du väl göra det också. Nej jag väntar då med att vaccinera mig tills "forskarna" bestämt sig, och man sett långtidseffekterna av vaccinet. Det jag hört hitills är oroande nog som det är.
    Om jag skulle få vara med och bestämma det, så skulle jag allvarligt fundera på om en vaccinationsplikt skulle införas. Det finns i andra länder - för covid och för några andra sjukdomar, t.ex. mässling. Det är klart att de flesta måste vara vaccinerade för att vi ska kunna komma ut ur pandemin, och tyvärr så har det visat sig att viruset är så pass flexibelt att vi kommer att behöva HÖGA antal av vaccinerade för att kunna återgå till normalt.

    De barnen som växer upp nu har inte en normal barndom. Och jag tycker inte att de ska få vänta 10 år till för att kunna ha ett normalt liv för att folk som du inte bara inte vaccinerar sig utan inte heller informera sig! Annars skulle du veta att långtidseffekter av något vaccin hittills ALLTID har märks inom några månader. Om vaccinen hade långtidseffekter, så hade vi vetat det i nuläget. Men du vet inte för att du inte informerar dig.

    Nej, jag lyssnar inte på allt som FHM, utan jag informerar mig själv. Därför har jag också satt mig in i hur rMNA-vaccinen fungerar och hur länge man redan har forskat på dem. Och hur mycket forskning som finns bakom. 

    Jag måste utgå ifrån att antigen dina källor är oseriösa (om du har hört oroande saker om vaccinet) eller att du inte har jämfört nytta och risk. 
    Men tala gärna om vad det är du har hört, så kan vi titta på det! 
  • Fri 28 Jan 2022 16:59
    kulturenskaleva skrev 2022-01-28 16:34:08 följande:
    Precis! Fakta är föränderlig. Därför väntar jag med vaccinering  tills fakta blivit mer fastställd och mindre föränderlig.
    Den ÄR fastställd. 
  • Anonym (jamen­endone­j)
    Fri 28 Jan 2022 17:05
    +1
    AndreaBD skrev 2022-01-28 16:59:46 följande:
    Den ÄR fastställd. 
    Är det därför vacinet funkar så dåligt att man behöver 1-4 doser? Verkligen bra vaccin det där 

    Fakta är att om du hela tiden sprutar in massa vaccin så försämras kroppens immunförsvar 

    Så ni har förstörd ert eget immunförsvar . Du borde sluta lyssna på lögnerna från dom stora läkemedelsbolagen. Ingen tjänar mer på att vi är sjuka än dom 
  • Fri 28 Jan 2022 17:11
    kulturenskaleva skrev 2022-01-28 16:34:08 följande:
    Precis! Fakta är föränderlig. Därför väntar jag med vaccinering  tills fakta blivit mer fastställd och mindre föränderlig.
    Ahhh... Förstår hur du tänker, men det är ändå tyvärr fel tänkt. 

    Det ena är ju att man inte hade så mycket fakta om just detta virus i början. Därför kunde man inte förutsäga exakt hur den skulle sprida sig, hur den skulle mutera, hur smittsam den är och fler detaljer. Om just detta virus! Vi vet mycket mer än i början, men tyvärr så gör viruset en del skador, och att hitta läkemedel som kurererar en ny sjukdom tar längre tid än att skapa vaccin. 

    Däremot är det inte som om vi först nu har upptäckt att det finns virus och hur de fungerar generellt. Det har vi vetat i 100 år ungefär. Därför visste vi också många generella saker om vad ett virus gör. Det är inte som vi går till häxdoktorn eller tror att det beror på dålig luft, som folk gjorde förr i tiden. Och vi vet att det hjälper att isolera sig, att tvätta händerna, m.m. 

    Samma sak med vaccinationer. Vi har haft vaccinationer ännu längre, ungefär 200 år. Vi kan grunderna och då finns det ingen större risk att några farliga biverkningar skulle dyka upp. Däremot varierar det ganska mycket hur pass bra de fungerar - nya vaccin. Den nya rMNA-metoden verkar inte innebära några speciella risker, den gör bara samma jobb lite smidigare. Den är bara transport-medel ändå. Och den liknar andra metoder i medicin som inte är farliga.
  • Fri 28 Jan 2022 17:53
    AndreaBD skrev 2022-01-28 16:59:46 följande:
    Den ÄR fastställd. 
    Och redan i studien före vaccinen kom ut, och sen har del långa tid av vaccinering bekräftat att det var så också.
    Anonym (jamenendonej) skrev 2022-01-28 17:05:38 följande:
    Är det därför vacinet funkar så dåligt att man behöver 1-4 doser? Verkligen bra vaccin det där 

    Fakta är att om du hela tiden sprutar in massa vaccin så försämras kroppens immunförsvar 

    Så ni har förstörd ert eget immunförsvar . Du borde sluta lyssna på lögnerna från dom stora läkemedelsbolagen. Ingen tjänar mer på att vi är sjuka än dom 

    Om det fungerar så dåligt, varför har den ovaccinerade varit den som totaldominerat att belasta sjukvården?


    Och sen skriver du nått som inte ens existerar, kanske fakta och verkligheten är inte det du vill diskutera.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Fri 28 Jan 2022 17:54
    AndreaBD skrev 2022-01-28 17:11:50 följande:
    Ahhh... Förstår hur du tänker, men det är ändå tyvärr fel tänkt. 

    Det ena är ju att man inte hade så mycket fakta om just detta virus i början. Därför kunde man inte förutsäga exakt hur den skulle sprida sig, hur den skulle mutera, hur smittsam den är och fler detaljer. Om just detta virus! Vi vet mycket mer än i början, men tyvärr så gör viruset en del skador, och att hitta läkemedel som kurererar en ny sjukdom tar längre tid än att skapa vaccin. 

    Däremot är det inte som om vi först nu har upptäckt att det finns virus och hur de fungerar generellt. Det har vi vetat i 100 år ungefär. Därför visste vi också många generella saker om vad ett virus gör. Det är inte som vi går till häxdoktorn eller tror att det beror på dålig luft, som folk gjorde förr i tiden. Och vi vet att det hjälper att isolera sig, att tvätta händerna, m.m. 

    Samma sak med vaccinationer. Vi har haft vaccinationer ännu längre, ungefär 200 år. Vi kan grunderna och då finns det ingen större risk att några farliga biverkningar skulle dyka upp. Däremot varierar det ganska mycket hur pass bra de fungerar - nya vaccin. Den nya rMNA-metoden verkar inte innebära några speciella risker, den gör bara samma jobb lite smidigare. Den är bara transport-medel ändå. Och den liknar andra metoder i medicin som inte är farliga.
    Du verkar påläst. Då vet du också att de vacciner du pratar om har testats i 10 år innan man börjar vaccinera hej vilt. 

    Varför kan inte människor som du låta folk få bestämma vad som är bäst för dem? Skillnaden med covid och andra sjukdomar är att covid slår hej vilt. Människor som är friska kan slås ut, dö, men också gå igenom en covidinfektion utan att ens begripa att det är covid de har. Precis detsatmma gäller covidvaccinerna i den fas de befinner sig i nu. Visa lie ödmjukhet och acceptera att var och en får avgöra själva i det här skedet, eftersom "faktan hela tiden förändras".

    Jag vet inte varför du anser dig ha större kunskaper kring rMNA metoden än Robert Malone, som är en av grundarna av metoden och som nu avråder människor å det starkaste, framför allt barn, att inte rusa och ta vaccinet. Men, jag vet att för mig är han en större auktoritet än en random vaccinivrare på ett anonymt forum. 
  • Fri 28 Jan 2022 17:59
    Bubbelio skrev 2022-01-28 17:54:04 följande:
    Du verkar påläst. Då vet du också att de vacciner du pratar om har testats i 10 år innan man börjar vaccinera hej vilt. 

    Varför kan inte människor som du låta folk få bestämma vad som är bäst för dem? Skillnaden med covid och andra sjukdomar är att covid slår hej vilt. Människor som är friska kan slås ut, dö, men också gå igenom en covidinfektion utan att ens begripa att det är covid de har. Precis detsatmma gäller covidvaccinerna i den fas de befinner sig i nu. Visa lie ödmjukhet och acceptera att var och en får avgöra själva i det här skedet, eftersom "faktan hela tiden förändras".

    Jag vet inte varför du anser dig ha större kunskaper kring rMNA metoden än Robert Malone, som är en av grundarna av metoden och som nu avråder människor å det starkaste, framför allt barn, att inte rusa och ta vaccinet. Men, jag vet att för mig är han en större auktoritet än en random vaccinivrare på ett anonymt forum. 

    mRNA-vaccinen har över 20år på nacken. och visat sig ge extremt få svåra bivkerningar.

    Intressant att du pratar om fakta i en process i att hantera en pandemi, och tror det går applicera på nått om vaccinen som är idag så extremt beprövat, både med den långa tid som de är gjorde och extremt få svåra biverkningar och antalet som är på 10MILJARDER doser.


    Och Roberts Malone´s desinformation ändrar inget, då detta är väldokumenterat med mRNA vaccin och de studier och de 9 patent som ligger bakom och som granskats i decennier nu.


     


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Fri 28 Jan 2022 18:10
    klyban skrev 2022-01-28 17:59:30 följande:

    mRNA-vaccinen har över 20år på nacken. och visat sig ge extremt få svåra bivkerningar.

    Intressant att du pratar om fakta i en process i att hantera en pandemi, och tror det går applicera på nått om vaccinen som är idag så extremt beprövat, både med den långa tid som de är gjorde och extremt få svåra biverkningar och antalet som är på 10MILJARDER doser.


    Och Roberts Malone´s desinformation ändrar inget, då detta är väldokumenterat med mRNA vaccin och de studier och de 9 patent som ligger bakom och som granskats i decennier nu.


     


    Nu blandar du nog ihop olika inlägg. Du finner det "intressant att jag pratar om fakta" när det är precis det jag inte gör, jag pratar om en ovisshet som skapar ett underlag för tvivel. Som bör respekteras.  Anonyma forumsutövare utgör tyvärr ingen auktoritet, hur mycket du än skriver så att tangentbordet glöder,  Klyban. 
  • Fri 28 Jan 2022 18:19
    Anonym (jamenendonej) skrev 2022-01-28 17:05:38 följande:
    Är det därför vacinet funkar så dåligt att man behöver 1-4 doser? Verkligen bra vaccin det där 

    Fakta är att om du hela tiden sprutar in massa vaccin så försämras kroppens immunförsvar 

    Så ni har förstörd ert eget immunförsvar . Du borde sluta lyssna på lögnerna från dom stora läkemedelsbolagen. Ingen tjänar mer på att vi är sjuka än dom 
    3 doser är regeln. Alla vaccinationer i barndomen mot mässling, röda hund, kikhosta, m.m. ges TRE gånger. Det är inte så att man bara brukar ha en dos. 

    Om du bara hade lite grundläggande kunskap, biologi årskurs 9 ungefär, så skulle du förstå att det inte kan vara så. 
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?