• Anonym (Alfre­d)
    Tue 11 May 2021 07:53
    3409 visningar
    52 svar
    52
    3409

    Tjejer tar visst första steget

    "fast inte med dig" ser man ofta här på forumet.

    Men hur ligger det till?

    Några säger att tjejer inte alls är för blyga att ta första steget, andra säger att det är dom visst det.

    Såhär säger en tjej: Får ta tag i blygheten och börja ta första kontakten.

    Såhär kan det se ut från killars synvinkel: Rätt tröttsamt att det i princip alltid förväntas att det är vi som tar initiativ. Det är ju ändå 2021. Tjejer är sjukt tafatta och bortskämda där, generellt sett.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjejer tar visst första steget
  • Anonym (B)
    Tue 11 May 2021 07:55
    #1
    +1

    Definiera vad du menar med första steget. Annars är det omöjligt att svara då alla tänker olika.

  • Tue 11 May 2021 07:59
    #2

    +45 år och jag som sökte upp de män jag ville dejta och jag som låg på om att gå på dejt.
    Sedan var det nog oftare männen jag dejtade som tog första steget till sex första gången än vad jag gjorde. Efter att vi haft sex första gången är det jag som tagit initiativet till att ha sex oftast. Och nu med särbon är det nog jag som tar initiativet till 99%.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Ris-O­tto)
    Tue 11 May 2021 08:54
    #3
    +2

    Jag är kvinna och har ofta tagit första steget med män. Bla med min sambo. Har även ofta tagit initiativet till sex. Man är väl inget mähä. 

    Men ärligt så tror jag att dom män som klagar på detta ofta är lite socialt efter. Dom har nåt som gör att kvinnor inte riktigt attraheras av dom, och då drar dom alla över en kam och säger att "kVinNoR tAr aLdRiG FörStA StEgEt", eftersom det är en bekväm ursäkt. 

    Alternativt att dom själva är så jävla dominanta att ingen annan HINNER ta första steget. 

  • Tue 11 May 2021 08:58
    #4

    Det är väll vanligare generellt att det är mannen som tar första steget., Jag har dock haft tur i livet och träffat många bra kvinnor som gjort det.

    Den senaste jag nappade på är min fru sedan 17 år tillbaka, hon var den som pushade för att vi skulle träffas och också hon som friade, fantastisk och stark kvinna.

  • Anonym (Alfre­d) Trådstartaren
    Tue 11 May 2021 10:28
    #6
  • Anonym (Mamma­)
    Tue 11 May 2021 10:34
    #7
    +1

    Kan det vara en åldersfråga? Min tonårsson som är uppvuxen med samtycke låter tjejerna ta första steget och det verkar inte vara någon brist på initiativ från deras sida. Obs, detta gäller irl.

  • Anonym (B)
    Tue 11 May 2021 10:49
    #8
    -1
    Anonym (Alfred) skrev 2021-05-11 10:28:42 följande:

    www.familjeliv.se/forum/thread/79727099-natdejting-befaster-vara-konsroller/1


    Men du har fortfarande inte definierat vad du menar med första steget.

    Artikeln är intetsägande så länge du inte förklarar detta.
  • Tue 11 May 2021 10:52
    #9

    Spontant utan någon jättestark bakgrund, både män och kvinnor tar första steget men jag tror det är lite vanligare att det är männen som gör det.

  • Anonym (Britt­a 45)
    Tue 11 May 2021 12:30
    #11
    +1

    Så här är det enligt dom kvinnor i min närhet, vi är alla runt 45 år : kvinnor behöver i regel bara ta första steget/initiativ EN gång och så har vi nått vårt mål. Oftast för att vi gjort ett grundligt jobb på vem vi vill ha och verkligen hittat just DEN mannen.

    Männen å andra sidan skjuter vilt omkring sig på måfå åt alla håll och hoppas att nån nappar och får alltså ta initiativ flertalet gånger innan det blir en lyckträff.

    Så vi som faktiskt tar initiativ och en första kontakt syns sällan eftersom vi oftast hittar det vi vill ha på en gång. Det är ju liksom inget som basuneras ut med tutor och fanfarer att vi tagit initiativet. Det sköts privat.

  • Anonym (B)
    Tue 11 May 2021 12:49
    #12
    -1 +1
    Anonym (B) skrev 2021-05-11 10:49:29 följande:

    Men du har fortfarande inte definierat vad du menar med första steget.

    Artikeln är intetsägande så länge du inte förklarar detta.


    Och att trycka tummen med istället för att svara visar bara att man är svarslös.
Svar på tråden Tjejer tar visst första steget