• Anonym (Säson­gen)
    Tue 11 May 2021 08:24
    726 visningar
    6 svar
    6
    726

    Ofrånkomlig reflektion vid otrohet

    De allra flesta här är nog överens om att det är lika förkastligt oavsett om det är en man eller en kvinna som är otrogen och bedrar sin partner. Det är lika avskyvärt oavsett kön. Men jag är väldigt övertygad om att när det är fråga om en kvinna som är otrogen så, även om alla säger att det är fel, så snuddar nog de flesta vid tanken att hennes partner (hennes man) inte ger henne det hon behöver. Att han inte räcker till sexuellt för henne. Inte så att det på något sätt skulle förmildra hennes felsteg men mera som en bakomliggande orsak. 

    Jag är lika säker på att samma typ av tankespår inte smyger i bakhuvudet när det är mannen som är otrogen. Att hans kvinna inte skulle räcka till sexuellt. Här riktas nog synen mera på hans problematiska sexuella begär och inte huruvida hans kvinna inte skulle räcka till. 

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Ofrånkomlig reflektion vid otrohet
  • Tue 11 May 2021 08:27
    #1
    +1

    Din ts säger nog mer om DIN syn på män och kvinnor än hur "folk" tycker.

    Nej, jag tänker inte så.

  • Anonym (nja)
    Tue 11 May 2021 08:33
    #2

    Jag tror snarare att om en kvinna varit otrogen så utgår man ofta från att hon varit kär i den hon varit otrogen med. Om en man varit otrogen tror nog däremot fler att det beror på att han inte får tillräckligt med sex hemma. Den generella uppfattningen är ju att det oftare är mannen som vill ha mer sex än kvinnan i ett förhållande.

  • Anonym (Ek)
    Tue 11 May 2021 09:27
    #3

    Jag är en kvinna som träffade en kvinna några år tillbaka medans hon levde i ett förhållande med en man och 2 barn. Det var sommar och vårt intresse för varandra växte mer och mer och så en sommarnatt stod vi där på gatan och hånglade loss. Efteråt pekade hon direkt på problemet med sin kille, att de inte har sex längre. Inte att dom inte pratar och dylikt, utan brist på sex. Sen visade sig denna kvinna inte göra någonting om det inte gynnade henne men kontentan är att jag inte anser att otrohet är något som beror på en viss anledning hos en man eller kvinna. Det är individuellt helt enkelt. I detta fall gick kvinnan länge och funderade på andra kandidater och att lämna, men hade kvar mannen ovetandes om dessa känslor för att det gynnade henne. Tillslut krossa hon mannens hjärta och värld. För hon ville börja ha sex helt enkelt.

  • Anonym (S)
    Tue 11 May 2021 09:33
    #4

    Haha nej aldrig hört nån enda person uttrycka att den som varit otrogen skulle vara missnöjd med sexlivet med sin partner! :D Det är inte därför man är otrogen ts, iaf inte enligt min erfarenhet, både personligen och genom en stor bekantskapskrets.

    Din trådstart låter mest som att du antingen är rädd vad andra ska tro om att du är otrogen eller att du inbillar dig att det verkligen är så folk säger om de som är otrogna. Det är inte så.

  • Tue 11 May 2021 09:37
    #5

    ...ja eller nej. Eller så lägger man sin tankemöda på vad en uppsjö av trådstarter där man ska definiera att kvinnor är sig och män är så, har för effekt på oss människor och samhället över tid.
    Ställer man en fråga tillräckligt många gånger blir den till slut sann, hur dum den än är.

  • Anonym (Milli­e)
    Tue 11 May 2021 20:56
    #6

    Jag tänker generellt att en otrogen man såg något som gjorde honom kåt; och män blir kåta relativt enkelt. Det räcker med att någon särar på benen så är de fast.

    En kvinna som är otrogen känns mer genomtänkt. Hon hade säkert kunnat motstå frestelsen men beslöt sig ändå för att genomföra akten.

    Självklart har båda ett val, men jag tänker att mäns sexdrift går igång lättare och tämligen starkare samt att mäns konsekvens-tänk när rubbas av upphetsning likt alkohol. Men bara min generalisering

Svar på tråden Ofrånkomlig reflektion vid otrohet