• Lurkis
    Sun 16 May 2021 14:57
    1332 visningar
    46 svar
    46
    1332

    Har ni någonsin övervägt att investera i decentraliserad crypto valuta?

    I USA har det tryckts över 10 triljoner dollar i och med Bidens reformer & coronavirusets efterverkningar. Detta har i sin tur lett till att vissa råvaror & andra vardagsprodukter skjutit i pris. Vissa med så mycket som 350% jämfört med i fjol. Vissa ekonomiska experter flaggar för att vi kommer få uppleva tidernas största depression inom 2 år som en följd av hyper inflationen. (för mycket pengar har tryckts, utan att producera värde. Tron på den amerikanska dollarn sjunker. Vad har ni för strategi för att värja er mot detta faktum?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni någonsin övervägt att investera i decentraliserad crypto valuta?
  • Anonym (tekna­tor)
    Sun 16 May 2021 15:48
    #1

    Jag tänker inte investera i någonting som tankar 12-20% på ett snack av Elon Musk, så kan vi väl säga.

  • Anonym (99)
    Sun 16 May 2021 16:04
    #2

    Det är samma personer som bunkrar toapapper som köper cryptovaluta,

  • Sun 16 May 2021 16:46
    #3

    Nya investeringsmöjligheter har alltid dragit till sig lycksökare, några få tjänar på det, de flesta förlorar.

  • Anonym (Kille­)
    Sun 16 May 2021 21:34
    #4

    Har investerat och investerar i både bitcoin o andra cryptovalutor.

    Hittils tjänat bra med pengar som jag också realiserat till svenska kronor. Med facit i hand skulle jag inte sålt då vinsten skulle blivit ytterligare en nolla. Men lätt o vara efterklok.

    Fortsätter spara o investera för att inkassera vud uppgångar. Men rekommenderar självklart inte alla att hålla på med det om man inte är beredd på att lära sig hur det går till, vad det innebär osv.

  • Lurkis
    Mon 17 May 2021 14:53
    #5
    Anonym (Kille) skrev 2021-05-16 21:34:53 följande:

    Har investerat och investerar i både bitcoin o andra cryptovalutor.

    Hittils tjänat bra med pengar som jag också realiserat till svenska kronor. Med facit i hand skulle jag inte sålt då vinsten skulle blivit ytterligare en nolla. Men lätt o vara efterklok.

    Fortsätter spara o investera för att inkassera vud uppgångar. Men rekommenderar självklart inte alla att hålla på med det om man inte är beredd på att lära sig hur det går till, vad det innebär osv.


    Kul! Jag har också investerat i crypto-valutor & främst staking- liquidity-protocols. Man blir in princip sin egna bank & lånar ut pengar till folk som vill satsa i marknaden till egensatt ränta. (mellan 7-15% beroende på återbetalningstiden)

    Förlorade mycket pengar i början för att jag var totalt okunnig när jag började (2013) men har idag plockat ut pengar som jag lever gott på.

    Av ren nyfikenhet, vad för crypto valutor förutom Btc tjänade du en rejäl hacka på?
  • Mon 17 May 2021 14:58
    #6

    Nej det har inte lockat mig tillräckligt. Jag håller mig till fonder och aktier.

  • Mon 17 May 2021 15:05
    #7

    Jag köpte 10 bitcoin 2017 för 900 kr
    Har kvar dom ännu. rasar det till noll så klarar jag en smäll på 9000 kr !
    Var sugen på att sälja en förra året för att se hur det funkar.

  • Anonym (Kille­)
    Mon 17 May 2021 21:11
    #8
    Lurkis skrev 2021-05-17 14:53:00 följande:

    Kul! Jag har också investerat i crypto-valutor & främst staking- liquidity-protocols. Man blir in princip sin egna bank & lånar ut pengar till folk som vill satsa i marknaden till egensatt ränta. (mellan 7-15% beroende på återbetalningstiden)

    Förlorade mycket pengar i början för att jag var totalt okunnig när jag började (2013) men har idag plockat ut pengar som jag lever gott på.

    Av ren nyfikenhet, vad för crypto valutor förutom Btc tjänade du en rejäl hacka på?


    Ahh utlåning har inte jag lekt med. Men de övriga är litecoin, ethereum, ripple och Bitcoin cash i största hand.
  • Anonym (Kille­)
    Mon 17 May 2021 21:12
    #9
    felix le chat skrev 2021-05-17 15:05:08 följande:

    Jag köpte 10 bitcoin 2017 för 900 kr

    Har kvar dom ännu. rasar det till noll så klarar jag en smäll på 9000 kr !

    Var sugen på att sälja en förra året för att se hur det funkar.


    Nice ja sitter du på 10 bitcoins så har du runt 5 miljoner sek där just nu. Bra investering.
  • Anonym (99)
    Mon 17 May 2021 21:24
    #10

    Bitcoin är ett klassisk pyramidspel. Det skapas ingen värden utan det bygger bara på att det kommer in nya spelare längst ner i pyramiden som berikar dom högre upp.

Svar på tråden Har ni någonsin övervägt att investera i decentraliserad crypto valuta?