• Ericky
    Fri 21 May 2021 09:52
    15733 visningar
    528 svar
    528
    15733

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • Fri 21 May 2021 19:08
    #1

    Hej!

    Vi har en kille som är 10 månader och väntar nu andra barnet :) Väldigt oväntat då vi inte ens hade börjat försöka aktivit och storebror tog 1 1/2 år att få till...

    Jag är 33 år och har BF någon gång mellan 28 jan och 2 feb, beroende på vilken uträkning man går efter.

  • Fri 21 May 2021 19:09
    #2

    Och grattis förresten, Ericky! :)

  • Ericky
    Fri 21 May 2021 19:54
    #3
    Lunne skrev 2021-05-21 19:08:34 följande:

    Hej!

    Vi har en kille som är 10 månader och väntar nu andra barnet :) Väldigt oväntat då vi inte ens hade börjat försöka aktivit och storebror tog 1 1/2 år att få till...

    Jag är 33 år och har BF någon gång mellan 28 jan och 2 feb, beroende på vilken uträkning man går efter.


    Åh vad underbart att höra att det kan vara så annorlunda mellan gångerna! Har ju självklart funderat på hur det ska bli med tvåan sen. Om det ska ta lika lång/längre tid. Så det känns skönt att höra att det kan vara olika. Förstår om man blir lite paff när man har en 10-månaders , men på ett sätt kanske skönt att ta småbarnsåren på kortare period ;)

    Stort grattis till dig med! Jag har samma som du. BF mellan 29 januari tom 5 februari, beroende på uträkning.

    Har du haft några symtom ännu? Jag har ingenting alls I princip ännu. Får kanske vara glad så länge det är så :)
  • Sun 23 May 2021 01:23
    #4
    Ericky skrev 2021-05-21 19:54:04 följande:

    Åh vad underbart att höra att det kan vara så annorlunda mellan gångerna! Har ju självklart funderat på hur det ska bli med tvåan sen. Om det ska ta lika lång/längre tid. Så det känns skönt att höra att det kan vara olika. Förstår om man blir lite paff när man har en 10-månaders , men på ett sätt kanske skönt att ta småbarnsåren på kortare period ;)

    Stort grattis till dig med! Jag har samma som du. BF mellan 29 januari tom 5 februari, beroende på uträkning.

    Har du haft några symtom ännu? Jag har ingenting alls I princip ännu. Får kanske vara glad så länge det är så :)


    Innan vi lyckades få till första barnet ville vi ha syskon så tätt som möjligt. Dock var min förra graviditet ett rent ut sagt helvete från typ v.10 tills han föddes... Så jag har inte alls varit säker på att vi skulle ha ett barn till alls... Men nu blev det som det blev, så vi håller tummarna för att det inte blir lika illa denna gång :')

    Jag känner inte heller något alls än, men väntar mig det inte heller då jag inte kände något förrän i v.10 förra gången.

    Har du bokat tid för inskrivning än? :)
  • Ericky
    Sun 23 May 2021 09:34
    #5
    Lunne skrev 2021-05-23 01:23:25 följande:

    Innan vi lyckades få till första barnet ville vi ha syskon så tätt som möjligt. Dock var min förra graviditet ett rent ut sagt helvete från typ v.10 tills han föddes... Så jag har inte alls varit säker på att vi skulle ha ett barn till alls... Men nu blev det som det blev, så vi håller tummarna för att det inte blir lika illa denna gång :')

    Jag känner inte heller något alls än, men väntar mig det inte heller då jag inte kände något förrän i v.10 förra gången.

    Har du bokat tid för inskrivning än? :)


    Oh nooo.... mådde du illa hela graviditeten eller vad var det som gjorde den så hemsk? Hoppas ju att man ska vara förskonad från det så gott det går.... skönt att höra att symtom kan komma så pass sent ändå. Då behöver man inte oroa sig om man inte känner något kommande veckor. Nu är jag inte oroad iom att det är så tidigt, men man väntar ju ändå på att symtom ska komma med tiden. Känns också overkligt ännu då enda symtomet är utebliven mens :) och onda bröstvårtor.

    Har inte skrivit in mig ännu nej. Visste inte riktigt när man skulle göra det och då själv inte riktigt tror på att vi faktiskt plussat kändes det spontant tidigt att göra nu, men jag ska ta och ringa imorgon för att boka in en tid. Har du skrivit in dig?

    Ändå ganska mysigt att vi fortfarande är själva här :)
  • Sun 23 May 2021 10:13
    #6

    Lyckades skapa en februari tråd jag också: attans ????

    Vet ni om man kan ta bort trådar en skapat?

    Jag är beräknade 1 feb. :)

  • Ericky
    Sun 23 May 2021 14:13
    #7
    JooCee skrev 2021-05-23 10:13:07 följande:

    Lyckades skapa en februari tråd jag också: attans ????

    Vet ni om man kan ta bort trådar en skapat?

    Jag är beräknade 1 feb. :)


    Lätt hänt när man är ivrig :) Jag tror man kan ta bort under "Mina trådar" :)

    Välkommen och grattis till plusset! Är det första barnet eller syskon? :)
  • Sun 23 May 2021 14:23
    #8
    Ericky skrev 2021-05-23 14:13:50 följande:

    Lätt hänt när man är ivrig :) Jag tror man kan ta bort under "Mina trådar" :)

    Välkommen och grattis till plusset! Är det första barnet eller syskon? :)


    Det är en sladdis då jag fick mina äldsta när jag var ganska ung. Jag är 37, min äldsta 16, och yngsta 11 år. Det ska bli superspännande med sladdis nu! ????

    Själv(a) då?
  • Sun 23 May 2021 16:54
    #9

    Hoppar in här också! Nyligen plussat och BF någongång mellan 28/1 - 5/2 2022 beroende på uträkning.

    Första barnet, vi är både 30 år och bor i Stockholm. Vi började aktivt nu i maj och det tog sig på första försöket. Vi är väldigt glada och tacksamma, om än lite förvånade och chockade.

    Hur går man vidare nu? När ska man skriva in sig hos barnmorska? ????

  • Mon 24 May 2021 00:47
    #10
    Ericky skrev 2021-05-23 09:34:18 följande:

    Oh nooo.... mådde du illa hela graviditeten eller vad var det som gjorde den så hemsk? Hoppas ju att man ska vara förskonad från det så gott det går.... skönt att höra att symtom kan komma så pass sent ändå. Då behöver man inte oroa sig om man inte känner något kommande veckor. Nu är jag inte oroad iom att det är så tidigt, men man väntar ju ändå på att symtom ska komma med tiden. Känns också overkligt ännu då enda symtomet är utebliven mens :) och onda bröstvårtor.

    Har inte skrivit in mig ännu nej. Visste inte riktigt när man skulle göra det och då själv inte riktigt tror på att vi faktiskt plussat kändes det spontant tidigt att göra nu, men jag ska ta och ringa imorgon för att boka in en tid. Har du skrivit in dig?

    Ändå ganska mysigt att vi fortfarande är själva här :)


    Jag mådde knappt illa alls, men det var som att varken min kropp eller hjärna fungerade... Jag kunde sova 20 timmar per dag, i perioder inte gå 500 meter, knäna kunde vika sig utan förvarning, det tog flera dagar att formulera ett mail i still med ?jag kommer tyvärr vara fortsatt sjukskriven?, m.m., m.m... Det hela började med rejäla influensasymptom och sen blev det liksom inte bra förrän graviditeten var över.

    Jag kontaktade min barnmorska dagen efter pluss då jag ville vara säker på att få skriva in mig hos samma som sist :?) Har man inga sådana preferenser är det säker inte så bråttom, tror att inskrivning brukar vara mellan v.5 och v.12.
Svar på tråden BF Februari 2022