• Anonym (Kvinna)

    Kan den som begått övergrepp ändras

    Jag känner en man som begått tre sexuella övergrepp, det första rätt milt och följande två grövre. Jag har brytit kontakten och han säger att han ska jobba med sig själv. Vad tror ni, kan män som begått sexuella övergrepp förändra sig och sluta? Isåfall hur, vad krävs?

  • Svar på tråden Kan den som begått övergrepp ändras
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-05-22 16:37:23 följande:

    Jag känner en man som begått tre sexuella övergrepp, det första rätt milt och följande två grövre. Jag har brytit kontakten och han säger att han ska jobba med sig själv. Vad tror ni, kan män som begått sexuella övergrepp förändra sig och sluta? Isåfall hur, vad krävs?


    Vad för slags övergrepp är det, och hur ska han jobba med sig själv, rent konkret?

    Det räcker inte att bara tänka att man inte ska göra det mer. 

    Men man kan kanske ändra sig.   Men jag skulle ju aldrig gå tillbaka till en sådan man.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-05-22 16:37:23 följande:

    Jag känner en man som begått tre sexuella övergrepp, det första rätt milt och följande två grövre. Jag har brytit kontakten och han säger att han ska jobba med sig själv. Vad tror ni, kan män som begått sexuella övergrepp förändra sig och sluta? Isåfall hur, vad krävs?


    Inte den som du berättar om iaf. Extremt liten chans. Du lär nog bli storvinnare på Triss innan det händer. Och Keno. Och Dagens dubbel.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Anna) skrev 2021-05-22 16:49:37 följande:

    Vad för slags övergrepp är det, och hur ska han jobba med sig själv, rent konkret?

    Det räcker inte att bara tänka att man inte ska göra det mer. 

    Men man kan kanske ändra sig.   Men jag skulle ju aldrig gå tillbaka till en sådan man.


    Sexuella. Inte samlag men stoppat in fingrarna i en när man sov.

    Det vet jag inte exakt.

    Hur resonerar du kring att inte gå tillbaka till en sån man om han nu slutar med det gränslösa beteendet?
  • Anonym (offer)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-05-22 17:01:22 följande:

    Sexuella. Inte samlag men stoppat in fingrarna i en när man sov.

    Det vet jag inte exakt.

    Hur resonerar du kring att inte gå tillbaka till en sån man om han nu slutar med det gränslösa beteendet?


    Varför vill du ha en våldtäktsman i ditt liv?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (offer) skrev 2021-05-22 17:04:15 följande:

    Varför vill du ha en våldtäktsman i ditt liv?


    Det vill jag inte. Har brutit men bara funderar kring om han kan ändras om han söker hjälp och om man då kan ha nån sorts relation
  • Anonym (offer)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-05-22 17:08:03 följande:
    Det vill jag inte. Har brutit men bara funderar kring om han kan ändras om han söker hjälp och om man då kan ha nån sorts relation
    Det kan man aldrig veta. Vilken ålder är han i?
    Vilken sorts relation vill du ha med honom?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (offer) skrev 2021-05-22 18:13:14 följande:

    Det kan man aldrig veta. Vilken ålder är han i?

    Vilken sorts relation vill du ha med honom?


    Snart 30. En bra, nära relation annars är det inte värt. Vänskap eller förhållande.
  • Ess
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-05-22 17:08:03 följande:

    Det vill jag inte. Har brutit men bara funderar kring om han kan ändras om han söker hjälp och om man då kan ha nån sorts relation


    Vad ska han ha hjälp med?

    Är han inte efterbliven fattar han vad NEJ betyder.

    Vad hade han själv tyckt om att vakna med ett Liljeholmens uppkört i rövhålet?

    Är du inte beredd att sas ge igen, eller tolererar att vakna med hans fingrar i fittan, så ska du låta det va slut och gå vidare med en man som gör skäl för namnet.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-05-22 16:37:23 följande:

    Jag känner en man som begått tre sexuella övergrepp, det första rätt milt och följande två grövre. Jag har brytit kontakten och han säger att han ska jobba med sig själv. Vad tror ni, kan män som begått sexuella övergrepp förändra sig och sluta? Isåfall hur, vad krävs?


    Han kunde ha sökt hjälp efter det första övergreppet men gjorde det inte vilket tyder på att han är ok med vad han gjort och gör det 2 gånger till. Jag är övertygad om att en sån person inte kan förändras. Jag förstår inte ens att du funderar på att ha en relation med en våldtäktsman.
  • Anonym (offer)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-05-22 18:22:42 följande:
    Snart 30. En bra, nära relation annars är det inte värt. Vänskap eller förhållande.
    Jag tror att chansen är större när man är ung, så vem vet? Kanske.
    Jag hade dock inte tagit risken att släppa honom nära mig.

    Är du ett av offren?
    Är han anmäld, fälld, straffad?
Svar på tråden Kan den som begått övergrepp ändras