• Sun 23 May 2021 21:51
    8632 visningar
    6 svar
    -1
    6
    8632

    Någon med erfarenhet av hook effect?

    Jag är gravid i v.7 (6+1), och jag hade liten brun flytning igår så jag tog ett gravtest både igår och imorse som båda visade mycket svagare streck än det gjorde för ett par veckor sedan, fortfarande positivt dock. Jag blev orolig så googlade såklart runt och fick reda på något som kallade för hook effect. Om jag förstått det rätt så har man för mycket hcg för att testen ska kunna regera som det ska. Testade att späda ut kisset med vatten och strecket blev genast mycket starkare, testet högs upp på bilden är utspätt.

    Är det någon som vet varför man får hook effect och om det tyder på att något är fel? Har läst att det kan bero på att man är gravid med tvillingar men det vet jag med säkerhet att jag inte är då jag är gravid genom ivf och har bara återfört ett embryo.

    Jättetacksam för svar!

  • Svar på tråden Någon med erfarenhet av hook effect?
  • Mon 24 May 2021 08:02
    #1

    Ingen??

  • Anonym (H)
    Mon 24 May 2021 08:06
    #2

    Jag har varit med om det en gång utan att det var mf.

    Har du gjort ivf så borde väl din klinik kunna hjälpa dig med ett extra ultraljud?

    Även om du gjort ivf med ett ägg så kan det ju bli tvillingar. Enäggs...

  • Mon 24 May 2021 10:20
    #3
    Anonym (H) skrev 2021-05-24 08:06:34 följande:

    Jag har varit med om det en gång utan att det var mf.

    Har du gjort ivf så borde väl din klinik kunna hjälpa dig med ett extra ultraljud?

    Även om du gjort ivf med ett ägg så kan det ju bli tvillingar. Enäggs...


    Tack för svar! Jag ska på ultra hos kliniken den 7/6, men har bett om att få komma tidigare nu.

    Oj jag visste inte att det kunde bli tvillingar om man bara satte tillbaka ett embryo! Spännande!
  • Mon 24 May 2021 14:16
    #4
    Jullan1 skrev 2021-05-24 10:20:19 följande:
    Tack för svar! Jag ska på ultra hos kliniken den 7/6, men har bett om att få komma tidigare nu.
    Oj jag visste inte att det kunde bli tvillingar om man bara satte tillbaka ett embryo! Spännande!
    Det är mycket ovanligt, men det händer. Hon som fick 8 barn hade satt in 6 embryon och 2 delade sig!
  • Fri 22 Apr 2022 11:03
    #5

    TS, hur gick det för dig?

  • Wed 7 Sep 2022 12:21
    #6
    +1
    Islandinthesun skrev 2022-04-22 11:03:06 följande:

    TS, hur gick det för dig?


    Oj jättesent svar här från mig, men det gick bra! Har nu en dotter på 7 månader :)
Svar på tråden Någon med erfarenhet av hook effect?