• SupersurasunkSara

    Vilket är ert bästa loppisfynd?

    Ja, vilket är ert bästa loppisfynd? Skriv gärna det mest lyckade fyndet ekonomiskt och det mest lyckade känslomässigt. 

    Mitt bästa ekonomiska fynd är en Nordic light ljusstake, se länk, för tio kronor. En ekonomisk vinst på 825 kr!  

    www.ahlens.se/Inredning/dekoration/ljus-ljusstakar/ljusstakar-707647/design-house-stockholm-ljusstake-nordic-light-vit-79153433/

    Mitt bästa fynd känslomässigt (förutom ärvda saker) är ljusstakarna som jag fyndat vid tre olika tillfällen. Den ena betalade jag 20 kr för, den andra jag hittade ville han ha 100 kr för, men jag fick den för 80. De två senaste jag hittade minns jag inte priset på. 


    balstaauktionshall.nu/objekt/ljusstakar-barock-stil-nysilver/18324


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-27 19:19
    Ett tillägg: Finns det något ni letar specifikt efter när nu är ute på loppisar?
  • Svar på tråden Vilket är ert bästa loppisfynd?
  • Jag är bara jag

    Oj, av tusentals fynd vad väljer man...? Känslomässigt blir det kanske en bok jag lånade ut för ca 30 år sen och aldrig fick tillbaks och sen letat på loppis i alla år och hittade för nåt år sen. Glad Men det finns mycket mer. Ekonomiskt? Ja, jösses, allt är ju fynd ekonomiskt. Men en sprillans ny Dahlin-tröja för 25:- får ju anses som ett fynd. 

  • Tow2Mater

    En elvisp; det fanns bara konstiga modeller i affärerna med tunna/runda vispblad men hittade en mer gammal hederlig modell (med tjockare/plattare vispblad som funkar toppen att göra potatismos med) på loppis, den höll sen i ganska många år.

Svar på tråden Vilket är ert bästa loppisfynd?