• Anonym­mamma1­23
    Sat 5 Jun 2021 02:40
    1061 visningar
    14 svar
    14
    1061

    Startat med Ketohjälp?!

    Hej allesammans, har kört ketodiet i lite över en vecka samt periodisk fasta. Vikten står still?! Gör jag fel eller är detta normalt? Räknar varje kalori jag stoppar in i mig och tränarn/promenerar flera gånger i veckan.

  • Svar på tråden Startat med Ketohjälp?!
  • S23
    Sat 5 Jun 2021 04:24
    #1

    Hm. Har du inte gått ner något alls? Jag tycker att det låter märkligt. För om du faktiskt lyckats med din ketogena kost bör du åtminstone gå ner ett par kg i vätska som annars är bilden till kolhydraterna i kroppen.

    Vad äter du en typisk dag?

  • Sat 5 Jun 2021 04:27
    #2
    Anonymmamma123 skrev 2021-06-05 02:40:07 följande:

    Hej allesammans, har kört ketodiet i lite över en vecka samt periodisk fasta. Vikten står still?! Gör jag fel eller är detta normalt? Räknar varje kalori jag stoppar in i mig och tränarn/promenerar flera gånger i veckan.


    Det kan ju ta ett tag innan du ser resultat så ha tålamod.
  • Anonym­mamma1­23 Trådstartaren
    Sat 5 Jun 2021 13:33
    #3
    S23 skrev 2021-06-05 04:24:23 följande:

    Hm. Har du inte gått ner något alls? Jag tycker att det låter märkligt. För om du faktiskt lyckats med din ketogena kost bör du åtminstone gå ner ett par kg i vätska som annars är bilden till kolhydraterna i kroppen.

    Vad äter du en typisk dag?


    Jag till lunch så äter jag kycklingsalladen och till kvällen äter jag ägg röra. Dricker och minst fyra liter vatten.
  • S23
    Sat 5 Jun 2021 14:03
    #4
    Anonymmamma123 skrev 2021-06-05 13:33:46 följande:

    Jag till lunch så äter jag kycklingsalladen och till kvällen äter jag ägg röra. Dricker och minst fyra liter vatten.


    Kan vara så att du äter för mycket protein i förhållande till fett. Då hamnar kroppen inte i ketos.

    Tycker dock oavsett att du borde tappat vikt i vatten
  • Anonym­mamma1­23 Trådstartaren
    Sat 5 Jun 2021 15:42
    #5
    S23 skrev 2021-06-05 14:03:17 följande:

    Kan vara så att du äter för mycket protein i förhållande till fett. Då hamnar kroppen inte i ketos.

    Tycker dock oavsett att du borde tappat vikt i vatten


    Eller hur? Nä men lägger till väldigt mycket såser, olivolja och avokado. Så kommer ändå upp mycket i fet. Men det är nog den största utmaningen för mig, alltså att få i mig mycket fettrikt mat.

    Tips?
  • Sat 5 Jun 2021 19:41
    #6
    Anonymmamma123 skrev 2021-06-05 13:33:46 följande:
    Jag till lunch så äter jag kycklingsalladen och till kvällen äter jag ägg röra. Dricker och minst fyra liter vatten.
    4 liter vatten? Herre, hejda dig! Hälften är nog, till och med nu när det är sommar. Inte konstigt att du inte släpper det initiala vattnet, du tillför ju mer än nog.

    I övrigt - hur kollar du om du är i e%? Mitt förslag är att du gör upp en plan dagen före du äter och sen äter det. Testa att mata in vad du ätit idag på matkalkyl.se gör en användare. Återkom gärna med resultaten så kan jag kanske tipsa om justeringar.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym­mamma1­23 Trådstartaren
    Sun 6 Jun 2021 01:26
    #7
    Aniiee skrev 2021-06-05 19:41:48 följande:

    4 liter vatten? Herre, hejda dig! Hälften är nog, till och med nu när det är sommar. Inte konstigt att du inte släpper det initiala vattnet, du tillför ju mer än nog.

    I övrigt - hur kollar du om du är i e%? Mitt förslag är att du gör upp en plan dagen före du äter och sen äter det. Testa att mata in vad du ätit idag på matkalkyl.se gör en användare. Återkom gärna med resultaten så kan jag kanske tipsa om justeringar.


    Hehe, ibland blir det sex liter ????. Jag har köpt ketostix för att se om jag är i ketos, men har även känt av på andedräkt och nu är sötsuget borta. Så borde vara i ketos.

    Planer och äter oftas samma typ av måltider, för att göra det enkelt för mig. Jag håller dig uppdaterad och tack för all tips.

    Har du själv följ keto dieten?
  • S23
    Sun 6 Jun 2021 04:34
    #8
    Anonymmamma123 skrev 2021-06-06 01:26:11 följande:

    Hehe, ibland blir det sex liter ????. Jag har köpt ketostix för att se om jag är i ketos, men har även känt av på andedräkt och nu är sötsuget borta. Så borde vara i ketos.

    Planer och äter oftas samma typ av måltider, för att göra det enkelt för mig. Jag håller dig uppdaterad och tack för all tips.

    Har du själv följ keto dieten?


    Sötsuget säger ingenting om ifall du är i ketos.

    Var försiktig med vattnet. Det är inte bra och kan rentav vara farligt att dricka för mycket.
  • Anonym­mamma1­23 Trådstartaren
    Sun 6 Jun 2021 13:34
    #9
    S23 skrev 2021-06-06 04:34:09 följande:

    Sötsuget säger ingenting om ifall du är i ketos.

    Var försiktig med vattnet. Det är inte bra och kan rentav vara farligt att dricka för mycket.


    Nä jag vet, kissar ändå ut det mesta.
  • S23
    Sun 6 Jun 2021 13:36
    #10
    Anonymmamma123 skrev 2021-06-06 13:34:56 följande:

    Nä jag vet, kissar ändå ut det mesta.


    Kissar ändå ut det mesta vattnet? Det spelar liksom ingen roll om du kissar ut det. Det är farligt oavsett
  • Sun 6 Jun 2021 14:23
    #11
    Anonymmamma123 skrev 2021-06-06 01:26:11 följande:
    Hehe, ibland blir det sex liter ????. Jag har köpt ketostix för att se om jag är i ketos, men har även känt av på andedräkt och nu är sötsuget borta. Så borde vara i ketos.

    Planer och äter oftas samma typ av måltider, för att göra det enkelt för mig. Jag håller dig uppdaterad och tack för all tips.

    Har du själv följ keto dieten?
    Av nyfikenhet har jag testat keto och av vetgirighet. Lite ingår det i mitt yrke att kunna diverse dieter också.

    Sluta dricka så mycket vatten, Det är faktikst farligt.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym­mamma1­23 Trådstartaren
    Mon 7 Jun 2021 01:28
    #12
    Aniiee skrev 2021-06-06 14:23:28 följande:

    Av nyfikenhet har jag testat keto och av vetgirighet. Lite ingår det i mitt yrke att kunna diverse dieter också.

    Sluta dricka så mycket vatten, Det är faktikst farligt.


    Aniiee skrev 2021-06-06 14:23:28 följande:

    Av nyfikenhet har jag testat keto och av vetgirighet. Lite ingår det i mitt yrke att kunna diverse dieter också.

    Sluta dricka så mycket vatten, Det är faktikst farligt.


    Tack för tipset. Så 2/3 liter vatten bör räcka?
  • Mon 7 Jun 2021 01:49
    #13
    Anonymmamma123 skrev 2021-06-07 01:28:19 följande:
    Aniiee skrev 2021-06-06 14:23:28 följande:

    Av nyfikenhet har jag testat keto och av vetgirighet. Lite ingår det i mitt yrke att kunna diverse dieter också.

    Sluta dricka så mycket vatten, Det är faktikst farligt.


    Tack för tipset. Så 2/3 liter vatten bör räcka?
    Två räcker, och då egentligen inklusive det du får i dig med maten. Själv har jag 3 stycken Imsdal-vattenflaskor med sportkork som jag stoppar i frysen och sen dricker på en dag. De är 6,5 dl vardera men jag fyller de inte helt för att inte spräcka de när de fryser.

    Dricker du för att du är törstig eller vadan dessa ohemula mängder vatten?
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym­mamma1­23 Trådstartaren
    Thu 10 Jun 2021 14:14
    #14
    Aniiee skrev 2021-06-07 01:49:11 följande:

    Två räcker, och då egentligen inklusive det du får i dig med maten. Själv har jag 3 stycken Imsdal-vattenflaskor med sportkork som jag stoppar i frysen och sen dricker på en dag. De är 6,5 dl vardera men jag fyller de inte helt för att inte spräcka de när de fryser.

    Dricker du för att du är törstig eller vadan dessa ohemula mängder vatten?


    Nej drick nu mestadels för att inte få sug till läsk. Men också för viktminskningen.
Svar på tråden Startat med Ketohjälp?!