• Sun 6 Jun 2021 15:21
    365494 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    365494

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Mon 7 Jun 2021 09:28
    #21

    Hej på er!

    Jag är väldigt gärna med i den här gruppen med er <3 Hinner fylla 32 innan min nästa BIM men när jag gick med här på FL för ungefär ett år sedan hade jag aldrig trott att det skulle dröja så här lång tid utan ett plus. Så mitt användarnamn håller sig inte så bra inser jag då jag inte är 31 för evigt, hehe, men det är som det är. Genomgår utredning nu och ska få lite provsvar imorgon vilket känns nervöst. Glad att vi får följas åt i det här <3 

    RH93, BIM 11/6, 28 år (11:e försöket)

    Sellcarro, BIM 12/6, 28 år (10:e försöket) 1 MA & 1 MF

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS)

    Soff, BIM 20/6, 33 år (15:e försöket)

    Janni91, BIM 22/6, 30 år (12:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)

  • Mon 7 Jun 2021 09:30
    #22
    MAKL skrev 2021-06-06 20:43:02 följande:

    Hej, hoppar gärna in här, har en oregelbunden cykel och ofta väldigt långa.

    Ett missfall och några kemiska i bagaget.

    I två månader nu så har jag ätit bidrottningsgele och lyckats korta ner mina cykler från 45 dagar till 31.

    Hade äl smärtor i torsdags/fredags men tempen dök direkt så får se om det blivit någon äl eller om det dröjer längre. Kanske får ändra bim senare.

    RH93, BIM 11/6, 28 år (11:e försöket)

    Sellcarro, BIM 12/6, 28 år (10:e försöket) 1 MA & 1 MF

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS)

    Mizzi26, BIM 17/6, 27 år (6e försöket, 9mån)

    Soff, BIM 20/6, 33 år (15:e försöket)

    Janni91, BIM 22/6, 30 år (12:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)


  • Mon 7 Jun 2021 09:31
    #23

    Gjorde visst fel, citerade istället för att kopiera haha.. morgontrött!!

  • Ericky
    Mon 7 Jun 2021 10:20
    #24
    +2
    Vickan31 skrev 2021-06-07 09:28:57 följande:

    Hej på er!

    Jag är väldigt gärna med i den här gruppen med er <3 Hinner fylla 32 innan min nästa BIM men när jag gick med här på FL för ungefär ett år sedan hade jag aldrig trott att det skulle dröja så här lång tid utan ett plus. Så mitt användarnamn håller sig inte så bra inser jag då jag inte är 31 för evigt, hehe, men det är som det är. Genomgår utredning nu och ska få lite provsvar imorgon vilket känns nervöst. Glad att vi får följas åt i det här <3 

    RH93, BIM 11/6, 28 år (11:e försöket)

    Sellcarro, BIM 12/6, 28 år (10:e försöket) 1 MA & 1 MF

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS)

    Soff, BIM 20/6, 33 år (15:e försöket)

    Janni91, BIM 22/6, 30 år (12:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)


    Vickan! Jag har försökt få skicka PM till dig flera ggr, men när jag klickar på din användare så står det bara att sidan inte kan visas, så nu får jag skriva publikt. Vill bara säga TACK för dina meddelanden du skrivit här och var. Dels stöttande ord innan mitt plus, grattis till plusset och sedan dina fina ord efter det. Jag har, so ni vet, inte mått toppen efter MF och haft svårt att hänga med på grund av det mycket och eftersom det skrivits så otroligt mycket i den andra tråden, så ditt svar har drunknat. 

    Jag tycker att du (och flera andra här förstås) verkar vara en sån otroligt fin ch omtänksam person. Du är alltid stöttande och engagerad i oss alla, så jag vill verkligen få säga det till dig eftersom jag känner att jag inte fått fram det tidigare. Stor kram på dig! <3
  • Ericky
    Mon 7 Jun 2021 10:28
    #25
    +1

    Hej på er brudar!

    Jag tycker detta var en strålande idé Soff. Även jag känner att jag vill hänga med er ut-filtrerade förstagångsförsökare enbart. Blir så mycket annars att jag inte mäktar med och ni är de jag känner att jag kan identifiera mig mest med <3

    Jag har precis kommit upp igen efter MF och är glad att mina gravtest redan visar negativt, då en del har kvar HCG i upp till två månader och man gärna ska avvakta med bebisverkstad tills dess att man är på noll igen. Och att jag bara blödde i 1,5 vecka. Så nu är ÄL-stickorna påfyllda igen ("hurra") för att få koll på min helt nya cykel. Har med anledning av MF inte alls koll på min cykel och således inte heller när BIM är. Jag trooor att ÄL kan vara på G att döma av stickorna, vi får se. Så jag tänker att jag lägger en hitte-på-BIM sista juni tillsvidare så får jag uppdatera när jag känner min nya cykel.

    RH93, BIM 11/6, 28 år (11:e försöket)

    Sellcarro, BIM 12/6, 28 år (10:e försöket) 1 MA & 1 MF

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS)

    Soff, BIM 20/6, 33 år (15:e försöket)

    Janni91, BIM 22/6, 30 år (12:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Ericky, BIM 30/6, 33 år (11:e försöket och 1:a försöket efter MF)

    Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)

  • Mon 7 Jun 2021 10:42
    #26
    Ericky skrev 2021-06-07 10:20:30 följande:
    Vickan! Jag har försökt få skicka PM till dig flera ggr, men när jag klickar på din användare så står det bara att sidan inte kan visas, så nu får jag skriva publikt. Vill bara säga TACK för dina meddelanden du skrivit här och var. Dels stöttande ord innan mitt plus, grattis till plusset och sedan dina fina ord efter det. Jag har, so ni vet, inte mått toppen efter MF och haft svårt att hänga med på grund av det mycket och eftersom det skrivits så otroligt mycket i den andra tråden, så ditt svar har drunknat. 

    Jag tycker att du (och flera andra här förstås) verkar vara en sån otroligt fin ch omtänksam person. Du är alltid stöttande och engagerad i oss alla, så jag vill verkligen få säga det till dig eftersom jag känner att jag inte fått fram det tidigare. Stor kram på dig! <3
    Nämen åååh nu blev jag ju alldeles rörd! Hjärta TUSEN tack fina du, hur omtänksam är inte du då som tar dig tiden och energin att skriva de här värmande orden till mig?! Jag har svarat dig precis i ett DM, vad märkligt att du inte kunde skicka till mig!

    Jag vet inte ens hur jag ska kunna tacka för det här meddelandet, och det betyder sååå mycket ska du veta! Måndagen började inte så bra och morgonen har varit lite deppig, men så läser jag det här och inser hur mycket kärlek och omtanke jag faktiskt har turen att omges med - du gjorde helt klart min dag! Hjärta Hoppas att du kan läsa mitt DM, så hörs vi mer där Glad Stor kram, underbara du! <3 
  • Mon 7 Jun 2021 10:43
    #27
    God morgon fina kvinnor {#emotions_dlg.flower} hade tänkt uppdatera i gammla tråden men såg det här och visste att det var dags att flytta :) dels blir det mindre folk för bägge trådar att dela upp första barn och syskon trådar!
     
    Sorry att jag har varit off/borta senaste dagarna, fick såklart neg test äl+10, enligt Dr Google så får 97% av kvinnor en plus (med 10miu stickor) men jag avvaktade till morgonen av äl+12 tills jag slutade (själv köpt på nätet) progesteronkräm. Det är interessant hur gravidasymptom kan bara stängs av från en dag till den andra, äl+9 för mig är alltid ?jag känner mig mest gravid? dagen, och nästa dag känner man nästan tom i tjejmagen, trots att andra symptom tar tid att försvinna. Jag som brukar ha LP på 10-11 dagar är nu på äl+13 trots att jag inte har använt krämen sedan kvällen på äl+11, och all symptom är borta. Började spotta morgonen av äl+12 och en till neg test, så nu sittar jag och är sur över väntan på mensen eftersom jag ska ta blodprover cd2-4 och börja utredningen IGEN... snark.
     
    Jag har funderat mycket under helgen om hur mycket jag oroar mig för att bli ignorerad på min VUL, kliniken funderade på att ge mig progesteron för att hjälpa LP och implantation, jag har redan testat progesteron på recept med mitt ex och jag fick mens trots pos gravtest under tiden jag har använt progesteron tom, och vill inte bli skickad iväg med en ?testa det här i 3månader så får vi se? när jag egentligen vet att det inte hjälpa mig med min tydlig problem med att få ägget att fästa (har haft typ 10 kemiska graviditeter med exet under de 3år vi försökte och en med nya killen)
     
    Rant over! :( 
  • Mon 7 Jun 2021 10:52
    #28
    NatMar005 skrev 2021-06-06 19:42:33 följande:

    Är det okej om jag fortfarande här ger lite här med er? Risken finns ju att jag kommer behöva sälla mig till er igen och om inte annat så skulle jag vilja följa er om än något i bakgrunden. Har ju följt många av er länge och skulle så gärna vilja veta hur det går för er.

    Men om ni önskar helt gravidfritt här så förstår jag det och stannar såklart kvar i den gamla istället. No hard feelings <3


    You're not going anywhere, lady! <3
  • Mon 7 Jun 2021 11:05
    #29
    NatMar005 skrev 2021-06-06 19:42:33 följande:

    Är det okej om jag fortfarande här ger lite här med er? Risken finns ju att jag kommer behöva sälla mig till er igen och om inte annat så skulle jag vilja följa er om än något i bakgrunden. Har ju följt många av er länge och skulle så gärna vilja veta hur det går för er.

    Men om ni önskar helt gravidfritt här så förstår jag det och stannar såklart kvar i den gamla istället. No hard feelings <3


    Emmalucy skrev 2021-06-07 10:52:10 följande:
    You're not going anywhere, lady! <3
    Jag kunde inte ha sagt det bättre än vad Emmalucy gjorde ;) Bara fint att få fortsätta följas åt tycker jag! 

  • Mon 7 Jun 2021 11:11
    #30
    +1
    Vickan31 skrev 2021-06-07 09:28:57 följande:

    Hej på er!

    Jag är väldigt gärna med i den här gruppen med er <3 Hinner fylla 32 innan min nästa BIM men när jag gick med här på FL för ungefär ett år sedan hade jag aldrig trott att det skulle dröja så här lång tid utan ett plus. Så mitt användarnamn håller sig inte så bra inser jag då jag inte är 31 för evigt, hehe, men det är som det är. Genomgår utredning nu och ska få lite provsvar imorgon vilket känns nervöst. Glad att vi får följas åt i det här <3 

    RH93, BIM 11/6, 28 år (11:e försöket)

    Sellcarro, BIM 12/6, 28 år (10:e försöket) 1 MA & 1 MF

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS)

    Soff, BIM 20/6, 33 år (15:e försöket)

    Janni91, BIM 22/6, 30 år (12:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)


    Hej! Åh, håller tummarna! Du får gärna höra av dig imorgon när du fått provsvar :) Vi får provsvar på fredag så är också nervös <3 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet