• Sun 6 Jun 2021 15:21
    362728 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    362728

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Sat 12 Jun 2021 19:21
    RH93 skrev 2021-06-12 09:53:27 följande:

    Mitt BIM-datum är passerat, men jag hänger lite i limbo just nu. Igår kom det en liten liten röd prick på pappret när jag torka mig. Var säker på att nu drar det igång, men inget mer kom. Har ångest varje gång jag går på toa. Tog ett cb early på BIM-1 som jag inbilla mig var supersvagt, men vet också att det är många som får svaga streck med dom som inte är gravida. Idag tog jag ett cb digitalt som visade inte gravid. Det är ju typ 99% säkert om man testar efter BIM så har egentligen gett upp hoppet. Är så hemskt att bara gå och vänta dock. Eftersom jag inte tagit äl-test denna månad så vet jag ju inte min BIM helt säkert, men senaste 4 månaderna har den varit helt regelbunden.


    Hej! Oj vad frustrerande det är att vara i limbo! Man kan känna sig lite stolt när man inte har kollat efter exakt datum på äl, men när BIM kommer så börjar man undra... :D jag hatar CB early och RFSU, men jag håller tummar o tår att det börjar hända något! :)

    Lisen91 skrev 2021-06-12 11:31:43 följande:

    Uppdaterar listan då mensen dök upp som planerat..

    Jag går i tusen bitar! Jag vet inte vart jag ska ta vägen längre och jag vet inte om jag orkar mer. Känns som att hela livet är på paus just nu då allt kretsar kring detta och jag kan inte ta mig ur det. Hur trycker man på play igen? Någon som känner igen sig och lyckats ?komma tillbaka till livet??



    Idoh skrev 2021-06-12 15:35:32 följande:

    Jag fick mens igår kväll så uppdaterar listan. Det känns ändå ok (blir av med ALL pms så fort mensen kommer) och vi närmar ju oss slutet på utredningen. Min sambo lämnade spermaprov i onsdags och den 29:e juni får vi som sagt återkoppling på alla provsvar. Vet att vi nog får IVF på Sophiahemmet i höst om det blir aktuellt, så på nåt sätt känner jag mig lugn inför sommaren. Helt underbart att ha slutat tempa också. Tänker minsann dricka kaffe ibland, och vin också!!, under sommaren. Pallar inte pausa allt göttigt för det här längre. Med det sagt förstår jag stressen som ni andra kanske upplever nu! Och fattar frustrationen över att inte få den hjälp man behöver och vill ha, utan att man måste vänta i vad som känns som en evighet!



    Beklagar ni två att mensen kom :( hoppas ni hinner återhämta er lite under helgen!
     
    Lisen: har inte mycket erfarenhet av att ?rädda? mig själv när jag är väldigt nere :( brukar iaf bara låta mig själv vara ledsen i ett par dagar, det värsta brukar försvinna redan då, men jag hoppar fram och tillbaka mellan att googla fram något nytt/annat att testa inför nästa cykel, window shoppa eller köpa något jag vill ha, äta lite för mycket dåligt, vad som helst som jag önskar om det hjälper mig att må bättre. Kram!
     
    Idoh: Jag tycker precis som du, drink that wine, have that coffee! Jag var så duktig och slutade med koffein och det gjorde ingenting, jag tycker nu att jag hellre oroa mig OM jag någon gång blir gravid att ?åh nej, jag hade kaffe varje morgon denna vecka? än ?jag ska inte ha kaffe alls i flera månader utifall om att? :) och jag ska joina dig och sluta tempa denna månad, freedom! 
  • Sat 12 Jun 2021 19:34
    Msofie skrev 2021-06-12 15:18:33 följande:

    Förlåt, förstår att detta kan bli triggande för er som väntar på IVF eller att komma vidare i er process av olika anledningar.

    Vi fick veta idag att ingen av de tre embryon vi fick befruktade klarade sig till frysen. Jag är förkrossad. Särskilt utifrån att det verkar som att mina ägg inte kan befruktas utan ICSI, att man placerar en spermie direkt i. Detta innebär dels att det blir mycket mer press på denna rundan, men att vi sannolikt kommer behöva göra om IVF i framtiden med allt vad de innebär för ekonomi, känslor och kropp.

    Är tacksam för de embryot som finns i mig nu, men jag tappade hoppet nu. Det går ju fan aldrig bra så varför skulle det nu. Idag ska jag gråta och äta godis. Tänkte testa imorgon men jag är inte beredd på de känslorna som kommer komma om de är negativt.


    Nejjj snälla, tänk inte så, dina känslor är inte mindre värd bara för att andra väntar IVF osv. Kram! Vad ledsen jag blir att läsa om dina embryos :( förstår att du har tappet hoppet, men jag är glad att ni vet precis vad som funkar för att befrukta dina ägg också. Då kan de kör direkt med denna metod om det blir ett nästa gång? Vi kommer att hålla hoppet vid liv härinne för din lilla embryot :) vet du när du slutar se ett ?falskt positiv? eller vad man kan kalla det för? Jag har läst om att man har HCG direkt i systemet efter återföringen, som sakta försvinna och endast efter det kan man tolka pos eller neg. Har sett kvinnor som testar dagligen tills de får neg för att undvika confusion, så att du kan ta hand om dig själv :) kram! <3 
  • Sat 12 Jun 2021 19:36
    Ericky skrev 2021-06-12 16:20:16 följande:

    2,5 vecka sedan missfallet började har jag idag positiva äl-test, så nu kör vi ligg maraton innan sambon åker bort på jobb till veckan :)

    Tänker att BIM ju borde vara om ett par veckor så jag ändrar nedan.


    Yesss det låter ju super! :) kul att ni har ett nytt BIM att se fram emot, hoppas hoppas det går snabb för er :) kram!
  • Sat 12 Jun 2021 21:50
    Emmalucy skrev 2021-06-12 19:34:50 följande:

    Nejjj snälla, tänk inte så, dina känslor är inte mindre värd bara för att andra väntar IVF osv. Kram! Vad ledsen jag blir att läsa om dina embryos :( förstår att du har tappet hoppet, men jag är glad att ni vet precis vad som funkar för att befrukta dina ägg också. Då kan de kör direkt med denna metod om det blir ett nästa gång? Vi kommer att hålla hoppet vid liv härinne för din lilla embryot :) vet du när du slutar se ett ?falskt positiv? eller vad man kan kalla det för? Jag har läst om att man har HCG direkt i systemet efter återföringen, som sakta försvinna och endast efter det kan man tolka pos eller neg. Har sett kvinnor som testar dagligen tills de får neg för att undvika confusion, så att du kan ta hand om dig själv :) kram! <3 


    Tack vad fin du är!

    Nästa metod kommer vi att köra ICSI direkt endast. Det enda jag tänker på är dels att det är ett sommaruppehåll på kliniken men faktiskt mycket på de 40 000 kr vi kommer behöva lägga ut igen. Totalt 80 000 på kort tid. Kommer behöva spara hela sommaren för att knappt ha råd. Inte heller sugen på att göra om plocket.

    Ska försöka slicka mina sår under helgen nu, försöka hoppas på att embryot som finns varje fall stannar. Ortivellen sitter i högst 10 dagar, vilket har gått imorgon.
  • Sat 12 Jun 2021 21:51
    NatMar005 skrev 2021-06-12 15:34:01 följande:

    Tänker på dig Msofie och skickar dig jordens största kram. Hade jag kunnat ge dig ett top notch befruktat embryo som vi visste skulle ta sig och bli till er alldeles egna bebis hade jag gjort det in a heartbeat. Hoppas med allt vad jag har att att embryot inuti dig är ert guld och att testet, när du väljer att ta det visar på superstark! Att du ska få må pyton en hel graviditet så du aldrig ska behöva oroa dig för att något är fel, att du ska få en fantastisk förlossning som resulterar i just din bebis sen. Massa, massa kramar!


    Tack för dina fina ord, de värmer verkligen!

    Och jag tänker på dig och dina två liv, håller tummarna för er!
  • Sat 12 Jun 2021 22:13
    Msofie skrev 2021-06-12 15:18:33 följande:

    Förlåt, förstår att detta kan bli triggande för er som väntar på IVF eller att komma vidare i er process av olika anledningar.

    Vi fick veta idag att ingen av de tre embryon vi fick befruktade klarade sig till frysen. Jag är förkrossad. Särskilt utifrån att det verkar som att mina ägg inte kan befruktas utan ICSI, att man placerar en spermie direkt i. Detta innebär dels att det blir mycket mer press på denna rundan, men att vi sannolikt kommer behöva göra om IVF i framtiden med allt vad de innebär för ekonomi, känslor och kropp.

    Är tacksam för de embryot som finns i mig nu, men jag tappade hoppet nu. Det går ju fan aldrig bra så varför skulle det nu. Idag ska jag gråta och äta godis. Tänkte testa imorgon men jag är inte beredd på de känslorna som kommer komma om de är negativt.


    Nej vad tråkigt att de inte klarade sig och jobbigt med alla tankar som snurrar runt. :( Jag hoppas innerligt att du kan få ett bra besked när du testar <3
  • Ericky
    Sat 12 Jun 2021 22:34
    Emmalucy skrev 2021-06-12 19:36:17 följande:

    Yesss det låter ju super! :) kul att ni har ett nytt BIM att se fram emot, hoppas hoppas det går snabb för er :) kram!


    Tack! <3Ja är väldigt glad för att stickorna är positiva igen:) Även om det inte blir ett plus denna månad så kanske det innebär att kroppen kommer fram till en mens om två veckor och att en regelbunden cykel inte är alltför långt bort :)
  • Sat 12 Jun 2021 22:57
    Idoh: Jag tycker precis som du, drink that wine, have that coffee! Jag var så duktig och slutade med koffein och det gjorde ingenting, jag tycker nu att jag hellre oroa mig OM jag någon gång blir gravid att ?åh nej, jag hade kaffe varje morgon denna vecka? än ?jag ska inte ha kaffe alls i flera månader utifall om att? :) och jag ska joina dig och sluta tempa denna månad, freedom! 
    [/quote]

    Det låter väldigt skönt! Njut av kaffe och vin och hoppas du får sov riktigt gott på morgnarna nu :D
  • Sat 12 Jun 2021 23:59
    Msofie skrev 2021-06-12 21:50:41 följande:
    Tack vad fin du är!

    Nästa metod kommer vi att köra ICSI direkt endast. Det enda jag tänker på är dels att det är ett sommaruppehåll på kliniken men faktiskt mycket på de 40 000 kr vi kommer behöva lägga ut igen. Totalt 80 000 på kort tid. Kommer behöva spara hela sommaren för att knappt ha råd. Inte heller sugen på att göra om plocket.

    Ska försöka slicka mina sår under helgen nu, försöka hoppas på att embryot som finns varje fall stannar. Ortivellen sitter i högst 10 dagar, vilket har gått imorgon.
    Så tråkigt att höra om dina embryon! :( Och fy vad mycket pengar! Håller tummarna för att du får ett plus nu ju <3
  • Sun 13 Jun 2021 08:35

    Tack alla för era stöttande ord. Tyvärr dök mensen upp till slut nu på morgonen. Det var ändå lite skönt då jag var orolig för att min cykel skulle bli helt ur fas. Nu ska jag försöka ta hand om mig själv och samla krafter för nästa försök, som blir vårt näst sista innan vi har tid för utredning.

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS)

    Mizzi26, BIM 17/6, 27 år (försökt i 9 mån, 6 äl, 1 missfall, långa oregelbundna cykler)

    Soff, BIM 20/6, 33 år (15:e försöket)

    Janni91, BIM 22/6, 30 år (12:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Ericky, BIM 26/6, 33 år (11:e försöket och 1:a försöket efter MF)

    Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - lämnar blodprov och gör VUL denna cykel

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 11/7, 28 år (12:e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 14/7, 35 år (10e försöket)

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet