• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Janni91
    Mirabilis89 skrev 2021-06-23 06:15:52 följande:

    Negativa test här två dagar innan BIM, så på det igen nästa månad då! :)


    Så tråkigt! Men härligt att du har en sån positiv inställning ändå! Håller tummarna för nästa månad! :) 
  • Vickan31
    Janni91 skrev 2021-06-22 18:44:14 följande:

    Och idag började mina spottings så mensen är på gång. Hade en förhoppning om att jag fick en nidblödning men kroppen jävlas med mig precis som alltid. Är så besviken och började dagen med att gråta. Nu ska jag hämta ut antibiotika för att bli av med något jäkla virus vi har, så kommer slå ut tarmfloran till på köpet. Så besviken på min kropp :(


    Mirabilis89 skrev 2021-06-23 06:15:52 följande:

    Negativa test här två dagar innan BIM, så på det igen nästa månad då! :)


    Usch vad tråkigt, hade ju såklart hoppats på en massa plus den här månaden! Skönt att du kan se på nästa cykel med nya tag Mirabilis89, även om hoppet kanske inte är ute eftersom du inte passerat BIM än? :)

    Och Janni91 jag förstår verkligen besvikelsen på sin egna kropp och känner igen mig så väl! Det är så orättvist hur kroppen ska luras och jäklas när det finns en sak man vill mer än något annat i världen just nu, och det tar sån tid och medför så mycket ovisshet och oro. Hoppas att du mår bättre snart <3 

  • Vickan31

    Jag var ju så säker på att jag hade ÄL torsdag 17/6 med starkare ÄL-smärtor än tidigare, positivt ÄL-test dagen innan samt fertilt sekret - men tempen får mig att tveka och känna mig osäker. Varför bekräftar den inte ÄL och håller sig så låg? Är det någon som varit mer om samma eller vet vad det kan bero på om tempen bråkar?  Jag vet att jag frågat detta tidigare, men kan liksom inte släppa det.

  • Steeph
    Vickan31 skrev 2021-06-23 10:18:30 följande:

    Jag var ju så säker på att jag hade ÄL torsdag 17/6 med starkare ÄL-smärtor än tidigare, positivt ÄL-test dagen innan samt fertilt sekret - men tempen får mig att tveka och känna mig osäker. Varför bekräftar den inte ÄL och håller sig så låg? Är det någon som varit mer om samma eller vet vad det kan bero på om tempen bråkar?  Jag vet att jag frågat detta tidigare, men kan liksom inte släppa det.


    Nu ger jag mig på en gissning bara men jag skulle tro att du inte har haft äl ännu, eller alternativt en ?svag? äl. Man ska tydligt kunna se ett tempskifte och kan inte riktigt göra det på din <3 kroppen kanske försökte ägglossa då men inte riktigt lyckades. Kan vara så att du får äl inom kommande dagar istället hur tempar du? Oralt eller vaginalt? Har temperaturen inomhus varierat mycket?
  • Vickan31
    Steeph skrev 2021-06-23 10:35:00 följande:
    Nu ger jag mig på en gissning bara men jag skulle tro att du inte har haft äl ännu, eller alternativt en ?svag? äl. Man ska tydligt kunna se ett tempskifte och kan inte riktigt göra det på din <3 kroppen kanske försökte ägglossa då men inte riktigt lyckades. Kan vara så att du får äl inom kommande dagar istället hur tempar du? Oralt eller vaginalt? Har temperaturen inomhus varierat mycket?
    Tack för ditt svar Steph Glad Ja men det är så märkligt ändå, när man känner mer än vanligt att "det här var en ordentlig ägglossning" och så är tempen så här konstig... Brukar ha regelbunden cykel också så jag förstår inte varför ÄL skulle vara så här sen denna gång. Nu har det snart gått en vecka sedan jag trodde att jag hade ÄL (och borde ha haft enligt mitt mönster med tidigare cykler) - om det är så att ÄL misslyckades, kan det dröja en vecka då till nästa försök?

    Jag tempar oralt och sömnen har varit väldigt svajig, och sovrumstemperaturen lite ojämn men mest väldigt varmt så tänker att då borde jag väl snarare ha högre temp än så här? Men känner verkligen att jag inte fattar någonting om hur min kropp funkar ibland, och det gör mig så frustrerad och ledsen om den skulle jäklas med mig och att ÄL inte skett då vi försökt så himla mycket och prickat in våra försök med alla symptom som tytt på ÄL :( 
  • Steeph
    Vickan31 skrev 2021-06-23 10:45:22 följande:

    Tack för ditt svar Steph  Ja men det är så märkligt ändå, när man känner mer än vanligt att "det här var en ordentlig ägglossning" och så är tempen så här konstig... Brukar ha regelbunden cykel också så jag förstår inte varför ÄL skulle vara så här sen denna gång. Nu har det snart gått en vecka sedan jag trodde att jag hade ÄL (och borde ha haft enligt mitt mönster med tidigare cykler) - om det är så att ÄL misslyckades, kan det dröja en vecka då till nästa försök?

    Jag tempar oralt och sömnen har varit väldigt svajig, och sovrumstemperaturen lite ojämn men mest väldigt varmt så tänker att då borde jag väl snarare ha högre temp än så här? Men känner verkligen att jag inte fattar någonting om hur min kropp funkar ibland, och det gör mig så frustrerad och ledsen om den skulle jäklas med mig och att ÄL inte skett då vi försökt så himla mycket och prickat in våra försök med alla symptom som tytt på ÄL :( 


    Jag förstår dig helt <3 det kan vara så att du ändå haft äl. Såg att dina temperaturer innan var ganska höga (några av dom). Så det kan ju vara värme inomhus och utomhus, det kan varit att du sovit med öppen mun etc. Jag hatar att tempa under sommaren just för att temperaturen ändras en hel del så man inte riktigt hänger med. Det enda som skulle kunna verifiera om du haft äl är ett progesteronprov <3

    Vad jag förstått så kan kroppen försöka inte bara 1 utan 2-3 gånger innan den lyckas. Så har du inte haft äl ännu så kan den absolut komma eller så hoppar den över 1 månad. Men som sagt, du kan ha ägglossat men att det bara är lite svårare att se denna cykel

    Jag skulle vilja tipsa om vaginal tempning jag har kört med det senaste 6 månaderna och oj vilken skillnad. Man behöver inte bry sig om man sovit med öppen mun eller hålla andan när man tar tempen. Tempen blir lite högre vaginalt men mycket mycket mer jämn (för mig). Jag hoppas av hela mitt hjärta att du ägglossat och att detta blir eran månad <3
  • Emmalucy
    Janni91 skrev 2021-06-22 18:44:14 följande:

    Och idag började mina spottings så mensen är på gång. Hade en förhoppning om att jag fick en nidblödning men kroppen jävlas med mig precis som alltid. Är så besviken och började dagen med att gråta. Nu ska jag hämta ut antibiotika för att bli av med något jäkla virus vi har, så kommer slå ut tarmfloran till på köpet. Så besviken på min kropp :(


    Stor kram! Beklagar :( hatar att man aldrig kan bli av med hoppet, det skulle underlätta så mycket att inte tro, hoppas eller bryr sig men tyvärr vill vi det här så mycket att det gör ofta ont i hjärtat :( ta hand om dig!
    Mirabilis89 skrev 2021-06-23 06:15:52 följande:

    Negativa test här två dagar innan BIM, så på det igen nästa månad då! :)


    Skickar en stor kram! Just in time för att dricka och festa vid midsommar om man har lust/ork. Jag tycker att jag alltid blir så ledsen innan mens att när den väl kommer så bryr jag mig inte om själva upplevelsen, vilket är skönt. Hoppas du mår hyfsat ok!
  • Emmalucy
    Vickan31 skrev 2021-06-23 10:18:30 följande:

    Jag var ju så säker på att jag hade ÄL torsdag 17/6 med starkare ÄL-smärtor än tidigare, positivt ÄL-test dagen innan samt fertilt sekret - men tempen får mig att tveka och känna mig osäker. Varför bekräftar den inte ÄL och håller sig så låg? Är det någon som varit mer om samma eller vet vad det kan bero på om tempen bråkar?  Jag vet att jag frågat detta tidigare, men kan liksom inte släppa det.


    Hmm, svart att säga, du känner dina temps bäst, vad räknas som innan och efter äl för dig vanligtvis? Det kan hända att det var 17/18:e, men när jag inte kan lita på temps så kollar jag livmodertappen med ett finger, då känner jag om den är hård (som att trycka nästippen) eller mjuka, samt sekret. Det blir verkligen motstånd när det är icke fertil sekret :D så när mina temps svikare mig så kollar jag för att känna mig mer säker!
  • Mirabilis89
    Janni91 skrev 2021-06-23 08:46:11 följande:
    Så tråkigt! Men härligt att du har en sån positiv inställning ändå! Håller tummarna för nästa månad! :) 
    Ja alltså, jag mår ju inte bättre av att inte försöka vara det, lika bra att vara positiv tänker jag. Glad
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet