• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Vickan31
    Molybden skrev 2021-06-28 14:47:08 följande:
    Angående jobbet så jobbar jag med farliga kemikalier. Jag trodde att jag skulle få bli omplacerad men man tog beslutet att jag ska använda vårt säkraste andningsskydd istället. Vilket inte är något vi använder oftare än max en gång i veckan i typ 10 min i vanliga fall men nu blir det upp emot 6h så mina alternativ är att låta folk veta att jag är gravid eller tro att jag är sjuk och jag är inte bekväm med att låta mina kollegor tro att jag är sjuk. Därför kommer jag att vara ärlig angående situationen trots att jag inte är redo.

    Jag kommer läsa vidare här då jag verkligen vill veta hur det går för er. Jag vill inte skriva en massa ifall det är jobbigt för någon men kan uppdatera längre fram men vad jag hoppas är goda nyheter.
    Aah, då förstår jag! Såklart, det är förståeligt då att berätta istället för att låta kollegorna tro att du är sjuk - framför allt i dessa pandemitider så vill man ju inte skapa mer oro än nödvändigt. Hoppas att beskedet får ett bra mottagande och tas emot bra så att det kanske känns okej för dig trots allt att berätta det redan nu <3

    Jag förstår det, jag kan ju som sagt bara tala för mig själv att jag gärna vill veta hur det går för dig, så jag hoppas att vi får en uppdatering på ett eller annat sätt framöver och så skickar jag såklart en stor lycka-till-kram! <3 
  • Emmalucy
    Vickan31 skrev 2021-06-28 15:26:16 följande:

    Ja men verkligen! Det hade jag aldrig trott när vi började försöka eller när jag sen gick med här på Familjeliv. Blir lite ledsen av att tänka på hur tufft och långdraget och svårt det är för många av oss i den här gruppen, men jag hoppas verkligen att vi får många fler positiva nyheter snart. Och jag tror precis som du säger att vi nog kommer att ha en annan slags uppskattning och tacksamhet eftersom vi är så smärtsamt väl medvetna om att en graviditet och ett barn inte är någonting man kan ta för givet <3 

    Skönt att vara mer säker nu på att din ÄL skett! Vad spännande med progesteronet! Förlåt om jag inte riktigt hänger med, men menar du att när du tar progesteronet så minskar smärtan i brösten, eller vad är det som händer och som är skillnad nu när du tar progesteron jämfört med när du inte tagit progesteron? :) Hoppas att din mens håller sig låååångt borta!

    Här händer det inte så mycket, det är bara en evighetslång väntan till BIM som borde vara denna vecka antingen 1 juli eller 2 juli skulle jag tro. Känner inga symptom alls, vilket man aldrig vet om det är bra eller dåligt, haha. Kram tillbaka <3 


    Hehe jag menar att jag fick ömma och hårda bröst och bröst vårtor ganska direkt, och har känt mig illemaende igår kväll och Imorse, och av någon anledning väldigt mycket rinnande vattnig sekret? jag tror verkligen det är pga progesteronet, men intressant att lyssna på kroppen utan att tro på vad den säger :D

    Ah tufft, sista veckan innan mens är värst! Jag skulle vanligtvis också ha bim runt 1-2/7 men med progesteronet så hoppas jag på en LP längre än 11 dagar. Kommer du att testa eller bara chilla? Kommer försöker hålla mig till söndag då det är äl +14 tror jag men om jag känner mig själv rätt så börjar testning redan på ons :p på ett sätt så slappnar jag av lite även om jag blir lite ledsen men blir inte konsumerat av tanken att jag kan bli gravid, om jag ser ett neg test. Lycka till <3
  • RH93
    Molybden skrev 2021-06-28 11:46:06 följande:

    Hej allesammans. Är i v 5+0 idag troligtvis och vi är försiktigt optimistiska sen igår, känns som att mycket kan gå fel fortfarande. Jag ska ta nya sköldkörtelprover på fredag för att se om vi ska justera medicinen och sen har jag inbokat hälsosamtal hos BM nästa vecka. Sen kommer tyvärr alla på jobbet få reda på det idag vilket ger mig ångest men min chef kunde inte komma på något sätt att dölja det.

    Men jag måste bara få tacka er för allt stöd. Jag har hängt här sen i september tror jag och hade inte klarat den här resan utan er. Ni är så fina människor och jag hoppas innerligt att ni kommer att få era efterlängtade bebisar snart för ni förtjänar det! Skickar massor av styrkekramar till er alla och hoppas att jag inte trampar någon på tårna för det inte min mening. <3


    Va roligt att höra att du är optimistisk och allt går bra hittills. Det är du så värd! Vi håller tummarna att det fortsätter så. Tycker det är fint att du är så omtänksam mot oss andra som fortfarande kämpar och tänker på våra känslor, men jag tycker i alla fall bara att det är kul att du uppdaterar oss :)
  • RH93

    Jag uppdaterar min BIM då jag är ganska säker på att jag hade tidigare äl. Hoppas detta är den senaste versionen :)

    Min nya bim blir dagen efter min sambos födelsedag så jag hoppas att jag kan få ge honom ett positivt test i present, men håller förhoppningarna nere.

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Mizzi26, BIM 17/6, 27 år (försökt i 9 mån, 6 äl, 1 missfall, långa oregelbundna cykler)

    ananna, BIM 21/6, 29 år (försökt i 12 månader)

    Mirabilis89, BIM 25/6, 32 år (12 försöket, eller något?)

    Ericky, BIM 26/6, 33 år (11:e försöket och 1:a försöket efter MF)

    SoHo84 BIM 27/6, 37 år, 18:e försöket

    Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - lämnar blodprov och gör VUL denna cykel

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

  • Idoh

    Hej alla kämpar! Skriver med en uppdatering om hur det går för oss. Idag var jag på kliniken (sambon var med på telefon) och läkaren presenterade provsvar och plan framåt. TSH och AMH såg fint ut för mig och allt annat också. Min sambo hade dock bara 20 miljoner spermier i sitt prov, dock med 90% rörlighet vilket tydligen är riktigt bra och kan väga upp för det lägre antalet. Han ska lämna ett nytt prov i sommar och då ha längre avhållsamhet innan. Summa summarum är att läkaren menar att vi har goda möjligheter att bli gravida på naturlig väg och att vi ska fortsätta försöka i sommar. Han kan inte skriva en remiss till ivf förrän 12 mån har gått efter första försök, ä, så vi ska vänta och se och kontakta kliniken i slutet av sept om inget hänt tills dess.

  • Ericky

    Uppdaterar min BIM i tråden. Har nästa BIM 10 dagar innan min födelsedag och hoppas så mycket på livets present <3

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Mizzi26, BIM 17/6, 27 år (försökt i 9 mån, 6 äl, 1 missfall, långa oregelbundna cykler)

    ananna, BIM 21/6, 29 år (försökt i 12 månader)

    Mirabilis89, BIM 25/6, 32 år (12 försöket, eller något?)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

    SoHo84 BIM 27/6, 37 år, 18:e försöket

    Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - lämnar blodprov och gör VUL denna cykel

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

  • Ericky

    Kanske skulle lägga mig i rätt ordning i ledet med ;)

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Mizzi26, BIM 17/6, 27 år (försökt i 9 mån, 6 äl, 1 missfall, långa oregelbundna cykler)

    ananna, BIM 21/6, 29 år (försökt i 12 månader)

    Mirabilis89, BIM 25/6, 32 år (12 försöket, eller något?)

    SoHo84 BIM 27/6, 37 år, 18:e försöket

    Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - lämnar blodprov och gör VUL denna cykel

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

  • Vickan31
    Emmalucy skrev 2021-06-28 16:36:52 följande:
    Hehe jag menar att jag fick ömma och hårda bröst och bröst vårtor ganska direkt, och har känt mig illemaende igår kväll och Imorse, och av någon anledning väldigt mycket rinnande vattnig sekret? jag tror verkligen det är pga progesteronet, men intressant att lyssna på kroppen utan att tro på vad den säger :D

    Ah tufft, sista veckan innan mens är värst! Jag skulle vanligtvis också ha bim runt 1-2/7 men med progesteronet så hoppas jag på en LP längre än 11 dagar. Kommer du att testa eller bara chilla? Kommer försöker hålla mig till söndag då det är äl +14 tror jag men om jag känner mig själv rätt så börjar testning redan på ons :p på ett sätt så slappnar jag av lite även om jag blir lite ledsen men blir inte konsumerat av tanken att jag kan bli gravid, om jag ser ett neg test. Lycka till <3
    Ahaa, då förstår jag! :) Vattnigt sekret räknas väl som fertilt sekret egentligen, men som du säger är det nog på grund av progesteronet. Håller tummarna för att du får en LP längre än 11 dagar den här cykeln. Jag kommer nog att försöka vänta med test, men om jag inte fått mens lördag morgon kommer jag att testa då så att jag vet om jag ska dricka eller inte på min kompis födelsedagsfirande lördag kväll ;) Haha, ja det är inte lätt att hålla sig från testandet ibland, men vi kan ju hoppas att den här veckan går relativt snabbt så att det snart är BIM :) Tack och lycka till fina du <3
  • RH93
    Idoh skrev 2021-06-29 13:30:09 följande:

    Hej alla kämpar! Skriver med en uppdatering om hur det går för oss. Idag var jag på kliniken (sambon var med på telefon) och läkaren presenterade provsvar och plan framåt. TSH och AMH såg fint ut för mig och allt annat också. Min sambo hade dock bara 20 miljoner spermier i sitt prov, dock med 90% rörlighet vilket tydligen är riktigt bra och kan väga upp för det lägre antalet. Han ska lämna ett nytt prov i sommar och då ha längre avhållsamhet innan. Summa summarum är att läkaren menar att vi har goda möjligheter att bli gravida på naturlig väg och att vi ska fortsätta försöka i sommar. Han kan inte skriva en remiss till ivf förrän 12 mån har gått efter första försök, ä, så vi ska vänta och se och kontakta kliniken i slutet av sept om inget hänt tills dess.


    Va skönt att allt ser bra ut för dig :) det låter ju väldigt lovande ändå med god rörlighet. Kan det alltså vara så att antalet spermier i provet blir påverkat av om han har fått utlösning nyligen?

    Skönt att det finns en plan framåt men hoppas ni inte ska behöva det!
  • Emmalucy
    RH93 skrev 2021-06-28 20:15:41 följande:

    Jag uppdaterar min BIM då jag är ganska säker på att jag hade tidigare äl. Hoppas detta är den senaste versionen :)

    Min nya bim blir dagen efter min sambos födelsedag så jag hoppas att jag kan få ge honom ett positivt test i present, men håller förhoppningarna nere.


    Kul att du hade tidigare äl! :) oooh en spesiell månad, jag både gillar och hatar dem eftersom jag har gått förbi många sånna occasions utan att kunna fira på det sättet :/ håller tummarna för er! :) 
    Idoh skrev 2021-06-29 13:30:09 följande:

    Hej alla kämpar! Skriver med en uppdatering om hur det går för oss. Idag var jag på kliniken (sambon var med på telefon) och läkaren presenterade provsvar och plan framåt. TSH och AMH såg fint ut för mig och allt annat också. Min sambo hade dock bara 20 miljoner spermier i sitt prov, dock med 90% rörlighet vilket tydligen är riktigt bra och kan väga upp för det lägre antalet. Han ska lämna ett nytt prov i sommar och då ha längre avhållsamhet innan. Summa summarum är att läkaren menar att vi har goda möjligheter att bli gravida på naturlig väg och att vi ska fortsätta försöka i sommar. Han kan inte skriva en remiss till ivf förrän 12 mån har gått efter första försök, ä, så vi ska vänta och se och kontakta kliniken i slutet av sept om inget hänt tills dess.


    Hej igen! Kul att höra att dina provsvar ser bra ut :) är det något mannen kan göra åt antalet spermier? Skulle tro att det är så precis som allt galet vi testar ibland :) kan det bli värt att Googla lite om vad som blir bäst med sexet och låg sperm count? Tänker om det är mer lönsamt att köra ofta eller om han ska ?samla på sig? osv. Såklart kan man bara låta det vara :D men jag är en som testar allt hehe. Ni har iaf sommaren att se fram emot, och vet med säkerhet att det blir remiss efter det! Kram
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet