• Sun 6 Jun 2021 15:21
    365152 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    365152

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Sat 3 Jul 2021 23:41
    Emmalucy skrev 2021-07-03 10:49:11 följande:
    Hej! Skickar en stor kram, jag förstår att "allt ser bra ut" kan bli väldigt tufft att höra, spesiellt när vården tycker att det är inget mer att göra än IVF..... vad är det som behövs för att vården i Sverige ska göra mer än bara skicka folk för IVF? Men å andra sidan, jag tycker att det är vackert att ni kämpar så hårt för ett litet liv att börja, IVF är bara den hjälpen man ska få när man har svårt att bli gravid, det är inget att skämmas över, alla våra resor ser annorlunda ut Hjärta dessa känslor av att skita i allt är ett försvarsmetod mot mer sorg, att själen inte klarar av mer besvikelse. Men du förtjänar att ha ett barn tillsammans, djupt nere förbi den känslan av hopplöshet så fins en längtan så starkt att ni fortsätter månad efter månad. Låt dig själv vara ledsen, men jag hoppas att saker ser ljusare ut snart <3
    Gud vad fint skrivet. Fick tårar i ögonen av den raden med att djupt ner förbi känsla av hopplöshet finns en längtan så stark att vi fortsätter månad efter månad. Precis så är det ju.
    <3<3<3
  • Sat 3 Jul 2021 23:47
    Längtartillvår skrev 2021-07-03 12:51:44 följande:

    Hej tjejer, hoppas ni alla har en fin helg!

    Jag är ute efter lite tips, råd egna erfarenheter.

    Jag har en regelbunden cykel på ca 26-28 dagar och brukar ha ägglossning typ mellan dag 12-14. Aldrig mellanblödningar, men spottings typ 1-2 dagar innan mensen kickar igång (väldigt lätt blödning generellt, om det nu spelar roll)

    För två cykler sedan fick jag, vad jag trodde var, nidblödning. Aldrig hänt innan. Det var en liten blodfläck i toan 7 dagar efter ägglossning och sedan lite lite fram tills mensen. Förra cykeln var som vanligt.

    Och precis nu, ca en vecka efter ägglossning fick jag en brunröd vattnig flytning typ, rätt så mycket för att vara jag.

    Vad kan ha hänt? Försök till fästning förrförra cykeln och den här? Mellanblödningar som helt plötsligt startat? Eller nåt värre?

    Har inte gjort några ändringar i livsstil eller diet, ingen stress.

    Tar tacksamt emot idéer och tips. Har ett inbokat besök 19 juli, så tänkte ta upp det då. Men antar att jag får till svar "det är vanligt, ibland är det så".


    Jag hade så under ett halvår i höstas/vintras. Spottings en vecka efter äl i ett par dagar sen mens som vanligt. Det började när vi började försöka bli gravida och jag hade även de första 6 försöken extrem mensvärk BIM varje månad. Det gjorde att jag började misstänka endometrios för sådana smärtor har jag bara haft 2 ggr tidigare i livet. Det upphörde typ i mars. Och nu får jag inga spottings längre. Undrar om det beror på någon brist typ under vinterhalvåret xD 
  • Sun 4 Jul 2021 04:48
    +1
    Memestar skrev 2021-07-03 23:39:23 följande:

    Tack så jättemycket för dina fina ord <3 Det värmer verkligen. Många dagar på månaden så håller jag humöret uppe men sen kommer vissa saker och gör att man bara är i totalt mörker. Alla positiva tankar är som bortblåsta och man börjar bara sörja på ett sånt existentiellt plan. Allt med livet känns liksom mörkt och för mig känns det som jag känner när jag får dödsångest - lite den där obehagliga känslan av att allt kommer vara slut en dag och det finns verkligen ingenting man kan göra. Samma typ av hopplösa ångest inför att man kanske blir barnlös. 

    Jag är inte främmande för adoption, men jag vill så gärna genomföra en graviditet och förlossning och allt vad det innebär.

    Man blir oerhört hård mot sig själv och som ni säger skulle man aldrig tänka så om andra. Verkligen inte.. Blir ju lite lättare att tänka så <3

    Jag tror att det tyvärr blir mycket svårare för mig just för att han redan har barn, jag känner mig lite ensam i denna hemska sorg medan han aldrig riskerar att bli barnlös. Och det är ju som det är, han vill ju såklart med mig med och han förstår att jag tänker som jag gör. Men han kan ju inte riktigt förstå min sits, han riskerar ju aldrig att bli barnlös och han har ju redan fått uppleva meningen med livet.

    Jag håller tummarna också, har BIM på torsdag 7/7, så det är ju snart. Idag fick jag en liten blödning när vi hade sex. Jag har fått så nån gång förut och i vissa perioder har jag ont vid sex vilket jag hade idag. Tror det är endometrios men har ju ingen diagnos.. Det grundar jag bara på att vissa månader har jag brutal mensvärk och så dessa smärtor vid samlag (när han penetrerar för djupt i vissa ställningar). Men det var en kort tillfällig blödning så det är ingen mellanblödning i den bemärkelsen.. Håller tummarna tills på torsdag men känner 0 förändringar i kroppen.

    Lycka till du med <3


    Hej I natten! (Har fått stora problem med sömnen nu under graviditeten).

    Jag ville bara säga att jag har läst dina inlägg som handlar om det här med att din partner har barn sen innan och dina känslor kring det i den här resan. Du är inte ensam! Jag förstår PRECIS vad du menar och jag har känt likadant.

    Jag och min bonus har en jättefin relation och jag älskar honom verkligen, jag gör det. Men i perioder under den här försöka-få-barn-resan har jag haft svårt ibland att vara runt honom. Särskilt under och tiden efter mina missfall. Han har ju liksom varit en living reminder av vad jag kanske aldrig skulle få. Det gjorde så ont och jag skämdes så himla mycket för hur jag kunde känna för honom då. Jag kunde undvika honom, undvika att mysa i soffan med honom och min sambo för jag orkade inte se deras band. Deras ovillkorliga kärlek till varandra. Jag klarade inte av det. Försökte prata med min sambo om det, han blev upprörd först men vi har även gått i terapi på kriscentrum under den här tiden pga alla våra missfall. Och där fick jag hjälp att förklara vart mina känslor kommer ifrån, inför honom. Det hjälpte oss båda. Mina känslor inför bonus hade ju ingenting med honom personligen att göra. Han blev ett symptom på något mycket större helt enkelt.

    Och precis som du säger; din partner längtar säkert lika mycket som du efter barn med dig. Men med skillnaden att han längtar efter ett TILL barn medan du längtar efter ETT barn. Han kommer aldrig till fullo att kunna förstå hur det känns för dig som riskerar att bli barnlös. Oavsett hur mycket man älskar sina bonusbarn så är det inte samma sak som ett biologiskt barn. Det är såklart en fantastisk kärlek. Men det ÄR inte samma sak.

    Oavsett om vi till slut blir gravida och får barn eller inte så kommer det aldrig att handla om huruvida vi förtjänar det eller inte. Det finns ingen rättvisa på så vis här i världen. Världen funkar inte så. Du förtjänar att få bli mamma och allting talar för att du en dag kommer att få uppleva det. Och jag hoppas med allt vad jag har att den dagen kommer snart. <3

    Ville bara att du skulle veta att du inte är ensam om dina känslor, vi är fler. Det är inget fel på dig och du är ingen hemsk människa för att du har sådana tankar och känslor. Det är en naturlig del av traumat och sorgen du går igenom. Försök vara snäll mot dig själv. Vi blev remitterade till Kriscentrum på sjukhuset, deras kuratorer, i samband med våra missfall. Varje region har ett. Ni har rätt att få komma dit om ni skulle vilja det, antingen efter att ha försökt i 1 år, eller fått minst 2 missfall. Kan vara värt att ha i åtanke.

    Ett annat alternativ är Familjerådgivningen i er kommun. Dit har ni rätt att få komma då han har barn sedan tidigare, och här finns en tidsgaranti på max 2v till första besöket. Vi har gått där och det är det bästa vi har gjort. I vår kommun kostar 60 min där 225kr, kommunen subventionerar resten. Vi har aldrig skämts för att vi har tagit den hjälp som har funnits och är väldigt glada för att vi har gjort det. För nu står vi här starka tillsammans med en betydligt bättre kommunikation och en helt annat förståelse för varandra. Och vi väntar barn. Tillsammans.

    Wall of text, sorry. Kände så med dig bara. <3 Kram
  • Sun 4 Jul 2021 06:35
    NatMar005 skrev 2021-07-04 04:48:53 följande:
    Hej I natten! (Har fått stora problem med sömnen nu under graviditeten).

    Jag ville bara säga att jag har läst dina inlägg som handlar om det här med att din partner har barn sen innan och dina känslor kring det i den här resan. Du är inte ensam! Jag förstår PRECIS vad du menar och jag har känt likadant.

    Jag och min bonus har en jättefin relation och jag älskar honom verkligen, jag gör det. Men i perioder under den här försöka-få-barn-resan har jag haft svårt ibland att vara runt honom. Särskilt under och tiden efter mina missfall. Han har ju liksom varit en living reminder av vad jag kanske aldrig skulle få. Det gjorde så ont och jag skämdes så himla mycket för hur jag kunde känna för honom då. Jag kunde undvika honom, undvika att mysa i soffan med honom och min sambo för jag orkade inte se deras band. Deras ovillkorliga kärlek till varandra. Jag klarade inte av det. Försökte prata med min sambo om det, han blev upprörd först men vi har även gått i terapi på kriscentrum under den här tiden pga alla våra missfall. Och där fick jag hjälp att förklara vart mina känslor kommer ifrån, inför honom. Det hjälpte oss båda. Mina känslor inför bonus hade ju ingenting med honom personligen att göra. Han blev ett symptom på något mycket större helt enkelt.

    Och precis som du säger; din partner längtar säkert lika mycket som du efter barn med dig. Men med skillnaden att han längtar efter ett TILL barn medan du längtar efter ETT barn. Han kommer aldrig till fullo att kunna förstå hur det känns för dig som riskerar att bli barnlös. Oavsett hur mycket man älskar sina bonusbarn så är det inte samma sak som ett biologiskt barn. Det är såklart en fantastisk kärlek. Men det ÄR inte samma sak.

    Oavsett om vi till slut blir gravida och får barn eller inte så kommer det aldrig att handla om huruvida vi förtjänar det eller inte. Det finns ingen rättvisa på så vis här i världen. Världen funkar inte så. Du förtjänar att få bli mamma och allting talar för att du en dag kommer att få uppleva det. Och jag hoppas med allt vad jag har att den dagen kommer snart. <3

    Ville bara att du skulle veta att du inte är ensam om dina känslor, vi är fler. Det är inget fel på dig och du är ingen hemsk människa för att du har sådana tankar och känslor. Det är en naturlig del av traumat och sorgen du går igenom. Försök vara snäll mot dig själv. Vi blev remitterade till Kriscentrum på sjukhuset, deras kuratorer, i samband med våra missfall. Varje region har ett. Ni har rätt att få komma dit om ni skulle vilja det, antingen efter att ha försökt i 1 år, eller fått minst 2 missfall. Kan vara värt att ha i åtanke.

    Ett annat alternativ är Familjerådgivningen i er kommun. Dit har ni rätt att få komma då han har barn sedan tidigare, och här finns en tidsgaranti på max 2v till första besöket. Vi har gått där och det är det bästa vi har gjort. I vår kommun kostar 60 min där 225kr, kommunen subventionerar resten. Vi har aldrig skämts för att vi har tagit den hjälp som har funnits och är väldigt glada för att vi har gjort det. För nu står vi här starka tillsammans med en betydligt bättre kommunikation och en helt annat förståelse för varandra. Och vi väntar barn. Tillsammans.

    Wall of text, sorry. Kände så med dig bara. <3 Kram
    Tack för dina fina ord och stort GRATTIS till din graviditet <3 Jag hoppas det går bra för er nu när ni äntligen fått plussetHjärtaPlus

    Jag har ju förstått någonstans att det är "normala" tankar även om man känner skam och skuld inför dom. Jag vet ju att det är så enormt korkat att jämföra sig med andra men man kan ju inte undgå att bli avis på hans ex som får dela barn med honom. Det blir lätt att jag ser det som en tävling. Men å andra sidan har jag förlorat den för längesen eftersom dom blev gravida på första försöket bägge barnen.. xD Men innerst inne vet jag ju att det är så dumt. Alla är inte likadana och alla har inte samma förutsättningar. Det är väl en del i hela den här karusellen att bara acceptera och ta en dag i taget. 

    Jag älskar ju hans barn också och dom älskar verkligen mig. Jag har väl enstaka dagar känt att det känns jobbigt att vara runt dom av liknande anledningar som du känt. Men i det stora hela är jag väldigt tacksam för den lilla bonusfamiljen jag fick med på köpet <3

    Det känns skönt att höra att jag inte är ensam, speciellt de dagar man känner sig som mest ensam! <3<3<3

    Jag pratade med min läkare på livio om samtalsstöd och fick en kontakt via dom. Ska kontakta de och förhoppningsvis få hjälp att hantera alla tankar. Där kan ju även min sambo följa med.

    Stort TACK för dina ord <3
  • Sun 4 Jul 2021 08:16
    Memestar skrev 2021-07-04 06:35:27 följande:

    Tack för dina fina ord och stort GRATTIS till din graviditet <3 Jag hoppas det går bra för er nu när ni äntligen fått plusset

    Jag har ju förstått någonstans att det är "normala" tankar även om man känner skam och skuld inför dom. Jag vet ju att det är så enormt korkat att jämföra sig med andra men man kan ju inte undgå att bli avis på hans ex som får dela barn med honom. Det blir lätt att jag ser det som en tävling. Men å andra sidan har jag förlorat den för längesen eftersom dom blev gravida på första försöket bägge barnen.. xD Men innerst inne vet jag ju att det är så dumt. Alla är inte likadana och alla har inte samma förutsättningar. Det är väl en del i hela den här karusellen att bara acceptera och ta en dag i taget. 

    Jag älskar ju hans barn också och dom älskar verkligen mig. Jag har väl enstaka dagar känt att det känns jobbigt att vara runt dom av liknande anledningar som du känt. Men i det stora hela är jag väldigt tacksam för den lilla bonusfamiljen jag fick med på köpet <3

    Det känns skönt att höra att jag inte är ensam, speciellt de dagar man känner sig som mest ensam! <3<3<3

    Jag pratade med min läkare på livio om samtalsstöd och fick en kontakt via dom. Ska kontakta de och förhoppningsvis få hjälp att hantera alla tankar. Där kan ju även min sambo följa med.

    Stort TACK för dina ord <3


    Ingen orsak alls. Just det där alltså, känslorna kring exet. Att det gick med henne. Jag förstår dem. Jag kände också så, började nästan tvivla på vår relation pga det. Tänkte saker så som att vi kanske inte var menade för varandra så som de uppenbarligen var. Började tänka saker som att hade hon inte gjort slut så hade han kanske fortfarande stannat hos henne. Tänkte saker som att det var.völdigt jobbigt för mig att inte kunna ge honomndet hon kunde. Kände mig defekt. Trasig på något vis. Varför kunde inte jag göra det mest basis som vi är satta här på jorden för att göra? Usch det var så många tankar och känslor.

    Just ja, ni går ju på Livio, det hade jag glömt. Vad bra att du har efterfrågat samtalsstöd där! Hoppas att det kommer ge dig vad du behöver och resultera I något bra. Och tack för dina fina ord och värme. Jag hoppas också att denna bebis vill stanna i min mage den här gången. <3 9:e gången gillt!
  • Sun 4 Jul 2021 09:23
    Längtartillvår skrev 2021-07-03 12:51:44 följande:

    Hej tjejer, hoppas ni alla har en fin helg!

    Jag är ute efter lite tips, råd egna erfarenheter.

    Jag har en regelbunden cykel på ca 26-28 dagar och brukar ha ägglossning typ mellan dag 12-14. Aldrig mellanblödningar, men spottings typ 1-2 dagar innan mensen kickar igång (väldigt lätt blödning generellt, om det nu spelar roll)

    För två cykler sedan fick jag, vad jag trodde var, nidblödning. Aldrig hänt innan. Det var en liten blodfläck i toan 7 dagar efter ägglossning och sedan lite lite fram tills mensen. Förra cykeln var som vanligt.

    Och precis nu, ca en vecka efter ägglossning fick jag en brunröd vattnig flytning typ, rätt så mycket för att vara jag.

    Vad kan ha hänt? Försök till fästning förrförra cykeln och den här? Mellanblödningar som helt plötsligt startat? Eller nåt värre?

    Har inte gjort några ändringar i livsstil eller diet, ingen stress.

    Tar tacksamt emot idéer och tips. Har ett inbokat besök 19 juli, så tänkte ta upp det då. Men antar att jag får till svar "det är vanligt, ibland är det så".


    Hej på dej! Hmm, kan bara tillägga min erfarenhet att "kroppen kan jävlas och den behöver inte ha en anledning" så känns det för mig när jag alltid haft äl cd14 och plötsligt 2cyklar i rad kom den cd10, och sedan dess har det alltid varit cd13....

    Spottings tror jag är antingen pga en polyp som irriterar livmodern, nidblödning, lågt progesteron (kanske en svag äl eftersom gulkroppan producerar progesteronet) eller bara för att kroppen känner för det :( det känns som något som är värt att kolla upp om det finns möjlighet <3 kram!
  • Sun 4 Jul 2021 09:28
    NatMar005 skrev 2021-07-04 04:48:53 följande:
    Hej I natten! (Har fått stora problem med sömnen nu under graviditeten).

    Jag ville bara säga att jag har läst dina inlägg som handlar om det här med att din partner har barn sen innan och dina känslor kring det i den här resan. Du är inte ensam! Jag förstår PRECIS vad du menar och jag har känt likadant.

    Jag och min bonus har en jättefin relation och jag älskar honom verkligen, jag gör det. Men i perioder under den här försöka-få-barn-resan har jag haft svårt ibland att vara runt honom. Särskilt under och tiden efter mina missfall. Han har ju liksom varit en living reminder av vad jag kanske aldrig skulle få. Det gjorde så ont och jag skämdes så himla mycket för hur jag kunde känna för honom då. Jag kunde undvika honom, undvika att mysa i soffan med honom och min sambo för jag orkade inte se deras band. Deras ovillkorliga kärlek till varandra. Jag klarade inte av det. Försökte prata med min sambo om det, han blev upprörd först men vi har även gått i terapi på kriscentrum under den här tiden pga alla våra missfall. Och där fick jag hjälp att förklara vart mina känslor kommer ifrån, inför honom. Det hjälpte oss båda. Mina känslor inför bonus hade ju ingenting med honom personligen att göra. Han blev ett symptom på något mycket större helt enkelt.

    Och precis som du säger; din partner längtar säkert lika mycket som du efter barn med dig. Men med skillnaden att han längtar efter ett TILL barn medan du längtar efter ETT barn. Han kommer aldrig till fullo att kunna förstå hur det känns för dig som riskerar att bli barnlös. Oavsett hur mycket man älskar sina bonusbarn så är det inte samma sak som ett biologiskt barn. Det är såklart en fantastisk kärlek. Men det ÄR inte samma sak.

    Oavsett om vi till slut blir gravida och får barn eller inte så kommer det aldrig att handla om huruvida vi förtjänar det eller inte. Det finns ingen rättvisa på så vis här i världen. Världen funkar inte så. Du förtjänar att få bli mamma och allting talar för att du en dag kommer att få uppleva det. Och jag hoppas med allt vad jag har att den dagen kommer snart. <3

    Ville bara att du skulle veta att du inte är ensam om dina känslor, vi är fler. Det är inget fel på dig och du är ingen hemsk människa för att du har sådana tankar och känslor. Det är en naturlig del av traumat och sorgen du går igenom. Försök vara snäll mot dig själv. Vi blev remitterade till Kriscentrum på sjukhuset, deras kuratorer, i samband med våra missfall. Varje region har ett. Ni har rätt att få komma dit om ni skulle vilja det, antingen efter att ha försökt i 1 år, eller fått minst 2 missfall. Kan vara värt att ha i åtanke.

    Ett annat alternativ är Familjerådgivningen i er kommun. Dit har ni rätt att få komma då han har barn sedan tidigare, och här finns en tidsgaranti på max 2v till första besöket. Vi har gått där och det är det bästa vi har gjort. I vår kommun kostar 60 min där 225kr, kommunen subventionerar resten. Vi har aldrig skämts för att vi har tagit den hjälp som har funnits och är väldigt glada för att vi har gjort det. För nu står vi här starka tillsammans med en betydligt bättre kommunikation och en helt annat förståelse för varandra. Och vi väntar barn. Tillsammans.

    Wall of text, sorry. Kände så med dig bara. <3 Kram
    !!! Exakt det här!!! Ibland har jag undvikt min killes barn för att det gör så ont i själen att se de, och att jag kan bli sur när jag hör de lek med pappan... det är en annan sorg ON TOP OF hela sorgen med att inte bli gravid/när mensen kommer...

    Även det sättet som killen pratar med mig, jag vet att han vill bara att jag får uppleva det han har redan gått genom 2ggr, men pga min historik så säger han saker som "jag är så glad för din skull" och jag känner mig som en freaking charity case, att han gör det för min del, men han gör verkligen inte det, han bara längta för att jag ska också uppleva det jag har gått miste om i så många år, samtidigt som han vill skapa ett liv tillsammans med mig :)
  • Sun 4 Jul 2021 09:34

    Ok, I feel like I'm jinxing it by writing here, but....

    ÄL+14 / BIM + 3 idag, och fick 2-3 på Clearblue veckoindikatorn :) testerna har ökat lite varje dag, vad som nu händer efter, så är det lyckat och förbi mina kemiska graviditeter :) jag går dock ingenstans, ni är min familje här på FL, känner mig inte heller bekväm med BF trådar just nu. Kanske allt jag behövde var den progesteron jag fick denna cykel, för jag slutade med alla mina vitaminer (oops) det var en "jag orkar inte att svälja 7tabletter om dagen) månad :D kram till er alla!

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

    Mirabilis89, BIM 21/7, 32 år (13:e försöket)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

    Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)

  • Sun 4 Jul 2021 09:53
    Emmalucy skrev 2021-07-04 09:34:23 följande:

    Ok, I feel like I'm jinxing it by writing here, but....

    ÄL+14 / BIM + 3 idag, och fick 2-3 på Clearblue veckoindikatorn :) testerna har ökat lite varje dag, vad som nu händer efter, så är det lyckat och förbi mina kemiska graviditeter :) jag går dock ingenstans, ni är min familje här på FL, känner mig inte heller bekväm med BF trådar just nu. Kanske allt jag behövde var den progesteron jag fick denna cykel, för jag slutade med alla mina vitaminer (oops) det var en "jag orkar inte att svälja 7tabletter om dagen) månad :D kram till er alla!

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

    Mirabilis89, BIM 21/7, 32 år (13:e försöket)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

    Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)


    Wuuhuuu, nu jäklar i det!!!
  • Sun 4 Jul 2021 13:05
    Emmalucy skrev 2021-07-04 09:34:23 följande:

    Ok, I feel like I'm jinxing it by writing here, but....

    ÄL+14 / BIM + 3 idag, och fick 2-3 på Clearblue veckoindikatorn :) testerna har ökat lite varje dag, vad som nu händer efter, så är det lyckat och förbi mina kemiska graviditeter :) jag går dock ingenstans, ni är min familje här på FL, känner mig inte heller bekväm med BF trådar just nu. Kanske allt jag behövde var den progesteron jag fick denna cykel, för jag slutade med alla mina vitaminer (oops) det var en "jag orkar inte att svälja 7tabletter om dagen) månad :D kram till er alla!

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

    Mirabilis89, BIM 21/7, 32 år (13:e försöket)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

    Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)


    Men WHAAAT?? helt missat detta! STOOOORT GRATTIS till dig! Va roligt, va glad jag blir för din skull! <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet