• Sun 6 Jun 2021 15:21
    365049 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    365049

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Thu 21 Oct 2021 21:27
    Tildasafira skrev 2021-10-21 16:43:49 följande:
    Tack fina Soff! <3 jag är till och med rädd för att hoppas, men denna gång kan jag iallafall slappna av liiite mer med tanke på att jag får starta igång min IVF om det skiter sig!

    Det betyder mycket för mig att du bryr dig <3

    <3 jag förstår det <3 Ja men precis <3 då finns det en plan framåt iallafall <3


    <3 Kram! <3

  • Bx3
    Thu 21 Oct 2021 22:20
    Längtartillvår skrev 2021-10-21 17:54:44 följande:

    Gud vilken härlig anledning ni har att vakna tidigt på lördag med en lång mysig biltur ihop <3 hoppas din kille får vara med i rummet på lördag, hade önskat att min fick vara med, men han satt i väntrummet och vänta på oss (mig och embryot) när vi kom ut. Jag har en känsla av att det kommer gå bra för er, du fick ju så många befruktade!

    Ja jag fick ett femdagars, så egentligen följer den väl min vanliga cykel när de tog ut den på dag 14, insättning fem dagar senare. Min vanliga mens borde komma 27 oktober, så om jag testar någon gång mellan 29-31 oktober så borde det ju testen stämma tänker jag.

    Jag har inte ens några symptom av medicinerna jag tar så finns inget att analysera ens, haha! Tar samma mediciner nu som vid äggplock. Tar cyclogest (progesteron) som är som lutinus tror jag, progynova tabletter, ska hämta ut progesteron tabletter idag då jag behöver mer tydligen och så tar jag en blodförtunnande spruta (Arovi). Så fullt upp på medicinfronten. Hoppas man inte tar allt i onödan!


    Ja det blir en bra lördag förhoppningsvis :) nej min sambo kommer också få vänta i väntrummet tyvärr. Hoppas jag kan få med en bild iaf som jag läst att många får! :)

    Ja jag tänker också så, gjorde äggplock på den dagen jag skulle ha min vanliga ägglossning och ska ha mens ca den 30e.. får se om jag börjar testa då, beror nog på hur det känns. :)

    Så konstigt ändå att det kan vara så annorlunda mellan olika länder.. att du får en hel bunt med medicin och en annan får en tablett (dock 3 ggr om dagen då). Nej nu håller vi tummarna att det blir glada besked om någon vecka eller två :) <3
  • Fri 22 Oct 2021 10:05

    God morgon<3

    Idag kom ?mensen? och ännu ett tidigt missfall för mig. Inte ett dugg förvånande längre.

    Känns dock helt ok, har precis ringt kliniken och meddelat och ska börja ta sprutorna imorgon kväll! Nu är vi igång, även om det hade varit skönt att slippa såklart, känns spännande! Kramar

  • Fri 22 Oct 2021 10:48

    Hej!

    Detta känns som en bra tråd för oss, för jag behöver hopp. Jag och sambon hade försökt i åtta månader, fick äntligen ett +. Bara någon vecka efter, missfall. Detta var tre månader sen, fick i tisdags mens igen och det var ren lycka. Så nu ska vi sätta igång igen. (Försökte innan mens, men inga tester tydde på ägglossning?)

    Kan nån ge mig lite hopp, om att det kan gå fort denna gång, att vi inte behöver kämpa på i åtta månader igen och sen bara vänta i tre månader på att systemet ska komma igång igen ????

    Kram på er! Vi är alla starka och är så skönt att få prata ur sig om dehär med folk som förstår ????

  • Fri 22 Oct 2021 11:00
    Tildasafira skrev 2021-10-22 10:05:05 följande:

    God morgon<3

    Idag kom ?mensen? och ännu ett tidigt missfall för mig. Inte ett dugg förvånande längre.

    Känns dock helt ok, har precis ringt kliniken och meddelat och ska börja ta sprutorna imorgon kväll! Nu är vi igång, även om det hade varit skönt att slippa såklart, känns spännande! Kramar


    Åh Tildasafira <3 jag beklagar att du fick ännu ett tidigt missfall </3 :((


    Skönt iallafall att det känns ok, nu när du ska få komma igång med ivf. Nu finns det nytt hopp <3 Då kommer säkert allt gå toppenbra! Håller SÅ tummarna <3 Kramar

  • Fri 22 Oct 2021 11:05
    elinhhjj skrev 2021-10-22 10:48:20 följande:

    Hej!

    Detta känns som en bra tråd för oss, för jag behöver hopp. Jag och sambon hade försökt i åtta månader, fick äntligen ett +. Bara någon vecka efter, missfall. Detta var tre månader sen, fick i tisdags mens igen och det var ren lycka. Så nu ska vi sätta igång igen. (Försökte innan mens, men inga tester tydde på ägglossning?)

    Kan nån ge mig lite hopp, om att det kan gå fort denna gång, att vi inte behöver kämpa på i åtta månader igen och sen bara vänta i tre månader på att systemet ska komma igång igen ????

    Kram på er! Vi är alla starka och är så skönt att få prata ur sig om dehär med folk som förstår ????


    Välkommen till gruppen! Fy så tungt att få missfall efter lång tid av försök. Beklagar verkligen!


    Det kommer säkert gå snart igen ska du se när cykeln är i fas igen! <3


    Kram!

  • Fri 22 Oct 2021 11:08
    Tildasafira skrev 2021-10-22 10:05:05 följande:

    God morgon<3

    Idag kom ?mensen? och ännu ett tidigt missfall för mig. Inte ett dugg förvånande längre.

    Känns dock helt ok, har precis ringt kliniken och meddelat och ska börja ta sprutorna imorgon kväll! Nu är vi igång, även om det hade varit skönt att slippa såklart, känns spännande! Kramar


    Så hemskt att du ska behöva gå igenom detta gång på gång. Men va bra att det känns okej och att du har hopp inför ivf. Hoppas så att det går bra <3
  • Fri 22 Oct 2021 13:29
    Tildasafira skrev 2021-10-22 10:05:05 följande:

    God morgon<3

    Idag kom ?mensen? och ännu ett tidigt missfall för mig. Inte ett dugg förvånande längre.

    Känns dock helt ok, har precis ringt kliniken och meddelat och ska börja ta sprutorna imorgon kväll! Nu är vi igång, även om det hade varit skönt att slippa såklart, känns spännande! Kramar


    Nej vad tråkigt <3 hoppades att det skulle gå vägen nu. Hade ju vart rena drömmen om det gått vägen precis när man ska påbörja IVF. Vet läkarna om att du fått många missfall så att du får extra stöttning i det?

    Lycka till på den här resan, skönt att få börja med sprutorna under helgen, det var samma för mig.
  • Fri 22 Oct 2021 13:35
    Bx3 skrev 2021-10-21 22:20:58 följande:

    Ja det blir en bra lördag förhoppningsvis :) nej min sambo kommer också få vänta i väntrummet tyvärr. Hoppas jag kan få med en bild iaf som jag läst att många får! :)

    Ja jag tänker också så, gjorde äggplock på den dagen jag skulle ha min vanliga ägglossning och ska ha mens ca den 30e.. får se om jag börjar testa då, beror nog på hur det känns. :)

    Så konstigt ändå att det kan vara så annorlunda mellan olika länder.. att du får en hel bunt med medicin och en annan får en tablett (dock 3 ggr om dagen då). Nej nu håller vi tummarna att det blir glada besked om någon vecka eller två :) <3


    Då tror jag nog du får bild med dig. Jag fick en bild på embryot som blev insatt och sedan en bild på när den hade blivit insatt. Satt upp dessa bilder hemma och går och tittar på dem då och då <3

    Jag gjorde upp ett schema imorse så jag kan bocka av vad jag tagit under dagen. Är orolig att kommer missa något annars. Totalt 8 tabletter, en spruta + vitaminer ska jag ta varje dag. Skönt att du slipper det:)

    Ja hoppas hoppas, det händer så mycket för många nu så hoppas det börjar bubbla upp bra nyheter <3

    Önskar dig största möjliga lycka till imorgon!! Och ta det lugnt i helgen.
  • Fri 22 Oct 2021 13:38
    elinhhjj skrev 2021-10-22 10:48:20 följande:

    Hej!

    Detta känns som en bra tråd för oss, för jag behöver hopp. Jag och sambon hade försökt i åtta månader, fick äntligen ett +. Bara någon vecka efter, missfall. Detta var tre månader sen, fick i tisdags mens igen och det var ren lycka. Så nu ska vi sätta igång igen. (Försökte innan mens, men inga tester tydde på ägglossning?)

    Kan nån ge mig lite hopp, om att det kan gå fort denna gång, att vi inte behöver kämpa på i åtta månader igen och sen bara vänta i tre månader på att systemet ska komma igång igen ????

    Kram på er! Vi är alla starka och är så skönt att få prata ur sig om dehär med folk som förstår ????


    Hej och välkommen!

    Så trist att höra om ditt missfall, känns så orättvist att sådant ska hända. Hoppas det går snabbt för er!

    Visst är det skönt att kunna få skriva av sig, det har nog hjälpt de flesta av oss i den här gruppen. Även fast man inte önskar någon den här plågsamma resan så är det skönt att veta att andra verkligen förstår vad man går igenom.
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet