• Sun 6 Jun 2021 15:21
    362698 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    362698

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Mon 25 Oct 2021 16:23
    RH93 skrev 2021-10-22 11:08:25 följande:

    Så hemskt att du ska behöva gå igenom detta gång på gång. Men va bra att det känns okej och att du har hopp inför ivf. Hoppas så att det går bra <3


    Tack fina <3
  • Mon 25 Oct 2021 16:26
    Längtartillvår skrev 2021-10-22 13:29:50 följande:

    Nej vad tråkigt <3 hoppades att det skulle gå vägen nu. Hade ju vart rena drömmen om det gått vägen precis när man ska påbörja IVF. Vet läkarna om att du fått många missfall så att du får extra stöttning i det?

    Lycka till på den här resan, skönt att få börja med sprutorna under helgen, det var samma för mig.


    Ja, det hade verkligen varit drömmen! Men hunnit ladda om och börjat ta sprutor nu! Känns helt ok, är lite illamående av dem men annars mår jag bra <3

    Läkarna skakar av sig det varje gång jag nämner det. Funderar på att tjata till mig typ extra progesteron vid insättning, får se hur det blir med den biten! Ska iallafall poängtera det igen vid nästa tillfälle tänkte jag!
  • Mon 25 Oct 2021 16:28
    Vickan31 skrev 2021-10-22 17:15:00 följande:

    Hej fina du! Tack för dina peppande ord och du förtjänar ju bara också att allt ska gå bra <3 Därför blev jag så ledsen att läsa att mensen kom idag och därmed ännu ett tidigt missfall för dig :( Hoppas som du säger att det ändå känns som en liten "tröst" att du nu faktiskt kommer att få hjälp och börja med sprutorna redan imorgon! Håller alla tummar för att det ska gå bra och du får gärna uppdatera under processens gång :) Jag uppdaterar också när jag drar igång, men det blev tyvärr inte den här cykeln utan tidigast i mitten av november. Stor kram! <3 


    <33 jag har börjat med sprutorna nu, vilket känns okej än så länge, mår lite illa till och från men det är ju så otroligt värt det! Har tänkt på dig och hoppas så att du får börja nästa cykel istället, nu är det fasen din tur!! Kramar!
  • Mon 25 Oct 2021 16:31
    Gulgja skrev 2021-10-23 10:30:35 följande:

    God morgon <3 Ledsen jag blir att läsa det... håller verkligen alla tummarna för dig nu! Vi kör rakt in i kaklet nu. Hur tänker du kring att leva som vanligt under tiden du tar sprutorna, jag älskar att gå på spinning men vet inte om jag ska fortsätta med det? Eller fortsätta men kanske inte köra så hårt? Jag känner mig så kluven. Väntar fortfarande på mensen. Tar sista progestoron vagitorer idag så mensen dyker upp inom 3 dygn då börjar jag också med sprutor.


    Tack för fin stöttning <3 det gör vi verkligen!! Har du fått börja än?

    Angående att leva som vanligt har jag inte funderat så mycket på, älskar också att träna och tror jag tänker fortsätta med det, möjligen lyssna mer på kroppens signaler. Om jag är trött så är jag trött och då får jag helt enkelt vila! Annars ser jag inga nackdelar med att röra på sig i lagom form <3 har du kommit längre i dina tankar kring detta och hur du tänker göra? Kramar
  • Bx3
    Mon 25 Oct 2021 21:09
    Längtartillvår skrev 2021-10-24 15:15:35 följande:

    Wow vilket resultat! Måste kännas så skönt med tre snygga till frysen! Jag är lite stressad över att bara ha en i frysen, för jag är så osäker på att det här försöket ska gå vägen.

    Ja jag har också testdag 2 november. Men kommer testa på fredag eller lördag tror jag. Läst att många plussar efter ruvardag 10, så det känns lagom då. Har du känt av någonting. Jag har känt lite stick då och då, och lite annat som är svårt att förklara och är extremt trött sen två dagar tillbaka men tror det beror på all medicin jag tar. Tog en liten siesta på soffan precis :)

    Haha ja det där med att vara kissnödig är ju en plåga. När jag låg där och bresa och de stoppat in spekulumet så började de trycka på min mage med ultraljuds apparaten för att se på skärmen och jag var tvungen att spänna mig så mycket för att inte kissa på mig så hela spekulumet flög ut och ramla i golvet, haha det tyckte alla var lite kul :)

    Ruvardagarna har inte känts annorlunda från vanliga dagarna mellan äl och bim. Bara mer medveten om att jag förmodligen har större chans att lyckas. Sambon och jag pratar om vad som förhoppningsvis blir en bebis och drömmer, men försöker verkligen att tänka på annat. Veckorna är lättare då vi båda jobbar mycket, helgerna är lite värre -hänger nog lite mer på familjeliv än vanligt :)

    Hur känner du?


    Ja jag är jättenöjd med resultatet, hade inte alls förväntat mig det så blev en chock nästan. Men en i frysen är ju ändå skönt istället för att direkt börja om med sprutorna och nytt äggplock! <3 men hur fungerar det hos er, får ni några försök gratis eller måste ni betala för varje omgång?

    Spännande! Ja jag har läst folk som testat positivt ruvardag 4 med blastocyst så rd 10 låter bra! :) Jag tror också jag kommer testa på fredag, är bara på ruvardag 6 då men tycker om att testa tidigt och då har det gått 13 dagar sen ägglossningssprutan så borde inte ge falskt svar.. läst att det kan påverka gravtesten fel i 10 dagar.

    Ååå hoppas SÅ att det tar sig för dig! Detta kommer bli världens längsta vecka hehe! Jag känner ingenting, är ju bara på rd 2 idag. Trött är jag dock, men det har jag varit sen jag äggplocket. Och extra kissnödig har jag varit sen jag började med vaginaltabletterna. Har börjat jobba idag efter 7mån sjukskrivning så känns väldigt bra och tänker att det är bättre för fertiliteten kanske att återgå till det mer normala så kropp och knopp mår bra. :) det kanske också för att veckan går snabbare, hoppas jag iaf! :P

    Haha ja det måste ha sett roligt ut när du spände dig såpass att den flög! :D

    Vi drömmer också om vad som komma kan och för första gången tillåter jag mig att tänka positivt och det känns faktiskt väldigt skönt och befriande. :) skönt att vi kan börja testa innan en ny låååång helg kommer!
  • Mon 25 Oct 2021 21:12

    Hej tjejer!

    Ville bara säga att jag är kvar här i bakgrunden! Har inte övergett er. Hejjar så mycket på er som är mitt i ivfen nu och så tråkigt Vickan31 att de inte hade möjlighet för er denna månaden, men klyschiga jag tror på ödet och därför blir det säkert tusen gånger bättre nästa månad <3

    På måndag ska jag tillbaka till kliniken och kolla om det ens är något litet liv i magen som jag tvivlar på i bland. Men illamåendet blir allt mer påtagligt.

    Kram tjejer, jag finns kvar här för er!!! <3

  • Tue 26 Oct 2021 11:08
    Tildasafira skrev 2021-10-25 16:31:09 följande:

    Tack för fin stöttning <3 det gör vi verkligen!! Har du fått börja än?

    Angående att leva som vanligt har jag inte funderat så mycket på, älskar också att träna och tror jag tänker fortsätta med det, möjligen lyssna mer på kroppens signaler. Om jag är trött så är jag trött och då får jag helt enkelt vila! Annars ser jag inga nackdelar med att röra på sig i lagom form <3 har du kommit längre i dina tankar kring detta och hur du tänker göra? Kramar


    Jag börjar förhoppningsvis imorgon eller övermorgon. Mensen är på ingång idag så får se om flödet börjar idag eller imorgon.

    Jag har också tänkt lite att kroppen får bestämma och vägleda mig.

    Hoppas det går bra med sprutorna. Du får uppdatera!
  • Tue 26 Oct 2021 11:25
    Gulgja skrev 2021-10-26 11:08:53 följande:

    Jag börjar förhoppningsvis imorgon eller övermorgon. Mensen är på ingång idag så får se om flödet börjar idag eller imorgon.

    Jag har också tänkt lite att kroppen får bestämma och vägleda mig.

    Hoppas det går bra med sprutorna. Du får uppdatera!


    Nu är det nära! :D

    Ja men då är vi lite på samma plan!

    Menopur-nålarna gör i sig inte ont alls, inga problem där! Känner mig faktiskt bättre än vad jag förväntat mig på alla plan, ett litet diffust illamående dyker upp ibland och man känner av lite aktivitet i äggstockarna, men annars mår jag fysiskt och psykiskt bra än så länge, men har ju bara tagit tre sprutor hittills! Imorgon börjar jag med fyremadel, så då blir det två stick per kväll. Har ultraljud på fredag morgon för att se hur det utvecklar sig! Uppdatera du med om du vill! <3
  • Tue 26 Oct 2021 13:01
    Tildasafira skrev 2021-10-26 11:25:43 följande:

    Nu är det nära! :D

    Ja men då är vi lite på samma plan!

    Menopur-nålarna gör i sig inte ont alls, inga problem där! Känner mig faktiskt bättre än vad jag förväntat mig på alla plan, ett litet diffust illamående dyker upp ibland och man känner av lite aktivitet i äggstockarna, men annars mår jag fysiskt och psykiskt bra än så länge, men har ju bara tagit tre sprutor hittills! Imorgon börjar jag med fyremadel, så då blir det två stick per kväll. Har ultraljud på fredag morgon för att se hur det utvecklar sig! Uppdatera du med om du vill! <3


    Kollade precis mitt protokoll. Menopur 225 dag 1-4. Från dag 5 ska jag ta 175 menopur och lägga till 0.25 fyremadel. Det är endast menopuren jag har i kylen, är de samma för dig?

    Flödet sattes igång precis och jag ligger i soffan med otrolig mensvärk, så blir stimdag 1 för mig imorgon!
  • Tue 26 Oct 2021 13:09

    Äggplock avklarat. 16 ägg blev utplockade och nu ska jag hem och vila. Imorgon får vi veta om några blir befruktade eller inte. Tack för all pepp <3

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet