• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Bx3
    Steeph skrev 2021-10-26 13:09:07 följande:

    Äggplock avklarat. 16 ägg blev utplockade och nu ska jag hem och vila. Imorgon får vi veta om några blir befruktade eller inte. Tack för all pepp <3


    Men WOW va många! <3 håller tummarna stenhårt att det går bra även med befruktningen. Har dom sagt något om risk för överstimulering när du hade så många ägg? <3 vilken spruta och dos tog du för äggblåsorna? Jag tog gonal-f 162,5 och fick ut 7 ägg. Funderar på om de kanske kommer höja den dosen om det blir en omgång 2.. Hur kändes äggplocket för dig? Vila nu och unna dig något gott att äta! Stor kram!
  • Gulgja
    Steeph skrev 2021-10-26 13:09:07 följande:

    Äggplock avklarat. 16 ägg blev utplockade och nu ska jag hem och vila. Imorgon får vi veta om några blir befruktade eller inte. Tack för all pepp <3


    Åh!! Håller tummarna för dig <3<3<3<3 Se till och vila ordentligt. Berätta hur själva plocket gick till när du sen orkar.

    Kram <3
  • Bx3
    apan95 skrev 2021-10-25 21:12:00 följande:

    Hej tjejer!

    Ville bara säga att jag är kvar här i bakgrunden! Har inte övergett er. Hejjar så mycket på er som är mitt i ivfen nu och så tråkigt Vickan31 att de inte hade möjlighet för er denna månaden, men klyschiga jag tror på ödet och därför blir det säkert tusen gånger bättre nästa månad <3

    På måndag ska jag tillbaka till kliniken och kolla om det ens är något litet liv i magen som jag tvivlar på i bland. Men illamåendet blir allt mer påtagligt.

    Kram tjejer, jag finns kvar här för er!!! <3


    Va fin du är! <3 vad spännande på måndag! Hehe enda gången man verkligen vill må illa är väl när man vill vara gravid, känns ändå som ett tydligt och säkert symptom vad jag förstått det som. :) Är SÅ glad för din skull! Det är verkligen jobbigt att höra när folk ska ha barn i min omgivning men så fort jag får veta att det är några som haft svårt att bli gravida så försvinner allt det jobbiga och jag bara glädjs! Låter kanske konstigt, jag unnar ju självklart alla som vill ha barn att få barn men på något sätt så förstår man vad de i liknande situation som sin egen har gått igenom och då finns det ingen plats för jobbiga känslor :) håller tummarna hårt för dig på måndag! Kram på dig <3
  • Vickan31
    Tildasafira skrev 2021-10-25 16:28:19 följande:
    <33 jag har börjat med sprutorna nu, vilket känns okej än så länge, mår lite illa till och från men det är ju så otroligt värt det! Har tänkt på dig och hoppas så att du får börja nästa cykel istället, nu är det fasen din tur!! Kramar!
    Tildasafira: Skönt att höra att det ändå känns okej! Vad spännande med två sprutor snart och att första ultraljudet närmar sig - jag håller tummarna att allt ska gå bra! Ååh men vad fint sagt, tusen tack och jag känner ju detsamma om dig! <3 Kramar!
    Steeph skrev 2021-10-26 13:09:07 följande:

    Äggplock avklarat. 16 ägg blev utplockade och nu ska jag hem och vila. Imorgon får vi veta om några blir befruktade eller inte. Tack för all pepp <3


    Steeph: Wow, det är ju fantastiskt! Nu håller vi alla tummar sååå hårt för att det ska bli positiva besked imorgon och många fina befruktade ägg <3 Stor kram och vila ordentligt nu!
    apan95 skrev 2021-10-25 21:12:00 följande:

    Hej tjejer!

    Ville bara säga att jag är kvar här i bakgrunden! Har inte övergett er. Hejjar så mycket på er som är mitt i ivfen nu och så tråkigt Vickan31 att de inte hade möjlighet för er denna månaden, men klyschiga jag tror på ödet och därför blir det säkert tusen gånger bättre nästa månad <3

    På måndag ska jag tillbaka till kliniken och kolla om det ens är något litet liv i magen som jag tvivlar på i bland. Men illamåendet blir allt mer påtagligt.

    Kram tjejer, jag finns kvar här för er!!! <3



    Apan95: Men gud vad fin du är, alltså den här genuina omtanken som finns här med er gör mig så rörd! <3 Har fortsatt att tänka på dig också och du får jättegärna uppdatera efter måndagens ultraljud om du känner för det - vi hejar på dig och den lilla där inne i magen <3 Många kramar! 
    Gulgja skrev 2021-10-26 13:01:17 följande:
    Kollade precis mitt protokoll. Menopur 225 dag 1-4. Från dag 5 ska jag ta 175 menopur och lägga till 0.25 fyremadel. Det är endast menopuren jag har i kylen, är de samma för dig?

    Flödet sattes igång precis och jag ligger i soffan med otrolig mensvärk, så blir stimdag 1 för mig imorgon!
    Gulgja: Vad tråkigt att mensen kom, men så spännande trots allt att få köra igång med sprutorna imorgon! När jag väl får börja (förhoppningsvis om cirka 3 veckor) kommer jag att börja med 150 Bemfora och sedan fr.o.m. sprutdag 5 ta 0,25 Fyremadel samma dos som för dig :) Stort lycka till! <3 
  • Steeph
    Bx3 skrev 2021-10-26 14:03:22 följande:

    Men WOW va många! <3 håller tummarna stenhårt att det går bra även med befruktningen. Har dom sagt något om risk för överstimulering när du hade så många ägg? <3 vilken spruta och dos tog du för äggblåsorna? Jag tog gonal-f 162,5 och fick ut 7 ägg. Funderar på om de kanske kommer höja den dosen om det blir en omgång 2.. Hur kändes äggplocket för dig? Vila nu och unna dig något gott att äta! Stor kram!


    Tror inte jag blir överstimulerad då jag fick ovitrelle och Suprefact. Suprefact ges i förebyggande syfte för överstimulering och ge äggen en sista boost. Jag tog 225 menopur men ökade upp till 400 sista dagarna för att få med de minsta. Om det blir en till runda så kommer jag köra 300 menopur direkt, då jag har massa ägg men som är lite trögstartade.

    Äggplocket kändes ändå okej. Fick ta 2 Alvedon när vi kom dit och sa nej till lugnande. Sen fick jag morfin direkt in i blodet under äggplocket. Först en startdos och då kände jag inte alls när läkaren bedövade mig i underlivet, sen fick jag mer morfin när jag bad om det (en follikel gjorde jäkla ont). Var klart på typ 5 min och hörde hur de ropade hur många ägg de hittade sen tillbaka till rummet, äta frukost och vila sen åka hem så absolut en positiv upplevelse för mig!
  • Steeph
    Gulgja skrev 2021-10-26 14:13:13 följande:

    Åh!! Håller tummarna för dig <3<3<3<3 Se till och vila ordentligt. Berätta hur själva plocket gick till när du sen orkar.

    Kram <3


    Tack fina <3

    Äggplocket kändes ändå okej. Fick ta 2 Alvedon när vi kom dit och sa nej till lugnande. Sen fick jag morfin direkt in i blodet under äggplocket. Först en startdos och då kände jag inte alls när läkaren bedövade mig i underlivet, sen fick jag mer morfin när jag bad om det (en follikel gjorde jäkla ont). Var klart på typ 5 min och hörde hur de ropade hur många ägg de hittade sen tillbaka till rummet, äta frukost och vila sen åka hem så absolut en positiv upplevelse för mig!
  • Tildasafira

    Godmorgon tjejer <3

    Är det någon här som kör ivf med Menopur? Eller vet någonting om just dom sprutorna kan ge falskt positiva gravtest?

    Min temp har inte sjunkit, så tog ett test både igår och idag som båda är positiva, tom. Starkare än innan blödningen, och tänker om det kan vara sprutorna som gör så eller om jag har gjort bort mig och att min blödning inte var en mens?alternativt är det ju rester kvar men då tycker jag det är konstigt att dem ökar. vet att själva ägglossningssprutan kan ge falska positivt men hittar ingenting om att menopur gör det.. drar mig från att fråga kliniken som säkert bara kommer avbryta min behandling.. <3

  • Steeph
    Vickan31 skrev 2021-10-26 16:56:40 följande:

    Steeph: Wow, det är ju fantastiskt! Nu håller vi alla tummar sååå hårt för att det ska bli positiva besked imorgon och många fina befruktade ägg <3 Stor kram och vila ordentligt nu! <3 


    Tusen tack finaste Vickan. Har precis vaknat och mår ändå bra. Tror det är den där Suprefact sprutan som hjälpt till massor i att inte bli överstimulerad. Behöver inget smärtstillande nu utan ska bara se till att vila och dricka massor med vatten så är nog kroppen på banan snart igen
  • Steeph
    Tildasafira skrev 2021-10-27 08:05:05 följande:

    Godmorgon tjejer <3

    Är det någon här som kör ivf med Menopur? Eller vet någonting om just dom sprutorna kan ge falskt positiva gravtest?

    Min temp har inte sjunkit, så tog ett test både igår och idag som båda är positiva, tom. Starkare än innan blödningen, och tänker om det kan vara sprutorna som gör så eller om jag har gjort bort mig och att min blödning inte var en mens?alternativt är det ju rester kvar men då tycker jag det är konstigt att dem ökar. vet att själva ägglossningssprutan kan ge falska positivt men hittar ingenting om att menopur gör det.. drar mig från att fråga kliniken som säkert bara kommer avbryta min behandling.. <3


    Hej Tildasafira!

    Jag har sprutat med menopur men tror inte att det ger utslag på gravtest. Menopur innehåller fsh och lh och man kan få positivt äl test av det (ganska ovanligt men det går) men tror inte gravtest. Jag vet att det känns jobbigt men jag skulle kontakta kliniken. Man vet ju inte vad som kan hända om du har hcg i kroppen och kanske är gravid. Så jag hade ringt direkt faktiskt. Stor kram
  • Tildasafira
    Steeph skrev 2021-10-27 08:24:57 följande:

    Hej Tildasafira!

    Jag har sprutat med menopur men tror inte att det ger utslag på gravtest. Menopur innehåller fsh och lh och man kan få positivt äl test av det (ganska ovanligt men det går) men tror inte gravtest. Jag vet att det känns jobbigt men jag skulle kontakta kliniken. Man vet ju inte vad som kan hända om du har hcg i kroppen och kanske är gravid. Så jag hade ringt direkt faktiskt. Stor kram


    Tror jag får göra det då, för såhär ser testet ut idag, dubbelt så starkt som innan blödningen..



    Så förvirrad tjej här :( kram <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet