• Sun 6 Jun 2021 15:21
    362710 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    362710

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Wed 27 Oct 2021 09:15

    Åhhh men hoppas hoppas! 


    Tildasafira skrev 2021-10-27 08:49:12 följande:
    Tror jag får göra det då, för såhär ser testet ut idag, dubbelt så starkt som innan blödningen..



    Så förvirrad tjej här :( kram <3
  • Wed 27 Oct 2021 09:33
    Tildasafira skrev 2021-10-27 08:49:12 följande:

    Tror jag får göra det då, för såhär ser testet ut idag, dubbelt så starkt som innan blödningen..

    Så förvirrad tjej här :( kram <3


    Det ser ju verkligen starkt ut!! Förstår att det känns förvirrande och kanske lite läskigt att hoppas men vi alla hejar på dig och hoppas detta är något positivt <3
  • Wed 27 Oct 2021 10:27
    Tildasafira skrev 2021-10-27 08:49:12 följande:

    Tror jag får göra det då, för såhär ser testet ut idag, dubbelt så starkt som innan blödningen..

    Så förvirrad tjej här :( kram <3


    Åh Tildasafira förstår din oro och förvirring! Tycker också du ska ringa så inget blir tokigt ifall du faktiskt är gravid! Kramar till dig!!
  • Wed 27 Oct 2021 10:31

    Hej på er! Jag är hemma idag pga att jag har sådan fruktansvärt huvudvärk, förmodligen migrän. Började igår, men har plågat mig hela natten och fortsättningsvis idag... något ovanligt som dock hände var att jag idag spydde. Det bara slog till när jag stod och gjorde iordning min frukost. Visst att jag brukar ha migrän/huvudvärk titt som tätt men brukar aldrig någonsin spy av det. Man blir ju lite orolig om det har med huvudvärken att göra, men kunde inte låta bli att bli lite hoppfull.. med tanke på att det inte är likt mig att spy.. tänk om?...

  • Wed 27 Oct 2021 10:45
    +1

    Hej igen.

    9 ägg blev befruktade, ett par försvann då de var övermogna (vilket vi redan visste) då de var på 27-30 mm. Sen ett par som inte var mogna. Men over all så känns det okej planerad insättning på söndag om inget annat händer. Vet att så mycket kan hända nu kommande dagar. Annars mår jag BRA så här dagen efter äggplock. Bara lite svullen och lite öm men annars bra. Tror verkligen att Suprefact gjorde susen och att det är därför jag mår så bra så här snabbt

  • Wed 27 Oct 2021 10:49
    Steeph skrev 2021-10-27 10:45:28 följande:

    Hej igen.

    9 ägg blev befruktade, ett par försvann då de var övermogna (vilket vi redan visste) då de var på 27-30 mm. Sen ett par som inte var mogna. Men over all så känns det okej planerad insättning på söndag om inget annat händer. Vet att så mycket kan hända nu kommande dagar. Annars mår jag BRA så här dagen efter äggplock. Bara lite svullen och lite öm men annars bra. Tror verkligen att Suprefact gjorde susen och att det är därför jag mår så bra så här snabbt


    Wow så spännande!
  • Wed 27 Oct 2021 14:48
    Mirabilis89 skrev 2021-10-27 09:15:01 följande:

    Åhhh men hoppas hoppas! 


    Vore så himla sjukt, orolig isåfall att sprutorna kan ha gjort skada <3
    RH93 skrev 2021-10-27 09:33:51 följande:

    Det ser ju verkligen starkt ut!! Förstår att det känns förvirrande och kanske lite läskigt att hoppas men vi alla hejar på dig och hoppas detta är något positivt <3


    Ja, det blir starkare för varje gång jag testar! Så skraj, rädd för både och. Att det inte ska va något eller om det är så, att sprutorna kan göra skada! Läkaren ska ringa upp mig strax <3 tack fina!
  • Wed 27 Oct 2021 14:49
    Soff skrev 2021-10-27 10:27:30 följande:

    Åh Tildasafira förstår din oro och förvirring! Tycker också du ska ringa så inget blir tokigt ifall du faktiskt är gravid! Kramar till dig!!


    Jag har precis pratat med en sköterska som tycker det låter konstigt att sprutorna i sig ska ge tydliga plus eftersom de bara innehåller LH och FSH, men hon blev osäker så hon ska be läkaren ringa upp mig strax! Usch, har inte kunnat fokusera på hela dagen <3
  • Wed 27 Oct 2021 14:50
    Steeph skrev 2021-10-27 10:45:28 följande:

    Hej igen.

    9 ägg blev befruktade, ett par försvann då de var övermogna (vilket vi redan visste) då de var på 27-30 mm. Sen ett par som inte var mogna. Men over all så känns det okej planerad insättning på söndag om inget annat händer. Vet att så mycket kan hända nu kommande dagar. Annars mår jag BRA så här dagen efter äggplock. Bara lite svullen och lite öm men annars bra. Tror verkligen att Suprefact gjorde susen och att det är därför jag mår så bra så här snabbt


    Wow, 9st befruktade är väl ett superresultat? :D gud så skönt att du mår bra efter äggplocket! <3
  • Wed 27 Oct 2021 15:03
    Tildasafira skrev 2021-10-27 14:49:40 följande:
    Jag har precis pratat med en sköterska som tycker det låter konstigt att sprutorna i sig ska ge tydliga plus eftersom de bara innehåller LH och FSH, men hon blev osäker så hon ska be läkaren ringa upp mig strax! Usch, har inte kunnat fokusera på hela dagen <3
    Åh förstår verkligen att du är på tå nu! Hoppas hon ringer tillbaka snart så du kan få lite svar <3 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet