• Sun 6 Jun 2021 15:21
    365458 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    365458

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Wed 27 Oct 2021 15:45
    Soff skrev 2021-10-27 15:03:41 följande:

    Åh förstår verkligen att du är på tå nu! Hoppas hon ringer tillbaka snart så du kan få lite svar <3 


    Nu har jag fått prata med läkaren, hon säger att det inte ska ge utslag och därför avbryter vi stimuleringen nu. Har blivit ordinerad hcg-blodprov på måndag och måndagen där på för att kika om det stiger eller minskar! Minskar det så börjar vi om i nästa cykel, annars ska jag se det som att jag är gravid nu.
  • Wed 27 Oct 2021 17:36
    Tildasafira skrev 2021-10-27 15:45:32 följande:

    Nu har jag fått prata med läkaren, hon säger att det inte ska ge utslag och därför avbryter vi stimuleringen nu. Har blivit ordinerad hcg-blodprov på måndag och måndagen där på för att kika om det stiger eller minskar! Minskar det så börjar vi om i nästa cykel, annars ska jag se det som att jag är gravid nu.


    Så sjukt, tänk att den där drömmen om att plussa precis innan ivf, eller precis efter start i ditt fall, kanske slagit in!! Håller tummarna för dig så mycket! Håll oss uppdaterade om du orkar.

    Kram
  • Wed 27 Oct 2021 17:39
    Bx3 skrev 2021-10-25 21:09:48 följande:

    Ja jag är jättenöjd med resultatet, hade inte alls förväntat mig det så blev en chock nästan. Men en i frysen är ju ändå skönt istället för att direkt börja om med sprutorna och nytt äggplock! <3 men hur fungerar det hos er, får ni några försök gratis eller måste ni betala för varje omgång?

    Spännande! Ja jag har läst folk som testat positivt ruvardag 4 med blastocyst så rd 10 låter bra! :) Jag tror också jag kommer testa på fredag, är bara på ruvardag 6 då men tycker om att testa tidigt och då har det gått 13 dagar sen ägglossningssprutan så borde inte ge falskt svar.. läst att det kan påverka gravtesten fel i 10 dagar.

    Ååå hoppas SÅ att det tar sig för dig! Detta kommer bli världens längsta vecka hehe! Jag känner ingenting, är ju bara på rd 2 idag. Trött är jag dock, men det har jag varit sen jag äggplocket. Och extra kissnödig har jag varit sen jag började med vaginaltabletterna. Har börjat jobba idag efter 7mån sjukskrivning så känns väldigt bra och tänker att det är bättre för fertiliteten kanske att återgå till det mer normala så kropp och knopp mår bra. :) det kanske också för att veckan går snabbare, hoppas jag iaf! :P

    Haha ja det måste ha sett roligt ut när du spände dig såpass att den flög! :D

    Vi drömmer också om vad som komma kan och för första gången tillåter jag mig att tänka positivt och det känns faktiskt väldigt skönt och befriande. :) skönt att vi kan börja testa innan en ny låååång helg kommer!


    Hoppas det tar sig för dig också.

    Tror tyvärr inte det gått vägen för mig, känns som att min tapp öppnat sig och väntar på att blodet ska kommar. Jag tar så mycket progesterone så tror mensen blir uppskjuten av det. Bim är ju egentligen idag. Ska testa på fredag har jag tänkt så får vi se då. Kul att vi testar samma dag!! :) Känner du någonting än?

    Skönt att kunna fokusera på jobbet på dagarna, det hjälper ju en hel del.
  • Wed 27 Oct 2021 17:41
    Steeph skrev 2021-10-27 10:45:28 följande:

    Hej igen.

    9 ägg blev befruktade, ett par försvann då de var övermogna (vilket vi redan visste) då de var på 27-30 mm. Sen ett par som inte var mogna. Men over all så känns det okej planerad insättning på söndag om inget annat händer. Vet att så mycket kan hända nu kommande dagar. Annars mår jag BRA så här dagen efter äggplock. Bara lite svullen och lite öm men annars bra. Tror verkligen att Suprefact gjorde susen och att det är därför jag mår så bra så här snabbt


    Jättebra resultat!! Söndag är ju så snart, hoppas ni får massor av fina blastocyster.
  • Wed 27 Oct 2021 17:44
    Soff skrev 2021-10-27 10:31:38 följande:

    Hej på er! Jag är hemma idag pga att jag har sådan fruktansvärt huvudvärk, förmodligen migrän. Började igår, men har plågat mig hela natten och fortsättningsvis idag... något ovanligt som dock hände var att jag idag spydde. Det bara slog till när jag stod och gjorde iordning min frukost. Visst att jag brukar ha migrän/huvudvärk titt som tätt men brukar aldrig någonsin spy av det. Man blir ju lite orolig om det har med huvudvärken att göra, men kunde inte låta bli att bli lite hoppfull.. med tanke på att det inte är likt mig att spy.. tänk om?...


    Hoppas huvudvärken är borta, och att spyan beror på något helt annat! När har du bim?
  • Thu 28 Oct 2021 09:24

    I förrgår var detta negativt, det måste väl tyda på att hormonerna ökar? <3



    Orolig att det är för få veckor såklart, känns som en olidlig väntan tills jag får ta blodprov?

  • Thu 28 Oct 2021 10:33
    Steeph skrev 2021-10-27 08:22:33 följande:
    Tusen tack finaste Vickan. Har precis vaknat och mår ändå bra. Tror det är den där Suprefact sprutan som hjälpt till massor i att inte bli överstimulerad. Behöver inget smärtstillande nu utan ska bara se till att vila och dricka massor med vatten så är nog kroppen på banan snart igen
    Hej fina Steph! Så glad att höra att äggplocket gick bra! Jag har nästan bara hört skräckhistorier och liksom stressat upp mig redan nu för äggplock - det har tyvärr blivit det jag är mest rädd för i hela den här processen, förutom resultatet kanske. Så jag är jätteglad att höra att det ändå kändes okej för dig och var en positiv upplevelse, det ger mig lite hopp att jag ska klara av det när det blir dags, förhoppningsvis nästa månad :) Wow, 9 befruktade är ju fantastiskt! Då hoppas vi såklart att det finaste embryot leder till er efterlängtade bebis efter insättning på söndag <3 
    Tildasafira skrev 2021-10-27 15:45:32 följande:
    Nu har jag fått prata med läkaren, hon säger att det inte ska ge utslag och därför avbryter vi stimuleringen nu. Har blivit ordinerad hcg-blodprov på måndag och måndagen där på för att kika om det stiger eller minskar! Minskar det så börjar vi om i nästa cykel, annars ska jag se det som att jag är gravid nu.
    Åååh du ska veta att jag håller tummarna superhårt för dig Tilda! <3 

    Håller såklart tummarna för er allihopa som närmar er testdag/BIM - gudarna ska veta att ni alla här förtjänar glada nyheter nu! <3 

  • Thu 28 Oct 2021 11:22
    Tildasafira skrev 2021-10-27 15:45:32 följande:
    Nu har jag fått prata med läkaren, hon säger att det inte ska ge utslag och därför avbryter vi stimuleringen nu. Har blivit ordinerad hcg-blodprov på måndag och måndagen där på för att kika om det stiger eller minskar! Minskar det så börjar vi om i nästa cykel, annars ska jag se det som att jag är gravid nu.
    Tildasafira skrev 2021-10-28 09:24:04 följande:

    I förrgår var detta negativt, det måste väl tyda på att hormonerna ökar? <3

    Orolig att det är för få veckor såklart, känns som en olidlig väntan tills jag får ta blodprov?


    Det låter ju lovande ut detta <3 jag håller tummarna för dig!! <3 kramar!!
  • Thu 28 Oct 2021 11:25
    Längtartillvår skrev 2021-10-27 17:44:41 följande:
    Hoppas huvudvärken är borta, och att spyan beror på något helt annat! När har du bim?
    Aa hoppas <3 men är kanske för tidigt för att må illa isåfall... har bim 1 nov eller 2:a...
  • Thu 28 Oct 2021 12:08
    Tildasafira skrev 2021-10-28 09:24:04 följande:

    I förrgår var detta negativt, det måste väl tyda på att hormonerna ökar? <3

    Orolig att det är för få veckor såklart, känns som en olidlig väntan tills jag får ta blodprov?


    JAG HÅLLER ALLA MINA TUMMAR!!! <3<3<3 Försök och njut av att du ändå är gravid och tänk pregnant until proven other. Skulle det inte gå hela vägen så har du IVF att luta dig mot. Men nu ställer vi oss in på att det går hela vägen <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet