• Sun 6 Jun 2021 15:21
    362791 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    362791

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Thu 28 Oct 2021 13:02

    Vi har äntligen fått en kallelse till fertilitetssektionen! Brevet kom passande nog idag då jag ska ta blodprover på menstruation dag 2, 3 eller 4 och imorgon är cd 4. Skönt att slippa vänta en hel månad till på att starta utredningen, är så himla tacksam för det! Kunde inte fått ett bättre besked när man ännu en gång blivit nedslagen av ännu ett misslyckat försök.

    Ska försöka ta in all information de skickade med. Många formulär som ska fyllas i och ansökningar som ska skickas in till polisen. Puh! Men nu är vi igång!

  • Thu 28 Oct 2021 19:34
    Längtartillvår skrev 2021-10-27 17:36:36 följande:

    Så sjukt, tänk att den där drömmen om att plussa precis innan ivf, eller precis efter start i ditt fall, kanske slagit in!! Håller tummarna för dig så mycket! Håll oss uppdaterade om du orkar.

    Kram


    Vickan31 skrev 2021-10-28 10:33:42 följande:

    Hej fina Steph! Så glad att höra att äggplocket gick bra! Jag har nästan bara hört skräckhistorier och liksom stressat upp mig redan nu för äggplock - det har tyvärr blivit det jag är mest rädd för i hela den här processen, förutom resultatet kanske. Så jag är jätteglad att höra att det ändå kändes okej för dig och var en positiv upplevelse, det ger mig lite hopp att jag ska klara av det när det blir dags, förhoppningsvis nästa månad :) Wow, 9 befruktade är ju fantastiskt! Då hoppas vi såklart att det finaste embryot leder till er efterlängtade bebis efter insättning på söndag <3 Åååh du ska veta att jag håller tummarna superhårt för dig Tilda! <3 

    Håller såklart tummarna för er allihopa som närmar er testdag/BIM - gudarna ska veta att ni alla här förtjänar glada nyheter nu! <3 


    Soff skrev 2021-10-28 11:22:24 följande:

    Det låter ju lovande ut detta <3 jag håller tummarna för dig!! <3 kramar!!


    Gulgja skrev 2021-10-28 12:08:51 följande:

    JAG HÅLLER ALLA MINA TUMMAR!!! <3<3<3 Försök och njut av att du ändå är gravid och tänk pregnant until proven other. Skulle det inte gå hela vägen så har du IVF att luta dig mot. Men nu ställer vi oss in på att det går hela vägen <3


    Tack för att ni hejar på mig <3 kan säga att jag absolut inte kunde fokusera på min tenta idag. Tänker hela tiden att jag inbillar mig och att läkaren har fel om sprutorna. Usch varför kan man inte bara få slappna av och vara glad, känns så konstigt när jag hade en blödning också.. nej nu ska jag försöka slappna av resten av kvällen <3
  • Thu 28 Oct 2021 19:36
    +1
    ttcjuliaa skrev 2021-10-28 13:02:23 följande:

    Vi har äntligen fått en kallelse till fertilitetssektionen! Brevet kom passande nog idag då jag ska ta blodprover på menstruation dag 2, 3 eller 4 och imorgon är cd 4. Skönt att slippa vänta en hel månad till på att starta utredningen, är så himla tacksam för det! Kunde inte fått ett bättre besked när man ännu en gång blivit nedslagen av ännu ett misslyckat försök.

    Ska försöka ta in all information de skickade med. Många formulär som ska fyllas i och ansökningar som ska skickas in till polisen. Puh! Men nu är vi igång!


    Spännande att få vara igång och att det matchade så bra med var du är i cykeln! Så skönt med lite flyt <3
  • Thu 28 Oct 2021 21:21
    Vickan31 skrev 2021-10-28 10:33:42 följande:

    Hej fina Steph! Så glad att höra att äggplocket gick bra! Jag har nästan bara hört skräckhistorier och liksom stressat upp mig redan nu för äggplock - det har tyvärr blivit det jag är mest rädd för i hela den här processen, förutom resultatet kanske. Så jag är jätteglad att höra att det ändå kändes okej för dig och var en positiv upplevelse, det ger mig lite hopp att jag ska klara av det när det blir dags, förhoppningsvis nästa månad :) Wow, 9 befruktade är ju fantastiskt! Då hoppas vi såklart att det finaste embryot leder till er efterlängtade bebis efter insättning på söndag


    Okej tar tillbaka lite? har blivit galet svullen över hela magen så har nog åkt på överstimulering. Så har druckit massor med vatten och vätskeersättning för att försöka kissa ut den här extra vätskan. Men själva äggplocket gick super, de är väldigt måna om en och ger smärtstillande direkt när de ser att man får ont, men också innan. Jag kände ingenting när han la lokalbedövning i underlivet, var helt smärtfri då. Kände lite vid äggblåsorna men då gav hon mer morfin bara. Jag fick oxksp följa allt på en skärm och embryologen ropade under tiden hur många ägg hon hittade. Så när jag gick tillbaka till rummet visste jag att det var minst 11 ägg, sen när de räknat klart så var det 16. Tror dock inte att alla gör så här, men det var skönt att höra att det iaf fanns ägg i mina folliklar. Det kommer gå hur bra som helst när det är dags för dig Vickan och er andra <3
  • Thu 28 Oct 2021 21:30

    Hej på er. Idag 5 dagar innan bim fick jag en liten brun/röd blödning/flytning. Har ju tidigare fått så och det har aldrig betytt nåt... men det var länge sen jag hade det såhär tidigt innan mensen. Och tycker det är lite märkligt att jag får det när jag nu tar progesteron? Det borde snarare motverka mellanblödningar tänker jag? Usch, man bygger ju upp förhoppningar och är så van vid att det aldrig betyder nåt så är så rädd för dom här förhoppningarna. Igår spydde jag, och idag detta. Jag har dessutom varit otroligt konstig/uppblåst i magen, och mått illa.. >< men intalar mig själv att jag bara ätit något konstigt. För aldrig någonsin har ju något av dessa symptom betytt något alls...

  • Bx3
    Thu 28 Oct 2021 22:04
    Steeph skrev 2021-10-26 17:54:17 följande:

    Tror inte jag blir överstimulerad då jag fick ovitrelle och Suprefact. Suprefact ges i förebyggande syfte för överstimulering och ge äggen en sista boost. Jag tog 225 menopur men ökade upp till 400 sista dagarna för att få med de minsta. Om det blir en till runda så kommer jag köra 300 menopur direkt, då jag har massa ägg men som är lite trögstartade.

    Äggplocket kändes ändå okej. Fick ta 2 Alvedon när vi kom dit och sa nej till lugnande. Sen fick jag morfin direkt in i blodet under äggplocket. Först en startdos och då kände jag inte alls när läkaren bedövade mig i underlivet, sen fick jag mer morfin när jag bad om det (en follikel gjorde jäkla ont). Var klart på typ 5 min och hörde hur de ropade hur många ägg de hittade sen tillbaka till rummet, äta frukost och vila sen åka hem så absolut en positiv upplevelse för mig!


    Jaha vad intressant, aldrig hört talats om suprefact. Oj vilket snabbt äggplock med tanke på hur många ägg du hade! Jag pratade nog för mycket med min läkare under plocket haha, det tog nog 10min för 7 ägg haha. Men jag var så nervös så pratade hål i huvudet på henne. Sen fick jag ju inte ont så kunde ju prata utan problem. För mig ropade dom bara när dom hittade första ägget sen sa dom inget mer så jag frågade till slut varför och fick veta att deras rutin i Falun iaf var så att dom bara säger till vid första ägget.

    Håller tummarna nu för dig inför insättningen! <3
  • Thu 28 Oct 2021 22:08
    Soff skrev 2021-10-28 21:30:33 följande:

    Hej på er. Idag 5 dagar innan bim fick jag en liten brun/röd blödning/flytning. Har ju tidigare fått så och det har aldrig betytt nåt... men det var länge sen jag hade det såhär tidigt innan mensen. Och tycker det är lite märkligt att jag får det när jag nu tar progesteron? Det borde snarare motverka mellanblödningar tänker jag? Usch, man bygger ju upp förhoppningar och är så van vid att det aldrig betyder nåt så är så rädd för dom här förhoppningarna. Igår spydde jag, och idag detta. Jag har dessutom varit otroligt konstig/uppblåst i magen, och mått illa.. >< men intalar mig själv att jag bara ätit något konstigt. För aldrig någonsin har ju något av dessa symptom betytt något alls...


    Håller tummarna för att det kanske finns en fin liten anledning till dina små avvikelser i hur du mår <33
  • Bx3
    Thu 28 Oct 2021 22:40
    Längtartillvår skrev 2021-10-27 17:39:54 följande:

    Hoppas det tar sig för dig också.

    Tror tyvärr inte det gått vägen för mig, känns som att min tapp öppnat sig och väntar på att blodet ska kommar. Jag tar så mycket progesterone så tror mensen blir uppskjuten av det. Bim är ju egentligen idag. Ska testa på fredag har jag tänkt så får vi se då. Kul att vi testar samma dag!! :) Känner du någonting än?

    Skönt att kunna fokusera på jobbet på dagarna, det hjälper ju en hel del.


    Men nej vad ledsen jag blir, vet hur jobbig den känslan är! Men jag håller tummarna stenhårt för testet imorgon och att din magkänsla är fel. <3

    Jag känner absolut ingenting. Men det räknar jag inte riktigt med heller, vissa känner ju inte något förrän i v.8 ibland senare.. men man hoppas ju såklart på tidiga symptom! :) Har inte kunnat hålla mig så har tagit gravtest igår kväll och imorse, superblanka båda två. Jag pendlar så sjukt mycket i mina tankegångar.. å ena sidan tänker jag att inget är säkert innan testdagen 2e nov.. å andra sidan så tänker jag att jag har läst att blastocyst fäster sig inom 48h efter insättning och testen jag tagit är testlagrets extra känsliga så tycker hcg borde vara inom deras gräns 5 dagar efter insättning. Man blir ju verkligen koko av ivf! :P

    Nej man får nog ta tidiga test med en nypa salt och vänta in testdagen för att vara säker.. eller mensen då.. men om det inte tar sig så har vi ju frysen iaf <3 det känns ju som bättre odds än att bli gravid spontant för mig iaf.. får försöka leta efter de positiva sakerna i allt detta! <3
  • Bx3
    Thu 28 Oct 2021 22:52
    Soff skrev 2021-10-28 21:30:33 följande:

    Hej på er. Idag 5 dagar innan bim fick jag en liten brun/röd blödning/flytning. Har ju tidigare fått så och det har aldrig betytt nåt... men det var länge sen jag hade det såhär tidigt innan mensen. Och tycker det är lite märkligt att jag får det när jag nu tar progesteron? Det borde snarare motverka mellanblödningar tänker jag? Usch, man bygger ju upp förhoppningar och är så van vid att det aldrig betyder nåt så är så rädd för dom här förhoppningarna. Igår spydde jag, och idag detta. Jag har dessutom varit otroligt konstig/uppblåst i magen, och mått illa.. >< men intalar mig själv att jag bara ätit något konstigt. För aldrig någonsin har ju något av dessa symptom betytt något alls...


    Ååå vad jag håller tummarna för att det är din tur nu <3 att aldrig veta och bara få vänta hela tiden är det jobbigaste av allt så förstår hur du mår verkligen! SÅ många gånger som man hoppats så mycket. Men att spy och få blödning är ju inget man kan inbilla sig riktigt? Hoppas verkligen att det beror på att ett ägg har fäst sig! Har du läst någonstans ifall andra har kräkts i samband med att ägget fäst? <3
  • Bx3
    Thu 28 Oct 2021 22:56
    Tildasafira skrev 2021-10-28 09:24:04 följande:

    I förrgår var detta negativt, det måste väl tyda på att hormonerna ökar? <3

    Orolig att det är för få veckor såklart, känns som en olidlig väntan tills jag får ta blodprov?


    Åå gud va jobbigt att behöva vänta tills på måndag :( <3 men hoppas SÅ att det är värt väntan och du får ett bra svar! Förstår att du inte kan tänka på något annat nu, måste vara såå förvirrande. <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet