• Sun 6 Jun 2021 15:21
    365483 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    365483

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Thu 28 Oct 2021 23:18
    Tildasafira skrev 2021-10-28 22:08:13 följande:

    Håller tummarna för att det kanske finns en fin liten anledning till dina små avvikelser i hur du mår <33


    Tack <3 hoppas...
    Bx3 skrev 2021-10-28 22:52:27 följande:

    Ååå vad jag håller tummarna för att det är din tur nu <3 att aldrig veta och bara få vänta hela tiden är det jobbigaste av allt så förstår hur du mår verkligen! SÅ många gånger som man hoppats så mycket. Men att spy och få blödning är ju inget man kan inbilla sig riktigt? Hoppas verkligen att det beror på att ett ägg har fäst sig! Har du läst någonstans ifall andra har kräkts i samband med att ägget fäst? <3


    Tack fina bx3 <3 ja det är verkligen påfrestande...Näe man tycker ju det?! Men samtidigt har kroppen betett sig konstigt så många gånger, så kan inte riktigt tro att det skulle vara annorlunda denna gången. Men självklart hoppas jag på det du säger, att ägget fäst sig <3 Näe har inte läst något om det, men får googla lite nu då :)
  • Fri 29 Oct 2021 09:06
    Bx3 skrev 2021-10-28 22:40:51 följande:

    Men nej vad ledsen jag blir, vet hur jobbig den känslan är! Men jag håller tummarna stenhårt för testet imorgon och att din magkänsla är fel. <3

    Jag känner absolut ingenting. Men det räknar jag inte riktigt med heller, vissa känner ju inte något förrän i v.8 ibland senare.. men man hoppas ju såklart på tidiga symptom! :) Har inte kunnat hålla mig så har tagit gravtest igår kväll och imorse, superblanka båda två. Jag pendlar så sjukt mycket i mina tankegångar.. å ena sidan tänker jag att inget är säkert innan testdagen 2e nov.. å andra sidan så tänker jag att jag har läst att blastocyst fäster sig inom 48h efter insättning och testen jag tagit är testlagrets extra känsliga så tycker hcg borde vara inom deras gräns 5 dagar efter insättning. Man blir ju verkligen koko av ivf! :P

    Nej man får nog ta tidiga test med en nypa salt och vänta in testdagen för att vara säker.. eller mensen då.. men om det inte tar sig så har vi ju frysen iaf <3 det känns ju som bättre odds än att bli gravid spontant för mig iaf.. får försöka leta efter de positiva sakerna i allt detta! <3


    Godmorgon! Den där känslan att tappen är öppen och mensen är på väg har försvunnit, satt i en dag bara. Men tror fortfarande att det är pga all progesteron jag tar som mensen håller sig borta.

    Skulle ju egentligen ta gravtest imorse, men min pojkvän har årets viktigaste dag på jobbet idag så han sa att är det bra nyheter kommer han inte kunna fokusera 100% på jobbet och inte njuta av nyheten, och är det dåliga nyheter så vill han vara hemma med mig. Så vi bestämde att vi testar imorgon istället. Då är detta RD 12 med en 5dagars, det borde visa rätt på testen då.

    Jag känner fortfarande ingenting, precis som du. Och det är ju inte helt ovanligt iof, men man vill ju gärna känna något.

    Jag tänker att du har testat för tidigt, testa igen efter bim så är det nog mer pålitligt tror jag. Hoppas vi båda får positiva test, men som du säger så har vi ju frysen annars. Har fått för mig att jag läst att frusna embryon har större chans att bli graviditet, så håller mitt hopp till det:)
  • Fri 29 Oct 2021 09:22
    Soff skrev 2021-10-28 21:30:33 följande:

    Hej på er. Idag 5 dagar innan bim fick jag en liten brun/röd blödning/flytning. Har ju tidigare fått så och det har aldrig betytt nåt... men det var länge sen jag hade det såhär tidigt innan mensen. Och tycker det är lite märkligt att jag får det när jag nu tar progesteron? Det borde snarare motverka mellanblödningar tänker jag? Usch, man bygger ju upp förhoppningar och är så van vid att det aldrig betyder nåt så är så rädd för dom här förhoppningarna. Igår spydde jag, och idag detta. Jag har dessutom varit otroligt konstig/uppblåst i magen, och mått illa.. >< men intalar mig själv att jag bara ätit något konstigt. För aldrig någonsin har ju något av dessa symptom betytt något alls...


    Åh Soff, gud vad spännande. Håller alla tummar och tår för er. Tänker att även om du tar progesteron så kan det bli en liten nidblödning. Nu måste det få vara er tur att få ett plus <3
  • Fri 29 Oct 2021 09:48
    Steeph skrev 2021-10-29 09:22:00 följande:
    Åh Soff, gud vad spännande. Håller alla tummar och tår för er. Tänker att även om du tar progesteron så kan det bli en liten nidblödning. Nu måste det få vara er tur att få ett plus <3

    Åh tack Steeph <3 hoppas <3 ..Hoppet går fram och tillbaka här.. Aa, jag tänkte mer att jag inte borde få någon mellanblödning när jag tar progesteron liksom, att det kanske borde vara en nidblödning då? Men jag vet inte. Jag kanske har helt fel.


    Läste att det är en del som har spytt någon vecka efter äl, när troligen ägget fäst. Sen hur troligt det är vet jag inte. Söker man så finner man ju vad man än letar efter liksom..  >< så man landar i att det bara är att vänta som vanligt så får man helt enkelt se. Åh vad jag önskar att det kunde bli det... <3 

  • Fri 29 Oct 2021 12:10
    Steeph skrev 2021-10-28 21:21:30 följande:
    Okej tar tillbaka lite? har blivit galet svullen över hela magen så har nog åkt på överstimulering. Så har druckit massor med vatten och vätskeersättning för att försöka kissa ut den här extra vätskan. Men själva äggplocket gick super, de är väldigt måna om en och ger smärtstillande direkt när de ser att man får ont, men också innan. Jag kände ingenting när han la lokalbedövning i underlivet, var helt smärtfri då. Kände lite vid äggblåsorna men då gav hon mer morfin bara. Jag fick oxksp följa allt på en skärm och embryologen ropade under tiden hur många ägg hon hittade. Så när jag gick tillbaka till rummet visste jag att det var minst 11 ägg, sen när de räknat klart så var det 16. Tror dock inte att alla gör så här, men det var skönt att höra att det iaf fanns ägg i mina folliklar. Det kommer gå hur bra som helst när det är dags för dig Vickan och er andra <3
    Okej, hoppas att det inte blir alltför besvärligt för dig och att de håller koll på ifall det skulle vara överstimulering eller inte. Hoppas att det känns bättre med svullnaden snart! Det låter jättefint, och de verkar väldigt omtänksamma och fina på vår klinik också så jag hoppas att äggplocket ska gå lika bra för mig som det gjorde för dig :) Tack för att du delar med dig, det är väldigt intressant och fint att få följa exakt hur äggplocket gick till t.ex. - och tack för de stöttande orden <3 Så spännande att din insättning närmar sig! Kommer att tänka på dig lite extra på söndag <3 
    Soff skrev 2021-10-28 21:30:33 följande:

    Hej på er. Idag 5 dagar innan bim fick jag en liten brun/röd blödning/flytning. Har ju tidigare fått så och det har aldrig betytt nåt... men det var länge sen jag hade det såhär tidigt innan mensen. Och tycker det är lite märkligt att jag får det när jag nu tar progesteron? Det borde snarare motverka mellanblödningar tänker jag? Usch, man bygger ju upp förhoppningar och är så van vid att det aldrig betyder nåt så är så rädd för dom här förhoppningarna. Igår spydde jag, och idag detta. Jag har dessutom varit otroligt konstig/uppblåst i magen, och mått illa.. >< men intalar mig själv att jag bara ätit något konstigt. För aldrig någonsin har ju något av dessa symptom betytt något alls...


    Ååh vad jag håller tummarna för dig Soff! Hoppas att det här är tecken på att det äntligen är dags! Det vore så välförtjänt <3 Har du tänkt att ta något test eller vill du vänta till BIM?
  • Fri 29 Oct 2021 12:19
    Vickan31 skrev 2021-10-29 12:10:28 följande:
    Okej, hoppas att det inte blir alltför besvärligt för dig och att de håller koll på ifall det skulle vara överstimulering eller inte. Hoppas att det känns bättre med svullnaden snart! Det låter jättefint, och de verkar väldigt omtänksamma och fina på vår klinik också så jag hoppas att äggplocket ska gå lika bra för mig som det gjorde för dig :) Tack för att du delar med dig, det är väldigt intressant och fint att få följa exakt hur äggplocket gick till t.ex. - och tack för de stöttande orden <3 Så spännande att din insättning närmar sig! Kommer att tänka på dig lite extra på söndag <3 
    Soff skrev 2021-10-28 21:30:33 följande:

    Hej på er. Idag 5 dagar innan bim fick jag en liten brun/röd blödning/flytning. Har ju tidigare fått så och det har aldrig betytt nåt... men det var länge sen jag hade det såhär tidigt innan mensen. Och tycker det är lite märkligt att jag får det när jag nu tar progesteron? Det borde snarare motverka mellanblödningar tänker jag? Usch, man bygger ju upp förhoppningar och är så van vid att det aldrig betyder nåt så är så rädd för dom här förhoppningarna. Igår spydde jag, och idag detta. Jag har dessutom varit otroligt konstig/uppblåst i magen, och mått illa.. >< men intalar mig själv att jag bara ätit något konstigt. För aldrig någonsin har ju något av dessa symptom betytt något alls...


    Ååh vad jag håller tummarna för dig Soff! Hoppas att det här är tecken på att det äntligen är dags! Det vore så välförtjänt <3 Har du tänkt att ta något test eller vill du vänta till BIM?
    Åh tack <3 Jag kommer nog vänta.. vågar inte ta något test >< är för rädd!!... men får se... 
  • Fri 29 Oct 2021 15:33

    Flyttar fram listan och ändrar min BIM :) det här va den senaste jag hitta. Rensat bort gamla datum som vi kommit överens om, men lägg gärna till er ni som inte är med :)

    NatMar005 PLUSSAT

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

    ?--------?---------------------

    Bx3, BIM 30/10, 32 år (försökt 1,5 år, haft 1 utomkveds, första IVF-försöket nu med testdag 2/11)

    Soff, BIM 2/11, 33 år (20:e försöket, 1:a med progesteronkräm)

    Mirabilis89, BIM 3/11, 32 år (17:e försöket)

    RH93, BIM 5/11, 28 år (15:e försöket)

    Vickan31, BIM 16/11, 32 år (18:e försöket, godkänd remiss och inväntar IVF)

  • hellow­0rld
    Fri 29 Oct 2021 20:47

    NatMar005 PLUSSAT

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

    Hellow0rld, BIM 27/11, 29 år, (18:e försöket. Remiss till IVF skickad, inväntar godkännande i januari)

    Bx3, BIM 30/10, 32 år (försökt 1,5 år, haft 1 utomkveds, första IVF-försöket nu med testdag 2/11)

    Soff, BIM 2/11, 33 år (20:e försöket, 1:a med progesteronkräm)

    Mirabilis89, BIM 3/11, 32 år (17:e försöket)

    RH93, BIM 5/11, 28 år (15:e försöket)

    Vickan31, BIM 16/11, 32 år (18:e försöket, godkänd remiss och inväntar IVF)

  • Bx3
    Fri 29 Oct 2021 20:50
    Längtartillvår skrev 2021-10-29 09:06:03 följande:

    Godmorgon! Den där känslan att tappen är öppen och mensen är på väg har försvunnit, satt i en dag bara. Men tror fortfarande att det är pga all progesteron jag tar som mensen håller sig borta.

    Skulle ju egentligen ta gravtest imorse, men min pojkvän har årets viktigaste dag på jobbet idag så han sa att är det bra nyheter kommer han inte kunna fokusera 100% på jobbet och inte njuta av nyheten, och är det dåliga nyheter så vill han vara hemma med mig. Så vi bestämde att vi testar imorgon istället. Då är detta RD 12 med en 5dagars, det borde visa rätt på testen då.

    Jag känner fortfarande ingenting, precis som du. Och det är ju inte helt ovanligt iof, men man vill ju gärna känna något.

    Jag tänker att du har testat för tidigt, testa igen efter bim så är det nog mer pålitligt tror jag. Hoppas vi båda får positiva test, men som du säger så har vi ju frysen annars. Har fått för mig att jag läst att frusna embryon har större chans att bli graviditet, så håller mitt hopp till det:)


    Shit helt sjukt egentligen att du är på RD 12! Jag håller ju på att få spel av ovetskapen och är på RD 6! :P vill bara spola fram tiden.. fast ändå inte. Det är lite som innan man skrapar sin trisslott så kan man leva lite i en bubbla med hopp/tro att man kanske snart är miljonär..

    Jag läste här om dagen att frysta har ungefär lika stor chans som färska så det är inte sämre med frysta iaf! Sen är det ju blastocyster vilket är superbra så jag tror och hoppas att det är vår tur nu <3 jag ska försöka hålla mig tills på söndag med att testa igen, har BIM imorgon..
  • Sat 30 Oct 2021 17:31

    Har nog aldrig hoppats på att må illa och spy tidigare, men nu hoppas jag verkligen. För att det skulle vara ett tydligt tecken. Har inte spytt mer. Har mått illa till och från. Men är väl säkert mensen som är på gång som vanligt bara. Alltså blir så trött på mig själv just nu. Om folk kunde se in i ens huvud, det är en enda röra. Fram och tillbaka hela tiden... jag känner efter konstant, och så tänker jag ibland att det bara känns som att mensen är på gång.. men ibland inbillar jag mig att det känns annorlunda... och så vänder det igen.. nej det är mensen som är på gång "hur kan jag ens tro något annat"... och så håller man på sådär..

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet