• Sun 6 Jun 2021 15:21
    365531 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    365531

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Bx3
    Sat 30 Oct 2021 17:40
    Soff skrev 2021-10-30 17:31:59 följande:

    Har nog aldrig hoppats på att må illa och spy tidigare, men nu hoppas jag verkligen. För att det skulle vara ett tydligt tecken. Har inte spytt mer. Har mått illa till och från. Men är väl säkert mensen som är på gång som vanligt bara. Alltså blir så trött på mig själv just nu. Om folk kunde se in i ens huvud, det är en enda röra. Fram och tillbaka hela tiden... jag känner efter konstant, och så tänker jag ibland att det bara känns som att mensen är på gång.. men ibland inbillar jag mig att det känns annorlunda... och så vänder det igen.. nej det är mensen som är på gång "hur kan jag ens tro något annat"... och så håller man på sådär..


    Herregud vad jag känner igen mig i allt du skriver, tror väldigt många av oss känner precis likadant många gånger! Jag har BIM idag och tar gravtest varje dag i tro om att bli mindre förvirrad men det är fasen omöjligt. Känslomässig bergochdalbana! <3 men nu är det snart din BIM och inom några dagar vet vi iaf svaret oavsett <3 önskar jag kunde ge dig en lösning, tips på något som underlättar men har inte en enda sak själv som funkat..
  • Sat 30 Oct 2021 18:06
    Soff skrev 2021-10-30 17:31:59 följande:

    Har nog aldrig hoppats på att må illa och spy tidigare, men nu hoppas jag verkligen. För att det skulle vara ett tydligt tecken. Har inte spytt mer. Har mått illa till och från. Men är väl säkert mensen som är på gång som vanligt bara. Alltså blir så trött på mig själv just nu. Om folk kunde se in i ens huvud, det är en enda röra. Fram och tillbaka hela tiden... jag känner efter konstant, och så tänker jag ibland att det bara känns som att mensen är på gång.. men ibland inbillar jag mig att det känns annorlunda... och så vänder det igen.. nej det är mensen som är på gång "hur kan jag ens tro något annat"... och så håller man på sådär..


    Fina Soff, det är verkligen tortyr denna process och så påfrestande :( som du säger om andra bara kunde förstå.. men vi håller tummarna stenhårt att illamåendet nu betyder något positivt <3
  • Sat 30 Oct 2021 19:07
    Bx3 skrev 2021-10-30 17:40:49 följande:
    Herregud vad jag känner igen mig i allt du skriver, tror väldigt många av oss känner precis likadant många gånger! Jag har BIM idag och tar gravtest varje dag i tro om att bli mindre förvirrad men det är fasen omöjligt. Känslomässig bergochdalbana! <3 men nu är det snart din BIM och inom några dagar vet vi iaf svaret oavsett <3 önskar jag kunde ge dig en lösning, tips på något som underlättar men har inte en enda sak själv som funkat..

    Aa det är verkligen bergochdalbana minst sagt <><... har inte heller något som funkat direkt.. försöker "leva som vanligt" men man får väl bara acceptera att det snurrar i skallen.. >< <3 .. aa snart vet man.. 


    RH93 skrev 2021-10-30 18:06:04 följande:
    Fina Soff, det är verkligen tortyr denna process och så påfrestande :( som du säger om andra bara kunde förstå.. men vi håller tummarna stenhårt att illamåendet nu betyder något positivt <3

    Verkligen.. idag var jag på 3-årskalas, där min brors nyfödde var, och dök upp ytterligare ett par som hade en nyfödd. Det var inte lätt, började nästan gråta. Jag hade stålsatt mig för min brors nyfödde, men var inte beredd på att det skulle dyka upp en till..Kunde nästan inte kolla dom i ögonen.. men vande mig lite efter ett tag.. allt detta, samtidigt som mitt huvud snurrade.. tack <3 har känts väldigt skumt i kroppen idag, men är väl säkert bara kroppen som hittar på saker för att förvirra ännu mer.. bara vänta och se.. 

  • Sun 31 Oct 2021 09:31

    Och där startade mensen, 2 dagar tidigt. Finns mycket som gör ont i den här processen men bland det så är känslan av att man är ?skadat gods? värst. Att kroppen inte kan göra det den ska, inte ens med hjälp av progesteronkräm. Hur kunde jag ens tro att det skulle vara något annat...

  • Sun 31 Oct 2021 09:53
    Soff skrev 2021-10-31 09:31:02 följande:

    Och där startade mensen, 2 dagar tidigt. Finns mycket som gör ont i den här processen men bland det så är känslan av att man är ?skadat gods? värst. Att kroppen inte kan göra det den ska, inte ens med hjälp av progesteronkräm. Hur kunde jag ens tro att det skulle vara något annat...


    Förstår hur du känner. Man gör alla "rätt" men ändå händer det aldrig. Sen finns det de som blir gravida av att nysa. Ta hand om dig! <3
  • Bx3
    Sun 31 Oct 2021 12:07
    Soff skrev 2021-10-31 09:31:02 följande:

    Och där startade mensen, 2 dagar tidigt. Finns mycket som gör ont i den här processen men bland det så är känslan av att man är ?skadat gods? värst. Att kroppen inte kan göra det den ska, inte ens med hjälp av progesteronkräm. Hur kunde jag ens tro att det skulle vara något annat...


    <3

    Du skrev precis som jag känner idag. Neg gravtest och känner att mensen är påväg. Aldrig känt mig så värdelös och misslyckad som jag gör idag. Inte ens när jag får en färdig blastocyst placerad i livmodern klarar jag av att bli gravid. Blir så förbannad på mig själv att jag gått med hopp och tro om att denna gång var vår tur.. känner med dig! Min sambo försöker vara positiv och har så svårt att förstå mig hur jag känner.. det går liksom inte att förklara för någon som inte varit med om det själv. Att trycka i sig massa medicin och tabletter som gör att man mår skit för att sen få reda på att det inte ens fungerat.. hopplöshet känner jag idag. Ska bara bädda ned mig idag och tillåta mig att tycka synd om mig själv 1 dag.

    Du är inte ensam, dina känslor är fullt normala <3 man måste få ha dåliga dagar utan att känna att man måste tänka positivt.
  • Sun 31 Oct 2021 16:15

    Soff och Bx3, vad jag lider med er <3 usch att det aldrig tar slut! Jag vill verkligen tro på att vi kommer nå vårat mål även om det tar så mycket tid, smärta och sorg från oss. Stor stor kram till er <3

  • Sun 31 Oct 2021 16:18
    +1

    Jag hoppas ingen tar illa vid, vill bara dela med mig av vår positiva upplevelse och våra positiva nyheter från dagens insättning.

    Jag var ganska nere när vi åkte till kliniken och tänkte om vi får 2 blastisar så blir jag mer än nöjd. Vi fick 5!!!! Alla riktigt snygga och den idag var tydligen en riktig 10 poängstenar. Vi har även 3 som odlas vidare till imorgon som varit lite sega i starten, så kanske någon mer kan frysas in om vi har den extra turen. Jag trodde aldrig på sånt här fint resultat av våra 9 befruktade. Så tacksam <3

  • Sun 31 Oct 2021 16:51
    Bx3 skrev 2021-10-31 12:07:58 följande:

    <3

    Du skrev precis som jag känner idag. Neg gravtest och känner att mensen är påväg. Aldrig känt mig så värdelös och misslyckad som jag gör idag. Inte ens när jag får en färdig blastocyst placerad i livmodern klarar jag av att bli gravid. Blir så förbannad på mig själv att jag gått med hopp och tro om att denna gång var vår tur.. känner med dig! Min sambo försöker vara positiv och har så svårt att förstå mig hur jag känner.. det går liksom inte att förklara för någon som inte varit med om det själv. Att trycka i sig massa medicin och tabletter som gör att man mår skit för att sen få reda på att det inte ens fungerat.. hopplöshet känner jag idag. Ska bara bädda ned mig idag och tillåta mig att tycka synd om mig själv 1 dag.

    Du är inte ensam, dina känslor är fullt normala <3 man måste få ha dåliga dagar utan att känna att man måste tänka positivt.


    Fina fina ni. Jag har fortfarande hängt med i tråden i bakgrunden, vill så gärna följa er resa fortfarande! Jag förstår precis vad ni beskriver. När min första IVF misslyckades har jag aldrig varit så nere i mitt liv. Allting kändes helt hopplöst, inte ens det kunde gå vägen. Det är tufft som fan, men fasiken om man inte överlever det mesta, fast det inte känns så. Sörj, var ledsen, men sen måste man kunna plocka upp sig själv och finna strategier att få vidare. Vet inte om de triggar eller hjälper, men min tog sig på den andra IVFn. Ingenting är omöjligt, de tar bara lite längre tid. Tänker på er!
  • Sun 31 Oct 2021 17:02
    ttcjuliaa skrev 2021-10-31 09:53:34 följande:
    Förstår hur du känner. Man gör alla "rätt" men ändå händer det aldrig. Sen finns det de som blir gravida av att nysa. Ta hand om dig! <3

    Ja det verkar verkligen kvitta om man gör alla rätt eller ej :'( ... det är så fruktansvärt orättvisst. Hade en extra förhoppning nu med progesteronkrämen.....Tack <3 


    Bx3 skrev 2021-10-31 12:07:58 följande:
    <3

    Du skrev precis som jag känner idag. Neg gravtest och känner att mensen är påväg. Aldrig känt mig så värdelös och misslyckad som jag gör idag. Inte ens när jag får en färdig blastocyst placerad i livmodern klarar jag av att bli gravid. Blir så förbannad på mig själv att jag gått med hopp och tro om att denna gång var vår tur.. känner med dig! Min sambo försöker vara positiv och har så svårt att förstå mig hur jag känner.. det går liksom inte att förklara för någon som inte varit med om det själv. Att trycka i sig massa medicin och tabletter som gör att man mår skit för att sen få reda på att det inte ens fungerat.. hopplöshet känner jag idag. Ska bara bädda ned mig idag och tillåta mig att tycka synd om mig själv 1 dag.

    Du är inte ensam, dina känslor är fullt normala <3 man måste få ha dåliga dagar utan att känna att man måste tänka positivt.

    Åh fy fan va jag lider med dig :'(( ...usch!! </3 ja den där känslan av att man känner sig värdelös och misslyckad är totalt hemsk!!.... och man vet inte riktigt vad man ska göra av alla dessa känslor ibland, man känner sig så hjälplös..det är tur man kan skriva av sig lite här ibland.. det kan verkligen kännas totalt hopplöst detta.. Nej jag känner likadant med min sambo. Han försöker förstå... men det gör han inte.. och så är det väl helt enkelt bara, men det kan vara lite knepigt ibland.. Han förstår inte helt hur jag kan tycka det är så jobbigt. 


    Ja det får du verkligen göra <3 och det ska jag också göra nu <3 ... bara se på nån serie.. Tack <3 Kram <3 


    Steeph skrev 2021-10-31 16:15:31 följande:

    Soff och Bx3, vad jag lider med er <3 usch att det aldrig tar slut! Jag vill verkligen tro på att vi kommer nå vårat mål även om det tar så mycket tid, smärta och sorg från oss. Stor stor kram till er <3


    Tack fina Steeph <3 ... näe känns som en evighet.. och kan inte se något slut på det.. allt känns så ouppnåerligt.. Jo jag hoppas det...idag är det dock svårt att känna. Men brukar komma igen lite efter någon dag... Kram<3 


    Steeph skrev 2021-10-31 16:18:23 följande:

    Jag hoppas ingen tar illa vid, vill bara dela med mig av vår positiva upplevelse och våra positiva nyheter från dagens insättning.

    Jag var ganska nere när vi åkte till kliniken och tänkte om vi får 2 blastisar så blir jag mer än nöjd. Vi fick 5!!!! Alla riktigt snygga och den idag var tydligen en riktig 10 poängstenar. Vi har även 3 som odlas vidare till imorgon som varit lite sega i starten, så kanske någon mer kan frysas in om vi har den extra turen. Jag trodde aldrig på sånt här fint resultat av våra 9 befruktade. Så tacksam <3


    Verkligen inte, vi alla kämpar här <3 vilka goda nyheter!! Låter ju toppen ju!! Kram! 


Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet