• Sun 6 Jun 2021 15:21
    362714 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    362714

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Wed 22 Dec 2021 08:45
    Jenniepennie031 skrev 2021-12-22 08:36:22 följande:

    Tack för svar! Ja vi har utrett men de hittar inget. IVF har inte direkt nämnts som en lösning eftersom vi blir gravida men nu börjar man ju fundera om det inte hade varit ett alternativ ändå. Om det inte tar sig nu under våren eller om det gör det men inte går vägen igen tror jag att det får bli nästa steg. Vet inte om ni vill svara på det - men ni som gör IVF privat - betalar ni för ett försök eller kör ni paket med typ tre försök?


    Åh då förstår jag. Ja, alltså vi har haft 2 ma och jag är gravid nu igen på andra insättningen. Blev inte gravid på färsk insättning utan fryst. Vi betalade 3 pack på en gång. Kostade 70.000 kronor och nu har vi 4 blastisar kvar i frysen. Skulle något gå tokigt denna graviditet också så kan vi köra 2 stimuleringar till då vi endast använt 1.
  • Wed 22 Dec 2021 11:12
    Carina82 skrev 2021-12-21 22:00:20 följande:
    Soff skrev 2021-12-21 18:33:54 följande:

    Uppdatering från mig. Idag var vårt första besök på kliniken inför vår IVF.


    Hej! Jag verkar också vara i fas med er, ska börja med behandlingen i slutet på januari om stjärnorna står rätt :) Spännande! Var och lärde mig ta sprutan i förra veckan, vill bara säga att jag testade att ta på mig själv och det var betydligt enklare än jag hade trott :) Jag vill nog ta sprutorna själv för att det känns mindre läskigt även om jag kommer tvinga mig kille att titta på haha! Tycker han känns allmänt distanserad till hela grejen, undrar inte så mycket och pratar knappt om det.. Lite trist men kanske svårt att greppa när det inte är ens egen kropp? Känner mig också lite ensam i processen, tur att vi har varandra <3
    Hej Carina! Vad kul att du också är i fas med oss :) Åh, jag visste inte att vissa får träna på att ta sprutan, jag har bara fått instruktionsvideos och det känns lite skrämmande. Jag är inte alls nålrädd men tanken på att jag eller min sambo ska sticka in en spruta i mig känns sådär :P Verkligen tur att vi har varandra :) <3 
  • Wed 22 Dec 2021 12:52
    Janni91 skrev 2021-12-22 11:12:12 följande:

    Hej Carina! Vad kul att du också är i fas med oss :) Åh, jag visste inte att vissa får träna på att ta sprutan, jag har bara fått instruktionsvideos och det känns lite skrämmande. Jag är inte alls nålrädd men tanken på att jag eller min sambo ska sticka in en spruta i mig känns sådär :P Verkligen tur att vi har varandra :) <3 


    Vad konstigt att det görs så olika, kanske beror på medicin? Jag fick först testa på en boll och sen frågade hon om jag ville testa att ta på mig själv (utan att spruta in nåt såklart). Jag testade med gonal-f, helt ärligt; det är inget att oroa sig för. Kändes knappt! Ska även ta fyremadel - den testade jag inte och hon sa att den kan svida lite mer. Men eftersom första typ inte kändes alls så behöver man nog inte vara orolig för den heller :) Aldrig kul med sprutor däremot! Verkligen tur att vi har varandra <3
  • Wed 22 Dec 2021 12:56
    Janni91 skrev 2021-12-22 11:12:12 följande:

    Hej Carina! Vad kul att du också är i fas med oss :) Åh, jag visste inte att vissa får träna på att ta sprutan, jag har bara fått instruktionsvideos och det känns lite skrämmande. Jag är inte alls nålrädd men tanken på att jag eller min sambo ska sticka in en spruta i mig känns sådär :P Verkligen tur att vi har varandra :) <3 


    Jag fick förresten inte göra det här på läkarbesöket utan när jag träffade en barnmorska några dagar senare. Har du gjort det? Annars kanske du kan be om det? Jag tycker det var väldigt skönt <3
  • Wed 22 Dec 2021 16:48
    Carina82 skrev 2021-12-22 12:56:43 följande:
    Jag fick förresten inte göra det här på läkarbesöket utan när jag träffade en barnmorska några dagar senare. Har du gjort det? Annars kanske du kan be om det? Jag tycker det var väldigt skönt <3
    Vad skönt att du fick testa och att det kändes bra! Jag hade fått information om att jag skulle på "sprutskola" igår men det var ju bara informationsblad och länkar som jag ska titta på hemma. Så jag får nog nöja mig med det, men jag överlever nog ändå hehe :) <3 
  • Wed 22 Dec 2021 18:15
    Janni91 skrev 2021-12-22 16:48:18 följande:

    Vad skönt att du fick testa och att det kändes bra! Jag hade fått information om att jag skulle på "sprutskola" igår men det var ju bara informationsblad och länkar som jag ska titta på hemma. Så jag får nog nöja mig med det, men jag överlever nog ändå hehe :) <3 


    Du kommer klara det galant, lovar!:)
  • Wed 22 Dec 2021 19:03
    Carina82 skrev 2021-12-22 18:15:36 följande:
    Du kommer klara det galant, lovar!:)
    Tack snälla!! :))
  • Thu 23 Dec 2021 15:25

    Vill passa på att önska er alla en god jul! Ni alla är helt fantastiska <3

  • Thu 23 Dec 2021 18:34
    Steeph skrev 2021-12-23 15:25:22 följande:

    Vill passa på att önska er alla en god jul! Ni alla är helt fantastiska <3


    God jul! Så glad att den här gruppen finns <3
  • Fri 24 Dec 2021 08:35
    Steeph skrev 2021-12-23 15:25:22 följande:

    Vill passa på att önska er alla en god jul! Ni alla är helt fantastiska <3


    God jul :) <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet