• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • RH93

    Här sniglar dagarna sig fram känner jag. Har snart äl men orkar knappt bry mig om det, räknar bara ner tills första ivf-samtalet (2 veckor nu). Började jobba igen igår och är så otroligt otaggad. Kommit in i en lite mer deppig fas igen där jag bara känner att jag inte bryr mig om något annat än att bli gravid. Allt annat känns så oviktigt så jag har liksom ingen energi att ge. Försöker fokusera på att träna igen och må så bra som möjligt innan vi nu får komma igång på riktigt. Är så konstigt i denna process att på nåt sätt går tiden otroligt långsamt, men samtidigt blir man stressad över att det gått så lång tid och man inte kommer nån vart.

    Hoppas ni alla här mår bra :)

  • ttcjuliaa
    RH93 skrev 2022-01-11 10:46:56 följande:

    Här sniglar dagarna sig fram känner jag. Har snart äl men orkar knappt bry mig om det, räknar bara ner tills första ivf-samtalet (2 veckor nu). Började jobba igen igår och är så otroligt otaggad. Kommit in i en lite mer deppig fas igen där jag bara känner att jag inte bryr mig om något annat än att bli gravid. Allt annat känns så oviktigt så jag har liksom ingen energi att ge. Försöker fokusera på att träna igen och må så bra som möjligt innan vi nu får komma igång på riktigt. Är så konstigt i denna process att på nåt sätt går tiden otroligt långsamt, men samtidigt blir man stressad över att det gått så lång tid och man inte kommer nån vart.

    Hoppas ni alla här mår bra :)


    Förstår dig till fullo! Jag testade negativt idag på bim -1. Bröt ihop totalt. Ingen mens I sikte men haft ont i ryggen igår och idag så det tog sig nog inte idag heller.
  • Mirabilis89

    Yes alltså, här går det undan! Trodde jag skulle få tid för utökat ultraljud och spolning till näst-nästa cykel i februari, läkaren på Stockholm IVF trodde det i går, men jag får tid redan till nästa, så den 24/1 ska jag få det "fixat". Skrattande

    Vi har nog tur att det går undan såpass, och tur att jag har så löjligt regelbunden cykel att jag kunde veta, boka och få tid så snabbt. Och eftersom sambons prov är den 28/1 kommer vi ju säkert kunna få iväg remissen i början va februari redan!Drömmer

  • ttcjuliaa
    Mirabilis89 skrev 2022-01-11 12:08:46 följande:

    Yes alltså, här går det undan! Trodde jag skulle få tid för utökat ultraljud och spolning till näst-nästa cykel i februari, läkaren på Stockholm IVF trodde det i går, men jag får tid redan till nästa, så den 24/1 ska jag få det "fixat". 

    Vi har nog tur att det går undan såpass, och tur att jag har så löjligt regelbunden cykel att jag kunde veta, boka och få tid så snabbt. Och eftersom sambons prov är den 28/1 kommer vi ju säkert kunna få iväg remissen i början va februari redan!


    Heja heja! Säg gärna till när du gjort spolningen, är nyfiken på hur det går till. Jag skulle ha gjort en i onsdags men då läkaren hittade en hinnsäck på vul så hon ville inte riskera att spola ur en eventuell graviditet. Men om det inte tar sig den här gången så kommer jag få komma tillbaka och göra en.
  • Mirabilis89
    ttcjuliaa skrev 2022-01-11 12:53:11 följande:
    Heja heja! Säg gärna till när du gjort spolningen, är nyfiken på hur det går till. Jag skulle ha gjort en i onsdags men då läkaren hittade en hinnsäck på vul så hon ville inte riskera att spola ur en eventuell graviditet. Men om det inte tar sig den här gången så kommer jag få komma tillbaka och göra en.
    Absolut! Som jag förstått det som är det som en mer noggrann ultraljudsundersökning av äggstockar och livmoder, och att de i samband med detta spruta in kontrastvätska i äggledarna för att se om det är något stopp eller så. De rekommenderar att ta två alvedon och en ipren innan och att det kan kännas som mensvärk efteråt ungefär, så det ska nog inte vara så farligt!
  • RH93
    ttcjuliaa skrev 2022-01-11 11:20:58 följande:

    Förstår dig till fullo! Jag testade negativt idag på bim -1. Bröt ihop totalt. Ingen mens I sikte men haft ont i ryggen igår och idag så det tog sig nog inte idag heller.


    Åh va trist :( massa kramar!
  • RH93
    ttcjuliaa skrev 2022-01-11 12:53:11 följande:

    Heja heja! Säg gärna till när du gjort spolningen, är nyfiken på hur det går till. Jag skulle ha gjort en i onsdags men då läkaren hittade en hinnsäck på vul så hon ville inte riskera att spola ur en eventuell graviditet. Men om det inte tar sig den här gången så kommer jag få komma tillbaka och göra en.


    Är väldigt individuellt hur det känns men kan säga att jag, som har låg smärttröskel, tyckte inte det va farligare än lite lättare mensvärk. Är ganska obehagligt när vätskan rinner ur en och det spänner lite när den sprutas in, men själva lilla slangen som dom använder märkte jag inte av alls. Det går väldigt fort och man kan få se själv på monitorn hur det ser ut :)
  • Tildasafira

    Längesen jag skrev nu, har känt att jag behövt en lång paus efter allt med operationen i samband med äggplocket som gick snett. Har mått sisådär.

    Till min stora förvåning plussade jag idag. Igen. Har inte gjort någon återföring än och har sedan operationen rasat i vikt och haft bruna torkatblodblandade flytningar. Och det tillsammans med min historik av måååånga missfall bidrar såklart till att jag inte har särskilt stort hopp. Funderar på hur det ens är möjligt att det går vägen såhär tätt inpå en magoperation??Vi får se hur det ter sig, och om det ökar tills på fredag har jag bestämt mig för att kräva ett blodprov och tidig koll så allt ser ok ut efter operationen.

    Har följt er på avstånd och hejat på, hoppas ni får komma igång med ivf och att ni som är i processen får en lyckad sådan <3

    Svagt, men dom är där

  • ttcjuliaa
    RH93 skrev 2022-01-11 13:55:42 följande:

    Är väldigt individuellt hur det känns men kan säga att jag, som har låg smärttröskel, tyckte inte det va farligare än lite lättare mensvärk. Är ganska obehagligt när vätskan rinner ur en och det spänner lite när den sprutas in, men själva lilla slangen som dom använder märkte jag inte av alls. Det går väldigt fort och man kan få se själv på monitorn hur det ser ut :)


    Åhhh tack för svar! Då ska det säkert gå bra. Jag tror jag har normal smärttröskel men det kanske är enklare att ta sig igenom smärta om det för något gott med sig. Spännande att man får se på skärmen när de gör det :D
  • RH93
    Tildasafira skrev 2022-01-11 14:16:07 följande:

    Längesen jag skrev nu, har känt att jag behövt en lång paus efter allt med operationen i samband med äggplocket som gick snett. Har mått sisådär.

    Till min stora förvåning plussade jag idag. Igen. Har inte gjort någon återföring än och har sedan operationen rasat i vikt och haft bruna torkatblodblandade flytningar. Och det tillsammans med min historik av måååånga missfall bidrar såklart till att jag inte har särskilt stort hopp. Funderar på hur det ens är möjligt att det går vägen såhär tätt inpå en magoperation??Vi får se hur det ter sig, och om det ökar tills på fredag har jag bestämt mig för att kräva ett blodprov och tidig koll så allt ser ok ut efter operationen.

    Har följt er på avstånd och hejat på, hoppas ni får komma igång med ivf och att ni som är i processen får en lyckad sådan <3

    Svagt, men dom är där


    Åh fina Tilda. Hoppas så att detta är erat guldägg som vill stanna kvar <3 tycker det ser ganska starkt ut ändå! Kram
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet