• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Soff
    MrsXy skrev 2022-01-16 00:25:35 följande:
    Åh jag känner sååå igen mig. Man orkar liksom inte ens bry sig tillsist, trots att man ändå försöker kring äl. Känns så djupt tragiskt allt detta. 
    Har nyligen haft ett sent missfall så även därför det känns så så så hopplöst... 
    Men vad kul att du får börja med ivf ! Har ni väntat länge på det ? Lycka till 

    Precis!! Man orkar verkligen inte bry sig.. Otroligt sorgligt, men så är sanningen. Beklagar verkligen ditt sena missfall :'( kan inte ens föreställa mig hur ont det skulle göra om jag äntligen hade blivit gravid.


    Ja det känns lite som att jag får lite mer ro i kroppen när jag vet att jag har det framför mig, att man liksom kommer få bästa möjliga hjälp att bli gravid. Ja usch, väntan är det värsta med allt detta. Först har man ju försökt i 1 års tid, sen så fick vi remiss skickad i juni 2021.. och pga att jag har en njursjukdom (som förövrigt inte är farlig) så hamnade vi på "speciallistan" där vi måste få vår ivf i Huddinge. Det har tagit betydligt längre tid... vi skulle annars fått börja med ivf kring sept.. så det var jag inställd på först. Slaget i magen när jag fick veta att det skulle ta ännu längre tid var inte kul. Kändes förjävligt.


    Tack <3 

  • Soff
    Carina82 skrev 2022-01-16 11:09:14 följande:
    Jag är precis som du just nu! Väntar på mensen men känner mig rätt avstängd, bara antar att det inte kommer ha gått den här gången heller. Man blir lite avtrubbad! Vad spännande med sprut-mötet :)

    Avstängd/avtrubbad är ordet!.. Usch, det är så tråkigt att det kommit till det. Ja man bara antar det, för det finns liksom inte riktigt något annat i ens värld. Man tror inte att man kan vara en av de som faktiskt får ett plus. 


    Ja, det blir spännande! :) känner mig så himla redo att börja nu!! Vill inte vänta mer!!... 

  • Ericky

    Det var inte vår tur nu heller. Tidigt missfall nummer 2 och nu totalt 3 missfall sedan vi började försöka I augusti 2020.

    Bitter på livet och hoppas att det blir ett snabbt avklarat missfall åtminstone.

    Välkomna ni nya yill gruppen <3

  • MrsXy
    Hejsan91hejsan skrev 2022-01-16 08:51:12 följande:
    Åh beklagar! Fick första i vecka 12 och andra i vecka 14. Erbjöds tidigt ul andra gången och de såg bra ut så började få upp förhoppningarna. Gjorde även nipt privat som såg bra ut i vecka 12. Däremot hittade de då en kromosomavvikelser på blodprovet någon vecka senare och då såg man även vid kontroll ultraljud att fostret somnat in så fick ta fostervattenprov etc.. har varit psykiskt riktigt tufft och känns tungt att annalists kommer våga hoppas för mkt igen.

    När fick du dina missfall? Vad händer för dig :(?

    Ja aldrig haft en nidblödning innan men gick på toa nu efter natten och inte kommit ngt mer så verkar ju inte vara en vanlig mens iaf. Jobbigt för börjar sätta tankar i huvudet nu samtidigt som jag absolut inte vågar hoppas något..
    Åh okej beklagar... Sa de vad det var för kromosomavvikelse på nipt?
    Första gången v. 12 hade den somnat in en vecka innan kub v. 13.. Ingen aning varför.. 
    Andra gången v. 18 :( 
    Troligen en infektion, allt såg superfint ut på kub och även en till ul efter kub. Värsta jag varit med om. Dubbel otur. 
    Så nu sån extrem sorg och oro om man ska våga igen? 
    Det låter ju ändå som nid tycker jag :) När har du bim? :)
  • MrsXy
    Soff skrev 2022-01-16 13:09:56 följande:

    Precis!! Man orkar verkligen inte bry sig.. Otroligt sorgligt, men så är sanningen. Beklagar verkligen ditt sena missfall :'( kan inte ens föreställa mig hur ont det skulle göra om jag äntligen hade blivit gravid.


    Ja det känns lite som att jag får lite mer ro i kroppen när jag vet att jag har det framför mig, att man liksom kommer få bästa möjliga hjälp att bli gravid. Ja usch, väntan är det värsta med allt detta. Först har man ju försökt i 1 års tid, sen så fick vi remiss skickad i juni 2021.. och pga att jag har en njursjukdom (som förövrigt inte är farlig) så hamnade vi på "speciallistan" där vi måste få vår ivf i Huddinge. Det har tagit betydligt längre tid... vi skulle annars fått börja med ivf kring sept.. så det var jag inställd på först. Slaget i magen när jag fick veta att det skulle ta ännu längre tid var inte kul. Kändes förjävligt.


    Tack <3 


    Åh okej... Så ni har försökt i ett år sen i juni fick ni remiss? Ja all väntan är ju så jobbig att man vill bara lägga sig ner och sova bort livet typ... 
    Vi försökte i ca 1 år och några mån innan vi fick göra utredning, blev gravid under utredningen... Sen ma.. 
    Sen gravid igen, sen sent mf... v. 18 :( 
    Första gången tog otroligt lång tid, ska man göra om allt igen? 
    Jag hade nästan glömt all besvikelse på att vänta på mens, förväntan, besvikelse osv... Sen blev jag gravid och varje gång har det gått dåligt. Känns fruktansvärt. 
    Tänk om det händer igen liksom.. 
    Har du varit gravid någon gång tidigare? 
    Skönt att ni iaf har en tid nu ! 
  • MrsXy
    Ericky skrev 2022-01-16 15:28:30 följande:

    Det var inte vår tur nu heller. Tidigt missfall nummer 2 och nu totalt 3 missfall sedan vi började försöka I augusti 2020.

    Bitter på livet och hoppas att det blir ett snabbt avklarat missfall åtminstone.

    Välkomna ni nya yill gruppen <3


    Åh nej :( :( Så tråkigt. Vilken v var det? 
    Livet är så orättvist. 
  • Mirabilis89
    Ericky skrev 2022-01-16 15:28:30 följande:

    Det var inte vår tur nu heller. Tidigt missfall nummer 2 och nu totalt 3 missfall sedan vi började försöka I augusti 2020.

    Bitter på livet och hoppas att det blir ett snabbt avklarat missfall åtminstone.

    Välkomna ni nya yill gruppen <3


    Finner inga ord. < 3
  • RH93
    Ericky skrev 2022-01-16 15:28:30 följande:

    Det var inte vår tur nu heller. Tidigt missfall nummer 2 och nu totalt 3 missfall sedan vi började försöka I augusti 2020.

    Bitter på livet och hoppas att det blir ett snabbt avklarat missfall åtminstone.

    Välkomna ni nya yill gruppen <3


    Så ledsen för er skull :( <3
  • RH93
    Soff skrev 2022-01-15 23:01:13 följande:

    Hej på er. Och välkomna alla nya i tråden! <3 

    Jag har inte riktigt orkat vara lika aktiv här, men följer med i tråden. Har känt att jag liksom inte har något hopp om att det ska gå på naturlig väg, så jag står lite på paus just nu känns det som tills vi får börja med IVF. Vi har dock gjort ett försök som vanligt kring äl, för det är klart, man vet ju aldrig! Men tycker jag börjar känna mens-känningar som vanligt idag. Men helt väntat från min sida, så helt ärligt så reagerar jag knappt längre.

    Jag ser fram emot ivf nu, att få komma framåt. På Tisdag ska vi till Huddinge och få lära oss hur man tar sprutorna! :)) Jag ägnade typ en hel kväll på youtube och kollade folks ivf-resor och hur man tar sprutor etc. >< hah.. Jag känner mig redo nu! 


    Förstår verkligen din känsla Soff. Min sambo är sjuk just nu så oklart om vi ens hinner med ett försök men bryr mig typ inte.

    Men kul att du ändå känner dig peppad på ivf. Ser fram emot att få följa dig i det. Blir det vid nästa mens ni får börja?
  • Carina82
    Ericky skrev 2022-01-16 15:28:30 följande:

    Det var inte vår tur nu heller. Tidigt missfall nummer 2 och nu totalt 3 missfall sedan vi började försöka I augusti 2020.

    Bitter på livet och hoppas att det blir ett snabbt avklarat missfall åtminstone.

    Välkomna ni nya yill gruppen <3


    Åh nej! Beklagar sorgen <3 Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste kännas usch <\3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet