• Sun 6 Jun 2021 15:21
    365400 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    365400

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Mon 17 Jan 2022 07:17
    MrsXy skrev 2022-01-16 15:41:08 följande:

    Åh okej beklagar... Sa de vad det var för kromosomavvikelse på nipt?

    Första gången v. 12 hade den somnat in en vecka innan kub v. 13.. Ingen aning varför.. 

    Andra gången v. 18 :( 

    Troligen en infektion, allt såg superfint ut på kub och även en till ul efter kub. Värsta jag varit med om. Dubbel otur. 

    Så nu sån extrem sorg och oro om man ska våga igen? 

    Det låter ju ändå som nid tycker jag :) När har du bim? :)


    Ååh fick precis ett tydligt plus när jag testade med tidigt graviditetstest, (negativt med en billig variant). kan knappt tro att vi blev gravida på första försöket efter ma denna gång. Tog ändå rätt lång tid sist..men ja ska inte bli för glad nu men känns ändå skönt att man får en utredning om detta inte går bra.

    De hittade trisomi 18, så väldigt väldigt ovanligt :( men kommer iaf bli erbjuden extra koller denna gång. Men ja kommer bli psykiskt tufft även denna graviditet kommer inte vågar hoppa på något :/

    Åå nej i vecka 18 :( ? Fy stackare :( måste varit så tufft när man säkert byggt upp massa förhoppningar. Har du fått prata med någon psykolog? Kram och all styrka till dig <3
  • Mon 17 Jan 2022 08:57
    ElkaSJ skrev 2022-01-15 09:00:30 följande:

    Hej!

    Skulle ni tolka detta som stegring? Har gjort otaliga test men kände spontant att jag måste fråga, är lite osäker på hur vi ska tolka de - ligga typ om 24 timmar?


    Har du testat appen PreMom? Där kan man fota sina ÄL-tester och så "analyserar" den åt en, så får man lite hjälp med att hitta stegringen om man tycker att det är svårt :) Jag tyckte att det var smidigt när jag använde den!
  • Mon 17 Jan 2022 09:05

    Hej allihopa!

    Jag har varit lite MIA de senaste månaderna, men jag har läst alla inlägg under denna tid! Jag är så glad för er som fått era plus och mitt hjärta blöder för er som gått igenom missfall, det måste vara fruktansvärt!

    Vi var på "uppstartsmöte" på Sophiahemmet i slutet på november och såklart lyckades jag få mens ca tre dagar innan, så jag missade chansen både för november och december pga av julledighet...

    Igår kom mensen igen och jag sitter nu och väntar på samtal från Sophiahemmet om vi får köra igång denna cykel. Det känns inte supersannolikt att jag får köra äggplock denna månad, med tanke på Corona-läget och att januari känns som en månad då många startar igång. Så jag är inte allt för hoppfull, men hoppas såklart på att få köra igång med sprutor idag!

  • Mon 17 Jan 2022 09:06
    MsTintin skrev 2022-01-17 08:57:41 följande:

    Har du testat appen PreMom? Där kan man fota sina ÄL-tester och så "analyserar" den åt en, så får man lite hjälp med att hitta stegringen om man tycker att det är svårt :) Jag tyckte att det var smidigt när jag använde den!


    För mig blir de aldrig starkare än sådär så skulle ligga idag och 2 dagar till sen för att vara på den säkra sidan. Äl sker ju ca 24-48 h efter utslag. Om du använder flo appen och markerar positivt äl test så tycker jag man brukar få en bra indikation :) !

    Låg själv 7 dagar i rad denna månad för att jag började se ett streck väldigt tidigt så misstolkade resultatet och insåg sen att det var som starkast typ 4 dagar senare. Plussade faktiskt nu i morse så verkar ha funkat denna gång :)!!
  • Mon 17 Jan 2022 09:28

    Hej på er! Nu var det många veckor sedan jag var inne här, och jag har inte hunnit läsa ikapp så förlåt att jag missat så mycket här men ni ska veta att jag tänker på er alla jättemycket! Här började året tyvärr inte så bra: istället för en ny IVF ska jag och min sambo gå skilda vägar. Det känns som rätt beslut trots allt, men när man har en sån stark barnlängtan som jag har så förstår ni att det även är den drömmen som krossas och jag tror att det var den gemensamma drömmen som höll ihop oss mer än något annat. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga just nu, allt känns väldigt rörigt i huvudet. Vi skulle egentligen ha flyttat tillsammans till en ny fin lägenhet i början av januari men nu har jag flyttat själv istället. Allt känns såklart konstigt och overkligt, men jag försöker att ta en dag i taget. Stor kram till alla er kämpar, ni är fantastiska! Hjärta

  • Mon 17 Jan 2022 10:38
    +1
    Vickan31 skrev 2022-01-17 09:28:16 följande:

    Hej på er! Nu var det många veckor sedan jag var inne här, och jag har inte hunnit läsa ikapp så förlåt att jag missat så mycket här men ni ska veta att jag tänker på er alla jättemycket! Här började året tyvärr inte så bra: istället för en ny IVF ska jag och min sambo gå skilda vägar. Det känns som rätt beslut trots allt, men när man har en sån stark barnlängtan som jag har så förstår ni att det även är den drömmen som krossas och jag tror att det var den gemensamma drömmen som höll ihop oss mer än något annat. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga just nu, allt känns väldigt rörigt i huvudet. Vi skulle egentligen ha flyttat tillsammans till en ny fin lägenhet i början av januari men nu har jag flyttat själv istället. Allt känns såklart konstigt och overkligt, men jag försöker att ta en dag i taget. Stor kram till alla er kämpar, ni är fantastiska! Hjärta


    Åh hjälp vilken jobbig situation, men låter lite som att du kunnat bearbeta det lite iallafall. I slutändan blir det nog bäst som du säger, även om det förstås fortfarande är tufft och färskt just nu. Hjärta
  • Mon 17 Jan 2022 11:19
    +1
    Vickan31 skrev 2022-01-17 09:28:16 följande:

    Hej på er! Nu var det många veckor sedan jag var inne här, och jag har inte hunnit läsa ikapp så förlåt att jag missat så mycket här men ni ska veta att jag tänker på er alla jättemycket! Här började året tyvärr inte så bra: istället för en ny IVF ska jag och min sambo gå skilda vägar. Det känns som rätt beslut trots allt, men när man har en sån stark barnlängtan som jag har så förstår ni att det även är den drömmen som krossas och jag tror att det var den gemensamma drömmen som höll ihop oss mer än något annat. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga just nu, allt känns väldigt rörigt i huvudet. Vi skulle egentligen ha flyttat tillsammans till en ny fin lägenhet i början av januari men nu har jag flyttat själv istället. Allt känns såklart konstigt och overkligt, men jag försöker att ta en dag i taget. Stor kram till alla er kämpar, ni är fantastiska! Hjärta


     Uff, vad tråkigt att höra Rynkar på näsan Du har oss andra som stöd här! Stor kram Hjärta 
  • Mon 17 Jan 2022 13:35
    +1
    Vickan31 skrev 2022-01-17 09:28:16 följande:

    Hej på er! Nu var det många veckor sedan jag var inne här, och jag har inte hunnit läsa ikapp så förlåt att jag missat så mycket här men ni ska veta att jag tänker på er alla jättemycket! Här började året tyvärr inte så bra: istället för en ny IVF ska jag och min sambo gå skilda vägar. Det känns som rätt beslut trots allt, men när man har en sån stark barnlängtan som jag har så förstår ni att det även är den drömmen som krossas och jag tror att det var den gemensamma drömmen som höll ihop oss mer än något annat. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga just nu, allt känns väldigt rörigt i huvudet. Vi skulle egentligen ha flyttat tillsammans till en ny fin lägenhet i början av januari men nu har jag flyttat själv istället. Allt känns såklart konstigt och overkligt, men jag försöker att ta en dag i taget. Stor kram till alla er kämpar, ni är fantastiska! 


    Vickan <333 så ledsen att höra detta, men samtidigt glad att du känner någonstans att det är rätt. Jag tror 100% att du kommer bli mamma på ett eller annat sätt framöver. hejjar på dig <3 stor kram!!!
  • Mon 17 Jan 2022 14:14
    Ericky skrev 2022-01-16 15:28:30 följande:

    Det var inte vår tur nu heller. Tidigt missfall nummer 2 och nu totalt 3 missfall sedan vi började försöka I augusti 2020.

    Bitter på livet och hoppas att det blir ett snabbt avklarat missfall åtminstone.

    Välkomna ni nya yill gruppen <3


    Åh, att livet kan vara så orättvist mot er Ericky! :( Stor kram <3 
  • Mon 17 Jan 2022 14:17
    +1
    Vickan31 skrev 2022-01-17 09:28:16 följande:

    Hej på er! Nu var det många veckor sedan jag var inne här, och jag har inte hunnit läsa ikapp så förlåt att jag missat så mycket här men ni ska veta att jag tänker på er alla jättemycket! Här började året tyvärr inte så bra: istället för en ny IVF ska jag och min sambo gå skilda vägar. Det känns som rätt beslut trots allt, men när man har en sån stark barnlängtan som jag har så förstår ni att det även är den drömmen som krossas och jag tror att det var den gemensamma drömmen som höll ihop oss mer än något annat. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga just nu, allt känns väldigt rörigt i huvudet. Vi skulle egentligen ha flyttat tillsammans till en ny fin lägenhet i början av januari men nu har jag flyttat själv istället. Allt känns såklart konstigt och overkligt, men jag försöker att ta en dag i taget. Stor kram till alla er kämpar, ni är fantastiska! Hjärta


    Åh, Vickan! Har tänkt på dig och undrat hur du mår. Förstår att du har mycket att bearbeta just nu. Lycka till framöver, du verkar vara en så otroligt fin person <3 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet