• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Janni91

    Jag som tänkte att nu jävlar vänder det, 2022!! Har precis fått mitt testsvar och jag har Covid. Jag förstår inte hur jag har fått det, har varit såå försiktig och bara varit hemma senaste veckorna förutom när jag lämnade ett blodprov på Livio och när jag hämtade ett paket i en obemannad butik utan några människor OCH jag spritade händerna. 

    Trodde att mensen skulle komma i tisdags för jag tror ÄL kom lite tidigare denna månaden. Har även känt av lite lite "värk" till och från långt ner i magen (eller inbillning), så jag började bli hoppfull, men nu känns det kört. Ska ringa Livio imorgon och fråga hur jag ska göra om mensen kommer i helgen, hoppas vi inte behöver vänta ännu längre <3 

  • RH93
    Janni91 skrev 2022-01-20 20:28:37 följande:

    Jag som tänkte att nu jävlar vänder det, 2022!! Har precis fått mitt testsvar och jag har Covid. Jag förstår inte hur jag har fått det, har varit såå försiktig och bara varit hemma senaste veckorna förutom när jag lämnade ett blodprov på Livio och när jag hämtade ett paket i en obemannad butik utan några människor OCH jag spritade händerna. 

    Trodde att mensen skulle komma i tisdags för jag tror ÄL kom lite tidigare denna månaden. Har även känt av lite lite "värk" till och från långt ner i magen (eller inbillning), så jag började bli hoppfull, men nu känns det kört. Ska ringa Livio imorgon och fråga hur jag ska göra om mensen kommer i helgen, hoppas vi inte behöver vänta ännu längre <3 


    Nä fyfan va jobbigt :( hoppas mensen inte kommer eller ni kan få komma igång med ivfen snart ändå <3 nu drogs ju karantänsreglerna ner till 5 dagar i alla fall.
  • Soff
    RH93 skrev 2022-01-20 15:02:50 följande:
    Kan bara citera vissa inlägg tydligen haha.
    Men guuud så kul Soff att ni är på gång nu och har fått datum att förhålla er till. Så himla snart ju! Så glad att saker äntligen börjar gå din väg lite :) jag trodde aldrig jag skulle vara så taggad på nåt som egentligen skrämmer livet ur mig (nålar/sprutor) men man räknar verkligen ner dagarna. Verkligen overkligt att man snart kanske är gravid! <3

    Jaa det känns som en stor sten lättat från mina axlar när vi blev inplanerade i deras kalender <3 Som man väntat!!..... 


    Haha >< eller hur!? Det är som att längtan att bli gravid övervinner precis allt, man gör vad som helst! Ja så otroligt spännande!! <3 

  • Soff
    Janni91 skrev 2022-01-20 20:28:37 följande:

    Jag som tänkte att nu jävlar vänder det, 2022!! Har precis fått mitt testsvar och jag har Covid. Jag förstår inte hur jag har fått det, har varit såå försiktig och bara varit hemma senaste veckorna förutom när jag lämnade ett blodprov på Livio och när jag hämtade ett paket i en obemannad butik utan några människor OCH jag spritade händerna. 

    Trodde att mensen skulle komma i tisdags för jag tror ÄL kom lite tidigare denna månaden. Har även känt av lite lite "värk" till och från långt ner i magen (eller inbillning), så jag började bli hoppfull, men nu känns det kört. Ska ringa Livio imorgon och fråga hur jag ska göra om mensen kommer i helgen, hoppas vi inte behöver vänta ännu längre <3 


    Men åh typiskt!!!! :( men många som får det nu får det väldigt milt så förhoppningsvis så drar det över superfort så det inte påverkar processen <3 
  • Janni91
    RH93 skrev 2022-01-21 09:58:18 följande:
    Nä fyfan va jobbigt :( hoppas mensen inte kommer eller ni kan få komma igång med ivfen snart ändå <3 nu drogs ju karantänsreglerna ner till 5 dagar i alla fall.
    Soff skrev 2022-01-21 10:51:19 följande:
    Men åh typiskt!!!! :( men många som får det nu får det väldigt milt så förhoppningsvis så drar det över superfort så det inte påverkar processen <3 
    Tack fina ni <3 Ja, jag såg det sen och idag har jag pratat med Livio och jag kommer troligtvis få börja med sprutorna när/om mensen kommer! :) Jag har fortfarande inte haft någon blödning, om jag inte är gravid så är det ju Covid som har strulat till det för jag borde fått den för flera dagar sedan. Barnmorskan på Livio bad mig ta ett test även om jag får en blödning så jag är helt säker innan jag börjar med sprutorna. 

    Känner mig fortfarande väldigt förkyld, hoppas verkligen det släpper snart!

  • Janni91

    ALLTSÅ HÖRRNI!! Jag hade bestämt mig för att ta ett test idag på morgonen, men råkade vakna mitt i natten så jag tog nu istället. Först tog jag två från RFSU som visade två streck och sen Clearblue som visar "Gravid vecka 2-3". Jag bara skakar, är så chockad!! För er som inte har följt mig så har jag aldrig varit gravid och nu är det 1,5 år sedan vi började försöka. Detta var första försöket sedan i augusti pga en operation som skulle läka ut och nu väntade jag på att mensen skulle komma så vi kunde påbörja vår första IVF! <3

  • RH93
    Janni91 skrev 2022-01-22 02:53:55 följande:

    ALLTSÅ HÖRRNI!! Jag hade bestämt mig för att ta ett test idag på morgonen, men råkade vakna mitt i natten så jag tog nu istället. Först tog jag två från RFSU som visade två streck och sen Clearblue som visar "Gravid vecka 2-3". Jag bara skakar, är så chockad!! För er som inte har följt mig så har jag aldrig varit gravid och nu är det 1,5 år sedan vi började försöka. Detta var första försöket sedan i augusti pga en operation som skulle läka ut och nu väntade jag på att mensen skulle komma så vi kunde påbörja vår första IVF! <3


    Omg!! Stort grattis <3 så häftigt, nu va det äntligen din tur!
  • Soff
    Janni91 skrev 2022-01-22 02:53:55 följande:

    ALLTSÅ HÖRRNI!! Jag hade bestämt mig för att ta ett test idag på morgonen, men råkade vakna mitt i natten så jag tog nu istället. Först tog jag två från RFSU som visade två streck och sen Clearblue som visar "Gravid vecka 2-3". Jag bara skakar, är så chockad!! För er som inte har följt mig så har jag aldrig varit gravid och nu är det 1,5 år sedan vi började försöka. Detta var första försöket sedan i augusti pga en operation som skulle läka ut och nu väntade jag på att mensen skulle komma så vi kunde påbörja vår första IVF! <3


    Men HERREGUD!!!! Va sjuuuukt!!!!!! GRATTIS!!! Vilken lycka!! <3 <3 <3 Du är ju i samma läge som jag tidsmässigt både hur länge du försökt och när du skulle börja med IVF, ger mig hopp om att det är möjligt <3 SÅ glad för din skull<3 
  • Janni91
    RH93 skrev 2022-01-22 06:26:49 följande:
    Omg!! Stort grattis <3 så häftigt, nu va det äntligen din tur!
    Tack snälla RH93!! <3 
    ttcjuliaa skrev 2022-01-22 09:18:49 följande:

    Kan inte citera Janni, men jättegrattis!! Skrattande


    Tack så hemskt mycket Julia! :D 
    Soff skrev 2022-01-22 11:02:16 följande:
    Men HERREGUD!!!! Va sjuuuukt!!!!!! GRATTIS!!! Vilken lycka!! <3 <3 <3 Du är ju i samma läge som jag tidsmässigt både hur länge du försökt och när du skulle börja med IVF, ger mig hopp om att det är möjligt <3 SÅ glad för din skull<3 
    Jag vet, helt galet ju!!! :D Tack snälla Soff! <3 <3 <3 Härligt att höra att det ger dig hopp, jag tvivlade verkligen på om jag någonsin skulle bli gravid spontant. Kände knappt av min ägglossning denna månaden och fick Covid, så det var ju lite oväntat att det skulle ta sig nu. 

    Nu håller jag tummarna för att det går vägen och att alla ni blir gravida snart, hoppas så för er alla! Jag hänger gärna kvar lite i bakgrunden, vill följa er resa <3 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet