• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Sellerin
    Soff skrev 2022-05-13 07:29:36 följande:
    Officiell testdag idag och jag har varit så nervös!! men tydligare än såhär blir det väl inte?!! <3!!!!!!!!
    Hej Soff :) 

    Vi verkar vara några stycken som följt bland annat dig i bakgrunden i hopp om att en dag få skriva grattis <3 Vi var i samma BIM-grupper vintern 2020/2021. 

    Blev helt varm inombords när jag gick in i tråden och såg att du testat två olika dagar och att det nu är plus. Underbart! Du berör verkligen en i beskrivningen av barnlängtan och jag har hoppats och hoppats på att det ska få bli din tur. Mitt största grattis till dig! <3 <3 <3 
  • Soff
    Sellerin skrev 2022-05-14 23:50:32 följande:
    Hej Soff :) 

    Vi verkar vara några stycken som följt bland annat dig i bakgrunden i hopp om att en dag få skriva grattis <3 Vi var i samma BIM-grupper vintern 2020/2021. 

    Blev helt varm inombords när jag gick in i tråden och såg att du testat två olika dagar och att det nu är plus. Underbart! Du berör verkligen en i beskrivningen av barnlängtan och jag har hoppats och hoppats på att det ska få bli din tur. Mitt största grattis till dig! <3 <3 <3 

    Hej! <3 Ja jag blir helt rörd över hur många som följt med i bakgrunden och hoppats, för min skull! <3 Tack så himla mycket!!!! <3 Det värmer verkligen! <3


    Hur gick det för dig? <3 Jag kommer ihåg ditt alias men kommer inte riktigt ihåg hur allt gått. Kram <3 

  • Msofie

    Stort stort grattis till dig Soff! Den bästa dagen i mitt liv var absolut (än så länge) dagen jag plussade. Sedan var det en lång väg kantad av ångest och oro, som först började dämpas efter v 20 för mig. Hoppas det inte blir fullt så för dig, även om det nog lätt blir så efter vad man gått igenom! Heja dig och embryot!

    Insåg idag att den 20e maj förra året tog jag första sprutan på den första IVFn jag gjorde, blev två, och denna 20e maj ska jag på kontroll för v36. Så mycket kan förändras och hända på ett år!

  • Vickan31
    Soff skrev 2022-05-13 07:29:36 följande:
    Officiell testdag idag och jag har varit så nervös!! men tydligare än såhär blir det väl inte?!! <3!!!!!!!!
    Jag blir så otroligt glad - officiell testdag och så fina plus!! Som sagt, jag är så obeskrivligt glad för din skull Soff! HjärtaHjärtaHjärta
  • Soff
    Msofie skrev 2022-05-15 21:30:12 följande:

    Stort stort grattis till dig Soff! Den bästa dagen i mitt liv var absolut (än så länge) dagen jag plussade. Sedan var det en lång väg kantad av ångest och oro, som först började dämpas efter v 20 för mig. Hoppas det inte blir fullt så för dig, även om det nog lätt blir så efter vad man gått igenom! Heja dig och embryot!

    Insåg idag att den 20e maj förra året tog jag första sprutan på den första IVFn jag gjorde, blev två, och denna 20e maj ska jag på kontroll för v36. Så mycket kan förändras och hända på ett år!


    Tack så himla mycket <3 Samma här, utan tvekan! <3 Verkligen grät rakt ut av glädje, efter denna långa resan. Som man väntat på att det där strecket ska dyka upp. Har drömt om det så många gånger på nätterna men så har jag gått upp och testet varit blankt. Att gå upp på morgonen och testa, och faktiskt se strecket komma fram, var helt surrealistiskt! Det spelas upp i mitt huvud hela tiden.


    Absolut är jag orolig i ett sånt tidigt skede också, framförallt när jag känner av något som liknar mensvärk. Men jag försöker samtidigt att bara glädjas och njuta av detta <3 Men längtar definitivt till att man passerat den mest oroliga tiden. 


    Wow så glad för din skull att det har gått bra <3 jag minns mycket väl när du plussade!! 


    Vickan31 skrev 2022-05-16 09:19:09 följande:
    Jag blir så otroligt glad - officiell testdag och så fina plus!! Som sagt, jag är så obeskrivligt glad för din skull Soff! HjärtaHjärtaHjärta
    Åh tack Vickan <3 <3 <3 

  • Sellerin
    Soff skrev 2022-05-15 15:36:06 följande:

    Hej! <3 Ja jag blir helt rörd över hur många som följt med i bakgrunden och hoppats, för min skull! <3 Tack så himla mycket!!!! <3 Det värmer verkligen! <3


    Hur gick det för dig? <3 Jag kommer ihåg ditt alias men kommer inte riktigt ihåg hur allt gått. Kram <3 


    Så glad för din skull :) <3 

    Jo efter 10 månader kom så vårt efterlängtade plus i mars förra året, och vi har nu en liten tjej som hunnit bli 6 månader. Livet leker och vi har det bra <3 

    stor kram! 

  • Jessi89
    Soff skrev 2022-05-10 13:34:22 följande:
    Jag kan inte tro att det är sant!!!! Jag tog ett test bara för att ?riva av plåstret?, så jag skulle hinna sörja klart inför helgen när jag ska stå på marknad, men så dök det upp ett streck nästan på en gång!!!!! herregud vad jag grät av lycka och mina händer skakade att jag knappt kunde ta upp testet och kolla på det!! Finner inga ord!! det är så overkligt så det finns inte!! Det har gått nästan 2 år sen vi började försöka och har bara sett blanka test tidigare. Kan inte fatta!!!!
    När denna tråden kom hade vi försökt i lite över ett år och jag hade precis plussat. Hade en del missfall innan pluset som blev vår lilla gosse.

    Har följt dig och några andra i den här tråden i bakgrunden. Fick verkligen en lyckorysning i hela kroppen när jag läste om ditt plus. Så stort och magiskt. STORT GRATTIS och alla lyckönskningar till dig och familjen.
  • Soff

    Hej <3 Hoppas ni alla mår bra <3 


    Ringde till kliniken idag för att meddela om ultraljudet jag bokat in där vi bor, samt att jag ville fråga när man ska sluta med cyclogest. Jag uppfattade ju att man skulle fortsätta med det ett tag om man fick positivt gravtest, men det hade jag ju missförstått hah. Hon sa att det inte gjorde nåt, men att jag kan sluta nu. 


    Jag känner bara att jag får ångest och blir rädd av att sluta med dom. Samtidigt som jag fattar ju att dom vet vad dom pratar om och har gjort det där hur många gånger som helst. Är bara orolig för att progesteronet ska sjunka massor och att det ska sluta i missfall.... man blir ju så nojig. 


    kram på er ! 

  • apan95
    Soff skrev 2022-05-20 18:36:53 följande:

    Hej <3 Hoppas ni alla mår bra <3 


    Ringde till kliniken idag för att meddela om ultraljudet jag bokat in där vi bor, samt att jag ville fråga när man ska sluta med cyclogest. Jag uppfattade ju att man skulle fortsätta med det ett tag om man fick positivt gravtest, men det hade jag ju missförstått hah. Hon sa att det inte gjorde nåt, men att jag kan sluta nu. 


    Jag känner bara att jag får ångest och blir rädd av att sluta med dom. Samtidigt som jag fattar ju att dom vet vad dom pratar om och har gjort det där hur många gånger som helst. Är bara orolig för att progesteronet ska sjunka massor och att det ska sluta i missfall.... man blir ju så nojig. 


    kram på er ! 


     


    Härligt att höra att det fortfarande går bra för dig! 


    förstår precis vad du menar och tyckte också att det var väldigt ångestladdat sluta med progesteronet så jag fortsatte fram till ultraljudet faktiskt.. vet folk som ringt kliniken och fått mer utskrivet men jag hade kvar hemma från tidigare så jag körde på typ 2 veckor till och trappade sedan ner istället för att sluta tvärt.. 
    gör det som känns bäst! Hjärta

  • Soff
    apan95 skrev 2022-05-20 18:44:03 följande:

     


    Härligt att höra att det fortfarande går bra för dig! 


    förstår precis vad du menar och tyckte också att det var väldigt ångestladdat sluta med progesteronet så jag fortsatte fram till ultraljudet faktiskt.. vet folk som ringt kliniken och fått mer utskrivet men jag hade kvar hemma från tidigare så jag körde på typ 2 veckor till och trappade sedan ner istället för att sluta tvärt.. 
    gör det som känns bäst! Hjärta


    Åh okey, ja då kanske jag också gör det. Tycker det känns otroligt läskigt att bara sluta. Det känns som jag chockar kroppen och allt ska gå åt skogen liksom >< 
    jag har ett par förpackningar kvar. Kanske Jag trappar ner till 1 om dagen till att börja med så får vi se... du menar ultraljudet v.7 då? <3 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet