• Sun 6 Jun 2021 15:21
    362683 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    362683

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Mon 20 Mar 2023 08:49
    Teriz skrev 2023-03-20 06:29:44 följande:
    Ja sen väntar jag oxå på mina blodprov denna veckan hopps jag så ja det är mycket jag väntar på haha 😂

    Fattar det! Vill alltid gå å sova när jag väntar på något jag med haha. Kraftig smärta vid äl ska väl båda gott? Så hur var tempen imorse?

    Hoppas du får dina svar redan idag eller imorgon så du slipper vänta tills slutet av veckan. Sånt är segt när man vet att svaren ska komma.


     Ja här steg tempen rejält, fattar ingenting. Ägget kan ju inte ha släppt direkt igår när jag fick positivt på testet. 


  • Mon 20 Mar 2023 11:14

    Härligt att ni båda är på ÄL+ iaf, en annan är på CD6 så jag inväntar ÄL om typ 8-9 dagar :P

    Imorgon lämnar min sambo ett nytt spermaprov, hans test i höstas visade ju på lite tröga spermier, så nu har han ju ätit medicin sen dess så nu är det nytt prov för att se om medicinen funkat :)


     


    Jag ska be om progestorontest med, har inte gjort det än...Är det bara jag eller är det lite jobbigt att höra av sig till vården haha?

  • Mon 20 Mar 2023 12:56
    MalinJ skrev 2023-03-20 08:49:23 följande:

    Hoppas du får dina svar redan idag eller imorgon så du slipper vänta tills slutet av veckan. Sånt är segt när man vet att svaren ska komma.


     Ja här steg tempen rejält, fattar ingenting. Ägget kan ju inte ha släppt direkt igår när jag fick positivt på testet. 


    //


    Eller hur! 


    men oj haha det var en rejäl höjning. Jadu jag vet inte va de kan bero på är inte så påläst men tänker att en höjning är något bra iaf. Fattar att du är riktigt förvirrad haha 

  • Mon 20 Mar 2023 12:59
    Melsson skrev 2023-03-20 11:14:48 följande:

    Härligt att ni båda är på ÄL+ iaf, en annan är på CD6 så jag inväntar ÄL om typ 8-9 dagar :P

    Imorgon lämnar min sambo ett nytt spermaprov, hans test i höstas visade ju på lite tröga spermier, så nu har han ju ätit medicin sen dess så nu är det nytt prov för att se om medicinen funkat :)


     


    Jag ska be om progestorontest med, har inte gjort det än...Är det bara jag eller är det lite jobbigt att höra av sig till vården haha?


    Då är ni lite förväntansfull inför imorgon kan jag tänka mig. Hoppas medicinen gett resultat! 


    mJag HATAR att ringa vården. Googlar hellre och försöker läka mig själv. känns som man är till besvär 

  • Tue 21 Mar 2023 13:08

    Hej igen! Lite uppdatering på mina prover. Det har visat sig att mitt prolaktin är alldeles för högt. Nya prover ska tas så får vi se om det kanske är det som de kan bero på. Åt antidepressiva för över 2 år sedan och det kan tydligen höja prolaktinet men att det ska påverka något 2 år senare? ja det är bara att vänta och se helt enkelt. 

  • Tue 21 Mar 2023 14:40
    AllGoodNamesRGone skrev 2023-03-21 13:08:43 följande:

    Hej igen! Lite uppdatering på mina prover. Det har visat sig att mitt prolaktin är alldeles för högt. Nya prover ska tas så får vi se om det kanske är det som de kan bero på. Åt antidepressiva för över 2 år sedan och det kan tydligen höja prolaktinet men att det ska påverka något 2 år senare? ja det är bara att vänta och se helt enkelt. 


    Vad tråkigt med den förhöjda värdet på prolaktinet, men skönt att det tagits nya prover och att det tas om hand. 


     



    Här ligger man med magsjuka och 39.6 graders feber så att skriva in något i min graf sket sig i morse. Herregud!
    Inte känt mig levande alls idag, och det ända som jag fått i mig är kall fanta zero 🙈 sen sovit och sovit.

    Tog tempen nyss också och då hade den gått ner lite iaf, 38.7. Så det går framåt. Magen känns lugnare också även om det kan svida till emellanåt. Men tror det gjort mycket att jag småbarn sovit hela dagen. Inte orkat något annat. Jävl karl och smitta mig! Haha 

  • Wed 22 Mar 2023 08:39
    MalinJ skrev 2023-03-21 14:40:52 följande:

    Vad tråkigt med den förhöjda värdet på prolaktinet, men skönt att det tagits nya prover och att det tas om hand. 


     



    Här ligger man med magsjuka och 39.6 graders feber så att skriva in något i min graf sket sig i morse. Herregud!
    Inte känt mig levande alls idag, och det ända som jag fått i mig är kall fanta zero 🙈 sen sovit och sovit.

    Tog tempen nyss också och då hade den gått ner lite iaf, 38.7. Så det går framåt. Magen känns lugnare också även om det kan svida till emellanåt. Men tror det gjort mycket att jag småbarn sovit hela dagen. Inte orkat något annat. Jävl karl och smitta mig! Haha 


    Nej Fyfan va hemskt med magsjuka? krya på er! Haha 
  • Wed 22 Mar 2023 09:17

    @Teriz ja så jobbigt höra av sig till vården haha. Men jag kom på att man kan skriva meddelande via 1177 så gjorde det :D 

    @AllgoodNamesRgone Vad är prolaktin? Är det stresshormon?? Skönt att ni fått svar på proverna iaf <3 

    @MalinJ Nej men du skojar magsjuka fy tusan...usch lider med dig. Hoppas att du snart är tillbaka på banan igen...Att spy är verkligen det värsta som finns.....

  • Wed 22 Mar 2023 14:43
    Melsson skrev 2023-03-22 09:17:31 följande:

    @Teriz ja så jobbigt höra av sig till vården haha. Men jag kom på att man kan skriva meddelande via 1177 så gjorde det :D 

    @AllgoodNamesRgone Vad är prolaktin? Är det stresshormon?? Skönt att ni fått svar på proverna iaf <3 

    @MalinJ Nej men du skojar magsjuka fy tusan...usch lider med dig. Hoppas att du snart är tillbaka på banan igen...Att spy är verkligen det värsta som finns.....


    Haha ja, jag hatar och spy men tack och lov höll den delen bara i sig en kväll sen slog febern över och rejält. Länge sen jag haft så hög feber faktiskt. 


    Men är tillbaka nu, min temp känns oerhört låg för och vara efter äl. Den ligger mer på som den gjort runt äl. Haha

    Får se vad som sker, men jag tror att det skitit sig denna gången för oss och får hoppas att nästa gång är våran tur ❤️

    Så jäkla sjukt att man ska få magsjuka också, vet inte när jag sist hade det liksom. Hahahha

  • Thu 23 Mar 2023 06:35

    Här kommer min graf, lite annorlunda eftersom jag inte kunde ta med den dagen då jag hade feber. 


    För övrigt så har jag den igår kväll haft som rejäla älsmärtor på höger sida. Och har fortfarande vilket jag tycker är märkligt men visst vissa kan ha det någon dag efter äl också. 


    För övrigt så tror jag detta är ett dött fall för min del, känns som den konstiga tempen med äl och magsjuka med hög feber på det och enormt lite sex talar för sitt 🤣 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet