• Anonym (Oroli­g)
    Sun 6 Jun 2021 22:33
    398 visningar
    3 svar
    3
    398

    Hjälp, har hittat en knöl i armhålan

    Hej, igår när jag skulle ta på mig deo märkte jag en liten knöl i armhålan på ca 1 cm. Den gör inte ont  och känns ev lite rörlig. Är så orolig nu! Kände igenom hela brösten, och det känns småknöligt lite här o var. Brukar inte känna igenom så jag vet inte riktigt hur det ska kännas heller... gjorde min första mammografiscreening för ett år sedan och har ingen ärftlighet för cancer vad jag vet. Ska ringa VC imorgon. 

    Någon som varit med om liknande? Hur undersöker man, ultraljud eller mammografi? Tacksam för svar, oron äter upp mig :(

  • Svar på tråden Hjälp, har hittat en knöl i armhålan
  • Sun 6 Jun 2021 23:05
    #1

    Hur kände du knölen när du satte på deo? Sitter den väldigt ytligt? Tänker om den uppstått plötsligt så kanske det bara är nån hårsäck. Alltså bröst är ju lite knöliga, men det ska inte vara hårt. Vad är konsistensen på den du känner?

  • Anonym (...)
    Sun 6 Jun 2021 23:13
    #2

    Hände mig en gång. Kom från ingenstans. Det visade sig vara en jättestor finne. Fick någon vätska att badda den med och - poff - så öppnade den sig när den baddades och otroligt mycket var forsade ut! Helt galet! När den var tömd så försvann den och något liknande har aldrig hänt därefter.

  • Sun 6 Jun 2021 23:15
    #3

    Inte hänt mig, men min kompis hade ett åderbråck i armhålan och det kändes som en knöl

Svar på tråden Hjälp, har hittat en knöl i armhålan