• Tue 8 Jun 2021 10:53
    2131 visningar
    9 svar
    9
    2131

    HJÄLP! Pojknamn som slutar med vokal

    Nu är vår pojke äntligen här! Han är 9 dagar och jag har inte ens en liiiiten känsla av vad han ska heta. Skulle gärna vilja ha hjälp! Mitt efternamn är enstavigt och därför vill jag ha ett minst tvåstavigt namn, gärna som slutar med en vokal - men alla tips mottages tacksamt!

    Namn vi gillar är: Lasse, Bosse, Esse, Olle, Otto, Folke, Ian, Gillis, Edgar, Sigvard osv.

    Tack för hjälpen! ????

  • Svar på tråden HJÄLP! Pojknamn som slutar med vokal
  • Tue 8 Jun 2021 10:57
    #1

    Sigge eller Ebbe kanske?

    Jag tycker Lasse, Olle och Gillis är finast på din lista (men alla är fina, inget helt galet även om jag aldrig hört Esse innan).

  • Tue 8 Jun 2021 11:01
    #2

    Alve

  • Tue 8 Jun 2021 11:02
    #3

    Svante, Malte, Loke eller Frode? 

    Och så finns ju alla "Y-namnen" (Ronny, Conny, Tommy...)  som ju även de slutar på vokal.

  • Tue 8 Jun 2021 11:17
    #4

    Eje, Einar, Malte, Georg (Jojje!), Erik, Tage, Oskar, Helge, Tore, Sigfrid, Sigurd.

    Jag kollade vad stadsråden i Per Albin Hanssons regering hette (tänkte det var rätt greneration) och hittade fina namn. Östen, Edvin, Arthur, Ivar, Torsten mfl.

    Kollade också herrlandslaget i fotboll 1958. Arne, Gösta, Henry, Agne, Gunnar (min favorit!), Orvar.

    Och det från 1912: Josef, Hilding, Ragnar, Jakob.

    I ärkebiskopslängden hittade jag bland andra Petrus, Samuel, Erling och Ruben.

    Erling gillar jag!

  • Tue 8 Jun 2021 11:23
    #5

    Imre, Emre, Sandro, Abbe, Iggy, Sigge, Love, Loke, Tilo, Tino, Nico, Tuve, Tore, Ture, Leo, Neo, Noa, Loa, Vide

    Mina favvisar är nog Love, Vide, Ture och Bosse.

  • Tue 8 Jun 2021 11:33
    #6

    Ture, John, Nils, Milo, Dino, Sam. Valde lite olika favoriter, inte bara med vokal på slutet :)

  • Wed 9 Jun 2021 19:37
    #7

    Atle, Alde, Auro, Asa, Bode, Bobbo, Boye, Bjarke, Bruno, Brodde, Dante, Eije, Eli, Froste, Göte, Helge, Harry, Henry, Holme, Hosea, Josia, Jussi, Kai, Kåre, Levi, Manne, Mille , Matti, Magne, Nore, Nicolai, Njala, Otto, Ove, Ståhle, Sakaria, Toste, Terje, Timothy, Unne, Ubbe, Valde, Veste, Åke.

    Arild, Alfred, Conrad, Emerik, Elver, Fred, Georg, Gottfrid, Isidor, Julius, Leonard, Manfred, Remus, Valter,Zacharias,


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Wed 9 Jun 2021 23:21
    #8

    Nisse, Espen, Assar, Alrik, Arvid, Ulrik, Anton, Melker, Melvin, Harry.

  • Wed 23 Jun 2021 20:12
    #9
    Grustradgarden skrev 2021-06-08 10:53:32 följande:

    Nu är vår pojke äntligen här! Han är 9 dagar och jag har inte ens en liiiiten känsla av vad han ska heta. Skulle gärna vilja ha hjälp! Mitt efternamn är enstavigt och därför vill jag ha ett minst tvåstavigt namn, gärna som slutar med en vokal - men alla tips mottages tacksamt!

    Namn vi gillar är: Lasse, Bosse, Esse, Olle, Otto, Folke, Ian, Gillis, Edgar, Sigvard osv.

    Tack för hjälpen! ????


    Gratulerar till bebisen 
    Med slutvokal:
    Ove, Sture, Tore, Sune, Antony, Lowe, Svante

    Utan slutvokal
    Tord, Hans, Albin, Elias, Stig, Sigvard, August, Kurt, Björn, Ulf, 
Svar på tråden HJÄLP! Pojknamn som slutar med vokal