• Anonym (Kaffedraken)

    Vilket tjej namn?

    Isabella kommer att vara tilltalsnamnet, men vilket av dessa 3 låter finast?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket tjej namn?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Alla funkar. Välj namnet som ni gillar bäst. Personligen tänker jag att andranamnet oftast är ett släktnamn eller har en annan djupare betydelse, så mitt tips är att välja det av namnet som betyder mest för er som föräldrar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jo såklart :) Isabella är namnet vi har fastnat för och vill att ska vara tilltalsnamnet. Anledningen att de kanske blir andra namnet även om de är tilltalsnamnet är att vi får de liksom inte att låta bra när vi har de som första namn, eller vi kanske inbillar oss bara haha :)

    Vi har även bestämt att namnen ska vara sånna som inte finns i våran släkt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag röstade på Enni Isabella

    Elli Isabella blir för mycket "ELL". Samma sak gäller också ELsa IsabELLa. Men framför allt är både Elsa och Isabella former av Elisabet så det blir lite tårta på tårta, som Kerstin Christina eller Karin Catharina.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag röstade för Elsa Isabella. Jag tycker det hade en skön rytm men alla namnen låter bra ihop. Isabella är ett vackert namn och internationellt gångbart, ett bra val.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Väljer Elsa IsabellE! Med e på slutet. Mycket finare!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Sara) skrev 2021-06-09 11:57:11 följande:

    Väljer Elsa IsabellE! Med e på slutet. Mycket finare!


    Tycker också Isabelle är fint, men då blir "problemet" att finnarna uttalar namnet IsabellE och svenskarna/norskarna IsabelL, därför tänkte vi att alla ska utttala på samma sätt, dvs IsabellA :) (Jag och sambon är finnar/norskar plus att ca hälften av släkten bor i sverige)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Kvinna1989 skrev 2021-06-09 12:18:30 följande:

    Tycker också Isabelle är fint, men då blir "problemet" att finnarna uttalar namnet IsabellE och svenskarna/norskarna IsabelL, därför tänkte vi att alla ska utttala på samma sätt, dvs IsabellA :) (Jag och sambon är finnar/norskar plus att ca hälften av släkten bor i sverige)


    Tänkt på att stava Isabel eller Isabell?

    Av dina förslag föredrar jag Elsa, de andra har för mycket smeknamskaraktär för min smak. Men alla är okej.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Isabell kanske funkar, får höra med min sambo om "finnarna klarar av att uttala det så" :D :)

    Jag föreslog först Ellie men sambon tycker de är "för trendigt" (?) Så Elli tyckte han är finare/bättre. Jag gillar Elsa nu ganska mycket faktsikt, även om jag först tänkte lite njae.. men Elsa är fint. Enni däremot känns "bara" okej, vet inte varför, men sambon gillar de.

Svar på tråden Vilket tjej namn?