• Anonym (undra­r)
    Wed 9 Jun 2021 01:48
    448 visningar
    7 svar
    7
    448

    Gå tillbaka till varandra

    Har ni varit med om att två personer kanske har väldigt starka känslor, men det fungerar inte liksom där och då. Mycket bråk men sjukt stark bond och kärlek bakom detta... Och så gör man slut, men att man hittar tillbaka till varandra sen? Inte efter två veckor utan liksom lite längre fram. Då har man säkert hunnit träffa andra däremellan också...

  • Svar på tråden Gå tillbaka till varandra
  • Anonym (llll)
    Wed 9 Jun 2021 07:15
    #1
    Anonym (undrar) skrev 2021-06-09 01:48:24 följande:

    Har ni varit med om att två personer kanske har väldigt starka känslor, men det fungerar inte liksom där och då. Mycket bråk men sjukt stark bond och kärlek bakom detta... Och så gör man slut, men att man hittar tillbaka till varandra sen? Inte efter två veckor utan liksom lite längre fram. Då har man säkert hunnit träffa andra däremellan också...


    Det enda är väl om man inte förändrats utan allt bara blir likadant som förut - då blir det strul och problem igen. 
  • Anonym (Kan bli bra (men))
    Wed 9 Jun 2021 07:27
    #2

    Kan fungera jättebra, men det där som gjorde att det tog slut kommer ändå finnas där kanske som en slags skamkänsla.

    Jag bedrog min sambo och lämnade honom för en annan. Vilket var ett enormt misstag. Den nya relationen höll bara en månad men det tog över 2 år från det att vinna tillbaks min sambo.

    Jag känner att trots att vi nu varit tillsammans (igen) ett bra tag så finns det där kvar. Han pratar inte om det, säger att han förlåtit mig och att han älskar mig men det ligger ändå kvar...kanske mer hos mig än honom. Men helt klart värt det ändå (mitt livs kärlek) men ändå en slags tagg i vår relation eller kanske ett sår...ja något som ligger där och skaver.

    Försöker få bort det, men det är svårt.

  • Anonym (Matil­da)
    Wed 9 Jun 2021 07:27
    #3

    Jag har två par i min omgivning som gjorde så men det slutade inte bra. Det var deras personligheter som gjorde att det inte lyckades. De var för olika. Och som par krockade deras personligheter med varandra så det bara blev bråk.

    Det är inte alltid det finns saker att jobba på som dåliga beteenden etc utan ibland är mna för olika och vill olika saker att det inte funkar oavsett hur kär man än är.

  • Anonym (Av och på)
    Thu 10 Jun 2021 11:00
    #4

    Har flera nära vänner som hade av /på relationer i åratal när de var unga, före 30. Tror inte det är särskilt ovanligt när man är ung. När de så småningom träffade rätt kan de inte förstå varför de höll kvar så länge vid ?strul-exet?.

  • Anonym (Anony­m@)
    Fri 11 Jun 2021 00:39
    #5
    Anonym (Kan bli bra (men)) skrev 2021-06-09 07:27:21 följande:

    Kan fungera jättebra, men det där som gjorde att det tog slut kommer ändå finnas där kanske som en slags skamkänsla.

    Jag bedrog min sambo och lämnade honom för en annan. Vilket var ett enormt misstag. Den nya relationen höll bara en månad men det tog över 2 år från det att vinna tillbaks min sambo.

    Jag känner att trots att vi nu varit tillsammans (igen) ett bra tag så finns det där kvar. Han pratar inte om det, säger att han förlåtit mig och att han älskar mig men det ligger ändå kvar...kanske mer hos mig än honom. Men helt klart värt det ändå (mitt livs kärlek) men ändå en slags tagg i vår relation eller kanske ett sår...ja något som ligger där och skaver.

    Försöker få bort det, men det är svårt.


    Du kan alltid önska, och han "kanske" har förlåtit, men han kommer aldrig att glömma ditt svek.
  • Anonym (2 gånger­)
    Fri 11 Jun 2021 08:07
    #6

    Gått tillbaka till 2 olika ex, efter att ha varit ifrån varandra något år. Och i början var det fantastiskt, nykär i någon man redan känner och har en samhörighet med, så enkelt. Men, den nykära känslan försvann väldigt snabbt, snabbare än den borde göra, och allt det där som skavde och som gjorde att vi bröt upp fanns ju kvar.

    Jag tror att när man är i en relation på upphällningen så ser man allt det dåliga väldigt tydligt. Men när man har lämnat så minns man bara allt det som var bra, det man saknar, speciellt om man älskade personen. Men de egenskaperna finns ju kvar och funkade det inte första gången är det nog stor sannolikhet att det inte funkar andra gången heller. 

  • Fri 11 Jun 2021 08:15
    #7

    Ja det är vanligt. Vid skilsmässa har många separerat en gång tidigare, försökt igen men efter en tid då blir det ändå skilsmässa. Vi separerade efter 6 år, flyttade ihop efter ett år, körde 16 år till, barn nummer fyra kom men tillslut skilsmässa ändå. 22 år som gifta, 25 som par

    Jag tror många gör allt vad de kan för att inte skilja sig.

Svar på tråden Gå tillbaka till varandra