• Anonym (Badbo­llen)
    Wed 9 Jun 2021 18:36
    15252 visningar
    170 svar
    -1 +1
    170
    15252

    Badar du ute i sommar?

    Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?

  • Svar på tråden Badar du ute i sommar?
  • Thu 10 Jun 2021 23:03
    #51
    Anonym (Jag) skrev 2021-06-10 18:27:03 följande:

    Åh, vad jag beundrar er som badar trots extra "fläsk", ärr och skavanker!     För egen del känns det som jag hellre skulle dö än visa mig i bikini för folk. Jag ogillar att ens vara fullt påklädd bland folk- så mycket skäms jag! Och då är jag ändå en som helt struntar i hur andra ser ut. Varför skulle då folk bry sig om mig? Men det slår slint i huvet helt enkelt. Synd för vi har en egen badstrand och 2 småbarn som nog skulle uppskatta att få bada. Finns det baddräkt med extra tyg som hänger ovanpå magen?


    Jag tror att du skulle må bra av att följa lite kroppspositiva konton på tex. instagram. Jag är också uppvuxen i en ytlig släkt där det sågs ner på tex. övervikt, o jag var stor som barn så tanken på att visa mig i bikini för släkten är inte superlockande. Men även jag har två små barn (och ett i magen just nu, så jag är stor!) som jag vill lära att alla kroppar är bra kroppar. Maken älskar min stora rumpa! Jag har inställningen att jag inte vill visa mina barn någon osäkerhet kring min kropp eftersom det kan smitta dem. Jag vill istället kunna sitta i bikini med stor gravidmage, vätskefylld kropp och övriga skavanker och bara njuta av hur fria och glada barnen är. Om någon tycker att jag är ett tjockt träsktroll så bjuder jag på det, för min familj älskar mig och min kropp, och jag tittar faktiskt inte på andra på stranden - utan umgås med de jag är där med. Och jag förutsätter att andra som är där gör likadant.
  • Anonym (Krim biff)
    Thu 10 Jun 2021 23:08
    #52
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-06-09 18:36:35 följande:

    Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?


    Alla ska titta på mig när jag badar. Jag har ögonkontakt med alla samtidigt.
  • Anonym (Krim biff)
    Thu 10 Jun 2021 23:08
    #53
    MrsJenka skrev 2021-06-10 23:03:16 följande:

    Jag tror att du skulle må bra av att följa lite kroppspositiva konton på tex. instagram. Jag är också uppvuxen i en ytlig släkt där det sågs ner på tex. övervikt, o jag var stor som barn så tanken på att visa mig i bikini för släkten är inte superlockande. Men även jag har två små barn (och ett i magen just nu, så jag är stor!) som jag vill lära att alla kroppar är bra kroppar. Maken älskar min stora rumpa! Jag har inställningen att jag inte vill visa mina barn någon osäkerhet kring min kropp eftersom det kan smitta dem. Jag vill istället kunna sitta i bikini med stor gravidmage, vätskefylld kropp och övriga skavanker och bara njuta av hur fria och glada barnen är. Om någon tycker att jag är ett tjockt träsktroll så bjuder jag på det, för min familj älskar mig och min kropp, och jag tittar faktiskt inte på andra på stranden - utan umgås med de jag är där med. Och jag förutsätter att andra som är där gör likadant.


    More to love
  • Anonym (....)
    Thu 10 Jun 2021 23:09
    #54
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-06-09 18:36:35 följande:

    Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?


    Nej verkligen inte om jag ska vara helt ärlig, tycker det är lite smått obehagligt att bara gå med boxershorts bland fritt främmande människor :(
  • Anonym (*)
    Thu 10 Jun 2021 23:26
    #55
    Anonym (k) skrev 2021-06-10 22:37:53 följande:
    Som han ältar den 25 år yngre tjejen...
    Hahaha, jag tänkte också på Kaffedraken! Tror du det är han som ligger bakom den här tråden?
  • Anonym (Gilla­r att visa upp mig)
    Thu 10 Jun 2021 23:39
    #56
    -1 +1
    Anonym (k) skrev 2021-06-10 22:37:53 följande:
    Som han ältar den 25 år yngre tjejen...
    Jag älskar Kaffedraken! (Inte på det sättet!) Håller tummarna för att han hittar en 25 år äldre kvinna med en ängels tålamod. En klassisk kanelbullfarmor, fast med sexualdrift.
  • Anonym (k)
    Fri 11 Jun 2021 00:13
    #57
    Anonym (*) skrev 2021-06-10 23:26:24 följande:
    Hahaha, jag tänkte också på Kaffedraken! Tror du det är han som ligger bakom den här tråden?
    Samma skrivstil och ämnet har varit uppe innan så ja. Inte för jag tror att någon "person" är bakom det heller men...
  • Fri 11 Jun 2021 00:16
    #58
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-06-10 15:30:50 följande:
    Ja, finns alla sorter på stranden. Undrar om dom också växt upp med släktingar som påpekat varenda detalj på kroppen, sen man var liten?
    De kanske slapp det, och har inte blivit lika självmedvetna och osäkra som jag är.
    (Har läst alla dina inlägg i tråden)

    Även om man slapp konstiga kommentarer om sin kropp från släkten, så kan man vara ändå medveten om sin kropp.

    Det finna mänskor som är självmedvetna om sin kropp och säker också.
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-06-10 16:33:38 följande:

    Du måste gå vidare någon gång, sa en bekant, som varit en av dom som anmärkt mest på min kropp.
    Ja, hon har gått vidare, för det är bekvämt att kunna slänga ur sig saker, som man inte behöver ta ansvar för.
    Jag däremot, minns dom sakerna mycket väl.


    Du låter ju detta styra ditt liv och det är just detta som är problemet. Och utifrån dina privata erfarenheter, och hur du blev behandlad som person (tack vare en korkad släkting), så dra du märkliga slutsatser om andra människor du inte känner. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • parnor­dqvist
    Fri 11 Jun 2021 00:24
    #59

    Nej jag har inte badat ute sen tropiksommaren 1994 (så vitt jag kan minnas). Då var jag inte i länge heller. Jag är inte intresserad längre. Nu har jag påtagligt stor mage också så det är inte kul ur den aspekten heller. Men det spelar kanske mindre roll. Ingen vill ha en när man närmar sig 50 och kanske somnar på stranden ganska omgående. 

  • Fri 11 Jun 2021 03:55
    #60

    Har aldrig gillat att bada ute för jag är extremt frusen. En del tycker kanske att 22 grader i sjön är VARMT?...när det är svinkallt. Jag har aldrig "visat upp" mig, men heller aldrig någonsin skämts över min kropp. Den duger.

Svar på tråden Badar du ute i sommar?