• Anonym (Badbo­llen)
    Wed 9 Jun 2021 18:36
    15245 visningar
    170 svar
    -1 +1
    170
    15245

    Badar du ute i sommar?

    Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?

  • Svar på tråden Badar du ute i sommar?
  • Anonym (*)
    Fri 11 Jun 2021 06:34
    #61
    Anonym (k) skrev 2021-06-11 00:13:58 följande:

    Samma skrivstil och ämnet har varit uppe innan så ja. Inte för jag tror att någon "person" är bakom det heller men...


    Har Kaffedraken skrivit om att bada och sin dumma släkt tidigare? Vad menar du med att du inte tror att någon "person" är bakom det?

    Men ja, jag håller med. Både Badbollen och Kaffedraken startar trådar enbart för att uttrycka sin bitterhet och älta gamla oförrätter.
  • Anonym (Hanna­)
    Fri 11 Jun 2021 07:36
    #62

    Jag badar ute i sommar. Jag tycker inte om att visa upp mig. Jag har inget emot att ha kläder anpassade efter situation dvs på badplatsen badkläder. Jag har inga komplex som gör att jag tycker det är särskilt jobbigt.

    Jag badar en hel del på mer privata badställen, men det är för att jag uppslattar lugnet och har inget med klädseln att göra.

  • Anonym (Hanna­)
    Fri 11 Jun 2021 07:43
    #63
    +1
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-06-10 15:52:28 följande:

    Ja, och se om det finns fler som mig. 

    Och kanske att någon får sig en tankeställare och inte anmärker på allt hos barn och ungdomar som växer upp.


    Jag har haft otroliga komplex genom åren, bland annat ätstörningar. Jag har också (ej av familj men av omgivningen) varit utsatt för mobbning osv och nog fått negativa kommentarer om de flesta kroppselar nån gång under livet. Självklart påverkar sådant och självklart ska man säga ifrån när man hör andra uttrycka sig nedlåtande. Lyckas man få dålig självkänsla som barn kan det vara ganska svårt att bli av med.

    Men man kan arbeta bort komplexen. Man kan komma fram till att det ör oviktigt vad andra tycker om ens kropp och att ens människovärde inte sitter i om andra tycker den är snygg eller ej. Man kan behöva jobba lite för det dock.
  • Anonym (Z)
    Fri 11 Jun 2021 08:08
    #64
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-06-09 18:36:35 följande:

    Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?


    Lite märklig trådstart? Varför skulle man gilla att visa upp sig för att man gillar att bada? Jag gillar att bada och har aldrig haft något behov av att ?visa upp mig? som du uttrycker det. Jag skiter fullständigt i vad andra tycker, det är deras problem.
  • Anonym (Hanna­)
    Fri 11 Jun 2021 08:15
    #65
    Anonym (Z) skrev 2021-06-11 08:08:34 följande:

    Lite märklig trådstart? Varför skulle man gilla att visa upp sig för att man gillar att bada? Jag gillar att bada och har aldrig haft något behov av att ?visa upp mig? som du uttrycker det. Jag skiter fullständigt i vad andra tycker, det är deras problem.


    Ja, trådstarten är språkligt märkligt formulerad som att detfinns två alternativ 1. Badar inte ute 2. Två badar ute och gillar att visa upp sig (går också att läsa som att man gillar att bada ute på grund av att man gillar att visa upp sig).

    Men det ts avser att fråga verkar vara om man har så stora komplex att man inte klarar av att bada bland andra eller om man är ok med att andra ser ens kropp i badkläder när man badar på offentlig strand.
  • Fri 11 Jun 2021 09:24
    #66
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-06-09 18:36:35 följande:

    Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?


    Det är två helt olika saker tänker jag. 

    Jag gillar att bada, och det händer att jag gör det bland folk, i hav, sjö, pool osv. Det har ju inget med att "visa upp mig" att göra, utan är att... ja, jag lever och är i världen. 
  • Anonym (Jag)
    Fri 11 Jun 2021 13:55
    #67
    MrsJenka skrev 2021-06-10 23:03:16 följande:
    Jag tror att du skulle må bra av att följa lite kroppspositiva konton på tex. instagram. Jag är också uppvuxen i en ytlig släkt där det sågs ner på tex. övervikt, o jag var stor som barn så tanken på att visa mig i bikini för släkten är inte superlockande. Men även jag har två små barn (och ett i magen just nu, så jag är stor!) som jag vill lära att alla kroppar är bra kroppar. Maken älskar min stora rumpa! Jag har inställningen att jag inte vill visa mina barn någon osäkerhet kring min kropp eftersom det kan smitta dem. Jag vill istället kunna sitta i bikini med stor gravidmage, vätskefylld kropp och övriga skavanker och bara njuta av hur fria och glada barnen är. Om någon tycker att jag är ett tjockt träsktroll så bjuder jag på det, för min familj älskar mig och min kropp, och jag tittar faktiskt inte på andra på stranden - utan umgås med de jag är där med. Och jag förutsätter att andra som är där gör likadant.
    Det låter som en härlig inställning. Tyvärr har jag så mycket mer än bara kroppen mot mig så jag är på min vakt konstant bland folk. Är helst bara hemma.
  • Anonym (k)
    Fri 11 Jun 2021 14:56
    #68
    Anonym (*) skrev 2021-06-11 06:34:59 följande:
    Har Kaffedraken skrivit om att bada och sin dumma släkt tidigare? Vad menar du med att du inte tror att någon "person" är bakom det?

    Men ja, jag håller med. Både Badbollen och Kaffedraken startar trådar enbart för att uttrycka sin bitterhet och älta gamla oförrätter.

    Ja, inte kanske just i badsituation men kroppskomplex pga släktingar ett flertal trådar. Mer likheter än enbart bitterhet.


    Tänker inte utveckla pga hur forumet fungerar. Mer fascinerad över att folk tycker att det är roligt att ändlöst diskutera samma saker med samma "person" i flera trådar ofta dagligen i samma forumdel. Finns betydligt mer givande saker för en själv och den som postar allt detta samt ändå inte bryr sig om svaren.

  • Anonym (....)
    Fri 11 Jun 2021 15:56
    #69
    MrsJenka skrev 2021-06-10 23:03:16 följande:

    Jag tror att du skulle må bra av att följa lite kroppspositiva konton på tex. instagram. Jag är också uppvuxen i en ytlig släkt där det sågs ner på tex. övervikt, o jag var stor som barn så tanken på att visa mig i bikini för släkten är inte superlockande. Men även jag har två små barn (och ett i magen just nu, så jag är stor!) som jag vill lära att alla kroppar är bra kroppar. Maken älskar min stora rumpa! Jag har inställningen att jag inte vill visa mina barn någon osäkerhet kring min kropp eftersom det kan smitta dem. Jag vill istället kunna sitta i bikini med stor gravidmage, vätskefylld kropp och övriga skavanker och bara njuta av hur fria och glada barnen är. Om någon tycker att jag är ett tjockt träsktroll så bjuder jag på det, för min familj älskar mig och min kropp, och jag tittar faktiskt inte på andra på stranden - utan umgås med de jag är där med. Och jag förutsätter att andra som är där gör likadant.


    Exakt. Alla är fina på sitt sätt, sen har väl alla människor något komplex över sig själv, men hur skulle världen se ut om alla killar och tjejer såg likadana ut. Det är ju

    Insidan som räknas:)
  • Anonym (ensam­badare­n)
    Fri 11 Jun 2021 17:19
    #70

    Jag vinterbadar gärna på Kallis men är inte så förtjust i sommarbad med en jäkla massa folk.

    Har inget emot att visa upp mig, jag är skitsnygg för min ålder men folk....är jobbiga.

    Bodde 300 m från stranden i 9 år och vi på orten gick ju alltid ner sent på kvällen för att slippa tillresta folkmassor. 

Svar på tråden Badar du ute i sommar?