• Anonym (Badbo­llen)
    Wed 9 Jun 2021 18:36
    15267 visningar
    170 svar
    -1 +1
    170
    15267

    Badar du ute i sommar?

    Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?

  • Svar på tråden Badar du ute i sommar?
  • Fri 11 Jun 2021 18:42
    #71
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-06-10 07:41:14 följande:

    Jag brukade älska att bada men det har blivit mindre för varje år.

    Jag har blivit alltför självmedveten och självkritisk efter alla kommentarer genom åren.

    Det är något som många kan tänka på, att inte hela tiden kommentera barn och ungdomars utseende och kroppar.


    Så sorgligt att andra genom elaka och/eller tanklösa kommentarer kunnat sabba din självkänsla och glädjen i att bada. Människor kan verkligen va såna idioter ibland. Jag har själv vart mobbad och utsatt för saker så kan relatera även om det inte gäller just det här med att va på stranden i bikini. Vi människor och det gäller alla borde försöka va snällare och mer toleranta mot varandra och även då att inte kommentera allt möjligt.

    Men även om det förstås är lättare sagt än gjort måste vi ändå försöka sätta oss över sånt som andra sagt och gjort mot oss och inte låta det begränsa oss. Du duger deffo som du är precis som alla andra och har en plats i sommarsolen på en badhandduk på stranden. Jag hoppas sååååå du ska kunna våga steget och komma ner till sjön eller havet du med. Det är så skönt!

    Kanske skulle du kunna ta hjälp av en psykolog? Utan att nu va expert skulle jag kunna tänka mig att kognitiv beteendeterapi (KBT) skulle kunna hjälpa dig.
  • Fri 11 Jun 2021 18:50
    #72
    parnordqvist skrev 2021-06-11 00:24:10 följande:

    Nej jag har inte badat ute sen tropiksommaren 1994 (så vitt jag kan minnas). Då var jag inte i länge heller. Jag är inte intresserad längre. Nu har jag påtagligt stor mage också så det är inte kul ur den aspekten heller. Men det spelar kanske mindre roll. Ingen vill ha en när man närmar sig 50 och kanske somnar på stranden ganska omgående. 


    Det finns deffo plats för dig med på stranden. Det finns plats för ALLA. Inga undantag. Om du skulle villa och tycker det är skönt förstås.

    Och det kan va skönt att chilla på stranden och sova lite med (även om man är 23 som jag). Kom igen, livet är väl inte slut för man närmar sig 50. Hell no!
  • parnor­dqvist
    Fri 11 Jun 2021 19:49
    #73
    flygrl skrev 2021-06-11 18:50:06 följande:
    Det finns deffo plats för dig med på stranden. Det finns plats för ALLA. Inga undantag. Om du skulle villa och tycker det är skönt förstås.

    Och det kan va skönt att chilla på stranden och sova lite med (även om man är 23 som jag). Kom igen, livet är väl inte slut för man närmar sig 50. Hell no!
    Nej slut är det väl inte men många saker blir lätt patetiska om man i den här åldern beter sig som om man vore typ 23 eller kanske ännu yngre. Somna på stranden är farligt för mig eftersom jag har en hudtyp som inte tål mycket sol. Jag är fräknig här och där och blir sällan brun. Får inte bränna mig. Minns att jag var sur över det här när jag var i din ålder, att jag inte kunde bli brun, men nu spelar det ingen roll alls.Då ville man vara åtminstone lite läcker, eller vad man ska säga.
    När jag var 23 var jag för "gammal" då också, 30 var alldeles för nära. Då ville jag vara 16-17. 25 var nästan en dödsryckning. Efter 30 blev det lite bättre att fylla år men nu närmare 50 så river åldersångesten i en igen. 
    Ja vi får väl se hur det blir. Ska jag till stranden får gå, cykla eller jogga. Har varken bil eller moped. Minns när man var liten när hela familjen cyklade iväg till Bollegården här utanför Bollnäs och badade i de tempererade utomhuspoolerna. Ljuva 80-tal! I alla fall första halvan.
  • Anonym (*)
    Fri 11 Jun 2021 19:56
    #74
    parnordqvist skrev 2021-06-11 00:24:10 följande:

    Nej jag har inte badat ute sen tropiksommaren 1994 (så vitt jag kan minnas). Då var jag inte i länge heller. Jag är inte intresserad längre. Nu har jag påtagligt stor mage också så det är inte kul ur den aspekten heller. Men det spelar kanske mindre roll. Ingen vill ha en när man närmar sig 50 och kanske somnar på stranden ganska omgående. 


    Varför skulle ingen vilja ha en när man närmar sig 50? Min man var 49 när vi träffades. Jag ville ha honom. Själv var jag 36 då.
  • Sat 12 Jun 2021 07:58
    #75
    Anonym (*) skrev 2021-06-11 19:56:30 följande:
    Varför skulle ingen vilja ha en när man närmar sig 50? Min man var 49 när vi träffades. Jag ville ha honom. Själv var jag 36 då.
    Meningen är kanske mer att omgivningen inte stirrar med begär på varje centimeter naken hud på stranden.´?
    Underbart skönt!
  • Sat 12 Jun 2021 22:02
    #76
    parnordqvist skrev 2021-06-11 19:49:47 följande:

    Nej slut är det väl inte men många saker blir lätt patetiska om man i den här åldern beter sig som om man vore typ 23 eller kanske ännu yngre. Somna på stranden är farligt för mig eftersom jag har en hudtyp som inte tål mycket sol. Jag är fräknig här och där och blir sällan brun. Får inte bränna mig. Minns att jag var sur över det här när jag var i din ålder, att jag inte kunde bli brun, men nu spelar det ingen roll alls.Då ville man vara åtminstone lite läcker, eller vad man ska säga.

    När jag var 23 var jag för "gammal" då också, 30 var alldeles för nära. Då ville jag vara 16-17. 25 var nästan en dödsryckning. Efter 30 blev det lite bättre att fylla år men nu närmare 50 så river åldersångesten i en igen. 

    Ja vi får väl se hur det blir. Ska jag till stranden får gå, cykla eller jogga. Har varken bil eller moped. Minns när man var liten när hela familjen cyklade iväg till Bollegården här utanför Bollnäs och badade i de tempererade utomhuspoolerna. Ljuva 80-tal! I alla fall första halvan.


    Det kan jag väl hålla med om att det är patetiskt med människor som försöker framstå som nåt annat än dom är, mycket yngre tex. Mycket mer värdighet med en 50-åring som vågar va just det dvs en man med livserfarenhet och pondus. Tycker själv ärligt talat att lite äldre män ofta kan va betydligt intressantare än män i min egen ålder.

    Och att dra till stranden för en simtur och chilla lite i solen (eller skuggan) är ju inte alls åldersbundet. Det är för alla. Och oavsett om man som du inte har så mycket melanin eller som jag mycket melanin (svart) bara att man förstås får se till att skydda sig så man inte skadas av solens strålar (jag måste också tänka på det).

    80-talet är långt före min tid men låter härligt att ni alla i familjen tog er iväg för att bada sådär. Tycker du ska se till att återuppleva hur ljuvligt det kan va med en badtur!
  • parnor­dqvist
    Sun 13 Jun 2021 06:59
    #77
    Anonym (*) skrev 2021-06-11 19:56:30 följande:
    Varför skulle ingen vilja ha en när man närmar sig 50? Min man var 49 när vi träffades. Jag ville ha honom. Själv var jag 36 då.
    I mitt fall är ju allt förvridet åt fel håll. En 50-åring med övervikt, som ser helt slut ut och utan sexuell erfarenhet är troligen inte det mest eftertraktade, vare sig IRL eller i datingapparna. Det känns så absurt att debutera sexuellt vid 50. Hur länge orkar man hålla på sen? 4-5 år? Man kan få problem med potensen, om man har otur. Måste se upp med prostataproblem också, min far avled i prostatacancer 1998. Cancer kan gå i arv, det är inget larv. Man orkar inte bilda familj nu med sambo/fru och småbarn som man skulle kunna vara morfar/farfar åt nästan. 
    Lennie Norman hade en stå upp-show med namnet Gubbvarning för några år sen. Det kan man anamma på sig själv, särskilt en bit in på 2022, vad händer då? Jo jag fyller 22 + 28.
  • Anonym (*)
    Sun 13 Jun 2021 09:30
    #78
    parnordqvist skrev 2021-06-13 06:59:17 följande:

    I mitt fall är ju allt förvridet åt fel håll. En 50-åring med övervikt, som ser helt slut ut och utan sexuell erfarenhet är troligen inte det mest eftertraktade, vare sig IRL eller i datingapparna. Det känns så absurt att debutera sexuellt vid 50. Hur länge orkar man hålla på sen? 4-5 år? Man kan få problem med potensen, om man har otur. Måste se upp med prostataproblem också, min far avled i prostatacancer 1998. Cancer kan gå i arv, det är inget larv. Man orkar inte bilda familj nu med sambo/fru och småbarn som man skulle kunna vara morfar/farfar åt nästan. 

    Lennie Norman hade en stå upp-show med namnet Gubbvarning för några år sen. Det kan man anamma på sig själv, särskilt en bit in på 2022, vad händer då? Jo jag fyller 22 + 28.


    Nej, att du skulle hinna skaffa barn innan du dör är kanske inte så realistiskt. Men sex kan man absolut ha när man är 50+. Min man har ju det. Eventuella potensproblem finns det läkemedel mot. Och ja, du har sannolikt en ökad risk för prostatacancer, men det hindrar väl inte att du träffar en kvinna och har sex.
  • parnor­dqvist
    Sun 13 Jun 2021 11:27
    #79
    Anonym (*) skrev 2021-06-13 09:30:46 följande:
    Nej, att du skulle hinna skaffa barn innan du dör är kanske inte så realistiskt. Men sex kan man absolut ha när man är 50+. Min man har ju det. Eventuella potensproblem finns det läkemedel mot. Och ja, du har sannolikt en ökad risk för prostatacancer, men det hindrar väl inte att du träffar en kvinna och har sex.
    Ska man vara krass så är det inte så realistiskt heller. Om man är snart 50 och inte ens har hånglat så gissar jag att man är ganska avtändande. Man ger ett väldigt konstigt intryck i alla fall. Satt och tittade på 26 år gamla bilder på en klasskompis med sitt första barn i knäet. Ungen blir alltså 27 år i år, född 1994. Är förmodligen inte oskuld. Helt otroligt när man tänker efter. Men jag är ju så sjukt nervös för allt, så orolig. Gäller inte bara förhållanden utan hela vuxenpaketet så att säga. Bodde med dement mor fram till 40-strecket, bland annat. Ja då får man nog skylla sig själv om tåget går och man står kvar på perrongen.
     
    Vad ska man hitta på i sommar? Något kul borde man ha. Sommarflört? Nej jag tror inte det. Köpa något att åka på, som en moped, när jag inte har nån bil? Kanske. Då får man glömma åldern ett tag. Moped eller fyrhjuling. Problem: blir arbetslös 1 juli. Onödigt att investera när kärva tider väntar. Aj, då! Glöm! Huset och ladugården skulle målas också, en affär på hundratusentals kronor om firma anlitas. Glöm! 
  • Sun 13 Jun 2021 11:32
    #80
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-06-09 18:36:35 följande:

    Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?


    Jag gillar mest att bada där det inte är så mycket folk. Tycker om när det är lugnt och stilla, man hör vattnet, känner solen, kan slappna av bättre än om det är mycket folk.

    Visa upp mig? Hahha, nääää, men visst visar jag mig, svårt att bada annars
Svar på tråden Badar du ute i sommar?