• Anonym (Badbo­llen)
    Wed 9 Jun 2021 18:36
    15284 visningar
    170 svar
    -1 +1
    170
    15284

    Badar du ute i sommar?

    Gillar du att bada bland folk och visa upp dig?

  • Svar på tråden Badar du ute i sommar?
  • Anonym (*)
    Sun 13 Jun 2021 12:07
    #81
    parnordqvist skrev 2021-06-13 11:27:04 följande:

    Ska man vara krass så är det inte så realistiskt heller. Om man är snart 50 och inte ens har hånglat så gissar jag att man är ganska avtändande. Man ger ett väldigt konstigt intryck i alla fall. Satt och tittade på 26 år gamla bilder på en klasskompis med sitt första barn i knäet. Ungen blir alltså 27 år i år, född 1994. Är förmodligen inte oskuld. Helt otroligt när man tänker efter. Men jag är ju så sjukt nervös för allt, så orolig. Gäller inte bara förhållanden utan hela vuxenpaketet så att säga. Bodde med dement mor fram till 40-strecket, bland annat. Ja då får man nog skylla sig själv om tåget går och man står kvar på perrongen.

     

    Vad ska man hitta på i sommar? Något kul borde man ha. Sommarflört? Nej jag tror inte det. Köpa något att åka på, som en moped, när jag inte har nån bil? Kanske. Då får man glömma åldern ett tag. Moped eller fyrhjuling. Problem: blir arbetslös 1 juli. Onödigt att investera när kärva tider väntar. Aj, då! Glöm! Huset och ladugården skulle målas också, en affär på hundratusentals kronor om firma anlitas. Glöm! 


    Du väljer naturligtvis själv om du vill försöka träffa någon eller om du vill leva som singel resten av ditt liv.

    Jag trodde du var sjukpensionär?
  • parnor­dqvist
    Wed 30 Jun 2021 16:44
    #82
    Anonym (*) skrev 2021-06-13 12:07:24 följande:
    Du väljer naturligtvis själv om du vill försöka träffa någon eller om du vill leva som singel resten av ditt liv.

    Jag trodde du var sjukpensionär?
    Ja till 50 %, sen bör jag ha arbete på den andra halvan, annars blir inkomsten bara ca 3 500 kr i månaden.
  • Anonym (Jo)
    Wed 30 Jun 2021 19:19
    #83

    Nej, inte i sommar.

  • Anonym (Badan­kan)
    Sat 24 Jul 2021 10:31
    #84

    Var ner till en  öde strand  igår kväll och badade naken 

  • Anonym (Badbo­llen) Trådstartaren
    Sat 24 Jul 2021 10:57
    #85
    Anonym (H) skrev 2021-06-09 19:27:18 följande:

    Älskar att bada men hatar att visa upp mig, tyvärr


    Samma. Bara badat en gång. På avskild plats. Jag hade gärna badat mer, varit så varmt den här sommaren. Sett många män på stranden som är mer överviktiga än mig. Jag har extrakilon men är inte överviktig, inte enligt BMI. Men jag skulle ändå få negativa kommentarer om min kropp. Jag vet inte varför det är så Gråter
  • Anonym (B)
    Sat 24 Jul 2021 15:23
    #86
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-07-24 10:57:59 följande:

    Samma. Bara badat en gång. På avskild plats. Jag hade gärna badat mer, varit så varmt den här sommaren. Sett många män på stranden som är mer överviktiga än mig. Jag har extrakilon men är inte överviktig, inte enligt BMI. Men jag skulle ändå få negativa kommentarer om min kropp. Jag vet inte varför det är så 


    Förstår inte vad du menar. Jag är kvinna med fetma (30 år, 169 cm lång och väger 106 kg) och har aldrig fått någon elak eller ens negativ kommentar på stranden. Någon blick någon gång men inte ens det är så vanligt. Menar du att okända människor kommenterar din kropp? Låter märkligt
  • Anonym (B)
    Sat 24 Jul 2021 15:23
    #87
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-07-24 10:57:59 följande:

    Samma. Bara badat en gång. På avskild plats. Jag hade gärna badat mer, varit så varmt den här sommaren. Sett många män på stranden som är mer överviktiga än mig. Jag har extrakilon men är inte överviktig, inte enligt BMI. Men jag skulle ändå få negativa kommentarer om min kropp. Jag vet inte varför det är så 


    Förstår inte vad du menar. Jag är kvinna med fetma (30 år, 169 cm lång och väger 106 kg) och har aldrig fått någon elak eller ens negativ kommentar på stranden. Någon blick någon gång men inte ens det är så vanligt. Menar du att okända människor kommenterar din kropp? Låter märkligt
  • Anonym (*)
    Sat 24 Jul 2021 15:55
    #88
    Anonym (Badbollen) skrev 2021-07-24 10:57:59 följande:
    Samma. Bara badat en gång. På avskild plats. Jag hade gärna badat mer, varit så varmt den här sommaren. Sett många män på stranden som är mer överviktiga än mig. Jag har extrakilon men är inte överviktig, inte enligt BMI. Men jag skulle ändå få negativa kommentarer om min kropp. Jag vet inte varför det är så Gråter
    Håller med ovanstående. Jag har faktiskt svårt att tro på att du får negativa kommentarer om din kropp på stranden. SÅ ohyfsade är inte folk. Du säger ju själv att du ser många som är mer överviktiga än du. Tror du att de får en massa elaka kommentarer? Knappast. Och då lär inte du få det heller. Jag är för övrigt själv överviktig, men har aldrig fått en enda negativ kommentar på stranden. Folk är för upptagna med sitt eget.
  • Sat 24 Jul 2021 16:11
    #89

    Jag anser inte att jag "visar upp mig" när jag badar i bikini på stranden. Sen vet jag om att jag ser väldigt bra ut trots att jag fyllt 50.

  • Anonym (Merma­id)
    Sat 24 Jul 2021 16:17
    #90
    annananonym skrev 2021-07-24 16:11:42 följande:

    Jag anser inte att jag "visar upp mig" när jag badar i bikini på stranden. Sen vet jag om att jag ser väldigt bra ut trots att jag fyllt 50.


    De som ser bra ut får nog ofta den stämpeln på sig att de visar upp sig. Men vad ska man annars göra på stranden. Man hade nog fått fler blickar om man kom i heltäckande kläder.
Svar på tråden Badar du ute i sommar?