• Anonym (Tråds­tartar­en)
    Thu 10 Jun 2021 18:53
    1606 visningar
    74 svar
    74
    1606

    Vad har du för fördomar om de som har/vill ha många barn (och hur många är många enligt dig)?

    Folk har nog olika uppfattning av vad ?många barn? barn innebär, så vid hur många barn i en och samma familj tänker du att ?det är många barn i den familjen?? Och vad har du för fördomar om de som har eller vill ha många barn?

  • Svar på tråden Vad har du för fördomar om de som har/vill ha många barn (och hur många är många enligt dig)?
  • Anonym (inga)
    Thu 10 Jun 2021 18:54
    #1

    Inga. Jag är själv barn till ett par med 9 stycken. Jag vet att det finns många olika anledningar till att ha många barn, eller få barn.

  • Anonym (Jag)
    Thu 10 Jun 2021 19:00
    #2

    Fördomarna säger direkt att det är en kvinna som skaffar barn med flera män, hittar tillslut en man som har barn sedan tidigare och så vill de givetvis skaffa kärleksbarn tillsammans och tada. Stor familj, men knappast en kärnfamilj.

    Ser dock upp till kärnfamiljer med många barn, måste vara tufft men ändå väldigt fint.

  • Anonym (Vet inte)
    Thu 10 Jun 2021 19:04
    #3
    +2

    Tänker på familjer som skaffar många barn.Varför,gör de kommer inte att orka med alla .Barnen har inte valt detta.

  • Anonym (Mimmi­)
    Thu 10 Jun 2021 19:04
    #4
    +2

    Det är ingen fördom men de kostar en sjujävla massa pengar i all ledighet de ska till sin drös med ungar.
    Sen förstår jag inte, hur mycket jag än funderar, VARFÖR man skaffar fler ungar än max tre. Fattar inte.

    Plus att de ska köra över sina eventuella kollegor i sisådär hundra år med milslånga ledigheter på de mest populära perioderna så de andra får tugga i sig att de går först.

    Kräks

  • Thu 10 Jun 2021 19:06
    #5
    +1

    Inga. Jag hade själva gärna haft fler barn (har 2). Många för mig är mer än 3.

  • Anonym (Oscar­)
    Thu 10 Jun 2021 19:07
    #6

    3 barn är nog gränsen, sedan börjar det bli för många tycker jag. Jag har inga fördomar om de som har många barn såvida det är med samma partner, däremot kan jag undra hur i helskotta man orkar med så många barn.

  • Anonym (Bara 2)
    Thu 10 Jun 2021 19:17
    #7
    +2

    Min fördom är att de har en helt annan idé om hur de vill vara föräldrar än vad jag har. Jag vill ge mina barn mycket mer tid än vad de kan. Vad som är bäst för barnen i långa loppet vete gudarna. Men jag hade inte velat ha så lite tid över för varje barn. Dels är de många, dels tar hushållsarbetet längre tid.

  • Anonym (Göran­)
    Thu 10 Jun 2021 19:19
    #8

    Jag har tre barn. 90 94 97. Det är inte många tycker jag. Fyra barn är många tycker jag.

  • Anonym (X)
    Thu 10 Jun 2021 19:34
    #9
    +1
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-06-10 19:04:41 följande:

    Plus att de ska köra över sina eventuella kollegor i sisådär hundra år med milslånga ledigheter på de mest populära perioderna så de andra får tugga i sig att de går först.


    Min fördom är att de par som har fler än fyra barn inte har två arbetande föräldrar.
  • Anonym (Vet inte)
    Thu 10 Jun 2021 19:34
    #10

    Har haft två vänner som kom från 7-barns familjer.Inte orkade föräldrarna riktigt hela vägen,det var det yngsta eller yngsta barnen som fick uppmärksamhet och det äldsta hjälpte aktiv med dom yngsta .

Svar på tråden Vad har du för fördomar om de som har/vill ha många barn (och hur många är många enligt dig)?