• Anonym (Lite besvik­en)
    Thu 10 Jun 2021 23:13
    1283 visningar
    140 svar
    140
    1283

    Dömer jag för hårt? Han är drogliberal….

    Har träffat en ny och jättefin kille.

    Vi är i stadiet då vi håller på att lära känna varandra, och för inte så längesedan så råkade vi komma in på ämnet droger.

    Jag har aldrig testat något, har aldrig ens varit minsta lilla nyfiken, jag är emot droger och vet var jag står.

    Vet att detta är väldigt ovanligt, de flesta har testat något någon gång, jag dömer inte om någon testat någon enstaka gång, men när det visade sig att killen nu hade testat flera olika, och ganska tunga grejjer, tex. extacy, LSD, men även att han tyckte att marijuana ska legaliseras?.

    Jag blev fan lite besviken?.jag skulle ju aldrig gå vidare med någon som aktivt drogar, men tycker att det här var lite väl liberalt alltså?.

    Sedan vet jag att alkohol inte heller är bra, ställer inte det ena mot det andra, men jag tänker lite att hanka kan komma i kontakt med droger igen, och vilja testa. Att säga att han inte känner sig så sugen på att testa igen blir liksom inte tillräckligt?. Att kompisarna som introducerade detta till honom nu har flyttat?de kan ju hälsa på varandra igen?.

    Jag tycker det känns lite obekvämt?kanske för att jag har en vän som tog sitt liv pga droger, en kompis som blev våldtagen pga våldtäktsdrog i drink?.eller en annan kompis som fick en drogutlöst psykos?..

    Blev liksom lite ledsen och besviken?.överdriver jag?

  • Svar på tråden Dömer jag för hårt? Han är drogliberal….
  • Anonym (Lite besvik­en) Trådstartaren
    Thu 10 Jun 2021 23:15
    #1

    Förstår inte varför det blev en massa frågetecken?hoppas att ni hänger med itexten?

  • Anonym (Ini)
    Thu 10 Jun 2021 23:22
    #2
    -1
    Anonym (Lite besviken) skrev 2021-06-10 23:13:26 följande:

    Har träffat en ny och jättefin kille.

    Vi är i stadiet då vi håller på att lära känna varandra, och för inte så längesedan så råkade vi komma in på ämnet droger.

    Jag har aldrig testat något, har aldrig ens varit minsta lilla nyfiken, jag är emot droger och vet var jag står.

    Vet att detta är väldigt ovanligt, de flesta har testat något någon gång, jag dömer inte om någon testat någon enstaka gång, men när det visade sig att killen nu hade testat flera olika, och ganska tunga grejjer, tex. extacy, LSD, men även att han tyckte att marijuana ska legaliseras?.

    Jag blev fan lite besviken?.jag skulle ju aldrig gå vidare med någon som aktivt drogar, men tycker att det här var lite väl liberalt alltså?.

    Sedan vet jag att alkohol inte heller är bra, ställer inte det ena mot det andra, men jag tänker lite att hanka kan komma i kontakt med droger igen, och vilja testa. Att säga att han inte känner sig så sugen på att testa igen blir liksom inte tillräckligt?. Att kompisarna som introducerade detta till honom nu har flyttat?de kan ju hälsa på varandra igen?.

    Jag tycker det känns lite obekvämt?kanske för att jag har en vän som tog sitt liv pga droger, en kompis som blev våldtagen pga våldtäktsdrog i drink?.eller en annan kompis som fick en drogutlöst psykos?..

    Blev liksom lite ledsen och besviken?.överdriver jag?


    Hälsa är bland det viktigaste när man väljer partner. Skulle aldrig ens överväga en person som röker marijuana. Det går inte att lita på en sådan person. Han har fel inställning och fel mentalitet.
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 10 Jun 2021 23:29
    #3

    Jag håller med dig. Jag är helt emot droger. Själv så skulle jag aldrig någonsin överväga en person som använder, eller har använt grova grejer de senaste 5 åren (åtminstone!) till en seriös relation. Man har alldeles för olika värderingar för att det ska fungera. 

    Jag är lite mer liberal med hur mina vänners liv ser ut, men även där har jag hyfsat strikta gränser. 

  • Anonym (Lite besvik­en) Trådstartaren
    Thu 10 Jun 2021 23:46
    #4

    Håller med?.

    Han har inte rökt marijuana de senaste fem åren och säger att han inte känner sig lockad?men det är ju liksom ändå inget klart ställningstagande där?

  • Anonym (Teddy­)
    Thu 10 Jun 2021 23:57
    #5

    Risken är ju väldigt stor att han inte bara har "testat lite festdroger" eftersom det handlar om så tunga droger. Det finns en risk att han har en missbrukarpersonlighet.

  • Anonym (W)
    Fri 11 Jun 2021 00:11
    #6
    +1
    Anonym (Lite besviken) skrev 2021-06-10 23:46:34 följande:

    Håller med?.

    Han har inte rökt marijuana de senaste fem åren och säger att han inte känner sig lockad?men det är ju liksom ändå inget klart ställningstagande där?


    Mycket kan man göra som ung&dum med grupptryck. Jag tycker inte att han enbart testat dessa och hållit sig ifrån weed i 5 år ger så stora varningssignaler faktiskt. Men så är jag lite drogliberal kanske fastän jag enbart testat weed en gång och tveksam om det händer igen, bara liberal med just weed då. Du gör som du vill men han kan ju lika gärna aldrig ta något igen.
  • Fri 11 Jun 2021 01:11
    #7
    -1

    Droger är skit. Jag har noll tolerans mot droger. Jag tycker att man ska hålla det

  • Anonym (L)
    Fri 11 Jun 2021 01:26
    #8
    -1 +8

    Lol, hellre marijuana än alkohol eller cigg som är betydligt mycket farligare och skadligare. Läs på om marijuana istället för att tro på Sveriges skrämselpropaganda. Brukar man det på ett ansvarsfullt sätt så är det inte farligt i den bemärkelsen. Ingen dör av gräset i sig.

    Jag är för legalisering av marijuana. Tycker du att det är okej att cigg och alkohol är lagligt, även fast det är farligare? Om ja, varför ska då marijuana inte vara lagligt? Det finns fördelar med att legalisera marijuana, man är ingen pundare bara för att man tycker att det ska legaliseras.

    Jag tror inte att du är särskilt påläst om droger så du får nog läsa på en del. Att han har testat olika droger hade inte gjort något för mig, oavsett om det är de värre drogerna eller ej. Frågan är ju snarare hur han lever nu? Är dessa droger något som han håller på med fortfarande och regelbundet? Om inte så hade jag inte orkat bry mig.

    Du får väl fråga honom hur han skulle göra om han skulle komma i kontakt med droger igen, om det nu är så viktigt för dig.

    Jag fattar egentligen inte varför du nojar så mycket? Uppenbarligen är det ett problem för dig att han HAR testat olika droger? Jag själv hade inte brytt mig om det, såvida han nu inte ÄR en drogmissbrukare men så är ju inte fallet.

    Såklart är det möjligt att han skulle kunna stöta på sina gamla vänner igen men varför ska du bry dig om det? Det hjälper inte att sitta och noja över det. Han får göra sina egna val och om du inte kan acceptera hans val så står det dig fritt att lämna honom men noja inte över saker som inte ens har hänt än och som kanske inte ens kommer att hända.

    Om du inte kan leva med att han har testat droger tidigare och att han inte har något emot marijuana så måste du avsluta det ni håller på med. Det kommer aldrig funka om du ska gå runt och noja över det här och störa dig på vad han har gjort tidigare, det kommer bara att göra honom irriterad och less på dig.

  • Anonym (L)
    Fri 11 Jun 2021 01:27
    #9
    Anonym (Lite besviken) skrev 2021-06-10 23:46:34 följande:

    Håller med?.

    Han har inte rökt marijuana de senaste fem åren och säger att han inte känner sig lockad?men det är ju liksom ändå inget klart ställningstagande där?


    Om din partner måste ha ett tydligt ställningstagande så får du väl lämna honom då. Du kan inte tvinga honom till någonting så det är bara att acceptera att ni är olika och tycker olika, helt enkelt.
  • Fri 11 Jun 2021 01:33
    #10

    Du kan inte ändra på vad han har gjort tidigare. Inte heller kan du bestämma vad han ska göra/inte göra eller vad han ska tycka så om du känner att ni är för olika och att du inte kan acceptera detta så blir det bäst för er båda om ni slutar ses.

Svar på tråden Dömer jag för hårt? Han är drogliberal….