• Anonym (Anony­m)
    Fri 11 Jun 2021 16:24
    3537 visningar
    43 svar
    43
    3537

    Micro-otrohet

    Hej! Förra hösten upptäckte jag att min sambo blev mer intresserad av sin telefon, hennes beteende mot mig ändrades och jag började fundera varför hon helt plötsligt börja bete sig som hon gjorde. Efter någon vecka började det klarna lite, hon skriver till någon annan och jag kunde misstänka vem det var då hon tränade med en grupp och en man i gruppen är intresserad av henne.

    Jag frågade henne om det var något mellan dem och då blev hon arg och undrade hur jag ens kunde tänka tanken.

    Jag släppte det, men hennes beteende slutade inte. En dag fick jag chansen att läsa hennes meddelanden, jag tog den och läste vad de hade skrivit till varandra.

    Han hade då skrivit om sina fantasier som han ville göra med henne, han saknade henne.. ja ni fattar säkert. MEN hon svarade inte på allt han skrev på samma nivå, men hon bad om mer. En grej stack ut dock, hon ville att han skulle ligga bredvid henne någon gång.

    Jag konfronterade henne och hon var tydligt ångerfull och bad som ursäkt. Hon kunde inte svara på varför det har blivit såhär. Hon lovade att det inte hade hänt något mer än dessa meddelanden.

    Efter några dagar försökte vi släppa detta och hon slutade skriva med honom.

    Efter någon månad hittade jag ett brev hemma, det var ett kort kärleksbrev från honom. Jag konfronterade henne igen och hon sa att det kom med posten och att hon gömde det för att hon inte ville att vi skulle bråka om detta. Hon förstår inte varför han skickade det sa hon då.

    Efter allt detta så har det varit bra, men ibland dyker hans namn upp i andra sammanhang, vi springer på varandra osv.

    Hon har sagt upp kontakten med honom enligt henne. Hon avbröt kommunikationen direkt, utan att ens säga att skrivandet måste sluta, eller att det var fel eller liknade till honom. Jag vet att hon behöver bara kontakta honom så kommer han med stor sannolikhet fortsätta.

    Detta gör att jag har oerhört svårt att släppa vad som hände, detta tog väldigt hårt på mig och jag har fortfarande väldigt svårt att lita på henne. Jag tycker att det jobbigt att inte kunna gå vidare, har någon varit med.om något liknande? Hur kom du/ni vidare?

  • Svar på tråden Micro-otrohet
  • Anonym (M)
    Fri 11 Jun 2021 17:05
    #1

    Jag var otrogen mot min kille på liknande sätt som din flickvän var mot dig. Jag höll kontakt med killar på telefonen och han fick veta det genom att kolla min mobil. Jag ångrar det djupt idag vill jag tillägga, känner mig hemsk som utsatt honom för sånt. Men hur som helst, min kille lämnade mig när det inte upphörde.

    Han lämnade mig ett halvår, det var det värsta halvåret i mitt liv och jag saknade honom extremt mycket. Tidigare hade jag inte alls känt så starkt för honom, men när jag blev lämnad av honom insåg jag hur mycket han betydde för mig. Under detta halvår bearbetade han all sin sorg och jag jobbade på mig själv, vi hade lite kontakt från och till. Men sen blev det vi igen och nu skulle jag aldrig i mitt liv göra om samma misstag.

    Kanske bör du lämna din flickvän för att bearbeta allt som hänt. Så får ni se om det blir ni igen.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Fri 11 Jun 2021 18:37
    #2
    Anonym (M) skrev 2021-06-11 17:05:07 följande:

    Jag var otrogen mot min kille på liknande sätt som din flickvän var mot dig. Jag höll kontakt med killar på telefonen och han fick veta det genom att kolla min mobil. Jag ångrar det djupt idag vill jag tillägga, känner mig hemsk som utsatt honom för sånt. Men hur som helst, min kille lämnade mig när det inte upphörde.

    Han lämnade mig ett halvår, det var det värsta halvåret i mitt liv och jag saknade honom extremt mycket. Tidigare hade jag inte alls känt så starkt för honom, men när jag blev lämnad av honom insåg jag hur mycket han betydde för mig. Under detta halvår bearbetade han all sin sorg och jag jobbade på mig själv, vi hade lite kontakt från och till. Men sen blev det vi igen och nu skulle jag aldrig i mitt liv göra om samma misstag.

    Kanske bör du lämna din flickvän för att bearbeta allt som hänt. Så får ni se om det blir ni igen.


    Tack för ditt svar! Okej, vad skönt att ni hittade tillbaka, jag är glad för er skull! Jag tror att min sambo också ångrar sig men samtidigt vet jag inte. När hon gjorde detta och dessutom ljög om det när jag frågade henne så har jag svårt att tro på allt hon säger. Det som komplicerar detta är att vi har barn och hus. Det blir svårt att lämna en period. Jag vill absolut inte lämna, men jag vill samtidigt inte ha detta i bakhuvudet hela tiden.
  • Anonym (Kimch­i)
    Fri 11 Jun 2021 21:09
    #3

    Det är vad jag kallar microotrohet. Ingen lämplig konversation. Även om hon säger att det var envägs. Hur har ni det nu i förhållandet. Har ni satt er ner och oratat om var ni vill. Vilka mål ni har både tillsammans och individuell utveckling.

    Om ni ska ha en sund relation är du tvungen att bearbeta och lägga detta bakom dig. Det kan inte gnaga i huvudet hela tiden och ev anklaga henne. Då blir ni aldrig fria. Dka det skava är det ingen idé att fortsätta relationen.

  • Anonym (jury)
    Sat 12 Jun 2021 00:41
    #4

    Tycker att det du beskriver är vanlig otrohet utan att man behöver sätta ordet micro framför. Att sambon inte är den drivande parten i korrespondensen utan mera låter sig uppvaktas gör inte nån avgörande skillnad.

    Har ni klara avtal om hur din sambo skall agera om killen försöker återuppta kontakten? Skall hon uttryckligen helt undanbedja sig all fortsatt kontakt med denne, helt låta bli att svara eller något tredje? Skall hon avisera dig om killen kontaktar henne? Skall du ha tillgång till hennes telefon? Hur är dina förväntningar till henne omkring alla dessa detaljer?

  • Anonym (s)
    Sat 12 Jun 2021 00:49
    #5

    Skulle kalla det för otrohet. Dom har ju haft telefonsex. Men som hon smusslat med det skulle jag inte vara säker på att dom inte haft riktigt sex. Låter som hon haft svårt att släppa killen. Brevet låter misstänkt också känns lite som dom kommunicerade på andra sätt eftersom du kommit på det med telefonen.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Sat 12 Jun 2021 09:16
    #6
    Anonym (Kimchi) skrev 2021-06-11 21:09:50 följande:

    Det är vad jag kallar microotrohet. Ingen lämplig konversation. Även om hon säger att det var envägs. Hur har ni det nu i förhållandet. Har ni satt er ner och oratat om var ni vill. Vilka mål ni har både tillsammans och individuell utveckling.

    Om ni ska ha en sund relation är du tvungen att bearbeta och lägga detta bakom dig. Det kan inte gnaga i huvudet hela tiden och ev anklaga henne. Då blir ni aldrig fria. Dka det skava är det ingen idé att fortsätta relationen.


    I dag har vi det ganska bra faktiskt. Ibland tänker jag inte alls på detta men så dyker det upp något som gör att jag blir påmind. Vi har pratat en hel del om vad som hände och vi bestämde att vi skulle gå vidare. Vi har stora planer framåt. Men jag tyckte aldrig att jag fick veta varför hon gjorde detta, svaret var bara vet inte, det köper inte jag.

    Jag förstår att det inte funkar att jag ska ha detta i huvudet, jag vill verkligen släppa och gå vidare. Behöver verkligen tips för att komma vidare.
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Sat 12 Jun 2021 09:27
    #7
    Anonym (jury) skrev 2021-06-12 00:41:25 följande:

    Tycker att det du beskriver är vanlig otrohet utan att man behöver sätta ordet micro framför. Att sambon inte är den drivande parten i korrespondensen utan mera låter sig uppvaktas gör inte nån avgörande skillnad.

    Har ni klara avtal om hur din sambo skall agera om killen försöker återuppta kontakten? Skall hon uttryckligen helt undanbedja sig all fortsatt kontakt med denne, helt låta bli att svara eller något tredje? Skall hon avisera dig om killen kontaktar henne? Skall du ha tillgång till hennes telefon? Hur är dina förväntningar till henne omkring alla dessa detaljer?


    Jag var tydlig och sa att hon får avsluta kontakten direkt, och det gjorde hon enligt henne. Hon har även tagit bort honom som vän på Facebook och blockerat efter han inte lät henne vara.

    När han har kontaktat henne på något vis så har hon berättat det för mig. Hon har sagt att hon svarar på det han säger men inte mer än så, väldigt kort alltså.

    Men en grej som stör mig är att hon aldrig sa till honom varför hon avslutade kontakten, hur bör man tolka det?

    Tillgång till hennes telefon har vi inte pratat om.

    För några dagar sen tränade vi och han var på samma ställe. Han stirrade på oss nästan hela tiden men vågade inte gå fram. Han sa Hej och Hejdå till henne, inget mer.

    Jag kände mig som en tickande bomb, men vår dotter var med så det var bara att svälja.
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Sat 12 Jun 2021 09:30
    #8
    Anonym (s) skrev 2021-06-12 00:49:38 följande:

    Skulle kalla det för otrohet. Dom har ju haft telefonsex. Men som hon smusslat med det skulle jag inte vara säker på att dom inte haft riktigt sex. Låter som hon haft svårt att släppa killen. Brevet låter misstänkt också känns lite som dom kommunicerade på andra sätt eftersom du kommit på det med telefonen.


    Kanske, hon säger att det inte är så. Men hon har ju ljugit mig i ansiktet tidigare så jag vet inte vad jag ska tro. Jag vill ju tro på henne och jag gör det delvis, men en annan del av mig gör inte det.

    Visst, säg att detta är över och förbi, kommer det hända igen?
  • Anonym (jury)
    Sat 12 Jun 2021 10:13
    #9
    +1
    Anonym (Anonym) skrev 2021-06-12 09:27:23 följande:
    Men en grej som stör mig är att hon aldrig sa till honom varför hon avslutade kontakten, hur bör man tolka det?
    Tycker nog det är bättre att hon inte förklarade närmare varför hon avslutade kontakten, så länge hon har gjort tydliga symboliska saker som att ta bort honom som facebook vän och blockerat honom. 

    Men rätt så provocerande av honom att säga hej och hejdå till henne vid träningen när du var närvarande. Han borde förstå läget att deras opassande kontakt på något sätt har blivit avslöjad och att det är bäst att hålla låg profil. Hoppas du sa något till din sambo omkring detta.

    Måste ni träna på samma ställe? Byt ställe och säg till din sambo att du förväntar noll kontakt mellan dom dvs heller inte kortfattade svar på det han säger om han nu också skulle byta till samma ställe. 
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Sat 12 Jun 2021 10:54
    #10
    Anonym (jury) skrev 2021-06-12 10:13:59 följande:

    Tycker nog det är bättre att hon inte förklarade närmare varför hon avslutade kontakten, så länge hon har gjort tydliga symboliska saker som att ta bort honom som facebook vän och blockerat honom. 

    Men rätt så provocerande av honom att säga hej och hejdå till henne vid träningen när du var närvarande. Han borde förstå läget att deras opassande kontakt på något sätt har blivit avslöjad och att det är bäst att hålla låg profil. Hoppas du sa något till din sambo omkring detta.

    Måste ni träna på samma ställe? Byt ställe och säg till din sambo att du förväntar noll kontakt mellan dom dvs heller inte kortfattade svar på det han säger om han nu också skulle byta till samma ställe. 


    Ja, ibland känns det som att han försöker reta upp mig. Till exempel med det där brevet då han borde förstå att det var en stor chans att jag skulle få se det om han nu postade det.

    Jag frågade min sambo vad han sa när han gick förbi henne och då sa han hejdå. Jag lade tyvärr inte mycket vikt på det vid det tillfället. Då berättade hon att han även hejade på henne på parkeringen. Vi pratade inte så mycket om det eftersom vår dotter var med och att vi ville ha en bra dag.

    Det finns inte så många ställen att träna på i just det som vi tränar inom pga pandemin. På måndag öppnar de upp ett ställe som ligger närmare där vi kan träna istället.

    Jag hoppas att hon väljer att träna där istället eftersom det ligger 40 minuter närmare. Om hon mot förmodan skulle fortsätta träna på samma ställe så sänder det tråkiga signaler. Visst, han kan dyka upp här med men det är inte alls lika ofta vad jag vet.
Svar på tråden Micro-otrohet